Adblue ongelma
Re: Adblue ongelma
Ei nyt muita oireita kun merkkivalo ja 800km rajoitus tuli vähän väliä. 19 kertaa pajalla ja sijaisautot tuli tutuiksi. Kokonaissumma jotain 10-12 000€ joista itse maksoin n. 4000€.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Re: Adblue ongelma
205-korinen C200d vuodelta 2017. Jotakin ongelmaa taas, kun keltainen valo ei tahdo pysyä poissa. En ehtinyt vielä koodeja katsella, mutta kovin tietenkin todennäköisesti adblue-suuttimen kaipaa.
Kysynkin, että saako letkun suuttimesta ehjänä irti, vai meneekö letku vaihtoon samalla?
Kysynkin, että saako letkun suuttimesta ehjänä irti, vai meneekö letku vaihtoon samalla?
MB E240 -98
Re: Adblue ongelma
Oma s213 220D -17 on nyt pitkään moottorinhäiriövaloa polttanut ja perus a-huollossa käytin merkkiliikkeessä. Tiesin, että ad-blue ongelmaan viittaa kun ei saa mitattua. Huollon jälkeen rupesi mittarissa tulemaan ilmoitus "tarkista Ad-blue" niin ei varmaan kauaa mene et se 800km rajoitus iskee... Juttelin autoa hakiessa huollon kanssa ja ne meinas et näistä tehtaalta kyllä kysytään tulevatko vastaan, mutta olisko helpompi sanoa että vaihtavat tankin vai maksaa siitä että marmorin hinnoilla ensin tutkivat löytyykö joku muu miksei saa tasoa mitattua? 183tkm tosiaan ajettu ja tuntuu hullulta ettei nuo järjestelmät enempää kestä.
Re: Adblue ongelma
Tämä koko adblue-ongelma on hyvin hämärä. Uskallan väittää, että kalliita osia vaihdetaan hyvin usein täysin turhaan ihan vaan siksi, että Stari niin sanoo.
Omalle edellä kuvaamalleni ongelmallekaan ei nyt taaskaan tehty mitään. Siis mitään osia ei vaihdettu. Ongelmahan ilmaantui jälleen hyvin tyypilliseen tapaan heti litkun lisäämisen jälkeen. Näin tämä on ymmärtääkseni tapahtunut monella muullakin, eli tuo tankin täyttäminen on se viimeinen pisara, joka ongelman tuo esille.
Niin tai näin, toinen adblue-ongelmaan liittyvä asia näyttää olevan se, että vikakoodit pitää nollata moneen kertaan peräjälkeen. Eli ilmeisesti on niin, että jokin päälimäisenä pinossa oleva vikakoodi estää syvimmällä olevien häipymisen samalla nollauskerralla. Siitä huolimatta, että kaikki näyttävät poistuneen. Jos poistaa koodit vain kerran, tulevat ne kohta taas takaisin. Kun poistaakin kolmeen kertaan, pysyy keltainen valo kiltisti sammuneena. Veikkaan, että aina siihen asti kunnes taas säiliötä täytetään.
Toki noissa ihan fyysisiä vikojakin on. Itsekin jouduin vuodenpäivät sitten vaihtamaan vuotavan letkun. Starin mukaan olisi silloinkin pitänyt vaihtaa tonnilla osia, mutta parin sadan euron letkun vaihdolla on nyt pärjäilty yli vuosi, kunnes tosiaankin litkun lisääminen taas sai vian esille. Nyt on litkun lisäämisen ja koodien nollaamisen jälkeen taas menty jonkin aikaa.
Toki Veho mielellään osia myy. Pelkää suutinta kävin varoiksi kysymässä, vaikka sitä ei nyt sitten tarvittu. N. tonnin olisivat siitä tarvinneet ja maasssa oli vain yksi suutin, jota eivät edes olisi myyneet.
Vaan summa summarum, pikkusen hämärää rahastamista. Veikkaan, että eivät oikeasti tiedä Saksassakaan mikä piru näitä riivaa.
Niin - inan alle 170.000 km on mittarissa.
Omalle edellä kuvaamalleni ongelmallekaan ei nyt taaskaan tehty mitään. Siis mitään osia ei vaihdettu. Ongelmahan ilmaantui jälleen hyvin tyypilliseen tapaan heti litkun lisäämisen jälkeen. Näin tämä on ymmärtääkseni tapahtunut monella muullakin, eli tuo tankin täyttäminen on se viimeinen pisara, joka ongelman tuo esille.
Niin tai näin, toinen adblue-ongelmaan liittyvä asia näyttää olevan se, että vikakoodit pitää nollata moneen kertaan peräjälkeen. Eli ilmeisesti on niin, että jokin päälimäisenä pinossa oleva vikakoodi estää syvimmällä olevien häipymisen samalla nollauskerralla. Siitä huolimatta, että kaikki näyttävät poistuneen. Jos poistaa koodit vain kerran, tulevat ne kohta taas takaisin. Kun poistaakin kolmeen kertaan, pysyy keltainen valo kiltisti sammuneena. Veikkaan, että aina siihen asti kunnes taas säiliötä täytetään.
Toki noissa ihan fyysisiä vikojakin on. Itsekin jouduin vuodenpäivät sitten vaihtamaan vuotavan letkun. Starin mukaan olisi silloinkin pitänyt vaihtaa tonnilla osia, mutta parin sadan euron letkun vaihdolla on nyt pärjäilty yli vuosi, kunnes tosiaankin litkun lisääminen taas sai vian esille. Nyt on litkun lisäämisen ja koodien nollaamisen jälkeen taas menty jonkin aikaa.
Toki Veho mielellään osia myy. Pelkää suutinta kävin varoiksi kysymässä, vaikka sitä ei nyt sitten tarvittu. N. tonnin olisivat siitä tarvinneet ja maasssa oli vain yksi suutin, jota eivät edes olisi myyneet.
Vaan summa summarum, pikkusen hämärää rahastamista. Veikkaan, että eivät oikeasti tiedä Saksassakaan mikä piru näitä riivaa.
Niin - inan alle 170.000 km on mittarissa.
MB E240 -98
Re: Adblue ongelma
Päivitystä. Avasin pohjamuovin ja ad-blue tankin pohjassa olevaan liittimeen suihkutin wd4kymppistä niin nyt välillä jopa mittaa tasoa. Vika luultavasti siinä, mutta saa nähdä tuleeko kuntoon pelkästään sillä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Adblue ongelma
Jos tuo auttoi niin rapsuta kosketus pinnat ja tarkista sen
johdon kunto, ihan siitä liitimen juuresta, usein murtuvat siitä
Mökkillä
'
'
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2827
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Adblue ongelma
Suosittelen vilpittömästi.
Viikon Ranskan-reissun aikana MB Lab korjas S213 AdBlue-säiliön ja vaihtoi nox 1. -anturin.
Tämä korjaus maltillisine kustannuksineen ei kyllä vituta yhtään, ketuttaa että väittivät merkkihuollossa helmikuussa AdBlue-järjestelmää sellaiseksi, ettei sitä voi korjata mitenkään, vaan hommasta selviää vain ostamalla uuden 2 300 euron hintaisen säiliön - otatin siis silloin järjestelmän turhaan pois käytöstä.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: Adblue ongelma
Näin se menee. Mielellään myyvät niin osia kuin työtäkin. Mitä enemmän, sen parempi (heille).Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑Ma 28.08.2023 08:58Suosittelen vilpittömästi.
Viikon Ranskan-reissun aikana MB Lab korjas S213 AdBlue-säiliön ja vaihtoi nox 1. -anturin.
Tämä korjaus maltillisine kustannuksineen ei kyllä vituta yhtään, ketuttaa että väittivät merkkihuollossa helmikuussa AdBlue-järjestelmää sellaiseksi, ettei sitä voi korjata mitenkään, vaan hommasta selviää vain ostamalla uuden 2 300 euron hintaisen säiliön - otatin siis silloin järjestelmän turhaan pois käytöstä.
Itse olen toistaiseksi selvinnyt yhdellä letkun vaihtamisella. N. 230 € + oma työ päälle. Vika oli selkeä, kun oli litratolkulla vuotanut nestettä ulos. Kaikenlaista herjaa on mittaritaulussa myös jo nähty, mutta toistaiseksi ovat kuittaantuneet kunhan kuittauksen vaan tekee useamman kerran peräkkäin niin, että ei välillä anna syntyä uusia vikakoodeja. Toisin sanoen useampi kuittaus ajamatta välillä metriäkään.
