Moikka!
Aloitetaan tarina alusta: moottoritilasta alkoi kuulua kirskuvaa satunnaista ääntä ja lähteeksi paljastui ohjaustehostimen pumppu. Rulla heilui/vaappui reilusti. Pois ottaessa huomasin että pumppu oli kiinni vain kahdella etummaisella pultilla (!), mutta myös pumppu rahisi käsin pyörittäessä. Hain uuden pumpun mersuliikkeestä ja laitoin paikalleen. Järjestelmä huuhdeltiin (öljynä comma MVCHF) reilusti ja neste on kirkasta. Ongelmana on nyt kuitenkin se, että ohjaus on satunnaisesti niin jäykkä, että saa kaksin käsin tosissaan kääntää, kierroksia antaessa toki helpottaa. Ilmiö korostuu ääriasennoissa. Mistähän sitä lähtisi vikaa etsimään? Kiitos etukäteen vastauksista.
w211 280cdi ohjaus jäykkä
Re: w211 280cdi ohjaus jäykkä
Toi nyt heti sattuu silmiin, ainakin kyseisen lafkan automaattiöljy on tällä foorumilla moneen kertaan todettu käyttökelvottomaksi, onko sitten sama tehostinöljyn kanssa? Eipä se hintoihin tule jos ne alkuun koittaisi vaihtaa johonkin hyväksi todettuun öljyyn! Onko parametriohjaus vai tavallinen.
Re: w211 280cdi ohjaus jäykkä
Taitaa kaikki kutoskoneiset olla 213-varustekoodilla "213 parameter steering ". Jos tuo solenoidi hammastangossa ei pelaa, niin on jäykkä. Jos oikein hyvän haluaa, niin solenoidi vaihtoon, uudet alapallot ja oikeat öljyt huuhtelemalla sisään. Kuulostaa vähän sille, että voi ola jotakin hämärää pumpun tai öljyjen kanssa ehkä myös.
Re: w211 280cdi ohjaus jäykkä
Minusta tuo voisi kuulostaa oireiden perusteella siltä, että pumpusta on lähtenyt metalliromua kiertoon. Ja jos näin on käynyt, niin onko siinä edes muuta vaihtoehtoa, kuin hammastangon vaihto? En tiedä saako sitä rojua kierrosta miten hyvin pois esim. huuhtelemalla.