W903 om611 manuaali 4x4 sprinter, sammuilee vedätyksessä, silloin tällöin mutta aina vain lämpimänä. Lähtenyt joka kerta heti uudelleen käyntiin. Tämän alettua saatu koodia p1187.
Tuon alettua saattanut tehdä 10km matkalla useamman kerran tai sitten ollut pois viikonkin verran.
Nyt reilu viikko sitten ei meinannut lähteä käyntiin lämpimänä ja sammui taas kesken ajon. Tämän jälkeen ei luvannutkaan, useamman pitkän starttauksen jälkeen jätin auton tien varteen. 4h myöhemmin auto jäähtyneenä lähti samantien käyntiin ilman mitään sahailuja.
Sen jälkeen on muutaman kerran sammunut ajosta mutta aloittanut nykimisen yskähtelyn matalilla kierroksilla ja kohtalaisen pahan oloisen äänen kuin jäisi jokin sylinteri aina välistä ( nakutus/rusahdus/kylmän koneen ääni tyyppinen).
Nykähtelyn jälkeen on antanut vikakoodia p0190-002.
Taaempi rail paine anturi on vaihdettu ei vaikutusta.
Etummainen rail paine anturi vaihdettu mutta tässä ei koodi täsmännyt, toki tähän myydään anturia kahdella eri koodilla. Ryskytys tuntui pahenevan etummaisen anturin vaihdolla.
Molemmat anturit ovat olleet purkuosia.
Autossa ohjelma mutta ollut jo +3vuotta kiinni.
Korkeapainepumppu pitäisi olla vaihdettu alle 100tkm sitten.
Eli:
- Satunnaisia sammumisia vedätyksessä
- Yhden kerran hankala käynnistää
- Yhden kerran ei lähtenyt käyntiin sammuttuaan kunnes jäähtynyt
- Ryskyttää yskii matalilla kierroksilla silloin tällöin.
- Aina lämpimänä
- Anturit vaihdettu
- Ei silmämääräisiä vuotoja tai johto rikkoja
- PA suodatin vaihdettu
Om611 P1187 & P0190-002 käynti ongelma
Re: Om611 P1187 & P0190-002 käynti ongelma
No mitä nuo numerosarjat tarkoittaa ? Testerin pitäisi kyllä kertoa tai testaajan osata tulkita niitä, ei meidän täältä sivusta kannata alkaa puolestasi googlettamaan.
Sammuminen ja jäähtyneenä taas toimiminen viittaisi kampiakselin asentotunnistimeen.
Sammuminen ja jäähtyneenä taas toimiminen viittaisi kampiakselin asentotunnistimeen.
wiimax.fi
Re: Om611 P1187 & P0190-002 käynti ongelma
P1187 koodi on saatu paikallisen rekkapajan 'laadukkaammalla' testerillä ja se on juurikin tuon taaemman railipaine anturin liian korkea tai matala paine ja testaaja totesi että vaikuttaisi juurikin anturi vialta. (Tällöin ei luettu mitään livedataa)
P0190-002 etummaisen rail-painetunnistimen signaalijännite liian suuri. Tämä luettu starilla, livedatan mukaan paineet heilahtelee sekoilee ennen sammumista mutta muuten ei mitään ongelmia, suuttimien korjausarvot jne ok.
Googlea on luettu ja mikään ei oikein täsmää tuohon silloin tällöin tapahtuvaan sammumiseen vaan kaikissa on ollut tuo käynnistymättömyys kuvioissa jota itsellä ei ole. Sitten eri koodeilla taas tulee tuota sammahtelua tai ei koodia ollenkaan.
Siis lähinnä jos ajan vaikka Lahti-Tampere välin kaksi kertaa niin toisella kerralla ei sammu kertaakaan ja toisella vaikka 8 kertaa. Lisäksi tuo kerran sammuminen eikä käyntiin lähtö hämää jokseenkin koska on tehnyt sen vain kerran. Toki enempi se sitä sammumista tekee taajamissa kuumalla koneella kiihdytellessä.
Kampiakselin asentotunnistimen johdosta olevaan käynnistymättömyyteen on lukenut että kierroslukumittari ei silloin 'pomppisi' startatessa, minulla pomppi kyllä muttei käynnistynyt. Onko asentotunnistimen temppuilu tehnyt juurikin noita äkkilisiä sammumisia, niitä ei ole vielä ainakaan googlella tullut vastaan. Juurikin vain sitä ettei lähtisi heti käyntiin sen jälkeen.
