Sprinter w903 2000 abs ongelma
Sprinter w903 2000 abs ongelma
Nyt on pakko turvautua forumin apuu. Oon selannut kaikki mahdolliset keskustelut ja utuben. Auto on käynyt MB-osan huollossa ja abs-yksikkökin huollettu Keminmaassa, mutta ongelma on ja pysyy.
abs valot alkoivat vaihtelevasti palamaan noin 2021 koko ajan tihentyvällä nopeudella ja vuonna 2022 keväällä jäivät pysyvästi päälle. Kävin piuhan päässä ja herjasi takapään anturia ja paluu pumppua. Vaihdettiin kaverin kanssa molemmat anturit taakse ja abs valot sammuivatkin hetkeksi, mutta jarruttaessa abs-yksikön suunnalta kuului laahaavaa tai rohisevaa ääntä heti alusta asti.
Kävin uudestaan piuhassa ja samat virheet ilmoitti ku edellisellä kerralla, mutta nyt vain paluu pumppu oli aktiivinen. Varasin ajan MB-osaan ja he vaihtoivat abs-kehät ja lähes kaiken muunkin samalla takapäästä. Mutta eivät antureita. Sanoivat vaan, että tarvike anturit eivät välttämättä ole yhteensopivia. Lisäksi sanoivat, että jännästi rohisee ja ääntää kun jarruttaa vauhti tippuu 10kmh. Eivät tehneet sille mitään, ihmettelivät vain. 1200€ oli huolto. Kävin katsastamassa auton ja kun lähdin konttorilta niin valot syttyivät uudestaan. Soitto mb-osaan ja piuhaan. Paluu pumppu herjaa. Uusi 3800€. En ostanut. Soitin Keminmaahan ja huolsivat pumpun. Taas valot sammuivat, mutta auto äänsi kun jarrutin vauhdin 10kmh... Jossain vaiheessa ääni häviää ennen kuin auto pysähtyy.
Ajelin satunnaista ajoa ja keväällä 2023 abs valot syttyivät taas kerran hetkeksi ja kuukauden päästä paloivat koko ajan. Soitto Keminmaahan, että mitä nyt. Vein yksikön tarkistettavaksi, niin se oli nyt korjauskelvoton ja palanut hiilien puolelta möntiksi. Vaihtoivat uuden osat yksikköön.
Yksikkö kiinni autoon ja nyt on jarrut ilmattu. Valot sammuivat heti, mutta edelleen ääntää kun jarruttaa ja vauhti tippuu alle 10kmh. En uskalla ajella, jos kyrväyttää uudestaan yksikön. Yksikkö pyörii kun laittaa virrat päälle. Sammuu kun kun virrat katkaisee, eli ei ole koko ajan päällä. Auton käydessä en kuule yksikön pyörivät.
Mitä hittoa mä nyt teen? ABS vissiin pitäisi kytkeytyä pois ku vauhti tippuu juurikin tuohon 10kmh? Mikä tämän aiheuttaa? Voiko vika olla niin yksinkertainen kuin väärät anturit tai huono kytkentä? Onko Oulussa ketään joka oikeasti osaisi auttaa? Kohta 2vuotta menty yrityksen ja erehdyksen kautta. Muuten loistava auto, joten olisi kiva saada kuntoon. Auttakaa.
abs valot alkoivat vaihtelevasti palamaan noin 2021 koko ajan tihentyvällä nopeudella ja vuonna 2022 keväällä jäivät pysyvästi päälle. Kävin piuhan päässä ja herjasi takapään anturia ja paluu pumppua. Vaihdettiin kaverin kanssa molemmat anturit taakse ja abs valot sammuivatkin hetkeksi, mutta jarruttaessa abs-yksikön suunnalta kuului laahaavaa tai rohisevaa ääntä heti alusta asti.
Kävin uudestaan piuhassa ja samat virheet ilmoitti ku edellisellä kerralla, mutta nyt vain paluu pumppu oli aktiivinen. Varasin ajan MB-osaan ja he vaihtoivat abs-kehät ja lähes kaiken muunkin samalla takapäästä. Mutta eivät antureita. Sanoivat vaan, että tarvike anturit eivät välttämättä ole yhteensopivia. Lisäksi sanoivat, että jännästi rohisee ja ääntää kun jarruttaa vauhti tippuu 10kmh. Eivät tehneet sille mitään, ihmettelivät vain. 1200€ oli huolto. Kävin katsastamassa auton ja kun lähdin konttorilta niin valot syttyivät uudestaan. Soitto mb-osaan ja piuhaan. Paluu pumppu herjaa. Uusi 3800€. En ostanut. Soitin Keminmaahan ja huolsivat pumpun. Taas valot sammuivat, mutta auto äänsi kun jarrutin vauhdin 10kmh... Jossain vaiheessa ääni häviää ennen kuin auto pysähtyy.
Ajelin satunnaista ajoa ja keväällä 2023 abs valot syttyivät taas kerran hetkeksi ja kuukauden päästä paloivat koko ajan. Soitto Keminmaahan, että mitä nyt. Vein yksikön tarkistettavaksi, niin se oli nyt korjauskelvoton ja palanut hiilien puolelta möntiksi. Vaihtoivat uuden osat yksikköön.
Yksikkö kiinni autoon ja nyt on jarrut ilmattu. Valot sammuivat heti, mutta edelleen ääntää kun jarruttaa ja vauhti tippuu alle 10kmh. En uskalla ajella, jos kyrväyttää uudestaan yksikön. Yksikkö pyörii kun laittaa virrat päälle. Sammuu kun kun virrat katkaisee, eli ei ole koko ajan päällä. Auton käydessä en kuule yksikön pyörivät.
Mitä hittoa mä nyt teen? ABS vissiin pitäisi kytkeytyä pois ku vauhti tippuu juurikin tuohon 10kmh? Mikä tämän aiheuttaa? Voiko vika olla niin yksinkertainen kuin väärät anturit tai huono kytkentä? Onko Oulussa ketään joka oikeasti osaisi auttaa? Kohta 2vuotta menty yrityksen ja erehdyksen kautta. Muuten loistava auto, joten olisi kiva saada kuntoon. Auttakaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
Onhan sen yksikön johdot kunnossa, ääni varmasti siitää ja mitä vanhasta yksiköstä hyödynetiin?patrik79 kirjoitti: ↑Ti 18.07.2023 10:25 Nyt on pakko turvautua forumin apuu. Oon selannut kaikki mahdolliset keskustelut ja utuben. Auto on käynyt MB-osan huollossa ja abs-yksikkökin huollettu Keminmaassa, mutta ongelma on ja pysyy.
abs valot alkoivat vaihtelevasti palamaan noin 2021 koko ajan tihentyvällä nopeudella ja vuonna 2022 keväällä jäivät pysyvästi päälle. Kävin piuhan päässä ja herjasi takapään anturia ja paluu pumppua. Vaihdettiin kaverin kanssa molemmat anturit taakse ja abs valot sammuivatkin hetkeksi, mutta jarruttaessa abs-yksikön suunnalta kuului laahaavaa tai rohisevaa ääntä heti alusta asti.
Kävin uudestaan piuhassa ja samat virheet ilmoitti ku edellisellä kerralla, mutta nyt vain paluu pumppu oli aktiivinen. Varasin ajan MB-osaan ja he vaihtoivat abs-kehät ja lähes kaiken muunkin samalla takapäästä. Mutta eivät antureita. Sanoivat vaan, että tarvike anturit eivät välttämättä ole yhteensopivia. Lisäksi sanoivat, että jännästi rohisee ja ääntää kun jarruttaa vauhti tippuu 10kmh. Eivät tehneet sille mitään, ihmettelivät vain. 1200€ oli huolto. Kävin katsastamassa auton ja kun lähdin konttorilta niin valot syttyivät uudestaan. Soitto mb-osaan ja piuhaan. Paluu pumppu herjaa. Uusi 3800€. En ostanut. Soitin Keminmaahan ja huolsivat pumpun. Taas valot sammuivat, mutta auto äänsi kun jarrutin vauhdin 10kmh... Jossain vaiheessa ääni häviää ennen kuin auto pysähtyy.
