C107 SLC Coupe -72 tarinaa
Re: C107 SLC Coupe -72 tarinaa
Se tyhjäkäynti on tosiaan korkea kylmänä ja jos se lisäilmaluisti jumii eikä sulkeudu koneen lämmetessä niin siitä koneesta tulee "oskillaattori" eli koneen kierrokset nousee yli 1500r/min ja katkaisee polttoaineen syötön koska ecu luulee että mennään moottorijarrutuksella koska kaasuläppä on tyhjäkäyntiasennossa ja kierrokset liian korkealla.
Siltten kun kierrokset tippuu tarpeeksi alkaa antaa taas polttoainetta jolloin taas kierrokset nousee kunnes saavuttaa 1500 ja taas katkaisee syötön ja tätä jatkuu ja jatkuu ... Kone siis humppaa kierroksia edestakaisin.
Tuohon lohkolämmitin asiaan, niin eihän tällaisilla klassikoilla raski/kannata ajaa talvella joten ei tarvetta lohkolämmittimelle, onhan sulla huonompiakin Mersuja talvikäyttöön, esim, tuo 300TD.
Siltten kun kierrokset tippuu tarpeeksi alkaa antaa taas polttoainetta jolloin taas kierrokset nousee kunnes saavuttaa 1500 ja taas katkaisee syötön ja tätä jatkuu ja jatkuu ... Kone siis humppaa kierroksia edestakaisin.
Tuohon lohkolämmitin asiaan, niin eihän tällaisilla klassikoilla raski/kannata ajaa talvella joten ei tarvetta lohkolämmittimelle, onhan sulla huonompiakin Mersuja talvikäyttöön, esim, tuo 300TD.
Viimeksi muokannut masa11, Pe 27.08.2021 20:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: C107 SLC Coupe -72 tarinaa
Juu on toki tarkoitus käyttää huonompia autoja talviajoon. Mutta siirtotarvetta on talvellakin koska minulla on säilytyspaikka eri kuin remppapaikka.
Mietinkin lokilämmitintä M116-koneen esilämmitykseen koko ajokautena ennen koneen käynnistämistä niin tyhjäkäyntiongelma olisi pienempi ja bensankulutuskin laskisi kun ei niin hirveesti holvaisi bensaa kylmänä alussa. Myös riski jakoketjuhaaverista pienenisi koska niitä menee käynnistäessä.
Mietinkin lokilämmitintä M116-koneen esilämmitykseen koko ajokautena ennen koneen käynnistämistä niin tyhjäkäyntiongelma olisi pienempi ja bensankulutuskin laskisi kun ei niin hirveesti holvaisi bensaa kylmänä alussa. Myös riski jakoketjuhaaverista pienenisi koska niitä menee käynnistäessä.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: C107 SLC Coupe -72 tarinaa
Laita vaikka Defa 420 alavesiletkuun. Se on ainakin aika "vanhan näköinen" ja niitä on ainakin nähny vanhemmis vehkeis. Tiedä sitte kuinka historiaan tuon mallin juuret ulottuvat, ei varmaan -70 luvulle., mutta ehkä -80 luvulle...
TJ
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: C107 SLC Coupe -72 tarinaa
Kiitos vinkistä. Katsoin mallin ja se on sopivan antiikkisen näköinen (yritin lisätä tähän kuvan muttei se onnistunut). Alan etsiä toimittajaa.
https://www.defa.com/content/uploads/Do ... 1603216792
Asennuskuvassa asennus on ylävesiletkuun? Lämmitintä on saatavilla neljää kokoa eri letkuhalkaisijoille. Toimittajia löytyy pilven pimein eBay.de hintaluokka n. 100 eur + rahti. Soveltuvuustaulukot eivät yllä näin vanhoihin autoihin. Täytyy varmaan käydä mittaamassa letku. Mutta kumpi letku, ala- vai ylävesiletku?
Täytyykö lämmitin asennuttaa liikkeessä? Autossa on museoauton osakasko.
————————
Näköjään kuvatiedostojen määrä tuli täyteen foorumilla. Olisiko mahdollista saada lisää quotaa kuvatiedostoille?
https://www.defa.com/content/uploads/Do ... 1603216792
Asennuskuvassa asennus on ylävesiletkuun? Lämmitintä on saatavilla neljää kokoa eri letkuhalkaisijoille. Toimittajia löytyy pilven pimein eBay.de hintaluokka n. 100 eur + rahti. Soveltuvuustaulukot eivät yllä näin vanhoihin autoihin. Täytyy varmaan käydä mittaamassa letku. Mutta kumpi letku, ala- vai ylävesiletku?
