Löysä penkki ja korjaus
Löysä penkki ja korjaus
Kovasti on ollut viime aikoina puhetta tyytymättömyyttä aiheuttavasta,löystyneestä kuskin penkistä.
Itseäni on asia vaivannut pitkään ja päätinkin forumilla olleiden vinkkien(kiitos niistä) innoittamana katsoa mitä olisi tehtävissä:
Penkki on neljällä 10-millisellä pultilla kiinni joten sen sai hetkessä irti autosta.Sitten pala vaahtomuovia jousien alle penkin selkänojan puoleiseen päähän.Sitten koko alueen peittävä isompi pala jousien päälle ja lopuksi vielä vanerin pala,joka oli helppo työntää paikalleen.Ja avot!Johan tuli kaivattua kovuutta/jämäkkyyttä.
Homma tuli tehtyä varsin nopeasti ilman hieromisia ja kokeiluja,ja penkin keskiosa jäikin hieman koholle, mutta vaiva on vain esteettinen(jos sitäkään)sillä siihen kohtaanhan se peppu asettuu,joten ihan ok.Ja voihan tuota parannella myöhemmin jos inspiraatiota.
Eli näin –85 vuosimallin penkin kanssa.Jos haluaa ilmaisen ensiavun mitättömällä vaivalla,niin rohkaisen tarttumaan toimeen.Kaikkein paras tietenkin jos vaihtaa koko penkin parempaan,mutta tämä kelpaa nyt allekirjoittaneelle.
Sellainen pikku juttu tuli askarrellessa myös mieleen,että jos penkin etureuna tuntuu olevan liian korkealla tai matalalla,niin vaivaan auttanee se että yksinkertaisesti laittaa penkin kiinnityspulttien alle prikkoja,korottaen niillä haluamaansa päätä.
Lopuksi kyselen vielä mahtaisiko keneltäkään löytyä ylimääräinen käsinoja tähän 190-malliin? YV:tä peliin jos löytyy.
Itseäni on asia vaivannut pitkään ja päätinkin forumilla olleiden vinkkien(kiitos niistä) innoittamana katsoa mitä olisi tehtävissä:
Penkki on neljällä 10-millisellä pultilla kiinni joten sen sai hetkessä irti autosta.Sitten pala vaahtomuovia jousien alle penkin selkänojan puoleiseen päähän.Sitten koko alueen peittävä isompi pala jousien päälle ja lopuksi vielä vanerin pala,joka oli helppo työntää paikalleen.Ja avot!Johan tuli kaivattua kovuutta/jämäkkyyttä.
Homma tuli tehtyä varsin nopeasti ilman hieromisia ja kokeiluja,ja penkin keskiosa jäikin hieman koholle, mutta vaiva on vain esteettinen(jos sitäkään)sillä siihen kohtaanhan se peppu asettuu,joten ihan ok.Ja voihan tuota parannella myöhemmin jos inspiraatiota.
Eli näin –85 vuosimallin penkin kanssa.Jos haluaa ilmaisen ensiavun mitättömällä vaivalla,niin rohkaisen tarttumaan toimeen.Kaikkein paras tietenkin jos vaihtaa koko penkin parempaan,mutta tämä kelpaa nyt allekirjoittaneelle.
Sellainen pikku juttu tuli askarrellessa myös mieleen,että jos penkin etureuna tuntuu olevan liian korkealla tai matalalla,niin vaivaan auttanee se että yksinkertaisesti laittaa penkin kiinnityspulttien alle prikkoja,korottaen niillä haluamaansa päätä.
Lopuksi kyselen vielä mahtaisiko keneltäkään löytyä ylimääräinen käsinoja tähän 190-malliin? YV:tä peliin jos löytyy.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Löysä penkki ja korjaus
Kyllähän sitä etuosan mataluutta voi säätää penkin vasemmassa reunassa olevasta säätimestä tai sitten vaihtoehtoisesti saa ajoasentoa vähän alemmas myöskin sieltä vasemmalta puolelta vivusta. Näin ainakin w124 -85.. Tiettävästi myös w201:ssäkin..Ari kirjoitti:Sellainen pikku juttu tuli askarrellessa myös mieleen,että jos penkin etureuna tuntuu olevan liian korkealla tai matalalla,niin vaivaan auttanee se että yksinkertaisesti laittaa penkin kiinnityspulttien alle prikkoja,korottaen niillä haluamaansa päätä.
Itsellä olisi kanssa sama homma edessä kerta se noin helposti hoituu mutta nämä yleiset raha ja paikka, aikaa on kylläkin