Ajelin satunnaista ajoa ja keväällä 2023 abs valot syttyivät taas kerran hetkeksi ja kuukauden päästä paloivat koko ajan. Soitto Keminmaahan, että mitä nyt. Vein yksikön tarkistettavaksi, niin se oli nyt korjauskelvoton ja palanut hiilien puolelta möntiksi. Vaihtoivat uuden osat yksikköön.
Yksikkö kiinni autoon ja nyt on jarrut ilmattu. Valot sammuivat heti, mutta edelleen ääntää kun jarruttaa ja vauhti tippuu alle 10kmh. En uskalla ajella, jos kyrväyttää uudestaan yksikön. Yksikkö pyörii kun laittaa virrat päälle. Sammuu kun kun virrat katkaisee, eli ei ole koko ajan päällä. Auton käydessä en kuule yksikön pyörivät.
Mitä hittoa mä nyt teen? ABS vissiin pitäisi kytkeytyä pois ku vauhti tippuu juurikin tuohon 10kmh? Mikä tämän aiheuttaa? Voiko vika olla niin yksinkertainen kuin väärät anturit tai huono kytkentä? Onko Oulussa ketään joka oikeasti osaisi auttaa? Kohta 2vuotta menty yrityksen ja erehdyksen kautta. Muuten loistava auto, joten olisi kiva saada kuntoon. Auttakaa.
nyt kun se toimii niin mitä testeri kertoo ?
varmistettu että sinne ei tule liikaa sähköä ?
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
Samanlaiset äänet ja valot on ollut, kun kehän ja anturin väli liian suuri, ja toinen kerta ruttuun mennyt kehä.
Avaisin molemmat taka kulmat, ja tarkistaisin kaiken.
Abs antureita ei tarvi tähän malliin vaihtaa, eikä missään nimessä mitään tinailuja antureiden johtoon.
Tarvike Abs antureista ei ole tietoa, mutta eikö siellä MB-osassa ole Star testeriä ja tyyppiä joka osais käyttää sitä, jos sillä pääsis Abseihin kiinni?
"Sanoivat vaan, että tarvike anturit eivät välttämättä ole yhteensopivia. "
1200€ W903 takajarrujen remonttiin
Itse tehtynä 60€ kulma oli laakeripaketit ja kehät. Jarrut taakse, joku 150€.
Avaisin molemmat taka kulmat, ja tarkistaisin kaiken.
Abs antureita ei tarvi tähän malliin vaihtaa, eikä missään nimessä mitään tinailuja antureiden johtoon.
Tarvike Abs antureista ei ole tietoa, mutta eikö siellä MB-osassa ole Star testeriä ja tyyppiä joka osais käyttää sitä, jos sillä pääsis Abseihin kiinni?
"Sanoivat vaan, että tarvike anturit eivät välttämättä ole yhteensopivia. "
1200€ W903 takajarrujen remonttiin

Itse tehtynä 60€ kulma oli laakeripaketit ja kehät. Jarrut taakse, joku 150€.
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
Sen verran tohelo näiden kanssa, että en osaa sanoa mitä kaikkea siitä vaihdettiin...
Mb-osassa vaihdettiin laakerit, levyt, kehät jne. Aika arvokkaalta tuntui, mutta minkäs teet kun en osannut kaikkea itse ostaa tai vaihtaa. Eniten ärsyttää se, että kaikki tehtiin vähän niin kuin lotolla ja kun vika jäi, niin leviteltiin käsiä. Osaan kyllä anturit mekaanisesti heittää paikoilleen, mutta mitä tulee luotettavaan tarkistamisen ja ongelman määrittämiseen, niin sitä en osaa. Siksi tarvitsisinkin apua auton kanssa. Ongelma vaan tuntuu olevan se, että mistä löytää oikeasti osaava kaveri korjaamaan. Mielelläni maksan hommasta, jos se tulee kerralla kuntoon.
EDIT: en oo varmaa, että vaihdettiinko kehät molemmilta puolin. Niihin ainakin tuli damagea kun irroitettiin anturit, etenkin oikealle taakse.
