VIKA LÖYDETTY W220 S500 vm2001 SRS R12/4 vastus liian suuri
VIKA LÖYDETTY W220 S500 vm2001 SRS R12/4 vastus liian suuri
Hei!
Pari vuotta sitten kyselinkin jo tästä viasta ja en löytänyt vikapaikkaa.
Nyt hommattu xentry ja ruvettu taas tutkimaan vikaa kun ei katsuri enään päästänytkään läpi.
Xentry antaa vikaa B1861 R12/4 räjähdepanos vastus liian suuri. Vaihdettu uusi bägi ja vika ei poistunut.
Harvoin ilmeisesti bägi noista hajoaa eli vika aika varmasti itse johdossa mikä menee bägille.
Jos N2/7 airbag ohjainlaitteessa olisi vika niin tulisi xentryllä enemmänkin srs vikoja esille eli sen voi poissulkea.
WIS ja EPC löytää vain koko johtosarjan ja itse airbägin sijainnin. En löytänyt sieltä mille sijainnille tuo R12/4 ja R12/5 räjähdepanoksen johto menee.
Nyt kojelauta purettuna näkyy vain kun ne molemmat johdot menevät isoon pakettiin missä kulkee kaikki johdot joten sieltä on mahdotonta seurata niitä. Voi toki olla mahdollista että WIS löytyy sen liittimen sijanti mutta itse en ainakaan löytänyt. Itse räjähdepanokseen tuleva liitin näyttää ulkopuolisesti kunnossa olevalta eikä poikkea millään tavalla R12/5 räjähdepanoksen liittimestä. Ohmeja koitin mitata bägistä ja johdoista, mutta kun en mikään sähkömestari ole niin en hirveästi saanut niistä irti muutakun molemmat bägit (uusi ja vanha) näytti samaa vastusta.
Kysymys: missä sijaitsee räjähdepanoksen R12/4 liittimen toisessa päässä oleva liitin?
Liitteenä kuva Räjähdepanoksen liittimestä, Epc johtosarjasta missä hiiren kohdalla airbag liitin mikä menee ilmeisesti N2/7 ohjausboksille?, Wis Korjausohje jossa vastusarvot jne.
Pari vuotta sitten kyselinkin jo tästä viasta ja en löytänyt vikapaikkaa.
Nyt hommattu xentry ja ruvettu taas tutkimaan vikaa kun ei katsuri enään päästänytkään läpi.
Xentry antaa vikaa B1861 R12/4 räjähdepanos vastus liian suuri. Vaihdettu uusi bägi ja vika ei poistunut.
Harvoin ilmeisesti bägi noista hajoaa eli vika aika varmasti itse johdossa mikä menee bägille.
Jos N2/7 airbag ohjainlaitteessa olisi vika niin tulisi xentryllä enemmänkin srs vikoja esille eli sen voi poissulkea.
WIS ja EPC löytää vain koko johtosarjan ja itse airbägin sijainnin. En löytänyt sieltä mille sijainnille tuo R12/4 ja R12/5 räjähdepanoksen johto menee.
Nyt kojelauta purettuna näkyy vain kun ne molemmat johdot menevät isoon pakettiin missä kulkee kaikki johdot joten sieltä on mahdotonta seurata niitä. Voi toki olla mahdollista että WIS löytyy sen liittimen sijanti mutta itse en ainakaan löytänyt. Itse räjähdepanokseen tuleva liitin näyttää ulkopuolisesti kunnossa olevalta eikä poikkea millään tavalla R12/5 räjähdepanoksen liittimestä. Ohmeja koitin mitata bägistä ja johdoista, mutta kun en mikään sähkömestari ole niin en hirveästi saanut niistä irti muutakun molemmat bägit (uusi ja vanha) näytti samaa vastusta.
Kysymys: missä sijaitsee räjähdepanoksen R12/4 liittimen toisessa päässä oleva liitin?
Liitteenä kuva Räjähdepanoksen liittimestä, Epc johtosarjasta missä hiiren kohdalla airbag liitin mikä menee ilmeisesti N2/7 ohjausboksille?, Wis Korjausohje jossa vastusarvot jne.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut M4S7ER, Pe 20.01.2023 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S500 vm2001 SRS R12/4 vastus liian suuri
Mee WISsissä airbägi kohtaan ja kato wiring diagram, (ja kenties component location kun ne siellä kaaviossa ovat noislla koodeilla)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 S500 vm2001 SRS R12/4 vastus liian suuri
Jos toi on vänkärin etubagi, niin siinä on kaksi liitintä.
(Olisiko olleet molemmissa päädyissä ne paikat)
E:
Jaa, tässä haettiin ilmeisesti sitä reittiä mitä pitkin menee johto baginohjaimelle keskikonsoliin? Vai mitä tuolla liittimen "toisella päällä" tarkoitettiinkaan...
(Olisiko olleet molemmissa päädyissä ne paikat)
E:
Jaa, tässä haettiin ilmeisesti sitä reittiä mitä pitkin menee johto baginohjaimelle keskikonsoliin? Vai mitä tuolla liittimen "toisella päällä" tarkoitettiinkaan...
Viimeksi muokannut noroljan, To 19.01.2023 23:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W220 S500 vm2001 SRS R12/4 vastus liian suuri
Olisi hyvä tietää minkälaisia ohmiarvoja sait mittailtua. Yleensä noissa SRS-liittimissä on bagin puolella oikosulkulenkki joka aktivoituu kun liittimen irrottaa. Avatusta liittimestä saa sitten mitattua tuon oikosulkulenkin arvon. WIS-dokkarin mainitsema testijohto varmaan avaa tuon oikosulkulenkin mutta sitten pitää olla aika varovainen kun squibin mittauksia tekee.
Tarkoitat kai X28/12(1) liitintä? WIS:issä on sen sijainti kerrottu (pe91.60-p-2101-99sa), löytyy myös kuten MiHe kertoi, klikkaamalla kytkentäkaaviosta liittimen koodia. Sijaintitiedoissa vaan starfinder on paljon selkeämpi kuin WIS.
Tarkoitat kai X28/12(1) liitintä? WIS:issä on sen sijainti kerrottu (pe91.60-p-2101-99sa), löytyy myös kuten MiHe kertoi, klikkaamalla kytkentäkaaviosta liittimen koodia. Sijaintitiedoissa vaan starfinder on paljon selkeämpi kuin WIS.
Re: W220 S500 vm2001 SRS R12/4 vastus liian suuri
Ilmoittelen bägien ohmit tähän illemmalla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W220 S500 vm2001 SRS R12/4 vastus liian suuri
Hieman päivitystä. Vika ilmeisesti löytyi tuosta kyseisestä liittimestä mikä on kuskin puoleisen lattiamaton alla. Näin koko kojelaudan purkaneena jälkiviisaana olisi ehkä pitänyt tutkia vähän enemmän ennenkuin rupeaa purkamaan:D
Otin liittimen irti ja laitoin takaisin kiinni niin ei enään löytänyt vikakoodia.
Otin liittimen irti ja laitoin takaisin kiinni niin ei enään löytänyt vikakoodia.
Re: VIKA LÖYDETTY W220 S500 vm2001 SRS R12/4 vastus liian suuri
Hienoa,ja kiitos informaatiosta,muille myös!. Itse ostin projektiksi räpelletyn W220:sen,ja siinä on erikoinen vika:Srs valo ei pala ollenkaan.Ehkä mittariston takaa löytyy ihan ehdat polttimot?Turvavyönkiristimet kuulunee tähän samaan pakettiin,ja kuskin puolella sitä onkin runneltu,täytyy tutkia josko sieltä löytyy jotain. Sori,että tungin reviirillesi,mutta aihe liippaa läheltä ja näistä minimaalisesti juttua.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: VIKA LÖYDETTY W220 S500 vm2001 SRS R12/4 vastus liian suuri
Polttimo löytyy mittariston takaa joo. Joutuu vähän kikkailemaan että sen saa irti. Youtubesta löytyy hyvä video miten mittariston saa irti.
https://youtu.be/R6bgtNv4kIM
Starin päähän kiinni ja tutkimaan mikä bägi on hajallaan.
https://youtu.be/R6bgtNv4kIM
Starin päähän kiinni ja tutkimaan mikä bägi on hajallaan.
Re: VIKA LÖYDETTY W220 S500 vm2001 SRS R12/4 vastus liian suuri
Arvaus täältäkin, tunnistinmatto on niin helppo ohittaa kiinalaisella emulaattorilla, että voi olla jotain muuta lisähämärää taustalla. Mielenkiintoinen projekti!
Re: VIKA LÖYDETTY W220 S500 vm2001 SRS R12/4 vastus liian suuri
Kiitos vastauksista.Ongelma on kuitenkin päinvastainen:merkkivalo ei pala lainkaan kun avainta kääntää..eikä muutoinkaan.! Yksi vaihtoehto voisi olla,että mittariston polttimo poistettu,ehkä juurikin tunnistinmaton vian vuoksi.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)