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Joo.. on se minunkin täytynyt niellä ylpeyteni ja laittaa molempiin autoihin vaahtomuovia ja "telttapatjaa" (routamattoa) penkkien sisään.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: La 18.12.2004 16:56
- Paikkakunta: Helsinki
123:n penkistä vielä kysyttävää.....
Kuskinpuoleisesta on mennyt jousia poikki. Mitenhän ne korjaisi. Edellämainittu fylläämisohje täytynee toteuttaa ennekuin naprapaatit vievät rahani mersuharrastuksesta. Olen muutenkin sen verran tollo, että pidän 123-mallia edelleen ykkösenä!? 

taitaa olla 123 mersu yksi kestävimmästä päästä tekniikaltaan... taitaa nämä uudemmat hopeat nykäistä tai ainakin olen suhteessa kilometri määrään korjannut enempi 201koppaista rönttää...PS.. isällä oli aikoinaan 600tkm ajettu vm76 300d ja siitä tämä mersuharrastus lähti...et 123 on kyllä aika toiminta varma peli...
Itse tein ja säästin
Re: 123:n penkistä vielä kysyttävää.....
Olen täysin samaa mieltä: 123 on se "ainoa oikea"jussitarpila kirjoitti:Kuskinpuoleisesta on mennyt jousia poikki. Mitenhän ne korjaisi. Edellämainittu fylläämisohje täytynee toteuttaa ennekuin naprapaatit vievät rahani mersuharrastuksesta. Olen muutenkin sen verran tollo, että pidän 123-mallia edelleen ykkösenä!?

Koitahan ensi alkuun korjata jousia kupariputkella, eli työnnät ne katkenneen jousen päät putken sisään.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Penkkimurheisiin saa kyllä ammattiauttajankin apua varsin kohtuulliseen hintaan. "Perinteinen" Mersun istuimen ryhdistys kustantaa meitillä päin about 80 ekkua ja sillä vaihdetaan tuhtoon uudet originaalit jouset ja tarvittaessa muutakin. Samassa yhteydessä sujuu tarvittaessa verhoilukorjausten teko, ei tietty samaan rahaan.Timo999 kirjoitti:Joo.. on se minunkin täytynyt niellä ylpeyteni ja laittaa molempiin autoihin vaahtomuovia ja "telttapatjaa" (routamattoa) penkkien sisään.
Aika monet verhoomot näitä tekevät, ei pajan ikkunassa tarvitse lukea edes "autoverhoomo", vaan "huonekalukorjaamo" riittää usein sekin. Ja eikös Mersun penkki hyvästä nojatuolista menekin

