Löysä penkki ja korjaus

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Löysä penkki ja korjaus

Viesti Kirjoittaja Ari »

Kovasti on ollut viime aikoina puhetta tyytymättömyyttä aiheuttavasta,löystyneestä kuskin penkistä.
Itseäni on asia vaivannut pitkään ja päätinkin forumilla olleiden vinkkien(kiitos niistä) innoittamana katsoa mitä olisi tehtävissä:

Penkki on neljällä 10-millisellä pultilla kiinni joten sen sai hetkessä irti autosta.Sitten pala vaahtomuovia jousien alle penkin selkänojan puoleiseen päähän.Sitten koko alueen peittävä isompi pala jousien päälle ja lopuksi vielä vanerin pala,joka oli helppo työntää paikalleen.Ja avot!Johan tuli kaivattua kovuutta/jämäkkyyttä.
Homma tuli tehtyä varsin nopeasti ilman hieromisia ja kokeiluja,ja penkin keskiosa jäikin hieman koholle, mutta vaiva on vain esteettinen(jos sitäkään)sillä siihen kohtaanhan se peppu asettuu,joten ihan ok.Ja voihan tuota parannella myöhemmin jos inspiraatiota.

Eli näin –85 vuosimallin penkin kanssa.Jos haluaa ilmaisen ensiavun mitättömällä vaivalla,niin rohkaisen tarttumaan toimeen.Kaikkein paras tietenkin jos vaihtaa koko penkin parempaan,mutta tämä kelpaa nyt allekirjoittaneelle.

Sellainen pikku juttu tuli askarrellessa myös mieleen,että jos penkin etureuna tuntuu olevan liian korkealla tai matalalla,niin vaivaan auttanee se että yksinkertaisesti laittaa penkin kiinnityspulttien alle prikkoja,korottaen niillä haluamaansa päätä.

Lopuksi kyselen vielä mahtaisiko keneltäkään löytyä ylimääräinen käsinoja tähän 190-malliin? YV:tä peliin jos löytyy.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: Löysä penkki ja korjaus

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Ari kirjoitti:Sellainen pikku juttu tuli askarrellessa myös mieleen,että jos penkin etureuna tuntuu olevan liian korkealla tai matalalla,niin vaivaan auttanee se että yksinkertaisesti laittaa penkin kiinnityspulttien alle prikkoja,korottaen niillä haluamaansa päätä.
Kyllähän sitä etuosan mataluutta voi säätää penkin vasemmassa reunassa olevasta säätimestä tai sitten vaihtoehtoisesti saa ajoasentoa vähän alemmas myöskin sieltä vasemmalta puolelta vivusta. Näin ainakin w124 -85.. Tiettävästi myös w201:ssäkin..

Itsellä olisi kanssa sama homma edessä kerta se noin helposti hoituu mutta nämä yleiset raha ja paikka, aikaa on kylläkin :D
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Joo.. on se minunkin täytynyt niellä ylpeyteni ja laittaa molempiin autoihin vaahtomuovia ja "telttapatjaa" (routamattoa) penkkien sisään.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
jussitarpila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 18.12.2004 16:56
Paikkakunta: Helsinki

123:n penkistä vielä kysyttävää.....

Viesti Kirjoittaja jussitarpila »

Kuskinpuoleisesta on mennyt jousia poikki. Mitenhän ne korjaisi. Edellämainittu fylläämisohje täytynee toteuttaa ennekuin naprapaatit vievät rahani mersuharrastuksesta. Olen muutenkin sen verran tollo, että pidän 123-mallia edelleen ykkösenä!? :D
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

taitaa olla 123 mersu yksi kestävimmästä päästä tekniikaltaan... taitaa nämä uudemmat hopeat nykäistä tai ainakin olen suhteessa kilometri määrään korjannut enempi 201koppaista rönttää...PS.. isällä oli aikoinaan 600tkm ajettu vm76 300d ja siitä tämä mersuharrastus lähti...et 123 on kyllä aika toiminta varma peli...
Itse tein ja säästin
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 123:n penkistä vielä kysyttävää.....

