Papan c209 ja Kippo
Re: Papan c209 ja Kippo
Taas on purettu kippoa. Lattiamallin ilmastointikoje poistettu ja sen ympärillä olleet rakenteleet
Alkaa perus suunnitelmat olemaan pulkassa, enään tekniset ratkaisut/tilankäyttö/raha, niin pääsis tekemään
Öljyä joutui litran pistää koneeseen, paljon dinosauruksia sisältävää. Ohjaustehostimensäiliöstä vastaavasti tuli laskettua öljyä pois, kun sitä oli liikaa, hmm
Laskin riittävästi pois ja pistin uutta tilalle, niin että mittatikusta silmäilemällä oltiin merkkien välissä
Alkaa perus suunnitelmat olemaan pulkassa, enään tekniset ratkaisut/tilankäyttö/raha, niin pääsis tekemään
Öljyä joutui litran pistää koneeseen, paljon dinosauruksia sisältävää. Ohjaustehostimensäiliöstä vastaavasti tuli laskettua öljyä pois, kun sitä oli liikaa, hmm
Laskin riittävästi pois ja pistin uutta tilalle, niin että mittatikusta silmäilemällä oltiin merkkien välissä
Re: Papan c209 ja Kippo
Alkaa taas olemaan c209 talviunien aika, nyt kun oikein ajattelee, niin eihän tuossa ole ollut mitään toiminnallista vikaakaan
Onhan tässä vielä joku viikko ajelua jäljellä
Kippoon täytyy tilata ilmalämmitinkin. On siinä tukena vesikierron rinnalla, ja paremmin tuolla kosteus poistuu. 24V kompressori jääkaappi tulee kaasuvehjeksen tilalle.
Kaasut kun kuitenkin autoon jää vessaa varten, niin varmaan voisi täyskaasu liettäkin harkita
Onhan tässä vielä joku viikko ajelua jäljellä
Kippoon täytyy tilata ilmalämmitinkin. On siinä tukena vesikierron rinnalla, ja paremmin tuolla kosteus poistuu. 24V kompressori jääkaappi tulee kaasuvehjeksen tilalle.
Kaasut kun kuitenkin autoon jää vessaa varten, niin varmaan voisi täyskaasu liettäkin harkita
Re: Papan c209 ja Kippo
Ja clk kkopan tarvike tiiviste lähti vuotamaan, no ei ollut yllätys. Täytyy huomenna käydä marmorilla hakemassa/tilaamassa OEM tiiviste
Kesti kesän ajot, nyt kun kylmeni, niin homma meni tuiksi
Öljynlauhduttimen ja suodattimen jalan tiivisteet pitää edelleen öljyn sisäpuolella
Kesti kesän ajot, nyt kun kylmeni, niin homma meni tuiksi
Öljynlauhduttimen ja suodattimen jalan tiivisteet pitää edelleen öljyn sisäpuolella
Re: Papan c209 ja Kippo
45€
Pääsee taas ropaamaan
Pääsee taas ropaamaan
Re: Papan c209 ja Kippo
En tiedä, mä haluaisin kyllä sanoa, ettei tiivisteen valmistajalla, ikäänkuin olisi mitään merkitystä näillä vuodoilla
Tiivisteen paksuudessa en havainnut, kuin kymmenyksien eroja, laadusta sormituntumalla voisi jotain sanoa, mutten sano.
Valun puolesta, ei kyllä mitään eroa,.
Noh, mikä prkl se sitten on jotta lähtee vuotamaan?
Ei sitten mitään hajua!
Kävin teräsmitalla kopan kynsien tasot läpi ja ovat melkolailla pilkulleen. Ei kieroutta kopassa.
Kävin tiivisteteet läpi salaliittoteorioita myöten kaikella mahdollisella läpi, ei mitään. Toleranssit oli 0.05mm sisällä. 0.5m sisällä kopan heitot oli luokkaa 0.03mm kynsien osalta, sama tiivisteen osalta. Omat tais olla victor rainz tjs vs oem
Ainoa mitä havaitsin, oli kopan kynsien vtullisen pienet heitot korkeudessa, millä ei pitäisi olla mitääm merkitystä asiaan. Pyyhkäsin kuitenkin tasopinnan kynnet pkarvan ohuesti tasaiseksi. On kuitenkin metrimitalla mitattavat pituuden suhteen, niin ei kyllä pitäis olla siitä kiinni!