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Sanoppas mihin liikeeseen Tampereella kannattaa/uskaltaa viedä oman W123:sen penkit kunnostettavaksi. Kuskin penkistä pitäisi uusia jouset ja verhoilu.Kaapo kirjoitti: Penkkimurheisiin saa kyllä ammattiauttajankin apua varsin kohtuulliseen hintaan. "Perinteinen" Mersun istuimen ryhdistys kustantaa meitillä päin about 80 ekkua ja sillä vaihdetaan tuhtoon uudet originaalit jouset ja tarvittaessa muutakin
Tästä pajasta on kuulunut hyviä kommentteja, itsekin aion siellä kuskinpenkin ryhdistää, kun se aika tulee. Sen mitä firmaan soittelin, niin on ainakin kokemusta sekä penkin rautarakenteista että itse verhoilusta - ei taida pajassa olla päivää ilman Mersun penkkiä. Eikös tuo jossain Tesoman suunnassa ole.... Viimeksi kun olisi ollut aikaa auto viedä, niin oli melkoiset jonot, mutta kaiketi viikossa parissa pääsee.Sami S kirjoitti: Sanoppas mihin liikeeseen Tampereella kannattaa/uskaltaa viedä oman W123:sen penkit kunnostettavaksi. Kuskin penkistä pitäisi uusia jouset ja verhoilu.
Autoverhoomo Eugen
Lehtikatu 17
33340 TAMPERE
Puh 03 343 2007
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
No edukkaat on hinnat... Alkuperäinen jousihärdelli etujakkaraan kustantaa nimittäin 200€ (W126), verhoilu palliosaan (veluuri) ~500€ ja ja selkänojaan ~500€, siis valmiiksi ommeltuna. Alkuperäinen veluuri kustantaa kankaana 80€/metri... Lempäälän verhoilija vaihtoi kaikaleen kangasta penkin sivuun ja löi samalla fyllinkejä takaisin hollilleen, oliko se nyt sitten jotain 80€ luokkaa kokonaisuudessaan, kyseessä siis tosiaan kangaspenkit. Hieman on ollut suunnitelmissa penkkien uudelleenverhoilu harmaalla veluurilla, mutta 1500-2000€ pieti lienee tuo kaikkinensa, joten tosiaan vielä harkinnan alla. Ja jos samalla sitten laittaisi keskikyynärnojan ja niskatuet taakse, ei se paljoa enää tuossa konkurssissa tuntuisi...Kaapo kirjoitti:"Perinteinen" Mersun istuimen ryhdistys kustantaa meitillä päin about 80 ekkua ja sillä vaihdetaan tuhtoon uudet originaalit jouset ja tarvittaessa muutakin.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: 123:n penkistä vielä kysyttävää.....
Miunki pitäis fiksailla tuota kuskin penkkiä ku se on vanhuuttaan päässy ikään kuin väljäksi. Syksyllä ku ton 230:n ostin ni joutu ihan ekas ujuttamaan vanerin palasen verhoilun ja jousien väliin koska yks katkenneen jousen pää tunki sieltä penkin läpi hanuriinTimo999 kirjoitti: Koitahan ensi alkuun korjata jousia kupariputkella, eli työnnät ne katkenneen jousen päät putken sisään.

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Tuli huomattua että porukoitten 124:ssa alkaa kanssa olee kuskin penkki hieman notkollaan. Nyt jos ois viisas, niin ottais ja vaihtais tässä vaiheessa kuljettajan ja pelkääjän penkkien istuinosat päittäin. 

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Meinasitko siis irrottaa ne rungot säätömekanismeista? Itselläkin oli tuo idea viime kesänä mutta minulta homma jäi kuitenkin kesken – olisi vaatinut sen verran purkamista, että usko loppui. Omassani selkänoja on huonommassa kunnossa kuin istuinosa ja juuri niitä meinasin vaihtaa puolelta toiselle (pari jousta oli poikki, korjasin putken pätkällä sekä rautanaulalla ja letkunkiristimilläjackie kirjoitti:Tuli huomattua että porukoitten 124:ssa alkaa kanssa olee kuskin penkki hieman notkollaan. Nyt jos ois viisas, niin ottais ja vaihtais tässä vaiheessa kuljettajan ja pelkääjän penkkien istuinosat päittäin.