P0190-002 etummaisen rail-painetunnistimen signaalijännite liian suuri. Tämä luettu starilla, livedatan mukaan paineet heilahtelee sekoilee ennen sammumista mutta muuten ei mitään ongelmia, suuttimien korjausarvot jne ok.
Googlea on luettu ja mikään ei oikein täsmää tuohon silloin tällöin tapahtuvaan sammumiseen vaan kaikissa on ollut tuo käynnistymättömyys kuvioissa jota itsellä ei ole. Sitten eri koodeilla taas tulee tuota sammahtelua tai ei koodia ollenkaan.
Siis lähinnä jos ajan vaikka Lahti-Tampere välin kaksi kertaa niin toisella kerralla ei sammu kertaakaan ja toisella vaikka 8 kertaa. Lisäksi tuo kerran sammuminen eikä käyntiin lähtö hämää jokseenkin koska on tehnyt sen vain kerran. Toki enempi se sitä sammumista tekee taajamissa kuumalla koneella kiihdytellessä.
Kampiakselin asentotunnistimen johdosta olevaan käynnistymättömyyteen on lukenut että kierroslukumittari ei silloin 'pomppisi' startatessa, minulla pomppi kyllä muttei käynnistynyt. Onko asentotunnistimen temppuilu tehnyt juurikin noita äkkilisiä sammumisia, niitä ei ole vielä ainakaan googlella tullut vastaan. Juurikin vain sitä ettei lähtisi heti käyntiin sen jälkeen.
Re: Om611 P1187 & P0190-002 käynti ongelma
No, ei kannata miettiä asentotunnistinasiaa sen enempää, kun koodit on paineesta.
Railputken etupäässä on paineentunnistin ja takapäässä paineensäädin, että ei se liian korkea tai matala (testeri kyllä osaa kertoa kumpi) paine ole "jommankumman anturin" paine.
Etummainen, se tunnistin, menee tosi harvoin rikki, jos siitä johtuu niin johdotusta tutkisin - Sprinterissä ne kohdat mistä koko johtosarja tulee korin puolelta koneelle.
Ja kokeile auton käydessä heiluttaa johtoja mitkä antureihin liittyy jne...
Railputken etupäässä on paineentunnistin ja takapäässä paineensäädin, että ei se liian korkea tai matala (testeri kyllä osaa kertoa kumpi) paine ole "jommankumman anturin" paine.
Etummainen, se tunnistin, menee tosi harvoin rikki, jos siitä johtuu niin johdotusta tutkisin - Sprinterissä ne kohdat mistä koko johtosarja tulee korin puolelta koneelle.
Ja kokeile auton käydessä heiluttaa johtoja mitkä antureihin liittyy jne...
wiimax.fi
Re: Om611 P1187 & P0190-002 käynti ongelma
Joo ei toki jomman kumman, p1187 oli vain huoltomiehen mukaan nimenomaan taaempaan anturiin eli säätimeen liittyvä vika (korjaaja ei osannut tai ainakaan kertonut oliko liian korkea vai matala paine kyseessä) ja p0190-002 on sitten siihen tunnistimeen (etupuolella) liittyvä koodi. Sattuivat vaan molemmat anturit olemaan hyllyssä purku moottorista niin ei maksanut vaivaa vaihdella.
Johtoja olen yrittänyt heilutella ravistella paikallaan mutta ei vaikutusta, ei minkäänlaisia käyntiongelmia tyhjäkäynnillä tai paikallaan kaasutellessa.
Joku mainitsi että 4x4 mallissa ei olisi ollut enää tuota johtosarjan rikkoutumisen ongelmaa kun menee kuulemma eri reittiä, tiedä siitä sitten. Täytyy jatkaa heilutteluja jotenkin vain viittaa juurikin johonkin kosketus häiriöön kun voi olla vaikka viikon pois ennenkuin tekee taas, toki pahentunut nyt vain ajamalla.
Johtoja olen yrittänyt heilutella ravistella paikallaan mutta ei vaikutusta, ei minkäänlaisia käyntiongelmia tyhjäkäynnillä tai paikallaan kaasutellessa.
Joku mainitsi että 4x4 mallissa ei olisi ollut enää tuota johtosarjan rikkoutumisen ongelmaa kun menee kuulemma eri reittiä, tiedä siitä sitten. Täytyy jatkaa heilutteluja jotenkin vain viittaa juurikin johonkin kosketus häiriöön kun voi olla vaikka viikon pois ennenkuin tekee taas, toki pahentunut nyt vain ajamalla.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Om611 P1187 & P0190-002 käynti ongelma
Kannatta tarkistaa myös ecu kosteus vaurion varalta
Mökkillä
'
'