Led-paneeli ja parkkitutka

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Esajas56
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 06.10.2023 13:18

Led-paneeli ja parkkitutka

Viesti Kirjoittaja Esajas56 »

Sotkeeko led-paneeli parkkitutkaa edessä?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3978
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Led-paneeli ja parkkitutka

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kyllä ja ei, riippuu autosta ja panelista ja asennuksesta.
Sähkäri 08
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: La 09.03.2013 17:52
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Led-paneeli ja parkkitutka

Viesti Kirjoittaja Sähkäri 08 »

Itse harvemmin parkkeeraan pitkät valot päällä >> led paneeli ei päällä .. ja jos Led paneeli ei asennettu tutkien eteen.. ei häiritse tutkia ..
w220 400cdi 01 & w210 270cdi 01& w210 270cdi 02 ollut....nyt w211 270 cdi & w212 350cdi 4matik
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13233
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Led-paneeli ja parkkitutka

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Sähkäri 08 kirjoitti: Ke 11.10.2023 22:13 Itse harvemmin parkkeeraan pitkät valot päällä >> led paneeli ei päällä .. ja jos Led paneeli ei asennettu tutkien eteen.. ei häiritse tutkia ..
Mitä meinaat asennuksella tutkien eteen? Erilaisille rekisterikilvillekin on ollut etututkille koodaus vaikka ei se rekkari koskaan suoraan tutkan edessä ole. Tutka vaan mittaa/havaitsee kaiut myös sivusta eikä se paneeli saa peittää merkittävää kulmaa tutkan keilasta.
Jürgen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: Led-paneeli ja parkkitutka

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Jos kyseessä on auto jossa on etäisyysturka esim. Sprintteri jonka tutka sijaitsee siellä puskurin askelman takana ja lisävalopaneeli asennetaan sen eteen, niin taatusti häiritsee ainakin sen tutkan toimintaa. Vetääkö tukan häiriö sitten parkkitutkan toiminnakin pois päältä?
SeppoTaas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 05.05.2023 13:28
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Led-paneeli ja parkkitutka

Viesti Kirjoittaja SeppoTaas »

Jos tuonne profiilin allekirjoitukseen lisää omistamansa mersun mallin niin se vähentää arvailuja ratkaisusta ja ikäviä kommentteja. Hyvähän se toki olisi jos kysymyksessä olisi myös mainita mistä autosta/mallista on kyse...

Itse olen myös koettanut selvitellä (kovin laiskasti) S204-malliin led-panelin asentamista, siitä miten parkkitutkan ja etäisyystutkan toiminnan käy.
Näyttää että pitää ruuvata vaan valo keulalle ja itse kokeiltava. Vanhasta autosta tuommonen hyvä paneli jäi ja sille olis myös tässä tarvetta.
Rekisterikilven alle melkovarmasti menee, mutta ei valaise niin hyvin kuin kilven yläpuolelta. Ehkä tässä joutuu ostamaan 2 erillistä lyhyempää panelia tai ihan pyöreät ( ehkä ei niin sopivat)
-13 C250 CDI S204
-18 Volle V40 D2
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3978
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Led-paneeli ja parkkitutka

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

En laittaisi kilven alle mitään lisävaloa, ei tee muuta kuin ärsyttävää silmiä väsyttävää heijastusta tiestä.
Ainakin pidemmällä matkalla rasittava valolänttiä katsella keulan edessä.
SeppoTaas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 05.05.2023 13:28
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Led-paneeli ja parkkitutka

Viesti Kirjoittaja SeppoTaas »

MJPfin kirjoitti: Pe 13.10.2023 10:07 En laittaisi kilven alle mitään lisävaloa, ei tee muuta kuin ärsyttävää silmiä väsyttävää heijastusta tiestä.
Ainakin pidemmällä matkalla rasittava valolänttiä katsella keulan edessä.
Olen täysin samaa meiltä, lisäksi noihin huomioihin on aivan järkyttävän tarkka säätää edes lähelle oikeaa.
-13 C250 CDI S204
-18 Volle V40 D2
Vastaa Viestiin