Saa tosiaan nähdä mikä oli syynä vuodolle? Vasen puoli on kuitenkin täysin tihkumaton…..!!!
Onko oma vika? Kuitenkin järjellä noudatettu kiristysjärjestystä etc ennenkin etc
Ainoa mitä tulee itselle mieleen, on se etten anna kyllä mitään armoa koneelle, piiskaan tasan kaiken irti yleensä siitä
Sitä varten ne on suunniteltu, olisko vaan imusarja hieman tukossa ja siten ”painetta” jossain liikaa? Joka ainakin omaan korvaan kuulostaa ihan pska puheelta
Tiivisteen paksuudessa en havainnut, kuin kymmenyksien eroja, laadusta sormituntumalla voisi jotain sanoa, mutten sano.
Valun puolesta, ei kyllä mitään eroa,.
Noh, mikä prkl se sitten on jotta lähtee vuotamaan?
Ei sitten mitään hajua!
Kävin teräsmitalla kopan kynsien tasot läpi ja ovat melkolailla pilkulleen. Ei kieroutta kopassa.
Kävin tiivisteteet läpi salaliittoteorioita myöten kaikella mahdollisella läpi, ei mitään. Toleranssit oli 0.05mm sisällä. 0.5m sisällä kopan heitot oli luokkaa 0.03mm kynsien osalta, sama tiivisteen osalta. Omat tais olla victor rainz tjs vs oem
Ainoa mitä havaitsin, oli kopan kynsien vtullisen pienet heitot korkeudessa, millä ei pitäisi olla mitääm merkitystä asiaan. Pyyhkäsin kuitenkin tasopinnan kynnet pkarvan ohuesti tasaiseksi. On kuitenkin metrimitalla mitattavat pituuden suhteen, niin ei kyllä pitäis olla siitä kiinni!
Saa tosiaan nähdä mikä oli syynä vuodolle? Vasen puoli on kuitenkin täysin tihkumaton…..!!!
Onko oma vika? Kuitenkin järjellä noudatettu kiristysjärjestystä etc ennenkin etc
Ainoa mitä tulee itselle mieleen, on se etten anna kyllä mitään armoa koneelle, piiskaan tasan kaiken irti yleensä siitä
Sitä varten ne on suunniteltu, olisko vaan imusarja hieman tukossa ja siten ”painetta” jossain liikaa? Joka ainakin omaan korvaan kuulostaa ihan pska puheelta
Re: Papan c209 ja Kippo
Laitoitko liimaa? Osalla porukalla M112 ja 113 koneiden kanssa on jokin ihme päähänpinttymä että en laita liimaa kunnei tehtaallakaan laitettu.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Papan c209 ja Kippo
Joo, ”liima” tulee kopan puolelle. Sen ainoa funktio on lisätä painetta tiivistepintaan aka kasvattaa tiivisteen profiilia/korkeutta
Ei sinne oikeasti tarvitse mitään rtv tavaraa tunkea, tai jos tarvitsee, niin vika on jo alunperin moottorin suunnittelussa/toleransseissa
Jos on edes pikkuisen ko konetyypin kanssa askarrellut, niin varmasti tietää, ettei vika ole toleransseissa. On senverran pilkulleen tehty nämä vehkeet
Ei sinne oikeasti tarvitse mitään rtv tavaraa tunkea, tai jos tarvitsee, niin vika on jo alunperin moottorin suunnittelussa/toleransseissa
Jos on edes pikkuisen ko konetyypin kanssa askarrellut, niin varmasti tietää, ettei vika ole toleransseissa. On senverran pilkulleen tehty nämä vehkeet
Re: Papan c209 ja Kippo
Ostin kitkarenkaat clk alle, saa toimia talven kauppakassina. Kokona tietty 18”, eihän sitä nyt voi tinkiä ulkonäöstä
Vaihdatan vain alla oleville vanteille renkaat, 17” seisontarenkaat/-vanteet saavat lähteä kierrätykseen, niin ei jää nurkkiin lojumaan
Tuleepahan kokeiltua, miten ”liukkaasti” tämmönen kulkee talvella. Käyttöautohan tämä muutenkin on, joten käytetään sitten
Vaihdatan vain alla oleville vanteille renkaat, 17” seisontarenkaat/-vanteet saavat lähteä kierrätykseen, niin ei jää nurkkiin lojumaan
Tuleepahan kokeiltua, miten ”liukkaasti” tämmönen kulkee talvella. Käyttöautohan tämä muutenkin on, joten käytetään sitten
Re: Papan c209 ja Kippo
Hyvin tuntuu uusi kopantiiviste pitävän
Olisihan tuo ollut hienoa löytää jokin syy tuohon vuotoon, mutta ei nyt löytynyt.
