500SL 1990
Re: 500SL 1990
Hieno homma, että hukassa ollut palanen löytyi!
Millainen suunnitelma sinulla on jakopään kotelon ja kannen etuosan välin tiivistämisen suhteen? M104 koneessa siellä on erillinen tiiviste jonka pystyy vaihtamaan irrottamatta kantta (tihkuu silti öljyä ) mutta M119 kannentiiviste ulottuu näköjään etureunaan asti.
Millainen suunnitelma sinulla on jakopään kotelon ja kannen etuosan välin tiivistämisen suhteen? M104 koneessa siellä on erillinen tiiviste jonka pystyy vaihtamaan irrottamatta kantta (tihkuu silti öljyä ) mutta M119 kannentiiviste ulottuu näköjään etureunaan asti.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: 500SL 1990
No täytyy kattoa mikä ois semmosta hyvää tiivisteainetta koska sitä tarvii tuohon kannen etuosaan(koppaan jonka takana ketju on). Joo kannentiiviste menee tuohon koppaan asti yläosassa mutta laitan siihen kopan puolelle kanssa tiivisteainetta. En tiiä sit että mikä ois semmosta hyvää mikä ei murene pois lämmöstä/öljystä..JPM kirjoitti: ↑Su 12.02.2023 19:02 Hieno homma, että hukassa ollut palanen löytyi!
Millainen suunnitelma sinulla on jakopään kotelon ja kannen etuosan välin tiivistämisen suhteen? M104 koneessa siellä on erillinen tiiviste jonka pystyy vaihtamaan irrottamatta kantta (tihkuu silti öljyä ) mutta M119 kannentiiviste ulottuu näköjään etureunaan asti.
Re: 500SL 1990
Hyvä tiivisteaine tuohon väliin kiinnostaa kyllä minuakin, kirjoittele tänne jahka löydät sellaisen.pasi84 kirjoitti: ↑Su 12.02.2023 19:41 No täytyy kattoa mikä ois semmosta hyvää tiivisteainetta koska sitä tarvii tuohon kannen etuosaan(koppaan jonka takana ketju on). Joo kannentiiviste menee tuohon koppaan asti yläosassa mutta laitan siihen kopan puolelle kanssa tiivisteainetta. En tiiä sit että mikä ois semmosta hyvää mikä ei murene pois lämmöstä/öljystä..
Hyvännäköiset laipat. Onko tuossa siis ilmapumpun lisäksi myös EGR?
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: 500SL 1990
Joo siinä on egr venttiili myösJPM kirjoitti: ↑Su 12.02.2023 20:02Hyvä tiivisteaine tuohon väliin kiinnostaa kyllä minuakin, kirjoittele tänne jahka löydät sellaisen.pasi84 kirjoitti: ↑Su 12.02.2023 19:41 No täytyy kattoa mikä ois semmosta hyvää tiivisteainetta koska sitä tarvii tuohon kannen etuosaan(koppaan jonka takana ketju on). Joo kannentiiviste menee tuohon koppaan asti yläosassa mutta laitan siihen kopan puolelle kanssa tiivisteainetta. En tiiä sit että mikä ois semmosta hyvää mikä ei murene pois lämmöstä/öljystä..
Hyvännäköiset laipat. Onko tuossa siis ilmapumpun lisäksi myös EGR?
Re: 500SL 1990
Joo, mulla oli om617 moottori bilteman pukissa niin muistaakseni uskalsin ottaa tuen alta pois vasta kun oli kaikki apulaitteet ja kansi irrotettu.
Mutta joo en minäkään lähtisi tässä vaiheessa kansia irrottamaan.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: 500SL 1990
Tuo pukki kyllä kestää varmasti koska monet roikottavat amerikan rautojen kaseja niissä myös ja ne ovat huomattavasti painavempia kuin m119.. Pitäis telineen kestää semmonen 450kg(uudempi malli) että tämä ehkä kestää 350-400kg ja se kyllä riittä reilusti.. Mutta kyllä se tietenkin epävarmalle tuntuu kun roikkuu toisesta päästä noin vaan
Re: 500SL 1990
Kyllä tulee hujauksessa valmista, motti näyttää suht normaalilta sisältä, muuta ku ketjuohjurit ja ketju vaihtoon ja takas nippuun.