MB E240 -98
Re: Adblue ongelma
Tämä mersu kun lähtee, takuulla en enää mersua hommaa, tämä on oikeasti kallis omistaa, huolto kutsuu vaikka autolla ei edes ajeta.
W213 T 220d 4Matic -18
Re: Adblue ongelma
Kohta ei muuta saa kuin sähköautoja, joten eiköhän näistä litkumurheista päästä.
MB E240 -98
Re: Adblue ongelma
Nykyisessä S213 220D 4Maticissa ilmaantui tuo tarkista adblue ei käynniststä 800km vikavalon kera tuossa elokuun alussa. Välillä ilmoitus poistui palatakseen sitten taas ja vikavalo myös kerran. Huollossa vaihtoivat adblue tankin uuteen kaikkine tankkiin kuuluvinen osineen. Vikavalo poistui ja ilmoitus myös. Elokuun lopussa vikavalo syttyi taa, mutta ei mitään ilmoitusta. Adblue tankin täyttömäärää katsoessani ilmoitti, ettei täyttömäärää voi mitata. Välillä, keskimäärin joka toisella ajokerralla; täyttömäärä näkyy ja välillä taas ei. Vien auton huoltoon, jotta voivat korjata ongelman.
Oletan, että määränmittausanturi on osa tankkia, joten ihmetyttää, miksi ei toimi oikein.
Oletan, että määränmittausanturi on osa tankkia, joten ihmetyttää, miksi ei toimi oikein.
S213 -17, W212 -11
Re: Adblue ongelma
Voi johtua noxeistakin, mut joo, Xentryllä se selviää. Melkosia murheenkryynejä nämä kyllä on.Robertx kirjoitti: ↑Su 03.09.2023 13:37 Nykyisessä S213 220D 4Maticissa ilmaantui tuo tarkista adblue ei käynniststä 800km vikavalon kera tuossa elokuun alussa. Välillä ilmoitus poistui palatakseen sitten taas ja vikavalo myös kerran. Huollossa vaihtoivat adblue tankin uuteen kaikkine tankkiin kuuluvinen osineen. Vikavalo poistui ja ilmoitus myös. Elokuun lopussa vikavalo syttyi taa, mutta ei mitään ilmoitusta. Adblue tankin täyttömäärää katsoessani ilmoitti, ettei täyttömäärää voi mitata. Välillä, keskimäärin joka toisella ajokerralla; täyttömäärä näkyy ja välillä taas ei. Vien auton huoltoon, jotta voivat korjata ongelman.
Oletan, että määränmittausanturi on osa tankkia, joten ihmetyttää, miksi ei toimi oikein.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: Adblue ongelma
Järjestelmä arpoo virheilmoituksen aivan hihasta. Tämä koko adblue-systeemi on niin kiinalainen ja raakile, että sinne vaihdellaan osia aivan arpomalla. Ei tunnu valmistajaa kiinnostavan mikä todellinen syy ongelmiin on. Eikä sitä tietenkään selvittää tarvitsekaan niin kauan, kun asiakas maksaa.Robertx kirjoitti: ↑Su 03.09.2023 13:37 Nykyisessä S213 220D 4Maticissa ilmaantui tuo tarkista adblue ei käynniststä 800km vikavalon kera tuossa elokuun alussa. Välillä ilmoitus poistui palatakseen sitten taas ja vikavalo myös kerran. Huollossa vaihtoivat adblue tankin uuteen kaikkine tankkiin kuuluvinen osineen. Vikavalo poistui ja ilmoitus myös. Elokuun lopussa vikavalo syttyi taa, mutta ei mitään ilmoitusta. Adblue tankin täyttömäärää katsoessani ilmoitti, ettei täyttömäärää voi mitata. Välillä, keskimäärin joka toisella ajokerralla; täyttömäärä näkyy ja välillä taas ei. Vien auton huoltoon, jotta voivat korjata ongelman.
Oletan, että määränmittausanturi on osa tankkia, joten ihmetyttää, miksi ei toimi oikein.
Xentry kiinni ja virheilmoitusten kuittaaminen vähintään kolme kertaa peräkkäin. Välillä aina virta pois ja toisto kolme kertaa, niin hyvällä tuurilla systeemi toimii taas pitkään.