Näyttää taas hieman turhan "kupariselta" keinut, täytyy varmaan kokeilla jotain pesevämpää öljyä
Muoks: äh, edellinen öljynvaihtohan tuli vedettyä yläkautta, joten seuraavaksi alakautta pikku huuhtelulla ja uusi suodatin, niin eiköhän tuo rupea kirkastumaan
Olisihan tuo ollut hienoa löytää jokin syy tuohon vuotoon, mutta ei nyt löytynyt.
Näyttää taas hieman turhan "kupariselta" keinut, täytyy varmaan kokeilla jotain pesevämpää öljyä
Muoks: äh, edellinen öljynvaihtohan tuli vedettyä yläkautta, joten seuraavaksi alakautta pikku huuhtelulla ja uusi suodatin, niin eiköhän tuo rupea kirkastumaan
Re: Papan c209 ja Kippo
Talvirenkaat alla.
Öljyt vaihdettu 0W-30
Tomaatista imasin testiksi öljyä pois, näytti ja tuntui hyvälle.
Pistin saman määrän takaisin ja sitä oli ihan liikaa
Piti imasta vielä ylimääräistä pois, ja nyt on oikea määrä . Vaihdot tapahtuvat kevyemmin, joten siellä on siis ollut liikaa öljyä
Öljy pysyy koneen sisällä, näkyy olevan vasemmalla OEM kopantiiviste, siksi ei ole vuotanut
No, nyt on oikeallakin
Millimetri tikulla tarkistettua, olisi vielä jokunen desi lisättävä, mutta lisäilen varovasti, ei ole oikein luottoa tuohon tikkuun vielä
Ettei vaan tule ylitäyttöä
Öljyt vaihdettu 0W-30
Tomaatista imasin testiksi öljyä pois, näytti ja tuntui hyvälle.
Pistin saman määrän takaisin ja sitä oli ihan liikaa
Piti imasta vielä ylimääräistä pois, ja nyt on oikea määrä . Vaihdot tapahtuvat kevyemmin, joten siellä on siis ollut liikaa öljyä
Öljy pysyy koneen sisällä, näkyy olevan vasemmalla OEM kopantiiviste, siksi ei ole vuotanut
No, nyt on oikeallakin
Millimetri tikulla tarkistettua, olisi vielä jokunen desi lisättävä, mutta lisäilen varovasti, ei ole oikein luottoa tuohon tikkuun vielä
Ettei vaan tule ylitäyttöä
Re: Papan c209
Palataan tähän.Orlov kirjoitti: ↑Pe 14.01.2022 13:11 Saattaa olla melko kallista, jos jostain sattuu löytymään. An tavaroilla onnistunee, halvemmalla
Tuo saattaa kyllä ajatustasollakin kaatua, ihan samaan, mihin sinullakin loppui. Mihin laittaa näyttö/mittari.
Semmonen pikkuisen oled näytön saisi vaikka parkkitutkan näytön tilalle, mutta hinta karkaa melko kovaksi.