Kerropa kokemuksista, miten homma onnistuu.
t.
Risto
E500 – 211.070
Jaahas. Enpä oo tuohon hommaan vielä yhtään tutustunu, mutta eipä taida penkki sitte olla iha yhtä helppo purettava ku 123:ssa. Isukin vanhaan autoon (avattaressa) vaihettiin nimittäin taannoin romikselta haettu istuinosa kuskin penkkiin eikä ollu muistaakseni iso homma.Roisto kirjoitti: Meinasitko siis irrottaa ne rungot säätömekanismeista? Itselläkin oli tuo idea viime kesänä mutta minulta homma jäi kuitenkin kesken – olisi vaatinut sen verran purkamista, että usko loppui.
Kerropa kokemuksista, miten homma onnistuu.
t.
Risto
EDIT: Avatar vaihtunut 123:sta Sumppiin
Viimeksi muokannut jackie, Ma 17.01.2005 03:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Jepu jepu jee.
Tuli tossa viikonloppuna kotipuolessa ollessa irrotettua 123:sta etupenkit ja vaihoin nyt ens hätään pelkääjän hanurin alusen kuljettajan penkkiin. Tällä hetkellä auto on ilman toista jakkaraa, mutta meinasin nyt alkuviikosta käyä hydrauliikkaliikkeestä kyselemässä sopivan ohutta rautaputkea, jolla vois sitte koittaa nuo katkenneet jouset ehjätä. Tosin ennen pelkääjän penkin takaisin asennusta joutuu tekee pientä hitsaushommaa koteloon...
btw: Päätinpä sitte tarkistaa öljyt ennen ku ajan auton tallista pihalle ja onnistuin öljytikkua nykästessäni repäsemään yhen tulpanjohdon irti päästään. Perkele. Sain sen sentään tusailtua jollain tapaa kuntoon että pääs illalla Skinnarilaan. Huomenna uusia piuhoja ostamaan.
Tuli tossa viikonloppuna kotipuolessa ollessa irrotettua 123:sta etupenkit ja vaihoin nyt ens hätään pelkääjän hanurin alusen kuljettajan penkkiin. Tällä hetkellä auto on ilman toista jakkaraa, mutta meinasin nyt alkuviikosta käyä hydrauliikkaliikkeestä kyselemässä sopivan ohutta rautaputkea, jolla vois sitte koittaa nuo katkenneet jouset ehjätä. Tosin ennen pelkääjän penkin takaisin asennusta joutuu tekee pientä hitsaushommaa koteloon...
btw: Päätinpä sitte tarkistaa öljyt ennen ku ajan auton tallista pihalle ja onnistuin öljytikkua nykästessäni repäsemään yhen tulpanjohdon irti päästään. Perkele. Sain sen sentään tusailtua jollain tapaa kuntoon että pääs illalla Skinnarilaan. Huomenna uusia piuhoja ostamaan.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
mä tein sillain että vaihdoin kuskin ja vänkärin penkit keskenään, koska vänkärin penkki oli kunnossa.
kohtuu helppo nakki vaihdella vähän hilavitkuttimia sinne tänne, ainoa miiinus on sen säädettävyys kun vänkärin penkki on karvalakkimalli verrattuna kuskin jakkaraan mutta eipähän selkä kipeydy,
operaatioon meni kesällä aikaa ehkä vajaa tunti kaljoittelun kanssa
-M
kohtuu helppo nakki vaihdella vähän hilavitkuttimia sinne tänne, ainoa miiinus on sen säädettävyys kun vänkärin penkki on karvalakkimalli verrattuna kuskin jakkaraan mutta eipähän selkä kipeydy,
operaatioon meni kesällä aikaa ehkä vajaa tunti kaljoittelun kanssa
-M
Ite vaihoin siis sen pelkän istuinosan, eli korkeussäätö jäi kuskille. Samalla tuli putsattua ja öljyttyä nuo korkeussäädon liuút, joten nyt se toimiikin.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Sain tänään illalla 123:n penkin jouset ehjättyä. Olivat katkenneet kolmesta kohasta ja tietysti mutkan vierestä, joten tein sisähalkaisijaltaan 6mm hydrauliikkaputkeen sen verran mutkaa mitä pysty että sai vielä jousen pään ujutettua sisään. Sitte otin ja hitsasin ne putket jousiin kiinni
. Saa nähä miten kestää, vai katkeeko jousi hitsin vierestä. Vielä en päässy penkkiä asentamaan ku noitten koteloitten tusailu vaatii ilmeisesti muutaman illan aikaa. Sinne on joku vatipää laittanu jossain vaiheessa loistavat "katsastuspaikat", eli ruuvimeisseli ei mee läpi, mut vesi on kyllä päässy erinomaisen helposti peltien väliin
.
Saattaisin ottaa noista korjatuista jousista kuvia ja laittaa sähköpostilla tulemaan, jos ketä kiinnostaa.


