tabs kirjoitti:
2.Muuten vaihto nätisti mutta D:ltä n.40km/h nopeudesta kaasu pohjaan
kick down 1. ok 2. n.80km/h n.1/2kaasun nosto ja tomps huh millä
paineilla 3. tuli sisään ...ööö kait se on 3 pykäläinen vai???:roll:
Muuten auto oli siisti ja koneelta tod. hyvän kuullonen, mutta?
Tekniikalla väitettiin ajetun 259tuh

tiedä siitä sitten?
Mitä muuta kannattaisi tsekata kys. autosta vai kannattaako tsekata ollenkaan?Pyynti tuntui kohtuulliselta 2k ecua onko tässä järkee vai ei...
Kommentteja pyydän tänne tahi
tabs_@msn.com
Epäilenpä, että uskot ajaneesi liian pienellä pykälällä. Pintakaasulla ajaessa mersun tomaatti heittää kyllä jo parhaimmillaan 40 km/h nopeudessa neloselle, joten tuo pienemmällevaihtamiskokeesi on tiputtanut pykälän kolmoselle, tahi kakkoselle -- riippuen siitä, mikä vaihde päällä on ollut.
MErsun laatikkohan lähtee normaalilähdössä kakkosella liikkeelle, joten laskepa ensi kerralla montako kertaa pykälä vaihtuu isompaan ennen kuin kokeilet tuota "taajama-kickdownia". Tuo kakkosella lähteminen huijaa varmaan sikäli, että useimmin laatikko tosiaan seilaa vain kolmen pykälän väliä, mikä luo kuvan kolmivaihteisesta askista. Neljä vaihdetta pitäisi olla, jos laatikko on ko. autoon kuuluva eikä mikään 60-lukulainen väkisinsovitettu.
Nelosen raaka vaihto johtuu uskoakseni karkeasti sanottuna nelosen pakan päittäisvälyksen kasvusta. Samaa tekee minulla -89 W124 automaatti. Oire ei ole automaattikorjaamon mukaan vaarallinen, ja sitä saa hiukan loivennettua laatikon paineita tiputtamalla (katso tähtiklubin sivu), jos paineiden pudotus onnistuu niin etteivät muut vaihdot ala vastaavasti luistaa.
Uusien öljyjen vaihto laatikkoon voisi sulavoittaa käytöstä huomattasti.
***
Muutenhan tuohon 123-koriseen pätevät hyvin yleiset käytetyn auton osto-ohjeet. Helpompaa on eritellä, ihmetyttääkö ko. yksilössä joku asia ja kysyä sitten erikseen, esim. täällä, mistä mokoma mahtaa johtua.
Tsekkaa nyt ruosteet vielä huolella: uutta tekniikkaa pulttaa hyvissä tiloissa melkein mielikseen kiinni, mutta peltihommilla on tapana riittää ja riittää...