Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Taivutin rautakangella vääntämällä reaktiotangon takaosan kiinnityspellin takaisin liki alkuperäiseen asentoon. Täytyy aloittaa hitsaus oikean puolen leikkaus saumasta ensin ja sitten vielä vääntää pellin vasenta puolta hieman auton peräpäätä kohti jolloin kiinnitysmutterin reiät saa kohdilleen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Hitsasin reaktiotuen takaosan kiinnityspellin, kiinnitin reaktiotuen takaosan paikalleen pulteilla ja säädin reaktiotangon pituuden. Hitsatessa oli vaikea työosento kun joutui hitsaamaan ylöspäin pään korkeudella.
Seuraavaksi täytyy käydä hitsaamaan takaa oikean puolen irtiruostunutta kallistuksen vaimentimen kiinnityspistettä kuntoon.
Seuraavaksi täytyy käydä hitsaamaan takaa oikean puolen irtiruostunutta kallistuksen vaimentimen kiinnityspistettä kuntoon.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Kallistuksen vakaajan kiinnityspiste ruostunut irti. Sen ympäristössä pehmeää, joten joutuu hitsaamaan kauempaa kiinni.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Hitsasin kallistuksen vakaajan kiinnikkeen kiinni.
Seuraavaksi ohjelmassa oikean takalokasuojan takakulman ruostevaurion hitsaus.
Seuraavaksi ohjelmassa oikean takalokasuojan takakulman ruostevaurion hitsaus.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Hitsasin lokasuojan takakulman ja siitä taaksepäin n 25 cm tavaratilan oikeaa sivukoteloa kun oli pehmennyt. Hitsauslanka pääsi loppumaan kesken ja täytyi hakea Puuilosta lisää. Seuraavaksi auto on tarkoitus viedä huomenna katsastukseen.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Kahden vuoden leima tulla kopsahti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Fiilistelykuvia: SLC, S123, Monark ja W123 tallissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Lapualla siisti museorekattu 200T -82 kohtuuhintaan
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/13081792
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/13081792
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Viime aikoina olen kehitellyt ajatusta hankkia retro-asuntovaunu S123n koukkuun.
Teknisesti S123 on hyvä vetoauto: tehoa 125 hp, automaatti, perän tasonsäätö, diesel-koneisena kohtuullinen polttoaineen kulutus, kohtuu hiljainen, hyvät jarrut, jne. Tietysti kysymys on miten auto kestää veturina kun mittarissa on kuitenkin jo yli 660000 km…
Suurin vaunu on 1500 kg kokonaispainoltaan mitä saa vetää, mikä on ruhtinaallinen. Maksimissa saa vetää jopa 6-7 m telivaunuja. Katselen kuitenkin luokkaa 5-6 m yksiakselisia. Ikäluokan vm. 80-85 saksalainen tai ruotsalainen on nyt hakusessa. Mahdollisimman alkuperäisenä.
Teknisesti S123 on hyvä vetoauto: tehoa 125 hp, automaatti, perän tasonsäätö, diesel-koneisena kohtuullinen polttoaineen kulutus, kohtuu hiljainen, hyvät jarrut, jne. Tietysti kysymys on miten auto kestää veturina kun mittarissa on kuitenkin jo yli 660000 km…
Suurin vaunu on 1500 kg kokonaispainoltaan mitä saa vetää, mikä on ruhtinaallinen. Maksimissa saa vetää jopa 6-7 m telivaunuja. Katselen kuitenkin luokkaa 5-6 m yksiakselisia. Ikäluokan vm. 80-85 saksalainen tai ruotsalainen on nyt hakusessa. Mahdollisimman alkuperäisenä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Otin S123n liikennekäyttöön pitkästä aikaa, kun oli kuljetustarvetta. Noin 30 km ajon jälkeen huomasin ensimmäisessä pysähdyspaikassa että auton alle oli muodostunut lätäkkö, joka tarkemmassa syynissä näytti jäähdytysnesteeltä. Vesi valui koneen etuosasta oikealta puolelta turbon-laturin haminoilta.
Ilmeisesti joku vesiletku on antautunut. Vuoto on sen verran pieni että pystyin ajamaan suunnitellut ajot kun täytin paisuntasäiliön aina pitemmän pysäkin jälkeen. Täytyy katsoa varaosakuvastosta vesiletkujen numerot ja tilata osat.
Ilmeisesti joku vesiletku on antautunut. Vuoto on sen verran pieni että pystyin ajamaan suunnitellut ajot kun täytin paisuntasäiliön aina pitemmän pysäkin jälkeen. Täytyy katsoa varaosakuvastosta vesiletkujen numerot ja tilata osat.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Vesivuodon lähdettä en pysynyt paikallistamaan kuumasta moottorista kun veden valumapaikka on turbon ja laturin peittämä. Epäilen pystysuunnassa kulkevaa 54x42mm - letkua, jota on noin 7 cm pätkä.