Saattaisin ottaa noista korjatuista jousista kuvia ja laittaa sähköpostilla tulemaan, jos ketä kiinnostaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: La 18.12.2004 16:56
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä kai muukin putki käy, kunhan on sopivalla reiällä. Itse käytin tv-antennista sahattua pätkää (alumiinia). Tieten jos putkea täytyy muokata, niin kupari voi olla kivempaa taivutella.jussitarpila kirjoitti:Siis nyt kun olen huppelissa, niin onko se niin että vain kupariputki kelpaa penkin korjaamiseen, ettei muu käy?!!
t.
Risto
E500 – 211.070
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: La 18.12.2004 16:56
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: La 18.12.2004 16:56
- Paikkakunta: Helsinki
Vastauksena jussitarpilalle:jackie kirjoitti: tein sisähalkaisijaltaan 6mm hydrauliikkaputkeen sen verran mutkaa mitä pysty että sai vielä jousen pään ujutettua sisään. Sitte otin ja hitsasin ne putket jousiin kiinni .
Eli putki kun putki. Ja voisin väittää, että teräs- merkkinen tavara on kuparia vahvempaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
penkin oikaisu
Taas tuli tehtyä pientä ehostusta etujakkaroille. Molemmat penkit on ollu hieman kenollaan, koska takimmaisten kiinnityskohtien korot on päässy lattian paikkaamisen yhteydessä muuttumaan. Ratkaisuna tähän laitoin liian alhaalla olevan kiinnikkeen ja penkin rungon väliin pari prikkaa, joten nyt kelpaa taas ajessa selkä suorassa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Penkin Korjaus
Teette Turhan paljon Töitä näiden penkkien kanssa kyllä näitä jousia voi yrittää korjata mutta eivät ne kauan kestä Minä olen näitä vuosien varrella korjannut ihan muutaman .ja minun neuvoni on että jos on katkenneita jousia poikki sillätavalla että se voi tulla läpi verhoilun leikkureilla poikki senjälkeen tehrää molempiin sivuihin tällainen ylisuuri kolmion muotoinen 30 sm pitkä vaahtomuovi palanen ulkorenaan vähän korkeampi parempi ottaa päällinen irti on helpompi laittaa Saisi olla aika kovaa vaahtomuovia .Senjälkeen sopiva vaneri palanen joka peittää sen reijän sen voi ruuvella kiinnittää mutta ei sieltä pois pääse.Senjälkeen tehrään sopivan paksuinen ja muotoinen vaahtomuovi ei liian korkea ettei siitä tule potkupalloa Mutta oman mieltymyksen mukaan ja päällinen paikalleen . se tuntuu aluksi epämiellyttävältä mutta vähän istuttuasi se on mitä paras penkki Näin olen tehnyt omiin ja lukemattomiin asiakkaiden penkkeihin ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä Minulle se yksinkertaista mutta kokeilemalla oppii. Mersun penkki on itse yksinkertaisuus Ja varsin helppo laittaa.
EI kun töihin j.s.lehti.
EI kun töihin j.s.lehti.
Re: Penkin Korjaus
Kestäähän ne, kun vaan pitää tiukat kriteerit sen suhteen kuinka paksun pirkon siihe pelkääjän penkille huolii.j.s.lehti. kirjoitti:Teette Turhan paljon Töitä näiden penkkien kanssa kyllä näitä jousia voi yrittää korjata mutta eivät ne kauan kestä

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Nostetaas vanha topikki esille, kun aiheesta toisaalla kyseltiin. Tässä niitä taannoin lupaamiani kuvia noitten jousien korjaamisesta. Ehjätyt jouset on myös kestäny ehjinä, tosin eipä autolla oo iha hirveesti penkin korjaamisen jälkeen ajetukaan, koska perheen autotilanne on toistaseks mahollistanu 123:n pitämisen sisätiloissa talven yli
.



Laitoin noitten ehjyksien päälle varoiks nahkaa, ettei hitsausknöölit pääse raapimaan toppauksia.




Laitoin noitten ehjyksien päälle varoiks nahkaa, ettei hitsausknöölit pääse raapimaan toppauksia.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)