Moro
Tarkoitus vaihdella W126 koriin jossa alunperin m103 kone, tilalle w124:sen M103.
Googletuksella löysin jonkun kommentin että eroina olisi ecu ja sytytyksenohjausyksikkö, onko jollain näistä tarkempaa tietoa?
Eli mitä pitäisi vaihdella kun kyseisen operaation teen?
Ruiskulle menevä johtosarja on ainakin todella samanlainen molemmissa. Kaksi kannessa olevaa anturia otin vanhasta koneesta uuteen kun oli erilaiset liittimet.
W124 m103 kone W126 koriin
Re: W124 m103 kone W126 koriin
Kuulostaa vähän Esson baarin jutulta. Tosin, eroja on varmasti yhtä paljon korimallien sisäisesti kuin niiden välillä riippuen mm. maakohtaisista eroista, katalysaattoreista ja vuosimalleista.
Yleisellä tasolla erot ovat niin pienet, että iän tuomat lisät ja vivahteet vaikuttavat enemmän toimintaan kuin KE-jetronicin ”softa”, joka on nykyautoihin nähden simppeli.
Itse moottori ei tiedä missä korissa se on, joten ei se lakkaa toimimasta auton vaihdon yhteydessä. Rakenteellisesti moottoreissa ei ole mitään semmoisia eroja, jotka estäisivät ohjainlaitteiden käytön eri korimallien kesken.
Käsittäkseni aiot siis käyttää 126:n bokseja ja kaapeleita? Siitä vaan.
Yleisellä tasolla erot ovat niin pienet, että iän tuomat lisät ja vivahteet vaikuttavat enemmän toimintaan kuin KE-jetronicin ”softa”, joka on nykyautoihin nähden simppeli.
Itse moottori ei tiedä missä korissa se on, joten ei se lakkaa toimimasta auton vaihdon yhteydessä. Rakenteellisesti moottoreissa ei ole mitään semmoisia eroja, jotka estäisivät ohjainlaitteiden käytön eri korimallien kesken.
Käsittäkseni aiot siis käyttää 126:n bokseja ja kaapeleita? Siitä vaan.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W124 m103 kone W126 koriin
Juu ajatuksena käyttää 126 kaapeleita ja boxeja, sitten törmäsiin noihin juttuihin että olis eroja. Mutta sinun tietojen mukaan pitäisi pelata tolla eculla?
Re: W124 m103 kone W126 koriin
Jos epäilet olevan eroa niin vaihda määräjakaja (ja muut osat mitä haluat) vanhasta moottorista siihen uuteen, niin sitten ovat ainakin oikeat. Pieni vaiva tässä kohtaa jos sulla on vielä moottori vaihtamatta.
Moottorien suurimmat erot on varmasti vain apulaitteissa.
Moottorien suurimmat erot on varmasti vain apulaitteissa.
W124 300E-24 -89
W201 2.6 -89
W201 1.8 -93
W201 2.6 -89
W201 1.8 -93
Re: W124 m103 kone W126 koriin
Totta tuokin, sitten varmasti yhteensopivat, kiitoksia!