MB E240 -98
Re: Adblue ongelma
Omalla rakkineella nyt liki 200tkm mittarissa ja pelolla odotan tulevia adblue ongelmia vaan mikähän näihin altistaa enemmän - lyhyt kaupunkiajo / vanhentunut adblue tankissa ja kasvanut alttius kiteytymiseen? (aiemmin MB:llä oli mm. ohjeena korjaamoille huuhdella Adblue säiliö huollon yhteydessä vaan ei enää) vai jotain muuta, kuinkahan muiden merkkien vikaantumisherkkyys on abluen suhteen?
Re: Adblue ongelma
Hiljakkoin hankittu S213, mittarissa 280tkm. Tuli viikko oston jälkeen moottorinvikavalo ja vikana = ei yhteyttä adblue pumppuun. Kustannus maltilliset 2500€ uudesta tankista, myyjäliike ei ota osaa korjauksiin. En kyllä niele tuota myyjäliikkeen kantaa, mutta ärsyttää ajella vikavalo päällä kunnes saan asian päätökseen.
Onko muuten tuosta haittaa järjestelmälle, jos ajelee tuon vian kera?
Onko muuten tuosta haittaa järjestelmälle, jos ajelee tuon vian kera?
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: Adblue ongelma
Huollossa päivittivät adblue- järjestelmän ohjaimen, moottoriohjausjärjestelmän ja vaihteiston ohjausjärjestelmän uusimpiin(?) versioihin. Sanoivat, että vika on poissa. Yhden päivän kuluttua vika palasi taas... täyttömäärää ei voi mitata ja vikavalo paloi. Luin näistä ongelmista saksalaiselta MB- forumilta. Jotkut täyttömäärän mittausongelmat johtuvat liian täyteen täytetystä adblue- säiliöstä. Omassa autossa on nyt vikavalo hävinnyt ja täyttömärän mittaus toimii taas, kun säiliön pinta on laskenut. Adblue - ongelmia on lähes kaikilla valmistajilla dieselautoissa... järjestelmä on tosiaan raakile... enkä tiedä, onko kenelläkään kiinnostusta kehittää sitä luotettavammaksi. Edelleen sakasalaiselta foorumilta luin, että osaan autoista on päivitetty adblue - ohjaimen ohjelmisto... tämän jälkeen auto kuluttaa enemmän adblue nestettä... kirjoituksen mukaan liittyy jollain tavalla päästöihin.tilator kirjoitti: ↑Su 03.09.2023 19:06Järjestelmä arpoo virheilmoituksen aivan hihasta. Tämä koko adblue-systeemi on niin kiinalainen ja raakile, että sinne vaihdellaan osia aivan arpomalla. Ei tunnu valmistajaa kiinnostavan mikä todellinen syy ongelmiin on. Eikä sitä tietenkään selvittää tarvitsekaan niin kauan, kun asiakas maksaa.Robertx kirjoitti: ↑Su 03.09.2023 13:37 Nykyisessä S213 220D 4Maticissa ilmaantui tuo tarkista adblue ei käynniststä 800km vikavalon kera tuossa elokuun alussa. Välillä ilmoitus poistui palatakseen sitten taas ja vikavalo myös kerran. Huollossa vaihtoivat adblue tankin uuteen kaikkine tankkiin kuuluvinen osineen. Vikavalo poistui ja ilmoitus myös. Elokuun lopussa vikavalo syttyi taa, mutta ei mitään ilmoitusta. Adblue tankin täyttömäärää katsoessani ilmoitti, ettei täyttömäärää voi mitata. Välillä, keskimäärin joka toisella ajokerralla; täyttömäärä näkyy ja välillä taas ei. Vien auton huoltoon, jotta voivat korjata ongelman.
Oletan, että määränmittausanturi on osa tankkia, joten ihmetyttää, miksi ei toimi oikein.
Xentry kiinni ja virheilmoitusten kuittaaminen vähintään kolme kertaa peräkkäin. Välillä aina virta pois ja toisto kolme kertaa, niin hyvällä tuurilla systeemi toimii taas pitkään.
