Ässän ilmastointi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vote1
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Ässän ilmastointi

Viesti Kirjoittaja vote1 »

MB S-400 hybridi 2009. Ilmastointi lopetti toimimasta ihan kerralla. Tuli mieleen olisiko sulake palanut. Eipä löydy omista ohjekirjoista sulakkeiden merkintöjä ja paikkoja. Osaisiko joku kertoa mistä tuo sulake löytyisi. Tuon voisin itsekin tarkistaa, mutta jos vika on jossain muualla, niin joutuu varmaan viemään johonkin pajalle.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: Ässän ilmastointi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Aika monta sulaketta siellä, meinaatko sähköistä ilmastoinnin kompuraa, ilmastoinnin ohjainlaitetta tai jotain muuta?

Sulakekartta on erillisenä printtinä autossa, olisko tuon ikäisessä "työkalupussissa".
Anzzu
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

Kato vaan kaikki sulakkeet, kaikkihan ne saisi olla ehjiä
vote1
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja vote1 »

Kompuran sulaketta meinasin, mutta saattaahan siellä olla jossain ohjainlaitteen sulakekin. Eipä löydy erillistä printtiä.
Konepellin alla olevasta sulakerasiasta olen tarkistanut sulakkeet ja ehjiltä näyttivät. Luulen että jossakin muussakin paikassa saattaa olla sulakkeita.
Jos tietäisi ihan oikeat sulakkeet ja oikean paikan niin vois ainakin ne viat sulkea pois.
alvar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja alvar »

W220-korisessa sopivasti näppäilemällä ilmastointilaitteen näyttöpaneelista saa esille ilmastoinnin järjestelmäpaineen ym. perustiedot. Viisaammat tietävät, miten vastaavaa infoa saa W221:ssä esiin, jos saa ilman testeriä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

alvar kirjoitti: Su 02.07.2023 21:30 W220-korisessa sopivasti näppäilemällä ilmastointilaitteen näyttöpaneelista saa esille ilmastoinnin järjestelmäpaineen ym. perustiedot. Viisaammat tietävät, miten vastaavaa infoa saa W221:ssä esiin, jos saa ilman testeriä.
Sama oli niissä vanhemmissa autoissa joissa automaatti-ilmastoinnin hoiti sellainen radion kokoinen purkki. Tietääkseni missään 221:stä uudemmissa ei ole vastaavaa ilmastoinnin diagnostiikkaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

vote1 kirjoitti: Su 02.07.2023 21:13 Kompuran sulaketta meinasin, mutta saattaahan siellä olla jossain ohjainlaitteen sulakekin. Eipä löydy erillistä printtiä.
Konepellin alla olevasta sulakerasiasta olen tarkistanut sulakkeet ja ehjiltä näyttivät. Luulen että jossakin muussakin paikassa saattaa olla sulakkeita.
Jos tietäisi ihan oikeat sulakkeet ja oikean paikan niin vois ainakin ne viat sulkea pois.
Kompressorille on sekä korkeajännitesulake että ohjauspuolen sulake. Sulakeboksien paikat löytyy oheisesta dokkarista (jos kiireellä oikeat hain), itse sulakekartat löytyy varmaan WIS dokkarin numerolla googlaamalla, en jaksanut kaikkia printtailla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin