Siinävaiheessa kyllä lopetan entisöinnit kun tuo tapahtuu
Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Sattuiko 500SEL olemaan shampanja/kullan värinen? Muistan että Harri126:en kanssa oli sellaisesta aikoinaan puhetta. Missä auto on nykyjään?tyko h kirjoitti: ↑Pe 26.05.2023 22:11 Kovin on sötöstely. Mutta kukin tyylillään.
SEL:liin liittyen: hieno on ja itsellä oli aikanaan 500 SEL noilla penkeillä, ne on siis secin istuimet pehmusteiltaan, toki se sähkörunko on omansa ja vähän lisätäytettä sivuilla täytteenä. Ylelliset ne oli, tykkäsin kyllä. Kallis varuste se oli Suomessa, muistaakseni katoin joskus että ne maksoi 64t markkaa, fiat uno "ciao, tulen vehosta" taisi olla samaa hintaluokkaa 1989..Kellä on hinnastot niin voi tarkentaa..
Kaivelin Meinbenzin taulukkoja vuodelta 1990: 224 Coupésitzanlage elektrisch verstellbar -varuste maksoi huimat 9804 Saksan markkaa 260-500 malleihin, 560:een 'vain' 4411,80DM.
Kenellä olisi vanhoja suomalaisia esitteitä varustehinnoista? Niistä olis kiva katella verollisia hintoja ja nauraa Suomen hulluudelle
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Hivenen ohi aiheen, mutta mitä tuon Classic datan markkina-arvo oikein tarkoittaa?
Tuossa yksilössä ei tarjottu edes puolta tuosta ja oma käsitys markkina-arvosta se, millä tuote menee kaupaksi
https://huutokaupat.com/4190659/mercede ... sikko-1980
Tuossa yksilössä ei tarjottu edes puolta tuosta ja oma käsitys markkina-arvosta se, millä tuote menee kaupaksi
https://huutokaupat.com/4190659/mercede ... sikko-1980
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1327
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Mulla löytyy Vehon hinnasto noin 1989
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Lähinnä tuossa on nyt konflikti globaalien markkinoiden ja meidän suomalaisten paikallisten markkinoiden välillä. Classic Datan hinta-arviot taitaa kuvastaa tuota ensiksi mainittua ja toteutuneet kaupat tietysti täälläpäin tätä jälkimmäistä.Macc kirjoitti: ↑To 01.06.2023 05:47 Hivenen ohi aiheen, mutta mitä tuon Classic datan markkina-arvo oikein tarkoittaa?
Tuossa yksilössä ei tarjottu edes puolta tuosta ja oma käsitys markkina-arvosta se, millä tuote menee kaupaksi
https://huutokaupat.com/4190659/mercede ... sikko-1980
Olen samaa mieltä, että Suomessa tärkein markkina-arvon määritelmä on tämä sinun määritelmäsi, kun markkinat ovat meillä pienet ja autot liikkuvat paikallisilla kauppa-alustoilla kuten nettiautossa ja huutokaupat.comissa, missä eivät ulkomaalaiset rahamiehet ole joukolla paisuttamassa hintoja.
Classic Datan puolustuksena ei kukaan voi olla jokaisen automerkin ja -mallin hintaluokan tietäjä vuodesta toiseen (varsinkaan kun kyse on vanhoista autoista kautta aikain, mihin arvioita tehdään) ja näin ollen nuo hinta-arviot on peräisin verrokkiautoista mitä on myyty jossain, ei välttämättä Suomessa, ja siten ne toteutuneet kauppahinnat (tietenkin verrokkiautolta, ei samalta autolta) päätyvät Suomeen siinä Classic Datan lippulappusessa, vaikka sillä numerolla ei olisi mitään tekemistä suomalaisen ostajan maksukyvyn kanssa. Eikä siellä Classic Datassa kai voida tehdä linjausta että kaikki arviot annettaisiin Suomen hintoina, tai USA:n hintoina, tai Saksan hintoina, koska autot on hyvin erilaisia ja eivät todellisuudessa ole menossa samaan noista markkinoista, vaan johonkin niistä, markkinasta ja autosta riippuen. Ja noita autojen hinta-arvioita käytetään vähän eri tarkoituksiin (myynti tai vakuuttaminen).
Aika vahvasti tämä liittyy myös tuohon 560 SELliin minkä hintapyyntö vain paisuu ja paisuu kun auto jää myymättä ja kiertää seuraavalle kaupalle. Suomalaisilla persaukisilla mersuharrastajilla ei vaan keskimäärin ole tommoista rahamäärää pistää 126:seen mersuun mitä kenties jenkeissä tai Saksassa olisi. Toki yhden ostajakandidaatin se vaan vaatii että jos se lopulta tommosessa hintaluokassa saadaan myytyä niin onnittelut vaan kaupalle, paljonkohan auton seisottaminen eri kauppojen varastossa on tullut maksamaan ja montako autoa olisi myyty ja tiliä tehty jos sen auton ostohinnalla olisi lähtökohtaisestikin ostettu joku toinen vähän järkevämmin hinnoiteltu auto.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Omissa tapauksessa olen saanut 90% paperiin merkitystä Classic datan arvosta. Kaksi autoa olen myynyt noilla papereilla. Ei ne siis kovin kauas heitä, mutta pitää huomioida, että tuote pitää olla hyvä ja haluttava.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1327
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Otin coupen taas eilen ajoon niin piti vaan napata kuvaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Juha kiteytti aika hyvin. Kuntoluokkien perushinnat pohjautuvat Classic Datan aineistoon, jota kerätään ympäri maailmaa seuraamalla pyynti- ja myyntihintoja. Yksi asiantuntija kiertää järjestelmällisesti huutokauppoja, ollen mm. takavuosina Lahden CMS:n huutokaupassakin. Täytyy todellakin ottaa huomioon, että tuollaisen S123:n - kuten minkä tahansa harrasteauton nykypäivänä - markkina on Euroopan laajuinen, jopa maailmanlaajuinen joillakin malleilla. Suomen markkinoilla tuollaisen auton 20 500 euron toteuma on melko utopistinen.Juha_M117 kirjoitti: ↑To 01.06.2023 09:17Lähinnä tuossa on nyt konflikti globaalien markkinoiden ja meidän suomalaisten paikallisten markkinoiden välillä. Classic Datan hinta-arviot taitaa kuvastaa tuota ensiksi mainittua ja toteutuneet kaupat tietysti täälläpäin tätä jälkimmäistä.Macc kirjoitti: ↑To 01.06.2023 05:47 Hivenen ohi aiheen, mutta mitä tuon Classic datan markkina-arvo oikein tarkoittaa?
Tuossa yksilössä ei tarjottu edes puolta tuosta ja oma käsitys markkina-arvosta se, millä tuote menee kaupaksi
https://huutokaupat.com/4190659/mercede ... sikko-1980
Olen samaa mieltä, että Suomessa tärkein markkina-arvon määritelmä on tämä sinun määritelmäsi, kun markkinat ovat meillä pienet ja autot liikkuvat paikallisilla kauppa-alustoilla kuten nettiautossa ja huutokaupat.comissa, missä eivät ulkomaalaiset rahamiehet ole joukolla paisuttamassa hintoja.
Classic Datan puolustuksena ei kukaan voi olla jokaisen automerkin ja -mallin hintaluokan tietäjä vuodesta toiseen (varsinkaan kun kyse on vanhoista autoista kautta aikain, mihin arvioita tehdään) ja näin ollen nuo hinta-arviot on peräisin verrokkiautoista mitä on myyty jossain, ei välttämättä Suomessa, ja siten ne toteutuneet kauppahinnat (tietenkin verrokkiautolta, ei samalta autolta) päätyvät Suomeen siinä Classic Datan lippulappusessa, vaikka sillä numerolla ei olisi mitään tekemistä suomalaisen ostajan maksukyvyn kanssa. Eikä siellä Classic Datassa kai voida tehdä linjausta että kaikki arviot annettaisiin Suomen hintoina, tai USA:n hintoina, tai Saksan hintoina, koska autot on hyvin erilaisia ja eivät todellisuudessa ole menossa samaan noista markkinoista, vaan johonkin niistä, markkinasta ja autosta riippuen. Ja noita autojen hinta-arvioita käytetään vähän eri tarkoituksiin (myynti tai vakuuttaminen).