S213 -17, W212 -11
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Adblue ongelma
Yli täyttöä pitää varoa ihan käyttö ja työ ohjeidenkin mukaan,Robertx kirjoitti: ↑Su 10.09.2023 18:20Huollossa päivittivät adblue- järjestelmän ohjaimen, moottoriohjausjärjestelmän ja vaihteiston ohjausjärjestelmän uusimpiin(?) versioihin. Sanoivat, että vika on poissa. Yhden päivän kuluttua vika palasi taas... täyttömäärää ei voi mitata ja vikavalo paloi. Luin näistä ongelmista saksalaiselta MB- forumilta. Jotkut täyttömäärän mittausongelmat johtuvat liian täyteen täytetystä adblue- säiliöstä. Omassa autossa on nyt vikavalo hävinnyt ja täyttömärän mittaus toimii taas, kun säiliön pinta on laskenut. Adblue - ongelmia on lähes kaikilla valmistajilla dieselautoissa... järjestelmä on tosiaan raakile... enkä tiedä, onko kenelläkään kiinnostusta kehittää sitä luotettavammaksi. Edelleen sakasalaiselta foorumilta luin, että osaan autoista on päivitetty adblue - ohjaimen ohjelmisto... tämän jälkeen auto kuluttaa enemmän adblue nestettä... kirjoituksen mukaan liittyy jollain tavalla päästöihin.tilator kirjoitti: ↑Su 03.09.2023 19:06Järjestelmä arpoo virheilmoituksen aivan hihasta. Tämä koko adblue-systeemi on niin kiinalainen ja raakile, että sinne vaihdellaan osia aivan arpomalla. Ei tunnu valmistajaa kiinnostavan mikä todellinen syy ongelmiin on. Eikä sitä tietenkään selvittää tarvitsekaan niin kauan, kun asiakas maksaa.Robertx kirjoitti: ↑Su 03.09.2023 13:37 Nykyisessä S213 220D 4Maticissa ilmaantui tuo tarkista adblue ei käynniststä 800km vikavalon kera tuossa elokuun alussa. Välillä ilmoitus poistui palatakseen sitten taas ja vikavalo myös kerran. Huollossa vaihtoivat adblue tankin uuteen kaikkine tankkiin kuuluvinen osineen. Vikavalo poistui ja ilmoitus myös. Elokuun lopussa vikavalo syttyi taa, mutta ei mitään ilmoitusta. Adblue tankin täyttömäärää katsoessani ilmoitti, ettei täyttömäärää voi mitata. Välillä, keskimäärin joka toisella ajokerralla; täyttömäärä näkyy ja välillä taas ei. Vien auton huoltoon, jotta voivat korjata ongelman.
Oletan, että määränmittausanturi on osa tankkia, joten ihmetyttää, miksi ei toimi oikein.
Xentry kiinni ja virheilmoitusten kuittaaminen vähintään kolme kertaa peräkkäin. Välillä aina virta pois ja toisto kolme kertaa, niin hyvällä tuurilla systeemi toimii taas pitkään.
se on hyvä jos sitä ainetta kuluu enenemmän
silloin se ei jämähdä putkiin/suttimeen/pumppuun
Mökkillä
'
'
Re: Adblue ongelma
Minulla lähenee kesäauton (chevy 57 Bel Air) talviteloille siirto, Mesessä edessä ( 213 t 220 4wd -18) ADBlue korjaus, onko suosituksia ? ajoaikaa vajaat 800km.
W213 T 220d 4Matic -18
Re: Adblue ongelma
Näköjään. Sinänsä hämmentävää, etteivät huollossa tuota ongelmaa tienneet. Sen hetkn, kun mittasi oiken näytti välillä, että adblue neste riitää 13500km ajoon. Näyttämän pudottua 13200 km paikkeille, ongelma hävisi.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ti 12.09.2023 18:46Yli täyttöä pitää varoa ihan käyttö ja työ ohjeidenkin mukaan,Robertx kirjoitti: ↑Su 10.09.2023 18:20Huollossa päivittivät adblue- järjestelmän ohjaimen, moottoriohjausjärjestelmän ja vaihteiston ohjausjärjestelmän uusimpiin(?) versioihin. Sanoivat, että vika on poissa. Yhden päivän kuluttua vika palasi taas... täyttömäärää ei voi mitata ja vikavalo paloi. Luin näistä ongelmista saksalaiselta MB- forumilta. Jotkut täyttömäärän mittausongelmat johtuvat liian täyteen täytetystä adblue- säiliöstä. Omassa autossa on nyt vikavalo hävinnyt ja täyttömärän mittaus toimii taas, kun säiliön pinta on laskenut. Adblue - ongelmia on lähes kaikilla valmistajilla dieselautoissa... järjestelmä on tosiaan raakile... enkä tiedä, onko kenelläkään kiinnostusta kehittää sitä luotettavammaksi. Edelleen sakasalaiselta foorumilta luin, että osaan autoista on päivitetty adblue - ohjaimen ohjelmisto... tämän jälkeen auto kuluttaa enemmän adblue nestettä... kirjoituksen mukaan liittyy jollain tavalla päästöihin.tilator kirjoitti: ↑Su 03.09.2023 19:06Järjestelmä arpoo virheilmoituksen aivan hihasta. Tämä koko adblue-systeemi on niin kiinalainen ja raakile, että sinne vaihdellaan osia aivan arpomalla. Ei tunnu valmistajaa kiinnostavan mikä todellinen syy ongelmiin on. Eikä sitä tietenkään selvittää tarvitsekaan niin kauan, kun asiakas maksaa.Robertx kirjoitti: ↑Su 03.09.2023 13:37 Nykyisessä S213 220D 4Maticissa ilmaantui tuo tarkista adblue ei käynniststä 800km vikavalon kera tuossa elokuun alussa. Välillä ilmoitus poistui palatakseen sitten taas ja vikavalo myös kerran. Huollossa vaihtoivat adblue tankin uuteen kaikkine tankkiin kuuluvinen osineen. Vikavalo poistui ja ilmoitus myös. Elokuun lopussa vikavalo syttyi taa, mutta ei mitään ilmoitusta. Adblue tankin täyttömäärää katsoessani ilmoitti, ettei täyttömäärää voi mitata. Välillä, keskimäärin joka toisella ajokerralla; täyttömäärä näkyy ja välillä taas ei. Vien auton huoltoon, jotta voivat korjata ongelman.
Oletan, että määränmittausanturi on osa tankkia, joten ihmetyttää, miksi ei toimi oikein.
Xentry kiinni ja virheilmoitusten kuittaaminen vähintään kolme kertaa peräkkäin. Välillä aina virta pois ja toisto kolme kertaa, niin hyvällä tuurilla systeemi toimii taas pitkään.
se on hyvä jos sitä ainetta kuluu enenemmän
silloin se ei jämähdä putkiin/suttimeen/pumppuun
S213 -17, W212 -11
Re: Adblue ongelma
Vahva aavistus, ettei se tuosta ole kiinni. Tai jos on, niin erikoista ja harvinaisen hyvä tuuri. Mutta hyvin mahdollista, että se valo sieltä vilkuttelee uudelleen ja syy löytyy tankista. Siinähän on 2v varaosatakuu, joka kyllä korvaa viallisen tankin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Adblue ongelma
Kysymys tästä sitten:
>AdBlue säilyy 18 kuukautta pakkaukseen merkitystä pakkauspäivästä tai tankkaushetkestä asemalla.
Jos se menee sitten vanhaksi niin oletteko tyhjennelleet ja vaihdellu?
>AdBlue säilyy 18 kuukautta pakkaukseen merkitystä pakkauspäivästä tai tankkaushetkestä asemalla.
Jos se menee sitten vanhaksi niin oletteko tyhjennelleet ja vaihdellu?
S205 220d 4Matic-18
Re: Adblue ongelma
10 tonnia tuli ajeltua koko järjestelmä koodattuna pois. Tänään laitettiin Veholla molemmat noxit uusiksi. Saas nähä milloin ekat ongelmat taas alkaa.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: Adblue ongelma
https://www.ikh.fi/fi/adblue-laitteisto ... -kent86864
Tuota kusi tankkiin niin voi säästyä monilta ongelmilta..
Pari vuotta kiinni ollut kusi paska GLS:ssä, lähtikin toimii, kun palautettin se takas käytöön. Mese onneksi vetää kusi linjan tyhjäksi , kun auton sammuttaa
Tuota kusi tankkiin niin voi säästyä monilta ongelmilta..
