M271 on hyvä moottori?
Re: M271 on hyvä moottori?
Asiat ovat kokonaisuuksia. Pelkkä nokkaketjun tuijottaminen on liian kapeakatseista. Aiemmin jo kerroin, kuinka ahtaminen, pienet kierrokset, raskaat välitykset, polttoaine öljyn seassa, liian pitkät huoltovälit, jne. vaikuttavat jakopään kestoon.
Miten NGT Sprintereissä M271 jakopäät ovat kestäneet? Tiheämpi välitys, kaasu ei ehkä laimenna öljyä ja öljytilavuus on puolitoistakertainen vrt. henkilöautoihin.
Miten NGT Sprintereissä M271 jakopäät ovat kestäneet? Tiheämpi välitys, kaasu ei ehkä laimenna öljyä ja öljytilavuus on puolitoistakertainen vrt. henkilöautoihin.
Re: M271 on hyvä moottori?
Aivan samallalailla näyttää menevän rikki niissäkin, nähty on pari kpl. Toisen kilometrit tiedän, 138. Niitä ajatettiin biokaasulla.
Kuinkahan tuollaisessa kaasukaapissa öljyjen vaihtoväli?
Kuinkahan tuollaisessa kaasukaapissa öljyjen vaihtoväli?
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: M271 on hyvä moottori?
Hyvää keskustelua. Mulla oli aikanani olds 350d. Ajoin 14v ja n.350 tkm. Meni omalla voimalla viel seuraavallekin. Tuo akkuhommahan on helppo testata jos epäilyttää. Moderni apukäynnistin napoihin kii ja testaamaan, tuleeko muutosta
Re: M271 on hyvä moottori?
https://news.cision.com/fi/veho-oy-ab/r ... sa,c354799
Kulutuksen vähentyminen on suurimmilta osin tehty välityksillä ja aerodynaamiikalla, ja yllä olevan linkin takana pitkälti sisäistetty muutkin muutokset, muunmuuassa massan vähentäminen, ja oheislaitteiden: ohjaustehostimen (+laturin?) päälle/pois ohjaus.
Ainakin firman autolla Peugeot boxerissa huomaa halogen valoilla kuinka normaalisti taajamassa ajaessa useasti ajovalot himmeät ja moottorijarruttaessa kirkastuvat merkittävästi, eli ei lataa akkua ollenkaan muuta kuin moottorijarrulla ja tällöin hetkellisesti suurella teholla, tai vasta kun jännite on tippunut sille tasolle että pakko ladata. Näissä Pakollinen AGM akku jotta riittävä virran vastaanottokyky.
omassa w204:ssa 180cdi om651.913 oli lisävarustelistassa koodi:
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
ja mietin: että voiko olla vastaava omassakin autossa että ajetaan tarkotuksellisesti alijännitteellä, ja yritetään maximoida jarruenergian talteenotto laturilla. omassa xenonit jotka menee ballastien läpi jossa virta hakkurit jne, joissa ei sittemmin jännitteen alenema ajovalojen kirkkaudessa näy niin merkittävästi.
sen mahdollistaminen, että voidaan käyttää liki tyhjäkäyntikierroksia 7 ja 9 vaihteisella vaihteistoilla, on Damperin ja kaksoismassan/turbiinin kunto ja värinänvaimennuskyky erityisen tärkeää! Jos alkaa oma auto jyristämään totuttua suuremmin, on vika syytä korjata heti / käytää suurempia vaihteita joilla ei jyristä; muuten kunnossa olevalla diisselillä ainakin ajelisin taloudellisuuden nimissä pikkukiekoilla.
Omassa 651:ssä ajattelin kokeilla toisenlaista dampperia, saisko sillä sivistyneemmän vähemmän rohisevan tyhjäkäynnin, kun lukenut että erittäin vähän ajetuissa 180cdissä ollu samaa vikaa/ ominaisuutta. Tuossa kun pari päivää takaperin saapui käytetty 250cdi:n dampperi niin huomasin että se on ei 2-Massa vaan 3-Massadamper eli on jouduttu käyttämään 3 erillistä massaa ja kumivulkanointeja niiden väliin että on saatu värinänvaimennuskyky riittävälle tasolle pienille kierroksille.