Aika vahvasti tämä liittyy myös tuohon 560 SELliin minkä hintapyyntö vain paisuu ja paisuu kun auto jää myymättä ja kiertää seuraavalle kaupalle. Suomalaisilla persaukisilla mersuharrastajilla ei vaan keskimäärin ole tommoista rahamäärää pistää 126:seen mersuun mitä kenties jenkeissä tai Saksassa olisi. Toki yhden ostajakandidaatin se vaan vaatii että jos se lopulta tommosessa hintaluokassa saadaan myytyä niin onnittelut vaan kaupalle, paljonkohan auton seisottaminen eri kauppojen varastossa on tullut maksamaan ja montako autoa olisi myyty ja tiliä tehty jos sen auton ostohinnalla olisi lähtökohtaisestikin ostettu joku toinen vähän järkevämmin hinnoiteltu auto.
Ihmettelen hieman, että myyntitarkoitusta varten on tehty hyvin kevyt lyhyt arvio, jossa lähinnä todetaan auton identiteetti ja se katsotaan päällisin puolin. Se käy lähinnä vakuutusarvon määritykseen ym. Myyntitarkoitusta varten on laaja tarkastus, josta saatavan raportin perusteella auton voisi ostaa näkemättä sitä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Netistäkin löytyy: https://www.mercedes-benz.fi/passengerc ... lists.html
SV-hinnastot vuosilta 1985-2022.
Alla olevissa Mercedes-Benz-henkilöautojen hinnastoissa olevat hinnat ovat suuntaa antavia määriteltäessä esim. ko. vuosimallin verotusarvoa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tuo oli pitkään myynnissä 18.000 eli melko ronskilla hintapyynnillä. Hienossa kunnossa mutta pilattu värillä ja jättämällä kattokaiteet pois. Jollain fiksummalla metallivärillä ja kattokaiteilla toi olis ihan eri auto.Macc kirjoitti: ↑To 01.06.2023 05:47 Hivenen ohi aiheen, mutta mitä tuon Classic datan markkina-arvo oikein tarkoittaa?
Tuossa yksilössä ei tarjottu edes puolta tuosta ja oma käsitys markkina-arvosta se, millä tuote menee kaupaksi
https://huutokaupat.com/4190659/mercede ... sikko-1980
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Itsellä särähtää kuitenkin hieman, kun ei mikään ilmainen tuokaan raportti ja auto kuitenkin ihan fyysisesti käydään tarkastamassa.Timo L. kirjoitti: ↑To 01.06.2023 10:45Juha kiteytti aika hyvin. Kuntoluokkien perushinnat pohjautuvat Classic Datan aineistoon, jota kerätään ympäri maailmaa seuraamalla pyynti- ja myyntihintoja. Yksi asiantuntija kiertää järjestelmällisesti huutokauppoja, ollen mm. takavuosina Lahden CMS:n huutokaupassakin. Täytyy todellakin ottaa huomioon, että tuollaisen S123:n - kuten minkä tahansa harrasteauton nykypäivänä - markkina on Euroopan laajuinen, jopa maailmanlaajuinen joillakin malleilla. Suomen markkinoilla tuollaisen auton 20 500 euron toteuma on melko utopistinen.Juha_M117 kirjoitti: ↑To 01.06.2023 09:17Lähinnä tuossa on nyt konflikti globaalien markkinoiden ja meidän suomalaisten paikallisten markkinoiden välillä. Classic Datan hinta-arviot taitaa kuvastaa tuota ensiksi mainittua ja toteutuneet kaupat tietysti täälläpäin tätä jälkimmäistä.Macc kirjoitti: ↑To 01.06.2023 05:47 Hivenen ohi aiheen, mutta mitä tuon Classic datan markkina-arvo oikein tarkoittaa?
Tuossa yksilössä ei tarjottu edes puolta tuosta ja oma käsitys markkina-arvosta se, millä tuote menee kaupaksi
https://huutokaupat.com/4190659/mercede ... sikko-1980
Olen samaa mieltä, että Suomessa tärkein markkina-arvon määritelmä on tämä sinun määritelmäsi, kun markkinat ovat meillä pienet ja autot liikkuvat paikallisilla kauppa-alustoilla kuten nettiautossa ja huutokaupat.comissa, missä eivät ulkomaalaiset rahamiehet ole joukolla paisuttamassa hintoja.
