Huollaltin autoni muualla kuin mersuliikkeessä ja oli päivän myöhässä määräajasta. Eivät sitten saaneetkaan kuitattua A7 huoltoa tehdyksi. Mittariston kauttakaan ei pääse kuittaamaan, kun ei tottele ok+luurikomentoa. Voi nollata kyllä trippimittarin sieltä mutta muuten ei pääse sisään tekniikkaan. Tiedän, että mittariston kauttahan pääsee mm. poistamaan käsijarrujen lukituksenkin mutta nyt mittariston komentoihin ei pääse ollenkaan kiinni.
Kävin utelemassa asiasta mersuliikkeessä ja hyvä, ettei huoltopäällikkö tms. tullut tiskin yli, kun suuttui siitä, että en kayttänyt autoa heillä huollossa. Kieltäytyi ehdottomasti kuittautttamasta (no ymmärrän tuon), eikä halunnut autoa tietokoneen perään, että oilisi voinut selvittää tuon mittariston lukituksen syyn.
Tietääkö kukaan, mitä olisi tehtävissä asian tiimoilta vai onko näin, että ainut keino olisi huollattaa auto uudelleen mersulla ja näin homma ratkeaisi kalliimmalla tavalla?
MB 180A W176 vm 2018
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su 17.04.2022 21:27
Re: MB 180A W176 vm 2018
Vastaan itselleni, kun ongelma saatiinkin ratkaistua paikallisessa Motonet korjaamossa ilman mersuliikkeen apua. Siellä huoltopäällikkö oli ollut hyvin ylimielinen ja oli pitänyt Motonet korjaamon henkilöitä tyhminä, kun eivät muka osanneet mutta osasivat kuitenkin
Aikansa tutkivat ja totesivat, että mittaristossa on joku jumissa ja niin olikin. He irrottivat mittariston ja antoivat sen nollaantua.
Kun kondensaattorit olivat purkautuneet mittaristo laitettiin takaisin ja se suotui taas yhteistyöhön ja huolto saatiin mittarin kautta nollattua.
Arvelivat, että mitähän paikallisen Auto Sunin porukka olisi tehnyt
Olisivatko he sanoneet vain, että mittariston äly on rikki ja mittaristo olisi vaihdettava
Nyt bitit asettuivat järjestykseen pelkästää mittariston irrotuksella, eikä tarvinnut vaihtaa.
Vinkiksi toisillekin, että jos teillä on samanlaisia ongelmia mittariston kanssa niin mittariston irrotus eli virrattomaksi tekeminen saattaa auttaa, eikä tarvitse sen kummempia operaatioita. Odottakaa rauhassa mittariston kanssa ennen takaisn asennusta, että kondensaattorit varmasti ehtivät purkaantua niin on mahdollista, että vika poistuu ja sitten mittaristo toimii taas normaalisti

Aikansa tutkivat ja totesivat, että mittaristossa on joku jumissa ja niin olikin. He irrottivat mittariston ja antoivat sen nollaantua.
Kun kondensaattorit olivat purkautuneet mittaristo laitettiin takaisin ja se suotui taas yhteistyöhön ja huolto saatiin mittarin kautta nollattua.
Arvelivat, että mitähän paikallisen Auto Sunin porukka olisi tehnyt

Olisivatko he sanoneet vain, että mittariston äly on rikki ja mittaristo olisi vaihdettava
Nyt bitit asettuivat järjestykseen pelkästää mittariston irrotuksella, eikä tarvinnut vaihtaa.
Vinkiksi toisillekin, että jos teillä on samanlaisia ongelmia mittariston kanssa niin mittariston irrotus eli virrattomaksi tekeminen saattaa auttaa, eikä tarvitse sen kummempia operaatioita. Odottakaa rauhassa mittariston kanssa ennen takaisn asennusta, että kondensaattorit varmasti ehtivät purkaantua niin on mahdollista, että vika poistuu ja sitten mittaristo toimii taas normaalisti