Ite olen käyttänyt Hondabond moottoriliimaa prätkänlohkoihin ja muihin öljyssä uiviin osiin eikä koskaan ole liima pettänyt. Varmaan löytyy muiltakin valmistajilta samanlaista liimakittiä. Kuivuttuaan sellaista semi kiinteää kuten koriliima.
Olisikohan uretaaniliimakittiä, varma en ole. Sds löytynee netistä.
Piti googlettaa Permatex grey on samaa kamaa ilmeisesti
Ite olen käyttänyt Hondabond moottoriliimaa prätkänlohkoihin ja muihin öljyssä uiviin osiin eikä koskaan ole liima pettänyt. Varmaan löytyy muiltakin valmistajilta samanlaista liimakittiä. Kuivuttuaan sellaista semi kiinteää kuten koriliima.
Olisikohan uretaaniliimakittiä, varma en ole. Sds löytynee netistä.
Piti googlettaa Permatex grey on samaa kamaa ilmeisesti
Re: 500SL 1990
Kiitos vinkistäMJPfin kirjoitti: ↑Su 12.02.2023 22:27 Kyllä tulee hujauksessa valmista, motti näyttää suht normaalilta sisältä, muuta ku ketjuohjurit ja ketju vaihtoon ja takas nippuun.
Ite olen käyttänyt Hondabond moottoriliimaa prätkänlohkoihin ja muihin öljyssä uiviin osiin eikä koskaan ole liima pettänyt. Varmaan löytyy muiltakin valmistajilta samanlaista liimakittiä. Kuivuttuaan sellaista semi kiinteää kuten koriliima.
Olisikohan uretaaniliimakittiä, varma en ole. Sds löytynee netistä.
Piti googlettaa Permatex grey on samaa kamaa ilmeisesti
Re: 500SL 1990
Permatex Supra Copper kestää lämpöjä paljon korkeammalle kuin normi liimat eikä ole sen harvinaisempaa tai paljon kalliimpaa. Itse leikkaisin vanhat tiivisteet katki ja korvaisin uudella, esim Klingersil C4430 1mm laatasta veistelemällä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: 500SL 1990
Kiitos, tilasin kaks tuubia permatex supra cooper nyt
Re: 500SL 1990
Jos motti menee yli ton 260C niin on pahasti jotain vialla. Ite en tykkää noista kupari pohjaisista, mutta se on vaan oma mielipide.
Pakosarjan ja kannen välissä sitä voi käyttää mutta muuten ei, ollut joskus korroosio ongelmaa alumiini / teräs / kupariliiman kanssa. Voi toisin olla muustakin kuin liimasta kiinni.
Mutta joo noi permatex vastaa orkkis liimoja hitokseen paremmin kuin joku kentin moottori räkä.
Re: 500SL 1990
Tuote seloste ainakin lupaa ettei aiheuta korroosiota. Jää nähtäväksi, itse ainakin kasasin jakopääkopan tolla mössöllä.MJPfin kirjoitti: ↑Ma 13.02.2023 10:33Jos motti menee yli ton 260C niin on pahasti jotain vialla. Ite en tykkää noista kupari pohjaisista, mutta se on vaan oma mielipide.
Pakosarjan ja kannen välissä sitä voi käyttää mutta muuten ei, ollut joskus korroosio ongelmaa alumiini / teräs / kupariliiman kanssa. Voi toisin olla muustakin kuin liimasta kiinni.
Mutta joo noi permatex vastaa orkkis liimoja hitokseen paremmin kuin joku kentin moottori räkä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: 500SL 1990
Vene hommissa ei toiminnu, mutta voihan se auto hommissa olla ihan jees. Jotain VHT kupariliimaa oli ja onhan tässä 10-20v aikana tapahtunut kehitystä varmasti.
Ja mahdollista että korroosio johtui jostain muusta, tosin normi liimalla vastaavaa ei ollut. Henkimaailman juttuja välillä.