Sähköistä en osaa sanoa mitään. Paikallisessa firmassa on sopivan vanha testeri, mutta se ei näytä kuin vikakoodit. Ne ovat olleet paluupumppu ja vas. anturi.
Mb-osassa vaihdettiin laakerit, levyt, kehät jne. Aika arvokkaalta tuntui, mutta minkäs teet kun en osannut kaikkea itse ostaa tai vaihtaa. Eniten ärsyttää se, että kaikki tehtiin vähän niin kuin lotolla ja kun vika jäi, niin leviteltiin käsiä. Osaan kyllä anturit mekaanisesti heittää paikoilleen, mutta mitä tulee luotettavaan tarkistamisen ja ongelman määrittämiseen, niin sitä en osaa. Siksi tarvitsisinkin apua auton kanssa. Ongelma vaan tuntuu olevan se, että mistä löytää oikeasti osaava kaveri korjaamaan. Mielelläni maksan hommasta, jos se tulee kerralla kuntoon.
EDIT: en oo varmaa, että vaihdettiinko kehät molemmilta puolin. Niihin ainakin tuli damagea kun irroitettiin anturit, etenkin oikealle taakse.
Sähköistä en osaa sanoa mitään. Paikallisessa firmassa on sopivan vanha testeri, mutta se ei näytä kuin vikakoodit. Ne ovat olleet paluupumppu ja vas. anturi.
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
Voisin vielä kerran purkaa tuon takapään siihen pisteeseen, että näen kehät ja antureiden etäisyydet. Tarvittaessa voin napata kuviakin. Millä tuotenumerolla tai mistä voi tilata uuden abs-kehän jos tulee tarvetta?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
Eka kuva tuos viestiketjus.
viewtopic.php?t=218381
Siitä joutuu irrottamaan laakerin, jos tuon kehän vaihtaa. Tarkista nyt, että Abs anturi on mahdollisimman lähellä kehää.
viewtopic.php?t=218381
Siitä joutuu irrottamaan laakerin, jos tuon kehän vaihtaa. Tarkista nyt, että Abs anturi on mahdollisimman lähellä kehää.
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
Mikä on oikea etäisyys mm:ssä?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
Alkuperäisen anturin pystyy laittamaan lähes kiinni, kun ei sentään sorvaa anturia puhki. Jännitettähän se antaa kuten polkupyörän dynamo.
Yleensä anturi ongelmat on "on/off", mutta jos tuo Abs valo palaa vain satunnaisesti, niin voi olla myös huono sähköliitos jossain ?
Penkin alle menee kaikki sähköt, sekä Eculle joka akun alla, jos tuo on normi paku.
Yritä etsiä jostain harrastaja, jolla Star, ja enemmän motivaatiota kun MB-Osa.
viewtopic.php?t=114363
Yleensä anturi ongelmat on "on/off", mutta jos tuo Abs valo palaa vain satunnaisesti, niin voi olla myös huono sähköliitos jossain ?
Penkin alle menee kaikki sähköt, sekä Eculle joka akun alla, jos tuo on normi paku.
Yritä etsiä jostain harrastaja, jolla Star, ja enemmän motivaatiota kun MB-Osa.
viewtopic.php?t=114363
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
Kiitos Sprinter99.
Osaatko sanoa, että uskaltaako tuolla nyt ajella, koska huollettu abs-yksikkö paloi kasaksi noin 7kk aikana huollosta. Eikö tämä viittaisi johonkin johto/jännite häikkään enemmän kuin anturiongelmaan?
Osaatko sanoa, että uskaltaako tuolla nyt ajella, koska huollettu abs-yksikkö paloi kasaksi noin 7kk aikana huollosta. Eikö tämä viittaisi johonkin johto/jännite häikkään enemmän kuin anturiongelmaan?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
Jep anturi ei polta mitään jos ei olkosulussa maihin ole
Mökkillä
'
'
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
itellä sytty rintterissä absin valo ja herjas taka-anturia. vaihoin tilalle tarvikkeen ja ei toiminut. hain tilalle orginaalin ja avot vika poissa eli mulla ei ainakaan tarvike palannut
Nyt sprinter 319 -12, 300GD -82, W164 280CDI -06, olleet ja menneet vito 115cdi, vito 112cdi
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
Melkein pitää tämäkin kokeilla.