Täytyykö lämmitin asennuttaa liikkeessä? Autossa on museoauton osakasko.
————————
Näköjään kuvatiedostojen määrä tuli täyteen foorumilla. Olisiko mahdollista saada lisää quotaa kuvatiedostoille?
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: C107 SLC Coupe -72 tarinaa
Alavesiletkuun asennus ja voi sen asentaa itsekin.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: C107 SLC Coupe -72 tarinaa
Mikä tämän aiheuttaa, onko siellä öljynpaineella toimiva kiristäjä joka ei ehdi mukaan? Oma M116 tulee saamaan uuden ketjun kyllä, mutta heikkoudet kiinnostaa.. (Kone odottelee kiltisti vuoroaan vielä hyvän tovin)
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Re: C107 SLC Coupe -72 tarinaa
En tunne näitä V8-koneiden jakoketjuja kun on ollut aikaisemmin vain 4- ja 6-sylinterisiä, mutta uskoisin samojen perusasioiden olevan voimassa.
(1) Jakopään liikkeellelähtövoima (ketjun kokema vetovoimapiikki) on riippuvainen laakeripinnassa olevan öljyn notkeudesta joka on lämpötilasta käänteisesti riippuvainen.
(2) Laahaimissa ja kiristimessä oleva muovipinnoite haurastuu kylmässä, jolloin lohkeamis- ja irtoamisvaara kasvaa voimakkaasti kun lämpötila menee pakkasen puolelle. Palasia voi mennä ketjun ja rattaiden väliin jolloin ikäviä asioita alkaa tapahtua.
Käsitykseni on että (2) on näistä se joka särkee jakoketjuja startissa.
(1) Jakopään liikkeellelähtövoima (ketjun kokema vetovoimapiikki) on riippuvainen laakeripinnassa olevan öljyn notkeudesta joka on lämpötilasta käänteisesti riippuvainen.
(2) Laahaimissa ja kiristimessä oleva muovipinnoite haurastuu kylmässä, jolloin lohkeamis- ja irtoamisvaara kasvaa voimakkaasti kun lämpötila menee pakkasen puolelle. Palasia voi mennä ketjun ja rattaiden väliin jolloin ikäviä asioita alkaa tapahtua.
Käsitykseni on että (2) on näistä se joka särkee jakoketjuja startissa.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: C107 SLC Coupe -72 tarinaa
Loppui kuvatila ja on nyt tarinaa jossa kuvat keskeisiä niin siirryn toistaiseksi tuonne naapuripalstalle jatkamaan. Laitan kohta linkin kun saan siellä tarinan jatkon alkuun.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: C107 SLC Coupe -72 tarinaa
Viimeksi muokannut Sharedoc, La 24.10.2020 08:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: C107 SLC Coupe -72 tarinaa
Ehdottomasti alavesiletkuun. Tuo linkittämäsi kuva oli vaan periaatteellinen mihin asentoihin lämmittimen voi laittaa... ei kai siinä kuitenkaan missään mainittu ylävesiletkusta. Tarkoitus on kuitenkin saada aikaan lämmön vaikutuksesta tuleva luontainen kierto. Alavesiletkussakin kai pitäis saada asennettua lämppärin kierron paluulinjan haaran ja koneen väliin. Luontainen kierto tapahtunee sitten lämppärilinjan kautta. Eli kuumentunut neste lämmityselementiltä nousee lohkoon josta kylmempi neste siirtyy lämppärilinjan kautta lämmittimen kylmälle puolelle... Itse laitoin tuon "antiikkisen" lämmittimen tyohon GL450. Yksi sellainen oli -80 luvun puretusta 500SE mallista jo hyllyssä, mutta se oli liian suurilla liitoshalkaisijoilla. Plarasin sitten Tori.fi ja sielähän niitä oli lukuisia. Sovin kaupat sitten setistä, jossa (käytetyt) lämmitinelementti, sisäpistorasia, haaroitin, pistoke keulaan ja riittävä määrä panssarikaapelia. Kustanti 70e...Asennuskuvassa asennus on ylävesiletkuun? Lämmitintä on saatavilla neljää kokoa eri letkuhalkaisijoille. Toimittajia löytyy pilven pimein eBay.de hintaluokka n. 100 eur + rahti. Soveltuvuustaulukot eivät yllä näin vanhoihin autoihin. Täytyy varmaan käydä mittaamassa letku. Mutta kumpi letku, ala- vai ylävesiletku?