Classic Datan puolustuksena ei kukaan voi olla jokaisen automerkin ja -mallin hintaluokan tietäjä vuodesta toiseen (varsinkaan kun kyse on vanhoista autoista kautta aikain, mihin arvioita tehdään) ja näin ollen nuo hinta-arviot on peräisin verrokkiautoista mitä on myyty jossain, ei välttämättä Suomessa, ja siten ne toteutuneet kauppahinnat (tietenkin verrokkiautolta, ei samalta autolta) päätyvät Suomeen siinä Classic Datan lippulappusessa, vaikka sillä numerolla ei olisi mitään tekemistä suomalaisen ostajan maksukyvyn kanssa. Eikä siellä Classic Datassa kai voida tehdä linjausta että kaikki arviot annettaisiin Suomen hintoina, tai USA:n hintoina, tai Saksan hintoina, koska autot on hyvin erilaisia ja eivät todellisuudessa ole menossa samaan noista markkinoista, vaan johonkin niistä, markkinasta ja autosta riippuen. Ja noita autojen hinta-arvioita käytetään vähän eri tarkoituksiin (myynti tai vakuuttaminen).
Aika vahvasti tämä liittyy myös tuohon 560 SELliin minkä hintapyyntö vain paisuu ja paisuu kun auto jää myymättä ja kiertää seuraavalle kaupalle. Suomalaisilla persaukisilla mersuharrastajilla ei vaan keskimäärin ole tommoista rahamäärää pistää 126:seen mersuun mitä kenties jenkeissä tai Saksassa olisi. Toki yhden ostajakandidaatin se vaan vaatii että jos se lopulta tommosessa hintaluokassa saadaan myytyä niin onnittelut vaan kaupalle, paljonkohan auton seisottaminen eri kauppojen varastossa on tullut maksamaan ja montako autoa olisi myyty ja tiliä tehty jos sen auton ostohinnalla olisi lähtökohtaisestikin ostettu joku toinen vähän järkevämmin hinnoiteltu auto.
Ihmettelen hieman, että myyntitarkoitusta varten on tehty hyvin kevyt lyhyt arvio, jossa lähinnä todetaan auton identiteetti ja se katsotaan päällisin puolin. Se käy lähinnä vakuutusarvon määritykseen ym. Myyntitarkoitusta varten on laaja tarkastus, josta saatavan raportin perusteella auton voisi ostaa näkemättä sitä.
Kun noissa 123:ssa melkoisesti eroa siinä, että onko ns. suomiauto vai tappiinsa varusteltu jenkkimalli.
Varsinkin jos ajatellaan että joku perikunta haluaisi tietää mitä sillä papan autolla on arvoa ja sitten se ei ole edes oikealla hehtaarilukemalla.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Lyhyt raportti maksaa alkaen 250 e ja laaja alkaen vajaa 500 e. Tarkastus ei ole ilmainen, koska kyllä siinä työtä on.
Kyllä tuon auton arvo hehtaarilla on, mutta myyntipaikka ehkä väärä. Kuten sanoin, myyntitarkoitukseen tuon lyhyen tarkastuksen laajuus on väärä. Miksi siihen on päädytty tuossa tapauksessa, en tiedä. Vaikka kuulostaa myyntipuheelta, itse en näe 200-300 euron hintaeroa niin suurena, etteikö sitä voisi maksaa siitä edestä, että saadaan tarkempi kartoitus auton kunnosta, jolloin myös myynti siellä oikeilla foorumeilla helpottuu.
Ikävä kyllä usein tulee eteen tilanteita, että ajoneuvoon on uhrattu kymmeniä tuhansia kunnostusrahaa ja ajoneuvolle ei ole määritetty edes oikeaa vakuutussummaa. Silloin mennään riskillä Nettiauton ja Suomen markkinan perusteella, jos jotain tapahtuu.
Kyllä tuon auton arvo hehtaarilla on, mutta myyntipaikka ehkä väärä. Kuten sanoin, myyntitarkoitukseen tuon lyhyen tarkastuksen laajuus on väärä. Miksi siihen on päädytty tuossa tapauksessa, en tiedä. Vaikka kuulostaa myyntipuheelta, itse en näe 200-300 euron hintaeroa niin suurena, etteikö sitä voisi maksaa siitä edestä, että saadaan tarkempi kartoitus auton kunnosta, jolloin myös myynti siellä oikeilla foorumeilla helpottuu.