Tässä on osalista jo vaihdetuista osista, niin ei jää enää hirveästi vaihtoehtoja.
https://photos.google.com/u/0/photo/AF1 ... fZQUJm6clr
https://photos.google.com/u/0/photo/AF1 ... fZQUJm6clr
Toimiiko linkit?
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
Ps. Mikä on orkkis abs-anturi/sensori? Google ei paljoa auttanut, koska tarjoaa autodoc jne vaihtoehdot. Onko siihen tuotenumeroa ja mistä kannattaa tilata/ostaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
Tuohon Vin koodi. https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... cedes-Benz
Veholle voi myös lähettää viestiä tai soittaa. Vanhempiin mersuihin osat on ollut edullisia, myös Veholla.
Veholle voi myös lähettää viestiä tai soittaa. Vanhempiin mersuihin osat on ollut edullisia, myös Veholla.
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
Tarvikeanturien toimimattomuus johtunee useimmiten siitä, että asennetaan väärä anturi. Ainakin W906 on kahdenlaista.
wiimax.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
Ja mikä ihmeelisintä väärä osa ei toimikaan
niin siloinhan se on huonoa laatua
niin siloinhan se on huonoa laatua

Mökkillä
'
'
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
En tiiä. Alkuperäisille heitettiin hinta 220€/kpl. Onko tää ihan totta? Bosch vois olla kuulema paras tarvike vaihtoehto. Itse vaihtotyö on edullinen, mut nyt tarvitsen anturit. Jos joku viisaampi osaa helposti auttaa, niin rekkari autolle JKZ-603.
Kiitos jo valmiiksi.
Kiitos jo valmiiksi.
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
https://www.merteil.fi/fin/abs_tunnisti ... 016-149-14
Onko tämä oikea tuote? Tuotenumerolla: 0265004010 löytyi tänne linkatusta varaosasivustolta.
Onko tämä oikea tuote? Tuotenumerolla: 0265004010 löytyi tänne linkatusta varaosasivustolta.
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
Jahas. Boschin tuotetta ei enää valmisteta ja varastot loppu. Olenko yllättynyt, että vain mulle voi sattua taas tällainen ongelma.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 22.10.2014 11:19
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
Tuli kesällä otettua W903:n (311 CDI vm.10/2000) taka-akselit irti jne purettua. Ennen kokoamista oli pakko rikkoa (porailla jne.) alkuperäiset Boschin anturit veks. Tilalle uudet tarvikeanturit. Vanhat ABS-kehät näyttivät kohtalaisen ok-kuntoisilta...enkä vaihtanut, ettei tulisi ongelmia, jos uudet kehät eivät asetukaan aivan prikulleen suoraan. Tyhmä päätös. Sillä jälkikäteen seuraavien kuukausien aikana jarrutukset/ajovakaudenhallinta tuntuivat elävän omaa (liian aktiivista) elämäänsä, vaikka ABS-valo ei ikinä syttynytkään. Miten tutkia...varmistaa. Kun ei ole testeriä... Koko se ABS-yksikkö on integroitu hässäkkä eli ei oikein voinut mitata suoraan pumpun johdoista, että kuinka usein sinne virtaskaa syötetään... Joskus tuossa vihdoin löysin jenkkisivustolta isohkon ZIP-manuaalikokonaisuuden, missä oli myös kuvaa siitä ABS-kytkennästä eli että sinne menee virta mm. 40A sulakkeen kautta. Tuon Rintterin omat sulakemerkinnät ovat epäsaksalaisen epätäsmälliset. Sulakkeiden langassa on toki pieni sisäinen vastus. Juotin Bilteman halpasulakkeeseen johdotuksen, jotka kytkin tavalliseen yleismittariin, josta tasajännitealue päälle. Kun virtaa ei kulje, niin 0 volttia...kun kulkee, niin jännite hyppii noin 1...4 millivoltin tasoille. Ja hyppihän se, ihan lähes jatkuvasti jopa ajaessa