C200 CDI Bluetec vm 2015 Nox-anturista
C200 CDI Bluetec vm 2015 Nox-anturista
Auto on C200 CDI Bluetec vm 2015 (100 kw, 1,6 l koneella, olisiko tämä nyt OM626). Ostin auton käytettynä kolmisen kuukautta sitten hyvämaineiselta autoliikkeeltä, ajanut olen vasta hiukan alle 3000 km. Noin viikko sitten syttyi moottorijärjestelmän häiriövalo kesken ajon. Kaverin halpatesteri antoi koodiksi P22A6 Nox-tunnistimen lämmittimen tunnistimen virtapiiri (lohko 1 tunnistin 2). Vika saatiin resetoitua ja muutaman päivän ajelin ilman varoitusvaloa. Tänään valo syttyi uudelleen, luultavasti samaa vikaa... Muutama kysymys, jos ja kun aihe on jollekin tuttu
- onko koodi tuttu entuudestaan
- onko mahdollista että vika voisi olla jossakin muussa komponentissa kuin NOX-anturissa (toivon mukaan rutkasti halvemmassa osassa)
- autoon on mitä todennäköisimmin vaihdettu ko anturi noin 1,5 vuotta sitten, korjaamon kuitissa merkintä Nox tunnistin OE taaempi, eikös tuo OE:n pitäisi merkitä alkuperäisvaraosaa tai vähintäänkin samaa laatua? Ja jos näin on, niin käsittääkseni alkuperäisosalla pitäisi olla 2 vuoden takuu, siihen olisi vielä puoli vuotta aikaa
- onko joku joutunut vaihtamaan Nox-anturi viime aikoina, paljonko vaihto maksaa?
- kuinka syvälle auton sielunelämään pääse Star testerillä, verrattuna näihin halpatestereihin
Kiitos paljon, jos joku antaa lisävinkkejä asiasta...
- onko koodi tuttu entuudestaan
- onko mahdollista että vika voisi olla jossakin muussa komponentissa kuin NOX-anturissa (toivon mukaan rutkasti halvemmassa osassa)
- autoon on mitä todennäköisimmin vaihdettu ko anturi noin 1,5 vuotta sitten, korjaamon kuitissa merkintä Nox tunnistin OE taaempi, eikös tuo OE:n pitäisi merkitä alkuperäisvaraosaa tai vähintäänkin samaa laatua? Ja jos näin on, niin käsittääkseni alkuperäisosalla pitäisi olla 2 vuoden takuu, siihen olisi vielä puoli vuotta aikaa
- onko joku joutunut vaihtamaan Nox-anturi viime aikoina, paljonko vaihto maksaa?
- kuinka syvälle auton sielunelämään pääse Star testerillä, verrattuna näihin halpatestereihin
Kiitos paljon, jos joku antaa lisävinkkejä asiasta...
Re: C200 CDI Bluetec vm 2015 Nox-anturista
No mulla on sama auto ja herja. Nyt se on toiminut jo 5kk kun ensin Noxeja ja SCR-järjestelmiä korjattiin 1,5 vuotta. 19 kertaa pajalla ja sijaisautot tuli tutuksi. Pajoina oli Veho, MB-Lab ja Rintajouppi. Nox2-anturi vaihdettiin 5 kertaa ja sitten vasta havaittiin että SCR-järjestelmä on risa joka myös rikkoi sitä anturia. Vehon varaosatakuu ei kattanut Nox2 antureita kun pari kertaa. Tarkemmissa selvityksissä paljastui että anturin rikkoi sitä ennen oleva SCR-pönttö eikä mikään anturin valmistusvika. Korjaustoimenpiteinä oli ahtoletku, kaasuläppä, kaikki suuttimet, 5 x Nox2 ja lopulta koko pakoputken keskiosa SCR-pönttöineen. Kustannukset jotain 10-12 000€ joista itse maksoin ehkä 4000€.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Re: C200 CDI Bluetec vm 2015 Nox-anturista