Ikävä kyllä usein tulee eteen tilanteita, että ajoneuvoon on uhrattu kymmeniä tuhansia kunnostusrahaa ja ajoneuvolle ei ole määritetty edes oikeaa vakuutussummaa. Silloin mennään riskillä Nettiauton ja Suomen markkinan perusteella, jos jotain tapahtuu.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
En ole eri mieltä, mutta jotakin surkuhupaisaa asiassa silti on.Juha_M117 kirjoitti: ↑To 01.06.2023 09:17Lähinnä tuossa on nyt konflikti globaalien markkinoiden ja meidän suomalaisten paikallisten markkinoiden välillä. Classic Datan hinta-arviot taitaa kuvastaa tuota ensiksi mainittua ja toteutuneet kaupat tietysti täälläpäin tätä jälkimmäistä.Macc kirjoitti: ↑To 01.06.2023 05:47 Hivenen ohi aiheen, mutta mitä tuon Classic datan markkina-arvo oikein tarkoittaa?
Tuossa yksilössä ei tarjottu edes puolta tuosta ja oma käsitys markkina-arvosta se, millä tuote menee kaupaksi
https://huutokaupat.com/4190659/mercede ... sikko-1980
Olen samaa mieltä, että Suomessa tärkein markkina-arvon määritelmä on tämä sinun määritelmäsi, kun markkinat ovat meillä pienet ja autot liikkuvat paikallisilla kauppa-alustoilla kuten nettiautossa ja huutokaupat.comissa, missä eivät ulkomaalaiset rahamiehet ole joukolla paisuttamassa hintoja.
Classic Datan puolustuksena ei kukaan voi olla jokaisen automerkin ja -mallin hintaluokan tietäjä vuodesta toiseen (varsinkaan kun kyse on vanhoista autoista kautta aikain, mihin arvioita tehdään) ja näin ollen nuo hinta-arviot on peräisin verrokkiautoista mitä on myyty jossain, ei välttämättä Suomessa, ja siten ne toteutuneet kauppahinnat (tietenkin verrokkiautolta, ei samalta autolta) päätyvät Suomeen siinä Classic Datan lippulappusessa, vaikka sillä numerolla ei olisi mitään tekemistä suomalaisen ostajan maksukyvyn kanssa. Eikä siellä Classic Datassa kai voida tehdä linjausta että kaikki arviot annettaisiin Suomen hintoina, tai USA:n hintoina, tai Saksan hintoina, koska autot on hyvin erilaisia ja eivät todellisuudessa ole menossa samaan noista markkinoista, vaan johonkin niistä, markkinasta ja autosta riippuen. Ja noita autojen hinta-arvioita käytetään vähän eri tarkoituksiin (myynti tai vakuuttaminen).
Aika vahvasti tämä liittyy myös tuohon 560 SELliin minkä hintapyyntö vain paisuu ja paisuu kun auto jää myymättä ja kiertää seuraavalle kaupalle. Suomalaisilla persaukisilla mersuharrastajilla ei vaan keskimäärin ole tommoista rahamäärää pistää 126:seen mersuun mitä kenties jenkeissä tai Saksassa olisi. Toki yhden ostajakandidaatin se vaan vaatii että jos se lopulta tommosessa hintaluokassa saadaan myytyä niin onnittelut vaan kaupalle, paljonkohan auton seisottaminen eri kauppojen varastossa on tullut maksamaan ja montako autoa olisi myyty ja tiliä tehty jos sen auton ostohinnalla olisi lähtökohtaisestikin ostettu joku toinen vähän järkevämmin hinnoiteltu auto.
Kun katsoo minkälaista autokalustoa Stadissa pyörii, niin ei voi kuin ihmetellä, miten paljon rahaa on kiinni tavarassa, jonka arvo vajoaa kuin uppoava laiva.
Mutta annas olla jos pitäisi laittaa saman verran tai edes puolet johonkin arvonsa säilyttävän klassikkoon, niin sitten ollaan kyllä niin maan penteleen persaukisia.
Sanotaan, että suomalainen antaa vaikka satasen, jotta naapuri ei saisi viittäkymppiä. Olisiko myös niin, että suomalainen antaa vaikka viidenkympin autosta satasen, kunhan sillä saa naapurin riittävän kateelliseksi?