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

jussitarpila kirjoitti:Kuskinpuoleisesta on mennyt jousia poikki. Mitenhän ne korjaisi. Edellämainittu fylläämisohje täytynee toteuttaa ennekuin naprapaatit vievät rahani mersuharrastuksesta. Olen muutenkin sen verran tollo, että pidän 123-mallia edelleen ykkösenä!? :D
Olen täysin samaa mieltä: 123 on se "ainoa oikea" :wink:

Koitahan ensi alkuun korjata jousia kupariputkella, eli työnnät ne katkenneen jousen päät putken sisään.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Timo999 kirjoitti:Joo.. on se minunkin täytynyt niellä ylpeyteni ja laittaa molempiin autoihin vaahtomuovia ja "telttapatjaa" (routamattoa) penkkien sisään.
Penkkimurheisiin saa kyllä ammattiauttajankin apua varsin kohtuulliseen hintaan. "Perinteinen" Mersun istuimen ryhdistys kustantaa meitillä päin about 80 ekkua ja sillä vaihdetaan tuhtoon uudet originaalit jouset ja tarvittaessa muutakin. Samassa yhteydessä sujuu tarvittaessa verhoilukorjausten teko, ei tietty samaan rahaan.
Aika monet verhoomot näitä tekevät, ei pajan ikkunassa tarvitse lukea edes "autoverhoomo", vaan "huonekalukorjaamo" riittää usein sekin. Ja eikös Mersun penkki hyvästä nojatuolista menekin :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Kaapo kirjoitti: Penkkimurheisiin saa kyllä ammattiauttajankin apua varsin kohtuulliseen hintaan. "Perinteinen" Mersun istuimen ryhdistys kustantaa meitillä päin about 80 ekkua ja sillä vaihdetaan tuhtoon uudet originaalit jouset ja tarvittaessa muutakin
Sanoppas mihin liikeeseen Tampereella kannattaa/uskaltaa viedä oman W123:sen penkit kunnostettavaksi. Kuskin penkistä pitäisi uusia jouset ja verhoilu.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Sami S kirjoitti: Sanoppas mihin liikeeseen Tampereella kannattaa/uskaltaa viedä oman W123:sen penkit kunnostettavaksi. Kuskin penkistä pitäisi uusia jouset ja verhoilu.
Tästä pajasta on kuulunut hyviä kommentteja, itsekin aion siellä kuskinpenkin ryhdistää, kun se aika tulee. Sen mitä firmaan soittelin, niin on ainakin kokemusta sekä penkin rautarakenteista että itse verhoilusta - ei taida pajassa olla päivää ilman Mersun penkkiä. Eikös tuo jossain Tesoman suunnassa ole.... Viimeksi kun olisi ollut aikaa auto viedä, niin oli melkoiset jonot, mutta kaiketi viikossa parissa pääsee.

Autoverhoomo Eugen
Lehtikatu 17
33340 TAMPERE
Puh 03 343 2007
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kaapo kirjoitti:"Perinteinen" Mersun istuimen ryhdistys kustantaa meitillä päin about 80 ekkua ja sillä vaihdetaan tuhtoon uudet originaalit jouset ja tarvittaessa muutakin.
No edukkaat on hinnat... Alkuperäinen jousihärdelli etujakkaraan kustantaa nimittäin 200€ (W126), verhoilu palliosaan (veluuri) ~500€ ja ja selkänojaan ~500€, siis valmiiksi ommeltuna. Alkuperäinen veluuri kustantaa kankaana 80€/metri... Lempäälän verhoilija vaihtoi kaikaleen kangasta penkin sivuun ja löi samalla fyllinkejä takaisin hollilleen, oliko se nyt sitten jotain 80€ luokkaa kokonaisuudessaan, kyseessä siis tosiaan kangaspenkit. Hieman on ollut suunnitelmissa penkkien uudelleenverhoilu harmaalla veluurilla, mutta 1500-2000€ pieti lienee tuo kaikkinensa, joten tosiaan vielä harkinnan alla. Ja jos samalla sitten laittaisi keskikyynärnojan ja niskatuet taakse, ei se paljoa enää tuossa konkurssissa tuntuisi... :)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3502
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: 123:n penkistä vielä kysyttävää.....

Viesti Kirjoittaja jackie »

Timo999 kirjoitti: Koitahan ensi alkuun korjata jousia kupariputkella, eli työnnät ne katkenneen jousen päät putken sisään.
Miunki pitäis fiksailla tuota kuskin penkkiä ku se on vanhuuttaan päässy ikään kuin väljäksi. Syksyllä ku ton 230:n ostin ni joutu ihan ekas ujuttamaan vanerin palasen verhoilun ja jousien väliin koska yks katkenneen jousen pää tunki sieltä penkin läpi hanuriin :shock: . Tommosta putkikikkailua meinasin yrittää, mutta kenties rautaputkella. Pitää informoida tuloksista jahka kerkiää penkkiä korjaamaan.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
JukkaH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: To 18.09.2003 00:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

Täällä myös kuskin penkki rupsahtanut.. Jousi(a) poikki..

Tarttis kans tehdä jotain, meinasi 600km matkalla persaus alkaa puutumaan :lol:
On meinaan aika kenottava ajo-asento tällä hetkellä. Mutta ei tuo haittaa kuin pitkillä matkoilla... :roll:
W124 300D autom. -86
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3502
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Tuli huomattua että porukoitten 124:ssa alkaa kanssa olee kuskin penkki hieman notkollaan. Nyt jos ois viisas, niin ottais ja vaihtais tässä vaiheessa kuljettajan ja pelkääjän penkkien istuinosat päittäin. :idea:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jackie kirjoitti:Tuli huomattua että porukoitten 124:ssa alkaa kanssa olee kuskin penkki hieman notkollaan. Nyt jos ois viisas, niin ottais ja vaihtais tässä vaiheessa kuljettajan ja pelkääjän penkkien istuinosat päittäin. :idea:
Meinasitko siis irrottaa ne rungot säätömekanismeista? Itselläkin oli tuo idea viime kesänä mutta minulta homma jäi kuitenkin kesken – olisi vaatinut sen verran purkamista, että usko loppui. Omassani selkänoja on huonommassa kunnossa kuin istuinosa ja juuri niitä meinasin vaihtaa puolelta toiselle (pari jousta oli poikki, korjasin putken pätkällä sekä rautanaulalla ja letkunkiristimillä :D). Tarkoitus olisi käyttää jossain, missä osaisivat korjata jousen, taikka sitten hommata ehjäjousinen penkki ja fiksata se.

Kerropa kokemuksista, miten homma onnistuu.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3502
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Roisto kirjoitti: Meinasitko siis irrottaa ne rungot säätömekanismeista? Itselläkin oli tuo idea viime kesänä mutta minulta homma jäi kuitenkin kesken – olisi vaatinut sen verran purkamista, että usko loppui.

Kerropa kokemuksista, miten homma onnistuu.

t.
Risto
Jaahas. Enpä oo tuohon hommaan vielä yhtään tutustunu, mutta eipä taida penkki sitte olla iha yhtä helppo purettava ku 123:ssa. Isukin vanhaan autoon (avattaressa) vaihettiin nimittäin taannoin romikselta haettu istuinosa kuskin penkkiin eikä ollu muistaakseni iso homma.