Ja kansa pelkää sähköautojen akkujen korjauskustannuksiaMM81 kirjoitti: ↑Ke 12.04.2023 19:47 No mulla on sama auto ja herja. Nyt se on toiminut jo 5kk kun ensin Noxeja ja SCR-järjestelmiä korjattiin 1,5 vuotta. 19 kertaa pajalla ja sijaisautot tuli tutuksi. Pajoina oli Veho, MB-Lab ja Rintajouppi. Nox2-anturi vaihdettiin 5 kertaa ja sitten vasta havaittiin että SCR-järjestelmä on risa joka myös rikkoi sitä anturia. Vehon varaosatakuu ei kattanut Nox2 antureita kun pari kertaa. Tarkemmissa selvityksissä paljastui että anturin rikkoi sitä ennen oleva SCR-pönttö eikä mikään anturin valmistusvika. Korjaustoimenpiteinä oli ahtoletku, kaasuläppä, kaikki suuttimet, 5 x Nox2 ja lopulta koko pakoputken keskiosa SCR-pönttöineen. Kustannukset jotain 10-12 000€ joista itse maksoin ehkä 4000€.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
BMW i3 2019
Re: C200 CDI Bluetec vm 2015 Nox-anturista
Tuossakin tapauksessa vian diagnosointi on epäonnistunut ja kasapäin vaihdettu osia. Näin vaan 90% tapauksista valitettavasti menee.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
-
- Mersumies
- Viestit: 2782
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: C200 CDI Bluetec vm 2015 Nox-anturista
SCR-pönttö?MM81 kirjoitti: ↑Ke 12.04.2023 19:47 No mulla on sama auto ja herja. Nyt se on toiminut jo 5kk kun ensin Noxeja ja SCR-järjestelmiä korjattiin 1,5 vuotta. 19 kertaa pajalla ja sijaisautot tuli tutuksi. Pajoina oli Veho, MB-Lab ja Rintajouppi. Nox2-anturi vaihdettiin 5 kertaa ja sitten vasta havaittiin että SCR-järjestelmä on risa joka myös rikkoi sitä anturia. Vehon varaosatakuu ei kattanut Nox2 antureita kun pari kertaa. Tarkemmissa selvityksissä paljastui että anturin rikkoi sitä ennen oleva SCR-pönttö eikä mikään anturin valmistusvika. Korjaustoimenpiteinä oli ahtoletku, kaasuläppä, kaikki suuttimet, 5 x Nox2 ja lopulta koko pakoputken keskiosa SCR-pönttöineen. Kustannukset jotain 10-12 000€ joista itse maksoin ehkä 4000€.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: C200 CDI Bluetec vm 2015 Nox-anturista
Mulle se on SCR-pönttö mutta tarkoittaa sitä katalysaattoria mihin adblue ruiskutetaan. Ensin siihen vaihdettiin se pelkkä adbluen suihkutuksen suutin mutta sekään ei auttanut.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Re: C200 CDI Bluetec vm 2015 Nox-anturista
Ei kovin rohkaisevia kommentteja... Pakko toivoa/uskoa että autot ovat myös yksilöitä...
Re: C200 CDI Bluetec vm 2015 Nox-anturista
Yksilöitähän nämä on.
Paljon vaikuttaa minkälainen käyttö on ollut ja huollot, varsinkin ennakoivat.
Itse painin P229F91 vikakoodin kanssa (NOx-tunnistimessa 2 on toimintahäiriö. Parametri ei ole sallituissa rajoissa.)
Esilämmitys auttaa tuon pois pysymiseen. Eilen kävin Venetmäellä tarkistuttamassa ja puhdistuttamassa AdBlue-suuttimen.
Pieni reikä oli kuulemma näkyvissä. Katsotaan auttoiko yhtään vikakoodiin / AdBluen kulutukseen.
Viimeksi muokannut Jasu80, La 15.04.2023 09:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Volvo S80 V8 ´07
Re: C200 CDI Bluetec vm 2015 Nox-anturista
Se on just näin. Mulla oli reilu 200tkm mittarissa ja täysi Vehon huoltokirja mutta sehän ei kerro mitään. Ehkä kolmannen tai neljännen Nox2:n jälkeen se putken anturihaara näytti tältä. Vähän AdBlue:n kalkki tai mikä lie tukkinut putken umpeen.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: C200 CDI Bluetec vm 2015 Nox-anturista
Sepä se olkoon mikä turhan pantti huolto kirja hyvänsä niin se ei sitä autoa kunnossa pidä,
näille on kylmyys/kosteusputkessa, pätkäajo vähinen käyttö myrkkyä mistä sitten tulee anturi vikoja ja tukoksia
Mökkillä
'
'
Re: C200 CDI Bluetec vm 2015 Nox-anturista
Miksei diesel Volvon 2017 vuosimallisakaan ole tätä epäkuranttia laitteistoa??? Ei enään koskaan adblue mersua!