Tutkiskelin moottorimarkkinoita ja kerkesin jo kotvan innostua, kun löysin edullisesti Saksasta 25 v. varastossa seisseen peruskunnostetun moottorin, josta myyjäorganisaatio ei enää osaa sanoa mitä moottorille on tehty:
..mutta voi: tuo 1977-1982 mallistossa ollutta moottoria on valmistettu Mercedes-Benz TN 208 ja 3008:sia, eli paketti- ja matkailuautoja varten.
Ja tuo kaasarikone M115.972 on 2 307 cc kokoinen, mutta ilmeisesti puristussuhde niin löperö, että tehoa on 9 hevosvoimaa vähemmän kuin pystärin peruspensakoneessa 2 000 cc M115.923:ssa vuodelta 1968! Mit helvete: M-B TN 208 omamassa 2 800 kiloa ja M-B TN 308 3 500 kg..86 hevosvoimaa, ei turboa ja surkea vääntömomentti.
Hymerin omistajat ovat vaihtaneet tuota moottoria rivakampaan, kun ei tuolla kuulemma ole menemistä vähän mäkisempään maastoon.
Kierroskone.. ..mikähän tämän moottorin logiikka oikein on ollut?
Kummajainen M115.972
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2810
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Kummajainen M115.972
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: Kummajainen M115.972
Kehitysmaaversio matalaoktaaniselle polttoaineelle?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2810
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Kummajainen M115.972
^Voiko olla parempi yhteensopivuus LNG:n eli kaasun kanssa?
Noita Hymereitä kun näyttää olevan bensa/kaasu -versioina, liekö kaasuoptio original vai jälkiasennettu..
Noita Hymereitä kun näyttää olevan bensa/kaasu -versioina, liekö kaasuoptio original vai jälkiasennettu..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967