Täytyy tutkia paremmalla ajalla vielä tarkemmin mistä vuoto on ettei tule ostettua väärää letkua. Täytyy kokeilla kylmästä moottorista laittamalla paisari täyteen ja käyttää tyhjäkäyntiä kunnes vuoto alkaa. Kuituoptisella kamerapäällä varmaan pääsee näkemään vuotokohdan.
Täytyy tutkia paremmalla ajalla vielä tarkemmin mistä vuoto on ettei tule ostettua väärää letkua. Täytyy kokeilla kylmästä moottorista laittamalla paisari täyteen ja käyttää tyhjäkäyntiä kunnes vuoto alkaa. Kuituoptisella kamerapäällä varmaan pääsee näkemään vuotokohdan.
Viimeksi muokannut Sharedoc, La 30.09.2023 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Vesiletku näyttää olevan mersun numerolla N900271042012 (bulk water hose 54x42). Hinta näyttää olevan 115 euron haminoilla metrin pätkä saksasta tilaamalla. Ei oikein innosta tilata metrin pätkää kun tarve on 7 cm.
Kävisiköhän tähän joku halvempi letku?
Kävisiköhän tähän joku halvempi letku?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Miksei kävisi, googleen kun laittaa tuon numeron niin näyttäis olevan suora pätkä. Vähän niinkun noi jarru ja hyd putket, hemmetin kalliita ja saat putken kiepillä, hyödyttääpä tosi paljon.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Tilasin Saksasta metrin pätkän halvempaa 3 bar-kestoista 42x52 vesiletkua, hintaa tuli rahteineen 42 euroa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Vesiletku tuli Saksasta mutta en ole päässyt asentamaan, koska autotallissa on museointiprojekti levällään ja ulkona on liian kylmää. Autolla pystyy kuitenkin ajamaan kunhan ajelee hissukseen ja täyttää paisuntasäiliön aina liikkeelle lähtiessä.
Ostin Tuontitukusta -30% tarjouksesta 210-litran polttoainesäiliön (kuva), kun tuo maailman tilanne on epävakaa ja uuden öljykriisin mahdollisuus on olemassa. Tarkoitus on asentaa säiliö toistaiseksi S123n tavaratilaan, josta voi sitten tankata muuta kalustoa letkupistoolilla, kun ajelee vaan tarpeeksi lähelle. Ennestään on ollut kymmenkunta jerrykanisteria, muttei niillä tankkaaminen tahdo onnistua sotkematta paikkoja.
Ostin Tuontitukusta -30% tarjouksesta 210-litran polttoainesäiliön (kuva), kun tuo maailman tilanne on epävakaa ja uuden öljykriisin mahdollisuus on olemassa. Tarkoitus on asentaa säiliö toistaiseksi S123n tavaratilaan, josta voi sitten tankata muuta kalustoa letkupistoolilla, kun ajelee vaan tarpeeksi lähelle. Ennestään on ollut kymmenkunta jerrykanisteria, muttei niillä tankkaaminen tahdo onnistua sotkematta paikkoja.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Sharedoc, To 26.10.2023 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Vaikuttaa siltä että jäähdytysnestevuoto tuleekin vesipumpusta. Täytyy hommata pumppu ja asentaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Kävin hakemassa pumpun Motonetistä. Löytyi suoraan hyllystä Meylen pumppu 40 eur.
210 litran polttoainesäiliö mahtui juuri ja juuri tavaratilaan kun käänsin varapyörän suojakopan pystyyn. Säiliön saa liinalla tukevasti kiinni.
210 litran polttoainesäiliö mahtui juuri ja juuri tavaratilaan kun käänsin varapyörän suojakopan pystyyn. Säiliön saa liinalla tukevasti kiinni.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Teräsleidi S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa
Yksi viidestä vesipumpun kiinnituspulteista katkesi juuresta irroittaessa. Onneksi katkennut pultti on laturin suunnassa joten se on vähiten vetorasituksen alainen pultti. Muuten vesipumpun vaihto sujui ongelmitta vaikka ulkona remppasin pakkasessa. Uusi pumppu on nyt kiinni vain neljällä pultilla. En alkanut pakkasessa poraamaan pulttia irti. Toivottavasti tämä ei häiritse täydellisyyden tavoittelijoita. Laitoin uudet pultit ja tiivisteen molemmin puolin tiivisteliimaa.
Kävin ajamassa koneen lämpimäksi eikä vuoda. Samalla reissulla tankkasin löpöä sekä autoon tankki täyteen että 210 litran säiliöön yhteensä 400 eurolla hintaan 2,014 eur/l.
Kävin ajamassa koneen lämpimäksi eikä vuoda. Samalla reissulla tankkasin löpöä sekä autoon tankki täyteen että 210 litran säiliöön yhteensä 400 eurolla hintaan 2,014 eur/l.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561