W203 virtalukko rattilukko ja ECU varaosaautosta
W203 virtalukko rattilukko ja ECU varaosaautosta
2003 w203 cdi 220,Itselläni on varaosa-autona saman vuoden samanlainen, samalla koneella,paitsi että 200nen jossa teho-ohjelma ecussa. Onnistuuko ja käynnistyykö ilman softatyökaluja jos vaihdan sekä ecun,virtalukon ja rattilukon avaimet ja siirtyykö teho-ohjelma ja miten käy mittarin kilometrien.Varaosa-auto enemmän ajettu ja mätä mutta tehokkaampi vaikka 200nen??
Kiitos vastauksista jo etukäteen!Ajatus siis olisi että saisin kaksi avainta ja teho-ohjelman tosta varaosa-autosta kun vanhemmassa yksi avain ja huomattavasti laiskempi.
Kiitos vastauksista jo etukäteen!Ajatus siis olisi että saisin kaksi avainta ja teho-ohjelman tosta varaosa-autosta kun vanhemmassa yksi avain ja huomattavasti laiskempi.
Re: W203 virtalukko rattilukko ja ECU varaosaautosta
Mittaristo näyttää viivaa kilometreille tuon jälkeen jos et vaihda mittaristoa myös. Muuten kyllä toimii kaikki.
SRS systeemustä en tiedä onko noissa jo sidottu ecuun.
SRS systeemustä en tiedä onko noissa jo sidottu ecuun.
Re: W203 virtalukko rattilukko ja ECU varaosaautosta
Hienoa! kiitos vastauksesta.
Re: W203 virtalukko rattilukko ja ECU varaosaautosta
Jos vaihdan mittarinkin kumman auton kilometrit näkyy varaosakiesillä menty parisataa enempi?
Re: W203 virtalukko rattilukko ja ECU varaosaautosta
Sen kilometrit mistä osat on, ne on siellä mittaristossa virtalukossa ja Ecussa tallessa.
Re: W203 virtalukko rattilukko ja ECU varaosaautosta
Toinen vaihtoehto on kloonata ohjelma vaan siitä tehokkaammasta käyttöautoon.
Lukea sopivalla työkalulla ne ecusta, ja kirjoittaa toiseen.
Mpps 16, Kess, yms pystyy nuo lukemaan ja kirjoittaan.
Lukea sopivalla työkalulla ne ecusta, ja kirjoittaa toiseen.
Mpps 16, Kess, yms pystyy nuo lukemaan ja kirjoittaan.
Re: W203 virtalukko rattilukko ja ECU varaosaautosta
.
Tuotahan korimallia on kahdella eri ecu vaihtoehdolla, dieselinä.
Siitähän tässä on varmaan kyse, vaikkei sitä mainita.
Ecun tyypistä riippuen, tarvittavat kloonaustoimetkin poikkeaa toisistaan.
Melkeinpä kuitenkin kehottaisin teetättämään tiedonsiirron jollakin, joka osaa asian, jos tähän vaihtoehtoon päädyt.
Autot voi kuitenkin olla niin erilaisia, vaikka ne vaikuttaisi olevan "ihan samanlaisia".
Käynnistyksen eston siirto pelkästään, ohjaimesta toiseen, jolloin viriohjelma säilyisi ja siirtyisi autoon uudessa ecussa, voisi olla kustannuksiltaan parin- kolmensadan luokkaa.
Tuotahan korimallia on kahdella eri ecu vaihtoehdolla, dieselinä.
Siitähän tässä on varmaan kyse, vaikkei sitä mainita.
Ecun tyypistä riippuen, tarvittavat kloonaustoimetkin poikkeaa toisistaan.
Melkeinpä kuitenkin kehottaisin teetättämään tiedonsiirron jollakin, joka osaa asian, jos tähän vaihtoehtoon päädyt.
Autot voi kuitenkin olla niin erilaisia, vaikka ne vaikuttaisi olevan "ihan samanlaisia".
Käynnistyksen eston siirto pelkästään, ohjaimesta toiseen, jolloin viriohjelma säilyisi ja siirtyisi autoon uudessa ecussa, voisi olla kustannuksiltaan parin- kolmensadan luokkaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W203 virtalukko rattilukko ja ECU varaosaautosta
No niin tuikku puhui todella asiaa, itse aina unohdan nuo alkupään edc15 purkit kokonaan.
Aina pitää muistaa se että jokaisessa luvussa ja kirjoituksessa piilee se riski että tulee tiiliskivi tehtyä ecusta.
Helpointa se tosiaan on teettää se homma kuin hommata työkalut ja harjoitella itse ja kärsiä mahdolliset seuraukset sitten itse myös. Molemmissa tavoissa on puolensa, toisessa saa heti valmista rahalla, ja toisessa oppii ja saa valmista mahdollisesti lopulta kalliimmalla kuin heti maksamalla.
Aina pitää muistaa se että jokaisessa luvussa ja kirjoituksessa piilee se riski että tulee tiiliskivi tehtyä ecusta.
Helpointa se tosiaan on teettää se homma kuin hommata työkalut ja harjoitella itse ja kärsiä mahdolliset seuraukset sitten itse myös. Molemmissa tavoissa on puolensa, toisessa saa heti valmista rahalla, ja toisessa oppii ja saa valmista mahdollisesti lopulta kalliimmalla kuin heti maksamalla.
Re: W203 virtalukko rattilukko ja ECU varaosaautosta
Hyviä pointteja kaikki kiitos! Vaihto onnistui paitsi sitä srsää herjaa ja tehojakin tuli rutkasti lisää,eli nyt kikotin on srsää vaille saamaisillaan jatkoaikaa tieliikennekäytössä,mitään vaikeata ei ollut tämän ikäisessä noita osia vaihdella, rattilukkokin vielä helposti alhaalla sivulla.Eniten ihmetystä aiheutti kun pyyhkijät ei toiminutkaan luukut auki.eli ennenkö tämmösiä vaihtaa pitää muistaa virtalukkooon laittaa avaimet että pyyhkijät saa yläasentoon niin ecu mahtuu ulos ja vieläpä jättää siksi aikaa että ekana irrottaa rattilukon kun ei tule ulos ilman että avaimet paikoillaan.tosiaan budjetti on 0e ja tilillä parikybää että melkein kaikki investoinnit jää tekemättä. että mitään softia en tähän rupea laittelemaan ja sen verran tajuan että pitää olla joku joka niistä ymmärtää.tarvittaessa heitän sitten palikat takaisin jos toho srsään en onnistu saamaan ratkkaisua.että siihen kiinostaisi saada vinkkejä. Onko esim siihen vielä oma yksikkönsä jonka voi vaihtaa?
Re: W203 virtalukko rattilukko ja ECU varaosaautosta
Ni siellä visiin on vanhan auton VIN koodattuna, pitää muuttaa josset sitäkin vaihda luovuttajasta. Mutta sitten pitää olla sama määrä airbägejä ja koodaukset oikein, tai se pitää muuttaa taas koodaamalla, enkä tiedä oliko noissa jotain muita yhteensopivuusongelmia. Starilla pysty(nee) muuttamaan VINin tämän ikäiseen ihan hyvin.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W203 virtalukko rattilukko ja ECU varaosaautosta
Aivan onko niitä star miehiä huittisten suunnalla?
Mitä tarkoitti vin:n muuttaminen luovuttajasta?
Mitä tarkoitti vin:n muuttaminen luovuttajasta?
Re: W203 virtalukko rattilukko ja ECU varaosaautosta
Se SRS/AB boksi lukee VINin virtalukolta (tai eculta), ja nyt se ei täsmää kun olet ne vaihtanut. Tarkoitin että siirrät myös SRS boksin samasta autosta mistä otit EM hilppeet. Mutta herkästi joutuu jokatapaukasessa jotain koodaamaan niin...