Kulutuksen vähentyminen on suurimmilta osin tehty välityksillä ja aerodynaamiikalla, ja yllä olevan linkin takana pitkälti sisäistetty muutkin muutokset, muunmuuassa massan vähentäminen, ja oheislaitteiden: ohjaustehostimen (+laturin?) päälle/pois ohjaus.
Ainakin firman autolla Peugeot boxerissa huomaa halogen valoilla kuinka normaalisti taajamassa ajaessa useasti ajovalot himmeät ja moottorijarruttaessa kirkastuvat merkittävästi, eli ei lataa akkua ollenkaan muuta kuin moottorijarrulla ja tällöin hetkellisesti suurella teholla, tai vasta kun jännite on tippunut sille tasolle että pakko ladata. Näissä Pakollinen AGM akku jotta riittävä virran vastaanottokyky.
omassa w204:ssa 180cdi om651.913 oli lisävarustelistassa koodi:
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
ja mietin: että voiko olla vastaava omassakin autossa että ajetaan tarkotuksellisesti alijännitteellä, ja yritetään maximoida jarruenergian talteenotto laturilla. omassa xenonit jotka menee ballastien läpi jossa virta hakkurit jne, joissa ei sittemmin jännitteen alenema ajovalojen kirkkaudessa näy niin merkittävästi.
sen mahdollistaminen, että voidaan käyttää liki tyhjäkäyntikierroksia 7 ja 9 vaihteisella vaihteistoilla, on Damperin ja kaksoismassan/turbiinin kunto ja värinänvaimennuskyky erityisen tärkeää! Jos alkaa oma auto jyristämään totuttua suuremmin, on vika syytä korjata heti / käytää suurempia vaihteita joilla ei jyristä; muuten kunnossa olevalla diisselillä ainakin ajelisin taloudellisuuden nimissä pikkukiekoilla.
Omassa 651:ssä ajattelin kokeilla toisenlaista dampperia, saisko sillä sivistyneemmän vähemmän rohisevan tyhjäkäynnin, kun lukenut että erittäin vähän ajetuissa 180cdissä ollu samaa vikaa/ ominaisuutta. Tuossa kun pari päivää takaperin saapui käytetty 250cdi:n dampperi niin huomasin että se on ei 2-Massa vaan 3-Massadamper eli on jouduttu käyttämään 3 erillistä massaa ja kumivulkanointeja niiden väliin että on saatu värinänvaimennuskyky riittävälle tasolle pienille kierroksille.
Re: M271 on hyvä moottori?
Miten voi öljynlaatua seurata itse? EIkös jo (ainakin facelift) 203:ssa ole se järjestelmä joka tutkii öljun laatua, suositteleeko se sitten kun auto on öljynvaihtoa vailla? Muistan lukeneeni ohjekirjasta noin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: M271 on hyvä moottori?
Turha sitä on seurailla, vaihtaa vaan oljyt vaikka kympin välein. Kaikki moottorit kestää, kun käytetään järjellä, ja vaihdetaan öljyt usein. Ajosyklistä tietysti riippuu mikä on hyvä vaihtoväli. Meillä on Transit 2.0 riisselillä, jossa on se uiva jakoremmi, ajettu nyt 604tkm ja yhä toimii. Tuossa olen puolittanut öljynvaihtovälin, eli 30tkm välein on vaihdettu öljyt ja suodatin. Käytin juuri suuttimien vaihdossa ja asentaja kysyi monesko moottori menossa, ihmetteli kovasti, kun kerroin, että eka....
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: M271 on hyvä moottori?
M271 jakoketjun tyyppi on G53 HP tai G53 HR. Tietääkö kukaan noiden eroa?
Samaa ketjua käytetään mm. MB A ja B, Smart, BMW, Mini, Opel, Citroen, Peugeot jne. autoissa.
Samaa ketjua käytetään mm. MB A ja B, Smart, BMW, Mini, Opel, Citroen, Peugeot jne. autoissa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2359
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: M271 on hyvä moottori?
Eihän tämä väite millään pidä paikkaansa, tyyppiviat toteutuu vaikka vaihtaisi tuhannen kilometrin välein öljyjä.tahtoomersun kirjoitti: ↑Su 27.11.2022 16:27 Turha sitä on seurailla, vaihtaa vaan oljyt vaikka kympin välein. Kaikki moottorit kestää, kun käytetään järjellä, ja vaihdetaan öljyt usein.....
Juurikin esim. otsikon m271 jakoketjun rattaista häipyy hampaat vaikka kuinka huoltaisi ja käyttäisi oikein.
Huolto-ohjelmassa ei ole toimenpiteitä ketjuun tai rattaisiin liittyen!
Re: M271 on hyvä moottori?
Meillä on 215tkm ajettu M271, jossa on alkuperäiset nokkapyörät. Mielestäni siedettävä lukema. Pitää ottaa ohjelmaan nokkapyörien tarkastus.
Re: M271 on hyvä moottori?
Juu, oli ammattikoulupojalle kiva harrastuskohde koska niitä sai käytännössä ilmaiseksi. Kun kokosi vahvistetuilla kannen ja rl- pulteilla, laski puristussuhteen paksuilla kannentiivisteillä alle 20, ennakon pikemmin vähä myöhäisenä ja kampuran takapäähän Ford 460 stefa niin kesti eikä merkannut. Niin ja avara putkisto kansien lämpökuormaa helpottamaan ja ääniä mureuttamaan
Re: M271 on hyvä moottori?
Ensimmäiset eivät kestäneetkään.
Myöhemmin vahvistettiin moottoreita jolloin alkoi kestämään.
Toki jokunen poikkeus voi ensimmäisissäkin olla,mutta hajosihan niitä reilusti takuu aikana.
Kyllähän tiheämpi öljynvaihto vie esim m271 moottoreissa metallihilettä pois jota nokkapyöristä voi vähän irrota. Parempi se on saada useammin öljynkeräykseen kun pyörittää moottorissa pitkään.
Re: M271 on hyvä moottori?
Nokkapyörien ja laakereiden yms. jäysteet jää suodattimeen.
Jos on epäilystäkään että alkuperäisillä nokkapyörillä yli 200tkm m271, en ajaisi metriäkään ennen tarkistusta (ja koko jakopää-kaluston vaihtoa).
Todennäköisesti vaihdettu, ellet ole ensimmäinen omistaja ja onnistunut olemaan asiasta tiedoton tähän asti.
Jos on epäilystäkään että alkuperäisillä nokkapyörillä yli 200tkm m271, en ajaisi metriäkään ennen tarkistusta (ja koko jakopää-kaluston vaihtoa).
Todennäköisesti vaihdettu, ellet ole ensimmäinen omistaja ja onnistunut olemaan asiasta tiedoton tähän asti.
Re: M271 on hyvä moottori?
Periaatteessa joo,mutta käytännössä pienimmät eivät jää suodattimeen.
Juuri sellaiset partikkelit joita irtoaa nokkapyöristä vuosien/kymmenien tuhansien kilometrien aikana.
Paljonko on mersun suodattimen tiheys?
Ehkä 15-30 mikronia?
Kaikki sitä pienemmät pitäisi mennä läpi.
Magneettiin kyllä pitäisi tarttua jos sellainen ropussa on.
Juuri sellaiset partikkelit joita irtoaa nokkapyöristä vuosien/kymmenien tuhansien kilometrien aikana.
Paljonko on mersun suodattimen tiheys?
Ehkä 15-30 mikronia?
Kaikki sitä pienemmät pitäisi mennä läpi.
Magneettiin kyllä pitäisi tarttua jos sellainen ropussa on.
Re: M271 on hyvä moottori?
Eikös se voitelu ole mennyt silloin jo pieleen (tai jokin muu), jos sieltä irtoaa merkittäviä määriä metallipartikkeleita. Vaikkei niistä mahdollisista pienimmistä partikkeleista olekaan mitään hyötyä, niin ei niistä ole juurikaan haittaa myöskään öljynvaihtoväleillä, jotka ovat esim yksi vuosi tai 20 tkm. Silloinhan samat öljyt ei ole sillä vuosia/kymmeniä tuhansia kilometrejä. Siispä hyvät öljyt, eikä vaihtovälejä yli sekuntiakaan tai metriäkään.zukka kirjoitti: ↑Ti 29.11.2022 16:12 Periaatteessa joo,mutta käytännössä pienimmät eivät jää suodattimeen.
Juuri sellaiset partikkelit joita irtoaa nokkapyöristä vuosien/kymmenien tuhansien kilometrien aikana.
Paljonko on mersun suodattimen tiheys?
Ehkä 15-30 mikronia?
Kaikki sitä pienemmät pitäisi mennä läpi.
Magneettiin kyllä pitäisi tarttua jos sellainen ropussa on.
Re: M271 on hyvä moottori?
En sanonutkaan että ne öljyt siellä olisivat vuosia/kymmeniä tuhansia.tehodia kirjoitti: ↑Ke 30.11.2022 10:22Eikös se voitelu ole mennyt silloin jo pieleen (tai jokin muu), jos sieltä irtoaa merkittäviä määriä metallipartikkeleita. Vaikkei niistä mahdollisista pienimmistä partikkeleista olekaan mitään hyötyä, niin ei niistä ole juurikaan haittaa myöskään öljynvaihtoväleillä, jotka ovat esim yksi vuosi tai 20 tkm. Silloinhan samat öljyt ei ole sillä vuosia/kymmeniä tuhansia kilometrejä. Siispä hyvät öljyt, eikä vaihtovälejä yli sekuntiakaan tai metriäkään.zukka kirjoitti: ↑Ti 29.11.2022 16:12 Periaatteessa joo,mutta käytännössä pienimmät eivät jää suodattimeen.
Juuri sellaiset partikkelit joita irtoaa nokkapyöristä vuosien/kymmenien tuhansien kilometrien aikana.
Paljonko on mersun suodattimen tiheys?
Ehkä 15-30 mikronia?
Kaikki sitä pienemmät pitäisi mennä läpi.
Magneettiin kyllä pitäisi tarttua jos sellainen ropussa on.
Sanoin että esim nokkapyöristä irtoaa metallia.
Voihan voitelu olla mennyt pieleen jo suunnittelupöydällä. Tai materiaalin valinta tai mitoitus. Jos tuollainen moottori osuu kohdalle niin korostuu lyhyiden öljynvaihtojen merkitys kulumisen ehkäisyyn
Joku w124 200d kulkee vaikka jäteöljyllä 500tkm
Re: M271 on hyvä moottori?
Eli ihan samaahan me tässä tarkoitettiin, että ne pienimmätkin hiukkaset tulevat sieltä aina pois öljynvaihdoissa.zukka kirjoitti: ↑Ke 30.11.2022 12:46En sanonutkaan että ne öljyt siellä olisivat vuosia/kymmeniä tuhansia.
Sanoin että esim nokkapyöristä irtoaa metallia.
Voihan voitelu olla mennyt pieleen jo suunnittelupöydällä. Tai materiaalin valinta tai mitoitus. Jos tuollainen moottori osuu kohdalle niin korostuu lyhyiden öljynvaihtojen merkitys kulumisen ehkäisyyn
Joku w124 200d kulkee vaikka jäteöljyllä 500tkm
Ehkä se on mennyt pieleen, että jotkut kuvittelevat pystyvänsä huoltamaan kuin W124 200D:tä, vaikka vaatimukset pitäisi olettaa kiristyneiksi monessa suhteessa tähän päivään mennessä.
Re: M271 on hyvä moottori?
Auto on hankittu hieman yli 100tkm ajettuna, täydellisellä huoltohistorialla. Myyjällä oli varma tieto, ettei jakopäälle ole tehty mitään.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: M271 on hyvä moottori?
Tuohon öljyn kiertoon vaikutta moni muukin kuin moottorin kierokset ja auton ikä,
vaikapa öljypumppun välitys sekä sen varsinaisen pumppavan osan rakenne
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 2359
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: M271 on hyvä moottori?
Eli sinulla on Mercedes Benz M271 jolla on ajettu 215tkm ja pidät sitä suurena saavutuksena? Mitä se varmasti onkin.
Ei tuossa km-lukemassa minkään auton jakopää saakaan olla kulunut. Jos metallia irtoaa venttiilikoneiston osista, on tapahtunut materiaalivalinnassa suuri virhe. Tihentynyt öljynvaihtoväli ei sitä ongelmaa poista. Ihan kuin housuihin tulisi kakkaa ja sitä korjatakseen vaihtaisi vaan alkkareita muttei poistaisi syytä.
Jo vuosikymmeniä moottoreissa on käytetty moniventtiilirakenteita joiden jousikuorma pienistä ventiileistä johtuen on olematon ja siten myös kuormitus niitä käyttäville jakoketjuille pieni.
Re: M271 on hyvä moottori?
Ei tämä mikään suuri saavutus ole, vaan siedettävä maineeseen nähden.E200kompressor kirjoitti: ↑Ke 30.11.2022 21:48 Eli sinulla on Mercedes Benz M271 jolla on ajettu 215tkm ja pidät sitä suurena saavutuksena? Mitä se varmasti onkin.
Re: M271 on hyvä moottori?
Eiköhän näissä kaikissa ketjuvetoisissa suurin ongelma ole nimenomaan ketjun kuluminen"venyminen" ja sen aiheuttama rattaiden kuluminen. Kun ketju kuluu, niin sen jako muuttuu eikä se enään istu rattaille. Silloin rattaiden ja ketjun välille tulee liukumaa, mikä alkaa syömään rattaita.
Sama ilmiö tulee esim polkupyörässä, kuluneella ketjulla tuhoaa rattaat melko nopeasti, mutta ketjun kunnosta huolehtimalla rattaiden käyttöikä moninkertaistuu. Ihtellä on ketjutulkki, millä näkee 0.5 ja 0.75 % jaon muutoksen ja tuohon väliin olen ajoittanut ketjun vaihdon. 1%ketju alkaa jo nousemaan hampaille, jos ratas on priima kuntoinen, mutta voi kuluneilla rattailla toimia näennäisesti hyvin. Tosin kuluttavat toisiaan huomattavan paljon nopeammin, kuin mitoissaan olevat osat. Sama myös toisinpäin, eli uusi ketju ja liian huonot rattaat eivät myöskään toimi.
Polkupyörässä olen toimivaksi huomannut laadukkaan ketjun, puhtauden ja hyvän, likaa keräämättömän voiteluaineen. Ja voitelun pitää voidella ketjun sisäinen rakenne, ketjun ulkopinta ja rattaat saavat olla kuivat mutta puhtaat.
Sama ilmiö tulee esim polkupyörässä, kuluneella ketjulla tuhoaa rattaat melko nopeasti, mutta ketjun kunnosta huolehtimalla rattaiden käyttöikä moninkertaistuu. Ihtellä on ketjutulkki, millä näkee 0.5 ja 0.75 % jaon muutoksen ja tuohon väliin olen ajoittanut ketjun vaihdon. 1%ketju alkaa jo nousemaan hampaille, jos ratas on priima kuntoinen, mutta voi kuluneilla rattailla toimia näennäisesti hyvin. Tosin kuluttavat toisiaan huomattavan paljon nopeammin, kuin mitoissaan olevat osat. Sama myös toisinpäin, eli uusi ketju ja liian huonot rattaat eivät myöskään toimi.
Polkupyörässä olen toimivaksi huomannut laadukkaan ketjun, puhtauden ja hyvän, likaa keräämättömän voiteluaineen. Ja voitelun pitää voidella ketjun sisäinen rakenne, ketjun ulkopinta ja rattaat saavat olla kuivat mutta puhtaat.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: M271 on hyvä moottori?
Eipä ole tullut vastaan ongelmia sytytyksen kanssa missään vehkeessä ennen kuin akun jännite on tippunut 7 voltin tienoille.
Kilpureita ajettu pelkällä akulla ilman laturia, kiihdytys pyörästä sivuvaunulliseen ratapyörään. Yleisesti käytössä olevalla Bosch #0 227 100 200 hukkakipinä vahvistimella.
Jos akussa on normaali lepojännite ja lataus toimii niin vika on yleisesti muualla kuin jännitees jos pätkii.
Samaa vois sanoa polttoaineen kulkeutumisesta öljyn sekaan bensamoottorissa, ei se ahtopaineesta johdu matalilla kierroksilla, ne männänrenkaat kun tiivistyy paineella.
Jos sinne polttoainetta kulkeutuu niin vika on männissä ja karstaisissa rengasurissa, renkaat ei liiku kunnolla. Tai mahdollisesti loppuun ajetuissa suuttimissa, jotka ei sumuta enään kunnolla ja kusee polttoaineen jolloin se ei pienillä kierroksilla sekoitu ilmaan kunnolla.
Ystävällisin terveisin, koneinsinööri/ex automekaanikko/moottoripyörämekaanikko/kilpamoottorin rakentaja yms jne..
Kilpureita ajettu pelkällä akulla ilman laturia, kiihdytys pyörästä sivuvaunulliseen ratapyörään. Yleisesti käytössä olevalla Bosch #0 227 100 200 hukkakipinä vahvistimella.
Jos akussa on normaali lepojännite ja lataus toimii niin vika on yleisesti muualla kuin jännitees jos pätkii.
Samaa vois sanoa polttoaineen kulkeutumisesta öljyn sekaan bensamoottorissa, ei se ahtopaineesta johdu matalilla kierroksilla, ne männänrenkaat kun tiivistyy paineella.
Jos sinne polttoainetta kulkeutuu niin vika on männissä ja karstaisissa rengasurissa, renkaat ei liiku kunnolla. Tai mahdollisesti loppuun ajetuissa suuttimissa, jotka ei sumuta enään kunnolla ja kusee polttoaineen jolloin se ei pienillä kierroksilla sekoitu ilmaan kunnolla.
Ystävällisin terveisin, koneinsinööri/ex automekaanikko/moottoripyörämekaanikko/kilpamoottorin rakentaja yms jne..
Re: M271 on hyvä moottori?
124:ssä oli vielä mittaristossa öljynpainemittari. Ellei se jo tyhjäkäynnillä ole viisari tapissa, niin kyllä se heti tyhjäkäynnin yläpuolella on tapissa, ei tarvitse olla kierroksia edes tuhatta.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 30.11.2022 21:33 Tuohon öljyn kiertoon vaikutta moni muukin kuin moottorin kierokset ja auton ikä,
vaikapa öljypumppun välitys sekä sen varsinaisen pumppavan osan rakenne
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: M271 on hyvä moottori?
Niin ja vaikka 124 ei yleensä esiinnytehodia kirjoitti: ↑To 01.12.2022 09:56124:ssä oli vielä mittaristossa öljynpainemittari. Ellei se jo tyhjäkäynnillä ole viisari tapissa, niin kyllä se heti tyhjäkäynnin yläpuolella on tapissa, ei tarvitse olla kierroksia edes tuhatta.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 30.11.2022 21:33 Tuohon öljyn kiertoon vaikutta moni muukin kuin moottorin kierokset ja auton ikä,
vaikapa öljypumppun välitys sekä sen varsinaisen pumppavan osan rakenne
m271 konetta niin samaan tapaan se öljy/sen paine niissäkin
käytäytyy jos sen öljyn paine mittarin laitaa
Mökkillä
'
'