kuivalla asfaltillakin suoraan esim. 50 km/h nopeutta. Siltikään ABS-valo ei syttyile. Ajovakauden hallinta siis yrittää aktiivisesti avustaa kuskia... Ja nyt VAROITUKSEN SANANA, että se toinen johto tulee sitten ilmeisen suoraan akulta, että jos sen runkoa vasten lykkää, niin hyvää ei seuraa!!! Summa summarum, akseli veks...laakeri veks jne. uusi kehä takavasemmalle puolelle. Ylimääräinen aktiivisuus häipyi. Aivan eri meininki. Sitten kyllä vaihdoin oikeankin puolen. Surkea keksintö, moinen induktiivinen ABS-anturi...vanhemmiten. Ehkä ne orkkis-Bosch-anturit ovat herkempiäkin kuin tarvikeanturit. Sietävät paremmin ruostuneita kehiä, jotka eivät magnetisoi enää niin tehokkaasti. En tiedä, kun ei mistään löydä dataa niiden osalle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 22.10.2014 11:19
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
Tämä sivuleikkele lienee W906 sukupolven manuaalista, mutta ilmeisesti W903 jne. hyvin samalla tavalla. Ainakin mm. taka-anturijohtojen värit osaltaan yhtenevät...jos vahingossa (kelta-ruskea/valkea-ruskea) menisivät jollakin keskenään sekaisin...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 22.10.2014 11:19
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
Tämä osui silmiini, niin totean, että ainakin w903 10/2000 ABS-anturien johdotus mennee (ilmeisesti) ihan suoraan ABS-yksikköön eli siihen monipinniselle liittimelle, koska se "äly" on myös siellä ko. ABS-hydr.yksikön sisällä. Liitänpäs samalla tähän oheen jossakin silmiini osuneet kuvat ko. liittimestä. Ja ns. ECU vs. ECM Engine Control Module on ratin vasemmalla puolella olevan kapean säilytyslokeron alapuolella, ei konehuoneen puolella.Sprinter99 kirjoitti: ↑Su 23.07.2023 01:22 "" Penkin alle menee kaikki sähköt, sekä Eculle joka akun alla, jos tuo on normi paku. ""
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
W903 ABS antureita ei tarvi koskaan rikkoa, katkoa tai porailla. Ne painetaa leveällä taltalla ulos, mutta anturikehä saattaa vääntyä jos huolimattomasti painaa, ja silloin anturikehä uusiksi.AssanHassan kirjoitti: ↑La 09.11.2024 13:01 Tuli kesällä otettua W903:n (311 CDI vm.10/2000) taka-akselit irti jne purettua. Ennen kokoamista oli pakko rikkoa (porailla jne.) alkuperäiset Boschin anturit veks. Tilalle uudet tarvikeanturit.
Rumpujarrun osat meni kerran Abs anturin ja kehän väliin, mutta alkuperäisen anturin sai pajoitettua toimivaksi.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 22.10.2014 11:19
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
Jaa-a-jaa. Kokemuksia voi tästä asiasta olla toisenlaisiakin, kun reilusti yli 20 vuotta paikoillaan ollut anturi ei todellakaan lähde ulos pelkästään painamalla...eikä edes lyömällä jne., vaikka pelkkä laakerikansi irtonaisena käsillä ruuvipenkissä, kun jo irti akselistaan. Kaikki paska ja ruoste turvonneena sinne sen "kiinnitysholkin" ja anturin oheen/väliin. Todeeeella tiukasti kiinni paikoillaan. Oma kokemukseni. Ja nykykokemukseni pohjalta vaihtaisin sen anturikehän aina, jos laakeri yms. tieltä pois,valmiiksi irti. Näyttää olevan sen verran ronkeli ABS-ohjausyksikkö signaaliensa osalta...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 22.10.2014 11:19
Re: Sprinter w903 2000 abs ongelma
Mieluummin olisin jättänyt "boschilaisen" ehjäksi...mutta eipä irronnut ihan kevyesti reiästään.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.