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Älkää ikinä sijoittako autoon, se on vain kasa romua.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
[quote
Sanotaan, että suomalainen antaa vaikka satasen, jotta naapuri ei saisi viittäkymppiä. Olisiko myös niin, että suomalainen antaa vaikka viidenkympin autosta satasen, kunhan sillä saa naapurin riittävän kateelliseksi?
[/quote]
Kyllä se monesti näin vaikuttaa olevan. Usein myös harrasteauton hinta tuntuu kiinnostavan huomattavasti enemmän kuin historia, tekniikka ja muut ominaisuudet.
Sanotaan, että suomalainen antaa vaikka satasen, jotta naapuri ei saisi viittäkymppiä. Olisiko myös niin, että suomalainen antaa vaikka viidenkympin autosta satasen, kunhan sillä saa naapurin riittävän kateelliseksi?
[/quote]
Kyllä se monesti näin vaikuttaa olevan. Usein myös harrasteauton hinta tuntuu kiinnostavan huomattavasti enemmän kuin historia, tekniikka ja muut ominaisuudet.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Nyt tulee vähän offtopikkia, sillä linkin auton on Porsche. Pakko kuitenkin linkittää kun tässä on ollut keskustelua museorekisteröityjen autojen kunnosta ja hintapyynneistä.
Hintapyynti tässä autossa on ihan oma keskustelunaiheensa, mutta nyt on kyllä pohjanoteeraus museoautoksi hyväksymisen suhteen. Tuossa autossa ei käytännössä mikään ole alkuperäistä, ja saamani tiedon mukaan runkonumerokin on 912-mallista.
https://www.nettiauto.com/porsche/911/13631165
Hintapyynti tässä autossa on ihan oma keskustelunaiheensa, mutta nyt on kyllä pohjanoteeraus museoautoksi hyväksymisen suhteen. Tuossa autossa ei käytännössä mikään ole alkuperäistä, ja saamani tiedon mukaan runkonumerokin on 912-mallista.
https://www.nettiauto.com/porsche/911/13631165
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tuota pitäisi kyllä käydä ihan katsomassa, kun on tässä samalla kylällä. Lähinnä tuo todistus kiinnostaisi nähdä.Häksä kirjoitti: ↑La 03.06.2023 11:05 Nyt tulee vähän offtopikkia, sillä linkin auton on Porsche. Pakko kuitenkin linkittää kun tässä on ollut keskustelua museorekisteröityjen autojen kunnosta ja hintapyynneistä.
Hintapyynti tässä autossa on ihan oma keskustelunaiheensa, mutta nyt on kyllä pohjanoteeraus museoautoksi hyväksymisen suhteen. Tuossa autossa ei käytännössä mikään ole alkuperäistä, ja saamani tiedon mukaan runkonumerokin on 912-mallista.
https://www.nettiauto.com/porsche/911/13631165
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ei ollut sen värinen, harmaa, ihan hieno harmaa.Hage kirjoitti: ↑To 01.06.2023 00:31Sattuiko 500SEL olemaan shampanja/kullan värinen? Muistan että Harri126:en kanssa oli sellaisesta aikoinaan puhetta. Missä auto on nykyjään?tyko h kirjoitti: ↑Pe 26.05.2023 22:11 Kovin on sötöstely. Mutta kukin tyylillään.
SEL:liin liittyen: hieno on ja itsellä oli aikanaan 500 SEL noilla penkeillä, ne on siis secin istuimet pehmusteiltaan, toki se sähkörunko on omansa ja vähän lisätäytettä sivuilla täytteenä. Ylelliset ne oli, tykkäsin kyllä. Kallis varuste se oli Suomessa, muistaakseni katoin joskus että ne maksoi 64t markkaa, fiat uno "ciao, tulen vehosta" taisi olla samaa hintaluokkaa 1989..Kellä on hinnastot niin voi tarkentaa..
Kaivelin Meinbenzin taulukkoja vuodelta 1990: 224 Coupésitzanlage elektrisch verstellbar -varuste maksoi huimat 9804 Saksan markkaa 260-500 malleihin, 560:een 'vain' 4411,80DM.
Kenellä olisi vanhoja suomalaisia esitteitä varustehinnoista? Niistä olis kiva katella verollisia hintoja ja nauraa Suomen hulluudelle
Interior leather black / anthracite (271)
Paint
122 mother of pearl grey metallic (с 01.01.1986)
Options
224 rear single seats and headrests, electrically adjustable
https://img.photobucket.com/albums/v235 ... G_1861.jpg
https://img.photobucket.com/albums/v235 ... G_1866.jpg
Auto on Varsinais-Suomessa, kenelle sen möin niin hänellä on vieläkin. Museoituna kyllä. Hieno auto oli, piti myydä jonkun toisen projektin tieltä.
Mielenkiintoista olisi löytää tuon varusteen hinta, noista Jussin ja Karran linkeistä en löytänyt.
Veholla ne hinnastot siis on verkossa, mutten osannut etsiä noita vanhoja.
W903
V126
W203
V126
W203
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Eikö se ollut TS-1, 560 SEL HPF:llä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Hyvä että on museoitu, ja hieno elegantti väri Olikos tuossa myös varuste 873 eli takapenkinlämmittimet? Euromalleissa harvinaista jos ei ole. Näyttää olevan vanhempaa faceliftiä penkeistä päätellen? Etuistuimetkin coupén malliset penkit? Uudemmissa facelifteissä kaikki penkit ovat niillä isommilla poikittaispehmusteisilla.tyko h kirjoitti: ↑La 03.06.2023 19:30Ei ollut sen värinen, harmaa, ihan hieno harmaa.Hage kirjoitti: ↑To 01.06.2023 00:31 Sattuiko 500SEL olemaan shampanja/kullan värinen? Muistan että Harri126:en kanssa oli sellaisesta aikoinaan puhetta. Missä auto on nykyjään?
Kaivelin Meinbenzin taulukkoja vuodelta 1990: 224 Coupésitzanlage elektrisch verstellbar -varuste maksoi huimat 9804 Saksan markkaa 260-500 malleihin, 560:een 'vain' 4411,80DM.
Kenellä olisi vanhoja suomalaisia esitteitä varustehinnoista? Niistä olis kiva katella verollisia hintoja ja nauraa Suomen hulluudelle
Interior leather black / anthracite (271)
Paint
122 mother of pearl grey metallic (с 01.01.1986)
Options
224 rear single seats and headrests, electrically adjustable
https://img.photobucket.com/albums/v235 ... G_1861.jpg
https://img.photobucket.com/albums/v235 ... G_1866.jpg
Auto on Varsinais-Suomessa, kenelle sen möin niin hänellä on vieläkin. Museoituna kyllä. Hieno auto oli, piti myydä jonkun toisen projektin tieltä.
Mielenkiintoista olisi löytää tuon varusteen hinta, noista Jussin ja Karran linkeistä en löytänyt.
Veholla ne hinnastot siis on verkossa, mutten osannut etsiä noita vanhoja.
Tuon historia olisi kyllä kiva kuulla, onko vielä olemassa?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Kyllä kai se foorumin supersepellä on, entinen Turun Sanomien auto. Ainakin se sepen yksilö, en muista oliko se tykonkin exä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1327
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Paitsi että se alkuperäinen Turun Sanomien auto, jolla Irja Ketonen kulki, ei ollut W126 vaan W116 450SEL. Semmoinen lehmuksenvihreä. Mutta kun noita kilpiä sai veksailla tarpeeksi isolla rahalla, niin menneet sitten uusiokäyttöön. Irjan auto muistan hyvin, olinhan TS'ssä töissäkin.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Kyseisessä yksilössä taas se mustat kilvet = museoauto.Häksä kirjoitti: ↑La 03.06.2023 11:05 Nyt tulee vähän offtopikkia, sillä linkin auton on Porsche. Pakko kuitenkin linkittää kun tässä on ollut keskustelua museorekisteröityjen autojen kunnosta ja hintapyynneistä.