Pari vuotta kiinni ollut kusi paska GLS:ssä, lähtikin toimii, kun palautettin se takas käytöön. Mese onneksi vetää kusi linjan tyhjäksi , kun auton sammuttaa
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Re: Adblue ongelma
W212 faceliftissä tankin korkki peräloodassa, millaisella pumpulla olette tyhjänneet näitä?
Saako korkin reiästä putkea pohjaan asti, ja pienellä lappopumpulla ei taida tyhjäys onnistua?
Ajatuksena tyhjätä ja laittaa uudet liemet, ja kentin lisäainetta mukaan. Vanhat liemet vuosikausia vanhat, ja uutta lisäilty sekaan ties koska viimeksi
Saako korkin reiästä putkea pohjaan asti, ja pienellä lappopumpulla ei taida tyhjäys onnistua?
Ajatuksena tyhjätä ja laittaa uudet liemet, ja kentin lisäainetta mukaan. Vanhat liemet vuosikausia vanhat, ja uutta lisäilty sekaan ties koska viimeksi
Re: Adblue ongelma
Tämmösellä itse tyhjensin, ja pari metriä 10mm kirkasta muoviletkua. Parissa minuutissa tankki "tyhjä".tinatähti kirjoitti: ↑Ti 24.10.2023 19:21 W212 faceliftissä tankin korkki peräloodassa, millaisella pumpulla olette tyhjänneet näitä?
Saako korkin reiästä putkea pohjaan asti, ja pienellä lappopumpulla ei taida tyhjäys onnistua?
Ajatuksena tyhjätä ja laittaa uudet liemet, ja kentin lisäainetta mukaan. Vanhat liemet vuosikausia vanhat, ja uutta lisäilty sekaan ties koska viimeksi
Letkua piti vähän pyöritellä ja rassata että pääsi tankin pohjaan.
https://www.motonet.fi/tuote/wolfcraft- ... t=70-02634
Re: Adblue ongelma
Tuollainen pieni 3,99€ maksava lappopumppu näytti olevan ihan toimiva.
Pumppaamalla tankin tyhjäys toki "työlästä", mutta istuessa ja painellessa se siinä meni.
Täyttö nyt meni ihan parilla pumppauksella ja loput lappona. Loput kannun pohjalta (uuden) suppilon kanssa kaataen.
Mihis jätteeseen voi vanhat ureat lirutella
Pumppaamalla tankin tyhjäys toki "työlästä", mutta istuessa ja painellessa se siinä meni.
Täyttö nyt meni ihan parilla pumppauksella ja loput lappona. Loput kannun pohjalta (uuden) suppilon kanssa kaataen.
Mihis jätteeseen voi vanhat ureat lirutella
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2827
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Adblue ongelma
Minun autoni moottorin vikavalon syynä on tällä kertaa vikakoodi, joka suomennettuna on SCR-katalysaattorin hyötysuhde riittämätön. Syttyi hieman AdBlue -järjestelmän uudelleenkäyttöönoton jälkeen. Käyttöönotossa vaihdettiin NOx 1. anturi ja AdBlue -suutin.
Nyt sitten pajanikkarille kokeilemaan pakkopolttoa tai sitten uusimaan NOx 2. anturia tai katalysaattoria JA NOx 2. anturia. Menee 10 K rikki 1,5 vuoden korjauskustannuksissa. Alkaa kummasti hotsittaa tämän Moolokin kiertoon laitto ja Daciaan vaihto..
Ovatko 1. ja 2. NOx-anturi samat? Näkisikö joku oikein varaosanumeron tuolle anturille autoon:
WDD2132131A252782
Nyt sitten pajanikkarille kokeilemaan pakkopolttoa tai sitten uusimaan NOx 2. anturia tai katalysaattoria JA NOx 2. anturia. Menee 10 K rikki 1,5 vuoden korjauskustannuksissa. Alkaa kummasti hotsittaa tämän Moolokin kiertoon laitto ja Daciaan vaihto..
Ovatko 1. ja 2. NOx-anturi samat? Näkisikö joku oikein varaosanumeron tuolle anturille autoon:
WDD2132131A252782
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: Adblue ongelma
Ureaa on virtsassa n. 1/1000 osaa verrattuna Adbluessa olevaan määrään (jos Excel toimii oikein), mutta jos tuo olisi vaarallista niin lajitoverit ja metsän eläimet olisi jo tappaneet meidät kaikki...