EDIT: Avatar vaihtunut 123:sta Sumppiin
Viimeksi muokannut jackie, Ma 17.01.2005 03:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3502
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Jepu jepu jee.
Tuli tossa viikonloppuna kotipuolessa ollessa irrotettua 123:sta etupenkit ja vaihoin nyt ens hätään pelkääjän hanurin alusen kuljettajan penkkiin. Tällä hetkellä auto on ilman toista jakkaraa, mutta meinasin nyt alkuviikosta käyä hydrauliikkaliikkeestä kyselemässä sopivan ohutta rautaputkea, jolla vois sitte koittaa nuo katkenneet jouset ehjätä. Tosin ennen pelkääjän penkin takaisin asennusta joutuu tekee pientä hitsaushommaa koteloon...

btw: Päätinpä sitte tarkistaa öljyt ennen ku ajan auton tallista pihalle ja onnistuin öljytikkua nykästessäni repäsemään yhen tulpanjohdon irti päästään. Perkele. Sain sen sentään tusailtua jollain tapaa kuntoon että pääs illalla Skinnarilaan. Huomenna uusia piuhoja ostamaan.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
mahannus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Pe 14.11.2003 14:06

Viesti Kirjoittaja mahannus »

mä tein sillain että vaihdoin kuskin ja vänkärin penkit keskenään, koska vänkärin penkki oli kunnossa.
kohtuu helppo nakki vaihdella vähän hilavitkuttimia sinne tänne, ainoa miiinus on sen säädettävyys kun vänkärin penkki on karvalakkimalli verrattuna kuskin jakkaraan mutta eipähän selkä kipeydy,
operaatioon meni kesällä aikaa ehkä vajaa tunti kaljoittelun kanssa
-M
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3502
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Ite vaihoin siis sen pelkän istuinosan, eli korkeussäätö jäi kuskille. Samalla tuli putsattua ja öljyttyä nuo korkeussäädon liuút, joten nyt se toimiikin.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
mahannus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Pe 14.11.2003 14:06

Viesti Kirjoittaja mahannus »

jackie kirjoitti:Ite vaihoin siis sen pelkän istuinosan, eli korkeussäätö jäi kuskille. Samalla tuli putsattua ja öljyttyä nuo korkeussäädon liuút, joten nyt se toimiikin.
Toi olisi ollut viisasta, mutta eipä tullut ajatelleeksi
:oops:
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3502
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Sain tänään illalla 123:n penkin jouset ehjättyä. Olivat katkenneet kolmesta kohasta ja tietysti mutkan vierestä, joten tein sisähalkaisijaltaan 6mm hydrauliikkaputkeen sen verran mutkaa mitä pysty että sai vielä jousen pään ujutettua sisään. Sitte otin ja hitsasin ne putket jousiin kiinni :roll: . Saa nähä miten kestää, vai katkeeko jousi hitsin vierestä. Vielä en päässy penkkiä asentamaan ku noitten koteloitten tusailu vaatii ilmeisesti muutaman illan aikaa. Sinne on joku vatipää laittanu jossain vaiheessa loistavat "katsastuspaikat", eli ruuvimeisseli ei mee läpi, mut vesi on kyllä päässy erinomaisen helposti peltien väliin :evil: .

Saattaisin ottaa noista korjatuista jousista kuvia ja laittaa sähköpostilla tulemaan, jos ketä kiinnostaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
jussitarpila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 18.12.2004 16:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jussitarpila »

Siis nyt kun olen huppelissa, niin onko se niin että vain kupariputki kelpaa penkin korjaamiseen, ettei muu käy?!!

En ole vielä projektia aloittanut, mutta lähellä on! :shock:
W123/230TE
W123/280E
Paku 310
W123/240D
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jussitarpila kirjoitti:Siis nyt kun olen huppelissa, niin onko se niin että vain kupariputki kelpaa penkin korjaamiseen, ettei muu käy?!!
Kyllä kai muukin putki käy, kunhan on sopivalla reiällä. Itse käytin tv-antennista sahattua pätkää (alumiinia). Tieten jos putkea täytyy muokata, niin kupari voi olla kivempaa taivutella.

t.
Risto
E500 – 211.070
jussitarpila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 18.12.2004 16:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jussitarpila »