Hintapyynti tässä autossa on ihan oma keskustelunaiheensa, mutta nyt on kyllä pohjanoteeraus museoautoksi hyväksymisen suhteen. Tuossa autossa ei käytännössä mikään ole alkuperäistä, ja saamani tiedon mukaan runkonumerokin on 912-mallista.
https://www.nettiauto.com/porsche/911/13631165
Eli ei ole museorekisterissä
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Näin se ilmeisesti oli, ja hyvä niin. Ilmoitus on poistunut, mutta siinä kerrotiin auton olevan museoauto.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
-
- Mersumies
- Viestit: 2782
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Jännä nähdä mihin hinta nousee, kun vaihteeksi ihan oikea huutokauppa.
https://huutokaupat.com/4225616/mercede ... 00-se-1989
https://huutokaupat.com/4225616/mercede ... 00-se-1989
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ei ole taaskaan viitsitty nähdä edes sen verran vaivaa, että tökerösti sojottavaa lampunpesintä olisi viitsitty laittaa kuntoon. No, ei ole minulta pois, myyjältä kyllä ihan taatusti enemmän kuin korjaus maksaisi.Macc kirjoitti: ↑To 15.06.2023 17:52 Jännä nähdä mihin hinta nousee, kun vaihteeksi ihan oikea huutokauppa.
https://huutokaupat.com/4225616/mercede ... 00-se-1989
Mutta saivarrellaanpa vaihteeksi kaupankäyntitavoista: Taitaa autoliikkeillä mennä aika hyvin, kun veloitetaan 150 euroa siitä, että asiakas saa tulla hakemaan autonsa. Vanhaan hyvään aikaan sen sai kyllä yleensä hakea ihan veloituksetta, kunhan auton oli kiltisti maksanut.
Entä mikä hitto on rekisteröintimaksu 45 euroa autosta, joka on jo rekisterissä? Ostajan velvollisuus on rekisteröidä auto omiin nimiinsä.
Em. seikat huomioiden ihmetyttää, ettei edellytetä myös jotakin "palvelumaksua" 300 euroa per asiointi.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Toi rekisteröintimaksu itseäkin ihmetyttää, kun tuosta huolimatta jouduin itsekin maksamaan rekisteröidessä omiin nimiin.Karel kirjoitti: ↑To 15.06.2023 23:42Ei ole taaskaan viitsitty nähdä edes sen verran vaivaa, että tökerösti sojottavaa lampunpesintä olisi viitsitty laittaa kuntoon. No, ei ole minulta pois, myyjältä kyllä ihan taatusti enemmän kuin korjaus maksaisi.Macc kirjoitti: ↑To 15.06.2023 17:52 Jännä nähdä mihin hinta nousee, kun vaihteeksi ihan oikea huutokauppa.
https://huutokaupat.com/4225616/mercede ... 00-se-1989
Mutta saivarrellaanpa vaihteeksi kaupankäyntitavoista: Taitaa autoliikkeillä mennä aika hyvin, kun veloitetaan 150 euroa siitä, että asiakas saa tulla hakemaan autonsa. Vanhaan hyvään aikaan sen sai kyllä yleensä hakea ihan veloituksetta, kunhan auton oli kiltisti maksanut.
Entä mikä hitto on rekisteröintimaksu 45 euroa autosta, joka on jo rekisterissä? Ostajan velvollisuus on rekisteröidä auto omiin nimiinsä.
Em. seikat huomioiden ihmetyttää, ettei edellytetä myös jotakin "palvelumaksua" 300 euroa per asiointi.
Mutta ei tuolta enää mitään halpoja räpsyjä kannata ostaa, kun ilmaisetkin maksaa satasia.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Olen myös jo pitkään nauranut noiden huutokauppojen "toimitusmaksuille". Helposti saavat tuolla toimenpiteellä huiijattua 100-300€ lisää rahaa myyntihinnan päälle. Ihan kuin siellä ei olisi työntekijät töissä muutenkin silloin kun auton menee noutamaan.
Kusetustahan kaikki nykyaikana on.
Itse mersuun kommenttina, että on siistin näköinen päällepäin ja hyvät varusteet. Mutta onko tuossa suurena vaarana, että joutuu kiertopalkinnoksi kun joku huutaa ja tutkii tarkemmin sitten kotona....no, tiedä häntä.
Kusetustahan kaikki nykyaikana on.
Itse mersuun kommenttina, että on siistin näköinen päällepäin ja hyvät varusteet. Mutta onko tuossa suurena vaarana, että joutuu kiertopalkinnoksi kun joku huutaa ja tutkii tarkemmin sitten kotona....no, tiedä häntä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975