EDIT: kuinkas tän lämppärikierron "hana" tai ilmastoidun "pässinmunat" oliko ne normaalisti virrattomana auki? Eli pääseekö neste kiertämään?
Eikö kannata alkaa ladata kuvat johonkin kuvapalveluun ja jakaa sieltä linkeillä? Turha täyttää foorumin serveritilaa projektikuvilla. Lisäksi kun niiden koko on niin rajoitettu niin ovat lisäksi myös epäselviä...Loppui kuvatila ja on nyt tarinaa jossa kuvat keskeisiä niin siirryn toistaiseksi tuonne naapuripalstalle jatkamaan.
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: C107 SLC Coupe -72 tarinaa
Hieman pitkä, mutta varsin perusteellinen selostus tuosta M116-moottorista.
Siellä mainitaan ketjunkiristimen olevan jousitoiminen, jota tuetaan öljynpaineella. En tiedä, vaan ihan 100% luulen että ketjumurheet käynnistyksessä jountaisivat viiveestä saada öljynpaine kiristimelle..
https://www.w116.org/library/autocar7202/
Siellä mainitaan ketjunkiristimen olevan jousitoiminen, jota tuetaan öljynpaineella. En tiedä, vaan ihan 100% luulen että ketjumurheet käynnistyksessä jountaisivat viiveestä saada öljynpaine kiristimelle..
https://www.w116.org/library/autocar7202/
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: C107 SLC Coupe -72 tarinaa
Ai täällä on jokin rajotus paljonko kuvia voi käyttäjä foorumille ladata? Kuulostaa toisaalta ihan ymmärrettävältä, mutta toisaalta aika ikävää..
Itse tykkään kun kuvat näkyy heti viestiketjussa, eikä tarvitse linkkejä aukoa..
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Re: C107 SLC Coupe -72 tarinaa
Saahan sen kuvapalvelusta linkatun kuvan upotettua niin että näyttää suoraan kuvan postauksessa...
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: C107 SLC Coupe -72 tarinaa
Okei.. Mä lienen siis vaan kädetön näiden kanssa..


Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Re: C107 SLC Coupe -72 tarinaa
En usko että esilämmittäminen auttaa sihen kylmän käynnin nopeuteen, parempi olisi laittaa auton omat rekkulat kuntoon.
En usko että esilämittäminen estäisi jakoketjuvauriota, jos se on tullakseen. Kannattaa vaihtaa vaikka ketju varmuudeksi, se ei ole kallis ja sen voi itse vaihtaa.
En lähtisi asentamaan museoautoon mitään lämmittimiä, jos joutuu kylmänä käynnistämään joskus niin laittaa sellaiset öljyt että pelaa. Jos auto seisoo kylmässä vaan vähän aikaa (päivä tms max kaksi) niin ennemmin vaikka silloin tällöin käyttelee että ei pääse ihan jääkylmäksi.
En usko että esilämittäminen estäisi jakoketjuvauriota, jos se on tullakseen. Kannattaa vaihtaa vaikka ketju varmuudeksi, se ei ole kallis ja sen voi itse vaihtaa.
En lähtisi asentamaan museoautoon mitään lämmittimiä, jos joutuu kylmänä käynnistämään joskus niin laittaa sellaiset öljyt että pelaa. Jos auto seisoo kylmässä vaan vähän aikaa (päivä tms max kaksi) niin ennemmin vaikka silloin tällöin käyttelee että ei pääse ihan jääkylmäksi.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: C107 SLC Coupe -72 tarinaa
Aikoinaan nuorena kauan sitten mulla oli Ford Consul 3.0 GT ja siinä ei ollut lohkolämmitintä ja kun kovilla pakkasillakin piti päästä ajamaan niin laitoin 2000w lämpöpuhaltimen auton etupuskurin alle puhaltamaan lohkoa ja lähinnä öljypohjaa kohti ja jonkun maton konepellin päälle lämpöhävikkiä pienentämään. Väittäisin että ei tehossa hävinnyt lohkolämmittimelle ja lämmitti siis koko konehuonetta.
Voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto satunnaiseen talvikäynnistelyyn.