Siihen voisi kyllä ajatella jotain digitaalista, jonka värimaailma täsmäisi autoon. Voltit,öljynpaine ja joku muu ehkä mahtuisi sinne
Yksi vaihtoehto olisi joku nykyaikainen bluetooth mittari, paljon hyviä ominaisuuksia ja sitten se huono olisi, että joutuu kännykällä operoimaan. Hintavia ovat nekin näköjään
Eli melkoisesta rahasta/töistä noissa vaihtoehdoissa on kyse Kytkimen saa suoraan törkättyä reikään ja joku valo sisälle, puhutaan muutamasta kympistä, kukaan noita mittareita muutenkaan jaksa katsella, kun lappu lattiassa pistää menemään
Tietty tuossakin on se ongelma, mihin ja minkälaisen valon laittaa? Hyvin sen johonkin pois näkyvistä saisi, mutta sitten pitää olla tehoa niin paljon, että on koko auto punaista valoa täynnä! Ettei jää tulkinnan varaa.
Senverran vetäsin liipasimesta, että tilasin mittarin ja anturin
Mittari https://vdo-webshop.nl/en/pressure-gaug ... 79246.html
Anturi https://vdo-webshop.nl/en/pressure-send ... 91040.html
Ebaysta etsin halvimmat kuitenkin noin 125€ tuli hintaa.
Tuo vdo mittari näytti silmään sopivalta, lisäksi siinä on varoitusvalo. Kumma kyllä tuota SingleViu mallia ei oikein löytynyt Suomesta
Lisäksi väri vastaa, pitäisi olla valkoisella viisarilla ja taustavalolla
Antureissa on kyllä ihan tajuton hintaero, vähän liitännästä/varoitustasosta etc riippuen
Pitää vielä marmorilla käydä kysymässä, josko tuota nipallista kantta ja tiivistettä saa, ainakin tiiviste olisi syytä löytää, kun siinä on se huullos öljylle
Toki tuo nipallinen kansi helpottaisi tilan suhteen paljon. Vaikka banjopultilla tekisi liitännän, niin menee hihnan väliin, orkkis kansi auttaisi paljon sen suhteen
Muutenhan noilla liitännöillä voi pelata. Nipallista kantta ei saa enään marmorilta
Tiiviste A1121840280 löytyy, n.9€, täytyy vielä katsoa, onko normi kannen tiivisteen kanssa mitään ihmeellistä eroa
Uskoisin itsellä olevan jo tuo uudemman mallin kansi niin sama tiiviste sinne menee
Anturi tarvitsee siirtoletkun, varmaan helppo teettää sopivan mittainen ja sopivilla liittimillä varustettu
Törkkään tuon mittarin tuhkakuppiin, pitäisi mahtua nätisti virtapistokkeen viereen
Tässä vielä joku video tuon mittarin toiminnasta, tosin tuo on 10bar ja valkoinen https://youtu.be/B5350pok2nA
Edit: Latviasta tilasin ”uuden” tuhkakupin, jossa on virtapistokkeen suojaläppä paikallaan. Saa rauhassa suunnitella mittarin asennusta sinne, ehtii varmaan vetää johdotukset, ennenkuin mittari/anturi paketti saapuu(pitkät on toimitusajat nykyään )
Täytyy varmaan johonkin siirrellä tuo virtapistoke kyllä tuota melkolailla joutuu nakertamaan, on sinne noita 52mm mittareita mahdutettu, joten sinne se uppoaa
Re: Papan c209 ja Kippo
Kusti lähti polkemaan tavaroita, joten piti vähän syventyä mittarin asennukseen. Ensinnäkin, ei paketissa tule mitään johtosarjaa, toiseksi, on joku ihme liitin
Ei ainakaan ole mikään bilteman mittari, tässä on mineraalilasikin. Tuli näköjään vähän turhankin ”hyvä” hommattua
Halvimman vdo ”valmistaman” liitosjohdon hinta jää vajaaseen 20€ toimitettuna, siinä on 50cm pätkät johtoja.
Liitospistoke on Molex mx150 tyyppiä ja 8reikänen tyttö. Niitä onneksi saa ihan suomestakin, tilasin 3 pistoketta ja 20 liitintä sitä varten(18€), liittimiä ei tarvitse joka reikään, vaan 5 kpl riittää, kun canbus väyliä yms ei tule käyttöön analogisessa liitännässä.
Näin saan tehtyä oman johtosarjan.
Seuraavaksi pitää keksiä, millä tavalla siirrän öljynpaineen anturille. M12x1.5-> 1/8”-27NPTF. Koneen puolelle varmaankin banjo, pitää mittaletkulta kysyä, jos saisi sopivilla liittimillä tilattua letkun. Pitää vaan katsella anturille joku hyvä paikka, niin saa mitan letkulle
Edit: näyttää siltä, jotta AN4 kumiletku tulee nakerrettua m12->an4 sovite->90 mutka-> letku an4-> sovite anturille
Melkosta säätämistä näiden kanssa
Ei ainakaan ole mikään bilteman mittari, tässä on mineraalilasikin. Tuli näköjään vähän turhankin ”hyvä” hommattua
Halvimman vdo ”valmistaman” liitosjohdon hinta jää vajaaseen 20€ toimitettuna, siinä on 50cm pätkät johtoja.
Liitospistoke on Molex mx150 tyyppiä ja 8reikänen tyttö. Niitä onneksi saa ihan suomestakin, tilasin 3 pistoketta ja 20 liitintä sitä varten(18€), liittimiä ei tarvitse joka reikään, vaan 5 kpl riittää, kun canbus väyliä yms ei tule käyttöön analogisessa liitännässä.
Näin saan tehtyä oman johtosarjan.
Seuraavaksi pitää keksiä, millä tavalla siirrän öljynpaineen anturille. M12x1.5-> 1/8”-27NPTF. Koneen puolelle varmaankin banjo, pitää mittaletkulta kysyä, jos saisi sopivilla liittimillä tilattua letkun. Pitää vaan katsella anturille joku hyvä paikka, niin saa mitan letkulle
Edit: näyttää siltä, jotta AN4 kumiletku tulee nakerrettua m12->an4 sovite->90 mutka-> letku an4-> sovite anturille
Melkosta säätämistä näiden kanssa
Re: Papan c209 ja Kippo
On nuo AN rojut melko hintavia, 48€ meni anturin letkuun
Hieman arveluttaa viel tuo 90asteen liitos, olisiko sittenkin pitänyt olla 120 No, näillä mennnään, kun ei sielä ollut moista tarjolla.
”uusi tuhkis” saapui, mittari ja anturi suomessa, liittimet vielä uupuu. Menee varmaan ensi vkolle
Tuhkiksen pistin palasiksi, pikkusen pöllön silmä nykii, ahdasta tulee olemaan Jos ei tuhkiksen ympäristössä ole pelivaraa, niin oikean katselukulman saavuttaminen voi olla haastavaa
Virtapistokkeen irroittaminen oli odotettua haastavampi, muutenkin on ylisuunnittelun makua koko tuhkisessa
On sitä tullut tyhmempiäkin asiota tullut elämässä tehtyä
Hieman arveluttaa viel tuo 90asteen liitos, olisiko sittenkin pitänyt olla 120 No, näillä mennnään, kun ei sielä ollut moista tarjolla.
”uusi tuhkis” saapui, mittari ja anturi suomessa, liittimet vielä uupuu. Menee varmaan ensi vkolle
Tuhkiksen pistin palasiksi, pikkusen pöllön silmä nykii, ahdasta tulee olemaan Jos ei tuhkiksen ympäristössä ole pelivaraa, niin oikean katselukulman saavuttaminen voi olla haastavaa
Virtapistokkeen irroittaminen oli odotettua haastavampi, muutenkin on ylisuunnittelun makua koko tuhkisessa
On sitä tullut tyhmempiäkin asiota tullut elämässä tehtyä
Re: Papan c209 ja Kippo
Senverran jäi kaivelemaan, jotta tilasin vielä banjoliittimen ja pultin. Eusta sai halvemmalla toimitettuna, kuin kotomaan kaupasta(2vkon toimitusaika ), niin ei jää sitten kaivelemaan mokoma. Taitavat tilata ko nettikaupassa tavarat myös tuolta
Noh, tämä alkaa olemaan jo melkosta ylisuoritusta kaikkinensa Toisaalta ajatustyö on tehty, vielä kun saa rojut kouraan, niin todellisuus paljastuu
Noh, tämä alkaa olemaan jo melkosta ylisuoritusta kaikkinensa Toisaalta ajatustyö on tehty, vielä kun saa rojut kouraan, niin todellisuus paljastuu
Re: Papan c209 ja Kippo
Slice and dice tulee tutuksi
Pikkusen täytyy hakea kulmaa tuohon asennukseen. Siksi kuvassa "huulilla", loppusijoitus tietty lokerossa
Vaikka näyttää epätoivoiselta, vielä on uskoa
Välipohjaa ja itse runkoa joutuu leikkaamaan ja todennäköisesti mittari tulee kanteen kiinnitettyä, jonka mukana se sitten painuu alas
Re: Papan c209 ja Kippo
Mistäköhän löytäs pienen snadin digitaalisen mittarin..? Janpitäs olla laadukaskin.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Papan c209 ja Kippo
Eiköhän se ole jo aikaisemmin mainitsemasi zada-tech
Re: Papan c209 ja Kippo
Yläpuolisella kiinnityksellä olisi tarkoitus hakea tällaista
Kiinni
Auki
Asemointi, perunalla kuvattuna ja muutenkin väärässä asennossa, kun en ole leikannut runkoa vielä.
Kyllä se tuosta asettuu, toki voi rajat tulla vastaan liikkuvuudessa
Yritän asemoida virtapistokkeen kanssa samaan kulmaan, niin pistoke olisi käytettävissä edelleen notkeasti
Kiinni
Auki
Asemointi, perunalla kuvattuna ja muutenkin väärässä asennossa, kun en ole leikannut runkoa vielä.
Kyllä se tuosta asettuu, toki voi rajat tulla vastaan liikkuvuudessa
Yritän asemoida virtapistokkeen kanssa samaan kulmaan, niin pistoke olisi käytettävissä edelleen notkeasti
Re: Papan c209 ja Kippo
Ja tosiaan, tällä koko operaatiolla ole enään mitään tekemistä järjen kanssa
Tämä on lähinnä paini sen suhteen, että pystyykö tätä tekemään(pystynkö tekemään) niinkuin haluan. Eiköhän tuo selviä, mutta kaikki keinot käytetään. Taidan vielä vaihtaa kromisen renkaan tuohon, niin mätsää mittaristoon
Jollain syvyydeltään pienemmällä mittarilla onnistustunee ”kevyesti”, tai pitäisi onnistua, kun ovat puolet tämän pituudesta(jota en edes ajatellut, olen viimeksi lisämittareita lisäillyt joskus -80 luvulla ) pelkkä kok pituus on 110mm, ilman pistoketta
Tämä on lähinnä paini sen suhteen, että pystyykö tätä tekemään(pystynkö tekemään) niinkuin haluan. Eiköhän tuo selviä, mutta kaikki keinot käytetään. Taidan vielä vaihtaa kromisen renkaan tuohon, niin mätsää mittaristoon
Jollain syvyydeltään pienemmällä mittarilla onnistustunee ”kevyesti”, tai pitäisi onnistua, kun ovat puolet tämän pituudesta(jota en edes ajatellut, olen viimeksi lisämittareita lisäillyt joskus -80 luvulla ) pelkkä kok pituus on 110mm, ilman pistoketta
Viimeksi muokannut Orlov, La 19.11.2022 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Papan c209 ja Kippo
Poikkeuksena sääntöön, https://youtu.be/yYcV2foj6Gs
Ei mikään intensiivinen seurattava, mutta melkolailla informatiivinen. Kannattaa katsoa mitä tämä kaveri on tehnyt ennen tätä
Ei mikään intensiivinen seurattava, mutta melkolailla informatiivinen. Kannattaa katsoa mitä tämä kaveri on tehnyt ennen tätä
Re: Papan c209 ja Kippo
Lisää rojua, ensi vkolla tulee banjon osat, niin näkee mahtuuko AN4 rojut, voipi olla jotta joutuu AN3 päivityksen tekemään riippuu banjon korkeudesta, jos pystyy esim prikoilla pelaamaan
Selventävä kuva sysleri forkalta löytyneestä toteutuksesta
Ja lähtötilanne omasta
Hyvä, että tulee otettua näitä kuvia heti hokasin, ettei tuossa mahtumisessa banjon suhteen ole mitään ongelmaa
Melkein heti siis
Re: Papan c209 ja Kippo
Karkea sovitus
Re: Papan c209 ja Kippo
Jaahans, hyvä oli yritys
Tuossa nyt vaan väkisin tulee niin paljon materiaalin poistoa, jotta ei kannata viedä loppuun tässä vaiheessa, jääköön muhimaan.
