Rikke_80 kirjoitti: ↑Ke 24.05.2023 16:06
W129 virtalukon jumittaa. Olen vähän jokapaikasta etsiskellyt tietoa ja saanutkin sitä. Tilasin tänään sellaisen työkalun mitä käyttäen pyöritän patruunan pois virtalukko radioasennossa (virtapäällä). Sitten lukkopesän kanssa suutariin ja uudet haitat ja avaimet sieltä samalla vanhalla sarjoituksella. Onko kokemuksia? Meneekö noin sukkelasti.
Sen verran voin vastata vaikka olenkin vain w124 noita vaihtanut. Olen siinä käsityksessä että 124/126/alkupään r129 ovat samoilla haitoilla eli HU39 kun taas w201 on HU64 haittalevyillä. Kaikissa näissä pitäisi olla sama irroitusperiaate.
Eli avaimen kääntää 1-asentoon, tunkee sen erikoistyökalutapin (tai tekee itse polkupyörän pinnasta tms. niinkuin itse tein) ja painaa sitä jousinlevyä. Lähtee sen jälkeen tosi nätisti vetämällä kunhan on tarpeeksi syvällä ne tapit sekä painaa ne lukkosylinteriä vasten eikä toisinpäin
Taas tosta sarjoituksesta on vähän huonoa sanottavaa kun näitä ei ole montaa suomessa joilla olisi vielä uusia alussamainitsemiani haittoja (HU64-haittoja saa kiinasta), näitä kun ei kyselyjeni perusteella saa lukkosepätkään uusia enää. Eli varovainen saat olla ettei sarjoitus ole luokkaa "viilataan paremmin liikkuvaksi" mitä olen lukenut.
Toivottavasti joku osaa tuoreella kokemuksella suositella paikan.
Tämän takia tosiaan itse olen sarjoittanut ainakin noi luukkujen lukot särkemällä romu-lukkoja sen verran että saa ehjät haittalevyt talteen, näillä sitten omalle avaimelle olen sarjoittanut omat liikkuvat lukot.
Taas tuo virtalukon avainpatruuna on ainakin w124 tosi kinkkinen kun siinä on ohut kaula siinä patruunassa joka helpottaa murtojälkien syntyä. Myös se reikälevy mistä avain tungetaan siihen patruunaan niin on tässä kaulan seutuvilla 1-2mm putkisokalla joka kyllä tylsyttää 2mm poranterät niin äkkiä että on itsellä tuon sarjoitus tyssänyt tähän.
Olisi mielenkiintoista nähdä miten ammattilainen kyseisen operaation hoitaa särkemättä mitään.
Mutta swag-merkkinen varaosa-patruuna on ainakin toiminut moitteetta jo 4v joten sen suhteen ei ole vielä huolta. On sitten luukuille ja virtalukkoon oma avain.