Ja mahdollista että korroosio johtui jostain muusta, tosin normi liimalla vastaavaa ei ollut. Henkimaailman juttuja välillä.
Re: 500SL 1990
Ihan älyttömiä hintoja mersun original osat.. alan miettiin jos ostan toisen merkkistä tuonne, mitä luulette tästä:
https://www.reservdelar24.se/swag-7318475.html
https://www.reservdelar24.se/swag-7318475.html
Re: 500SL 1990
Jakopäänkotelon tiivistämisessä isoin ongelma on saada puhtaaksi öljyä imenyt kannentiivisteen reuna. Jos sen saa puhtaaksi niin, että liima tarttuu voi kyllä hyvinkin pitää.
Ei ole kokemusta tai kuulopuheitakaan Swagista. Ketju taitaa olla yli 2 metriä pitkä joten, jos se kuluu niin kuluman kyllä huomaa.
Ei ole kokemusta tai kuulopuheitakaan Swagista. Ketju taitaa olla yli 2 metriä pitkä joten, jos se kuluu niin kuluman kyllä huomaa.
Hmm, tiedän, että yleinen mielipide on ilmapumppua vastaan, mutta omasta mielestä se kyllä säästää katalysaattoria, jos on paljon pätkäajoa eli kone on rikastinpiirillä usein.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: 500SL 1990
Onko tuo orggis ketju Iwis? Ihan ei saa selvää mitä lenkissä lukee vaikka kuinka zoomaa Onko se oikeasti kulunut vai ainoastaan ohjuri rikki? Ketjulle on mittaustyökalu, mutta helppo se olisi kasata koemielessä uusilla ohjureilla ja katsoa miten asettuu.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: 500SL 1990
En tiedä onko orkkis
Re: 500SL 1990
https://www.sls-hh-shop.de/main/de/merc ... ord=905500
Mitä luulette tuosta? Maksaa puolet orkkisosiin..
Mitä luulette tuosta? Maksaa puolet orkkisosiin..
Re: 500SL 1990
Iwiksen ketju ja muut mersun laatikoissa, ei pitäs paljon heittää tuon hinnasta fcbeuron jakopään setissä oli joku febin osa, käsittääkseni ei ole mersulta saatavissa?
Ebaysta kun katsoin iwiksen ketjua, niin 100 oli toimitettuna, siihen tietty verot päälle
Ebaysta kun katsoin iwiksen ketjua, niin 100 oli toimitettuna, siihen tietty verot päälle
Re: 500SL 1990
Mersulta maksaa 1000euroa niin ei huvittais oikein niin paljon maksaa..
Re: 500SL 1990
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 500SL 1990
Tuota olen kattonut mutta googlaus merkistä niin varoitetaan siitä.. en tiiä sittenslsl77 kirjoitti: ↑Ti 14.02.2023 20:12 Olisko näistä mihinkään?
https://aeromotors.fi/kataloog/mercedes ... 933;s13378
Re: 500SL 1990
Peukkua täältäkin projektille. Muista vaan tuo vanha viisaus, että markalla saa markan tavaran.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: 500SL 1990
https://www.fcpeuro.com/products/merced ... -m119guide
A1190500416 Alkuperäisenä, tuossa korvattu febin kiinaosalla. https://www.online-teile.com/mercedes-e ... 1190500416
Ollaan aika kaukana tonnista
Ketju https://www.ebay.de/itm/185506078823?_t ... %7Ciid%3A1
Re: 500SL 1990
kiitos ainut hankala on tuo ketjun liittäminen, en halua ostaa sitä prässityökalua vaan sen takia joka maksaa melkein 400euroa..Orlov kirjoitti: ↑Ti 14.02.2023 21:08https://www.fcpeuro.com/products/merced ... -m119guide
A1190500416 Alkuperäisenä, tuossa korvattu febin kiinaosalla. https://www.online-teile.com/mercedes-e ... 1190500416
Ollaan aika kaukana tonnista
Ketju https://www.ebay.de/itm/185506078823?_t ... %7Ciid%3A1