Plan B olisi sijoittaa oled näyttö ptutkan tilalle, täytyy vaan tarkistaa mitat sieltä. 1.3” ei taida sopia, vaan 0.97” pitäisi asettua nätisti.
Tuossa nyt vaan väkisin tulee niin paljon materiaalin poistoa, jotta ei kannata viedä loppuun tässä vaiheessa, jääköön muhimaan.
Plan B olisi sijoittaa oled näyttö ptutkan tilalle, täytyy vaan tarkistaa mitat sieltä. 1.3” ei taida sopia, vaan 0.97” pitäisi asettua nätisti.
Re: Papan c209 ja Kippo
Joo, voipi olla jotta saa tuommosen oleed jutun tilattua, löytyi ranskasta firma jolla on edes joku roti hinnoittelussa.
Toimitusajasta päätellen tulee kuitenkin pääkallopaikalta, toimitusajasta päätellen
Skaalahan tuossa on väärä, kun on 10bar, mut nyt ei kyllä jaksa ruveta valmistajan kanssa nakertaa, kun on havaittavissa pientä väsymystä koko hommaan
Toimitusajasta päätellen tulee kuitenkin pääkallopaikalta, toimitusajasta päätellen
Skaalahan tuossa on väärä, kun on 10bar, mut nyt ei kyllä jaksa ruveta valmistajan kanssa nakertaa, kun on havaittavissa pientä väsymystä koko hommaan
Re: Papan c209 ja Kippo
Tässä seuraava projekti listalle, johonkin väliin
Orlov kirjoitti: ↑Ke 30.11.2022 19:42 Pientä tukkoisuutta havaittavissa omassa kulkineessa, varmaan rassaamalla saisi kuntoon.
Mutta, huomasin, jotta mallisarjat ovat saaneet ”sumuttavat” suuttimet -06 nurkilla
Onko tuollainen upgrade haitta vai hyöty? Mitä raati on mieltä? 70€ nurkilla zipaleelta, ei ihan ilmasia ole A2118601147
Vanhan malliset jopa hieman kalliimmat
Orlov kirjoitti: ↑Su 04.12.2022 13:13 Tässä jonkinlainen suuttimien vertailu
https://youtu.be/dhiyVeMi5C8
Baldillakin hintaa 55€ zipale ja toimitukset 26€ 5kg asti, eli 68€ jäisi zipaleelle, kun tilaa kaksi. En ole vielä marmorille soitellut, muttei varmaan kauas mene tuosta
Tässä vielä linkki Baldin verkkokauppaan, josta on helppo etsiä osanumerolla hintoja https://www.online-teile.com/mercedes-ersatzteile/
Re: Papan c209 ja Kippo
Zadatech näköjään käyttää anturia, joka ei oikein kestä lämpöä(–65c), eikä tärinää eli sijoituspaikka pitää valita sen mukaan! Toinen vaihtoehto olisi vaihtaa anturi honeywellin tekeleeseen, mutta semmonen maksaa saman kuin zadatechin koko setti. Liitinkin on halpismallia, sen päivitys parempaan on muutamia euroja.Orlov kirjoitti: ↑Ke 30.11.2022 22:52 Joo, voipi olla jotta saa tuommosen oleed jutun tilattua, löytyi ranskasta firma jolla on edes joku roti hinnoittelussa.
Toimitusajasta päätellen tulee kuitenkin pääkallopaikalta, toimitusajasta päätellen
Skaalahan tuossa on väärä, kun on 10bar, mut nyt ei kyllä jaksa ruveta valmistajan kanssa nakertaa, kun on havaittavissa pientä väsymystä koko hommaan
Täytyy tilata tuo kojelaudan paneeli , ihan ensimmäisenä, niin näkee mitä sinne oikeasti mahtuu.
Re: Papan c209 ja Kippo
Projektia pukkaa
”Korjatun” turvavyön toiminta heikkeni, joten ”uutta” täytyy pistää tilalle. FL turvavöitä on tarjolla aika paljon ja epc mukaan sinne semmoinen päivitetty versiokin käy, niin saa samalla vähän tuoreemman.