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W203 virtalukko rattilukko ja ECU varaosaautosta
Aivan sitä just mietin että uskaltaako sitä vaihtaa ettei pauku bagit silmille vääriin aikoihin tai jotain?Sama määrä on bageja molemmissa. Mutta boxin päällä pelottavat punaiset tekstit..
Re: W203 virtalukko rattilukko ja ECU varaosaautosta
Sammui srs valo modulin vaihdolla eikä herjannut mitään.
Nyt on todella hywä fiilis.Kiitoksia vielä neuvoista
Nyt on todella hywä fiilis.Kiitoksia vielä neuvoista
Re: W203 virtalukko rattilukko ja ECU varaosaautosta
Nostetaanpa tällainen vanha topicci, koska sivuaa kyseistä aihetta..
Elikkäs ongelma on seuraavanlainen, vm.2001 W203 200cdi lakkasi starttaamasta ja antoi vikakoodeja P1617 EEPROM ja P1630 Moottorin ajonesto pätevä. Virtalukko kyllä kääntyy ja rattilukko aukeaa, mutta ei starttaa. Starttikin kyllä pyörii nätisti, kun ottaa startin releen pois ja koittaa hyppyjohdolla, joten sillä puolella ei vikaa. Noh, lueskelin kaikki mahdolliset kirjoitukset, mitä asiasta löysin ja päädyin siihen, että moottorin ecu on kaput. Ajattelin sitten hommailla yhdestä varaosa-autosta ecun, virtalukon, rattilukon ja avaimiakin tuli kaksin kappalein. Kaikkien osien varaosanumerot täsmäsi vanhoihin ja ei muuta kun osat tilaukseen. Vikakoodit lähti, mutta eipä starttaa vieläkään. Nyt sitten vasta jälkeenpäin huomasin, että ostokiimoissani tuijotin vaan varaosanumeroita, eikä tullut mieleen tarkistaa, että "uudet" osat ovatkin automaatista ja minun auto on manuaali. Eli onko tuota nyt edes mahdollistakaan saada toimimaan noilla osilla?
Elikkäs ongelma on seuraavanlainen, vm.2001 W203 200cdi lakkasi starttaamasta ja antoi vikakoodeja P1617 EEPROM ja P1630 Moottorin ajonesto pätevä. Virtalukko kyllä kääntyy ja rattilukko aukeaa, mutta ei starttaa. Starttikin kyllä pyörii nätisti, kun ottaa startin releen pois ja koittaa hyppyjohdolla, joten sillä puolella ei vikaa. Noh, lueskelin kaikki mahdolliset kirjoitukset, mitä asiasta löysin ja päädyin siihen, että moottorin ecu on kaput. Ajattelin sitten hommailla yhdestä varaosa-autosta ecun, virtalukon, rattilukon ja avaimiakin tuli kaksin kappalein. Kaikkien osien varaosanumerot täsmäsi vanhoihin ja ei muuta kun osat tilaukseen. Vikakoodit lähti, mutta eipä starttaa vieläkään. Nyt sitten vasta jälkeenpäin huomasin, että ostokiimoissani tuijotin vaan varaosanumeroita, eikä tullut mieleen tarkistaa, että "uudet" osat ovatkin automaatista ja minun auto on manuaali. Eli onko tuota nyt edes mahdollistakaan saada toimimaan noilla osilla?
Re: W203 virtalukko rattilukko ja ECU varaosaautosta
On mahdollista, Starilla täytyy versiokoodata se "uusi" ECU manuaaliksi.
Tähdelliset: S211 270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240DTic, W123 220D (puretaan)
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: W203 virtalukko rattilukko ja ECU varaosaautosta
Kiitos tiedosta, eli vielä on toivoa.
Star-mies on hätyytetty paikalle, joten katsotaan kuinka äijän käy 


-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 virtalukko rattilukko ja ECU varaosaautosta
Ja jos ei onnistu(jostain ihmeen syystää)
niin johtosarjasta kytkentä mikä on silloin kun automatti on startauksen salivassa asenossa
eli P tai N
Mökkillä
'
'