Kiitos kannanotosta, otan opikseni kunhan tokenen lumitöistä (123 ollut viikon luonnon armoilla). Täällä varsinaisessa junttilassa "helsinki" on ollut erikoista jalkarättien alastuloa! Kun tästä selvitään - kukkineet 123:t hehkutetaan & jakkarat fikstaaan! :shock:
W123/230TE
W123/280E
Paku 310
W123/240D
jussitarpila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 18.12.2004 16:56
Paikkakunta: Helsinki

123/-84

Viesti Kirjoittaja jussitarpila »

korjaan, Fiksataan
W123/230TE
W123/280E
Paku 310
W123/240D
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3502
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

jackie kirjoitti: tein sisähalkaisijaltaan 6mm hydrauliikkaputkeen sen verran mutkaa mitä pysty että sai vielä jousen pään ujutettua sisään. Sitte otin ja hitsasin ne putket jousiin kiinni .
Vastauksena jussitarpilalle:
Eli putki kun putki. Ja voisin väittää, että teräs- merkkinen tavara on kuparia vahvempaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3502
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

penkin oikaisu

Viesti Kirjoittaja jackie »

Taas tuli tehtyä pientä ehostusta etujakkaroille. Molemmat penkit on ollu hieman kenollaan, koska takimmaisten kiinnityskohtien korot on päässy lattian paikkaamisen yhteydessä muuttumaan. Ratkaisuna tähän laitoin liian alhaalla olevan kiinnikkeen ja penkin rungon väliin pari prikkaa, joten nyt kelpaa taas ajessa selkä suorassa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Penkin Korjaus

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Teette Turhan paljon Töitä näiden penkkien kanssa kyllä näitä jousia voi yrittää korjata mutta eivät ne kauan kestä Minä olen näitä vuosien varrella korjannut ihan muutaman .ja minun neuvoni on että jos on katkenneita jousia poikki sillätavalla että se voi tulla läpi verhoilun leikkureilla poikki senjälkeen tehrää molempiin sivuihin tällainen ylisuuri kolmion muotoinen 30 sm pitkä vaahtomuovi palanen ulkorenaan vähän korkeampi parempi ottaa päällinen irti on helpompi laittaa Saisi olla aika kovaa vaahtomuovia .Senjälkeen sopiva vaneri palanen joka peittää sen reijän sen voi ruuvella kiinnittää mutta ei sieltä pois pääse.Senjälkeen tehrään sopivan paksuinen ja muotoinen vaahtomuovi ei liian korkea ettei siitä tule potkupalloa Mutta oman mieltymyksen mukaan ja päällinen paikalleen . se tuntuu aluksi epämiellyttävältä mutta vähän istuttuasi se on mitä paras penkki Näin olen tehnyt omiin ja lukemattomiin asiakkaiden penkkeihin ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä Minulle se yksinkertaista mutta kokeilemalla oppii. Mersun penkki on itse yksinkertaisuus Ja varsin helppo laittaa.
EI kun töihin j.s.lehti.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3502
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Penkin Korjaus

Viesti Kirjoittaja jackie »

j.s.lehti. kirjoitti:Teette Turhan paljon Töitä näiden penkkien kanssa kyllä näitä jousia voi yrittää korjata mutta eivät ne kauan kestä
Kestäähän ne, kun vaan pitää tiukat kriteerit sen suhteen kuinka paksun pirkon siihe pelkääjän penkille huolii. :lol:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3502
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Nostetaas vanha topikki esille, kun aiheesta toisaalla kyseltiin. Tässä niitä taannoin lupaamiani kuvia noitten jousien korjaamisesta. Ehjätyt jouset on myös kestäny ehjinä, tosin eipä autolla oo iha hirveesti penkin korjaamisen jälkeen ajetukaan, koska perheen autotilanne on toistaseks mahollistanu 123:n pitämisen sisätiloissa talven yli :D .
Kuva
Kuva
Kuva
Laitoin noitten ehjyksien päälle varoiks nahkaa, ettei hitsausknöölit pääse raapimaan toppauksia.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Vastaa Viestiin