Uusien hinnat on melko kovia, vanha malli 200+€ ja uudempi 350€ nurkilla, melko tyyriitä. Toimivilla turvalaitteilla olevia käytettyjä saa reippaasti alle 100€
Pistoke tulee eri paikkaan kiinni, mutta sama liitäntä
Vanha malli
Uusi malli
”Korjatun” turvavyön toiminta heikkeni, joten ”uutta” täytyy pistää tilalle. FL turvavöitä on tarjolla aika paljon ja epc mukaan sinne semmoinen päivitetty versiokin käy, niin saa samalla vähän tuoreemman.
Uusien hinnat on melko kovia, vanha malli 200+€ ja uudempi 350€ nurkilla, melko tyyriitä. Toimivilla turvalaitteilla olevia käytettyjä saa reippaasti alle 100€
Pistoke tulee eri paikkaan kiinni, mutta sama liitäntä
Vanha malli
Uusi malli
Re: Papan c209 ja Kippo
Tilasin nuo em palikat, lähtivät näköjään rivakasti liikkeelle,siis fyysisesti. Toinen lähti puolasta ja toinen latviasta, kuriirina näillä on dpd, eli suomessa postnord toimittavat tavarat kotiin ja on toiminut aina kuin kello
Tuo kojelaudan ”ritilä” mihin oled mittaria pitäs kokeilla, olikin vaikeampi, ei löytynytkään vaikka oli listattu, niin hinta pompsahti 9€->12€
Kun piti ottaa toisesta romuttamosta, tässä tosin on parkkitutkan näyttö ja keskikaiutin mukana
Turvyö on autosta, jossa ei ainakaan ulkoisesti ollut näkyvissä vaurioita kolarista, mikälie? Viimestä vuosimallia ja 80tkm veivattu
Edit: 165tkm, en näköjään osaa lukea
Tuo kojelaudan ”ritilä” mihin oled mittaria pitäs kokeilla, olikin vaikeampi, ei löytynytkään vaikka oli listattu, niin hinta pompsahti 9€->12€
Kun piti ottaa toisesta romuttamosta, tässä tosin on parkkitutkan näyttö ja keskikaiutin mukana
Turvyö on autosta, jossa ei ainakaan ulkoisesti ollut näkyvissä vaurioita kolarista, mikälie? Viimestä vuosimallia ja 80tkm veivattu
Edit: 165tkm, en näköjään osaa lukea
Re: Papan c209 ja Kippo
Rekisterikilven valosta irtosi linssi, on niin haperoksi mennyt. Pistin hätäapu patentin suojaksi.
Täytyy huomenna käydä uudet linssit molempiin, tai no jos koko valot ovat hinnallisesti lähempänä järkevää, niin semmoset sitten
Klubiinkin tuli liityttyä, ei kyllä laskua ole tullut vielä
On vielä hieman ahtaat nuo pyöränaukot, kun on tuo kesä stance, tahtoo hieman pakkautua tuo lumi. Täytyy samalla sulatella ja käydä pesettämässä, toivoen, jotta pakkaskelit jatkuu
Täytyy huomenna käydä uudet linssit molempiin, tai no jos koko valot ovat hinnallisesti lähempänä järkevää, niin semmoset sitten
Klubiinkin tuli liityttyä, ei kyllä laskua ole tullut vielä
On vielä hieman ahtaat nuo pyöränaukot, kun on tuo kesä stance, tahtoo hieman pakkautua tuo lumi. Täytyy samalla sulatella ja käydä pesettämässä, toivoen, jotta pakkaskelit jatkuu
Re: Papan c209 ja Kippo
Turvavyö tuli, ihan siisti kampe, täytyy kuitenkin putsailla kunnolla. Reipas 80€ kaikkinensa
Rekisterikilvenvalot kävin hakemassa, 33€ zipale
Näissä onkin, ehjissä , näppärästi polttimon vaihto, kun tulee linssin kanssa pois
Rekisterikilvenvalot kävin hakemassa, 33€ zipale
Näissä onkin, ehjissä , näppärästi polttimon vaihto, kun tulee linssin kanssa pois