Oletko käyttänyt venttilikopat irti ja katsonut niiden ylimpien ketjuohjareiden väriä, jos on vaaleat niin on todennäköisesti aika tuoreet ja jos muovi on tummunut niin kannattaa vaihtaa. Minun käsittääkseni monesti nämä jakopään hajoamiset johtuu siitä että muoviset ohjurit on haurastuneet iän lämmön jä öljyn vaikutuksesta ja saattaa hajota juurikin käynnistyksen yhteydessä koska silloin niihin kohdistuu isompia iskuja. Ja jos ohjurista irtoaa palanen se saattaa mennä ketjun ja rattaan väliin sekottaen jaon aiheuttaen moottorivaurion.
Voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto satunnaiseen talvikäynnistelyyn.
Oletko käyttänyt venttilikopat irti ja katsonut niiden ylimpien ketjuohjareiden väriä, jos on vaaleat niin on todennäköisesti aika tuoreet ja jos muovi on tummunut niin kannattaa vaihtaa. Minun käsittääkseni monesti nämä jakopään hajoamiset johtuu siitä että muoviset ohjurit on haurastuneet iän lämmön jä öljyn vaikutuksesta ja saattaa hajota juurikin käynnistyksen yhteydessä koska silloin niihin kohdistuu isompia iskuja. Ja jos ohjurista irtoaa palanen se saattaa mennä ketjun ja rattaan väliin sekottaen jaon aiheuttaen moottorivaurion.
Re: C107 SLC Coupe -72 tarinaa
Moro pitkästä aikaa. Bongasin nettiautosta kohtuuhintaisen 123 coupen myynnissä Muhoksella Oulun seudulla.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/13503635
Menisin itse katsomaan mutta olen nyt lomareissulla niin en pääse. Tietääkö kukaan tästä yksilöstä?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/13503635
Menisin itse katsomaan mutta olen nyt lomareissulla niin en pääse. Tietääkö kukaan tästä yksilöstä?
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: C107 SLC Coupe -72 tarinaa
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/13574658
Tässä olisi kohtuuhintaan museorekattu 123 coupe myynnissä. Muistelen että aivan tämän näköinen coupe oli pari vuotta sitten myynnissä muttei silloin ollut museorekisterissä. Harmi että on manuaalivaihteinen eikä nahkapenkeillä.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/13552205
Tässä olisi valkea 123 coupe kutoskoneella ja automaatilla. Myös museokatsastettu. Siisti peli. Nahkasisustus ja ilmastointi vielä puuttuvat. Muistelen että Kemissä oli pari vuotta sitten tämän näköinen coupe myynnissä. Silloin se ei ollut museokatsastettu ja oli madalletulla alustalla.
Tässä olisi kohtuuhintaan museorekattu 123 coupe myynnissä. Muistelen että aivan tämän näköinen coupe oli pari vuotta sitten myynnissä muttei silloin ollut museorekisterissä. Harmi että on manuaalivaihteinen eikä nahkapenkeillä.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/13552205
Tässä olisi valkea 123 coupe kutoskoneella ja automaatilla. Myös museokatsastettu. Siisti peli. Nahkasisustus ja ilmastointi vielä puuttuvat. Muistelen että Kemissä oli pari vuotta sitten tämän näköinen coupe myynnissä. Silloin se ei ollut museokatsastettu ja oli madalletulla alustalla.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: C107 SLC Coupe -72 tarinaa
Tuo ruskea TIN-909 on minun entinen auto.
On ilmeisesti minun jälkeen maalattu ja ruosteet korjattu. minulla jäi tekemättä kun juuri hankinnan jälkeen lähti talli alta.
möin sitten pois ja ostin "valmiin" 230 ce:n näistä löytyy vanha ketju haulla.
Nuo pinnavanteet olisi nykyinen omistaja voinut jättää laittamatta.
kojelaudan puut siinä on huonot edelleen.
Ja myyntihinta silloin oli noin puolet tuosta pyynnistä. mutta siitä on jo aikaa.
pari vuotta sitten myynnissä ollut on eri auto.
On ilmeisesti minun jälkeen maalattu ja ruosteet korjattu. minulla jäi tekemättä kun juuri hankinnan jälkeen lähti talli alta.
möin sitten pois ja ostin "valmiin" 230 ce:n näistä löytyy vanha ketju haulla.
Nuo pinnavanteet olisi nykyinen omistaja voinut jättää laittamatta.
kojelaudan puut siinä on huonot edelleen.
Ja myyntihinta silloin oli noin puolet tuosta pyynnistä. mutta siitä on jo aikaa.
pari vuotta sitten myynnissä ollut on eri auto.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE