Om651 polttoaine ja dpf ongelmat
Om651 polttoaine ja dpf ongelmat
Elikkäs Om651 ja star antaa vikakoodeiksi määränsäätöventtiilin lähtöliitännässä on toimintahäiriö, singaali yli sallitun raja arvon. Polttonesteen paine järjestelmässä on liian korkea sekä dieselhiukkassuodattimen nokimäärä ei ole kunnossa, järjestelmä on rajoittunut. Määränsäädin on vaihdettu kahteen kertaan, toisen kerran merkkiliikkeessä jossa vika palasi melkein heti asennuksen jälkeen kun asentaja alkoi tekemään hiukkasmäärän arviota. Myös paineensäädin rail tukin päähän on vaihdettu, ei auttanut liian korkeaan paineeseen. Hiukkassuodattimen vikahan on luultavasti seurausvika polttoainepuolen vioista? Suuttimet ohivuototestattu josta kuva. Mitä raati mieltä miksi määränsäätimen vika ja paineensäätimen vika palaa uudelleen?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: Om651 polttoaine ja dpf ongelmat
Onko suutinten ohivuoto testaus testy xentryn testausten kautta? jos vaan tyhjäkäynnillä niin jokin suutin saattaa olla kuitenkin viallinen, xentryn ohjatussa tarkistuksessa nostetaan myös rail painetta ja usein paljastuu viallinen suutin vasta silloin.
Sekä ohivuoto mittauksessa näissä syytä myös tarkkailla että ei tule ilmaa/pakokaasua suuttimen läpi paluuseen
Sekä ohivuoto mittauksessa näissä syytä myös tarkkailla että ei tule ilmaa/pakokaasua suuttimen läpi paluuseen
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: Om651 polttoaine ja dpf ongelmat
Johan tuossa yksi jo kusee reilusti enemmän kuin muut. Pakokaasua paluuseen??? Millähän ilveellä sitä pääsee paluusen kun railpaine / ruiskutuspaine on moninkertainen palopaineeseen verrattuna.
Ei se ole fyysisesti mahdollista päästä paluuseen pakokaasua.
Ei se ole fyysisesti mahdollista päästä paluuseen pakokaasua.
Re: Om651 polttoaine ja dpf ongelmat
Useampia pakopainetta läpipäästäviä silti ollut, tuskin se korkeapainepumppukaan tuuppaa pakokaasua, etenkin kun monesti vain yhdessä suuttimessa tämä vika.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Om651 polttoaine ja dpf ongelmat
tämä mielenkinotista, eikös tosiaan se kp-paine tule suoraan sinne suutimen kärjen ympärystilavuuteen ja on ensimmäisenä vatsassa pakopainetta, matalapaine on vasta siellä ylempänä. Ja ei kait näissä palopaineet yli kahdensadan barin mene, ainakaan paljoa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Om651 polttoaine ja dpf ongelmat
Niin hassulta kun se kuulostaa niin on ihan yleinen vika om651 suuttimissa ja etuvedoissa tekee tankkiin melkosen paineen kun kyseinen vika.
Juuri oli B om651 moottorilla missä tankkiin teki painetta, niin yhden suuttimen paluusta tuli ihan silmin nähtävästi mittamukista pakokaasu läpi, oli ajettu niin kauan että oli loppuviimein viellä määränsäädinkin hajonnut.
Juuri oli B om651 moottorilla missä tankkiin teki painetta, niin yhden suuttimen paluusta tuli ihan silmin nähtävästi mittamukista pakokaasu läpi, oli ajettu niin kauan että oli loppuviimein viellä määränsäädinkin hajonnut.
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: Om651 polttoaine ja dpf ongelmat
Ainoa mahis miten pakokaasua pääsee paluuseen on haljennut holkki, ja silloin se vuotaa naftaa ulos.
Tankin paineistus on huohotusongelma ihan suoraan, ei sitä pakokaasua litratolkulla sieltä suuttimesta mahdu menemään.
Tankin paineistus on huohotusongelma ihan suoraan, ei sitä pakokaasua litratolkulla sieltä suuttimesta mahdu menemään.
Re: Om651 polttoaine ja dpf ongelmat
No jos et usko ni ei voi mitään mutta kymmeniä korjannut eikä tankeissa mitään vikaa ole ollut yhdessäkään, eivätkä ole vuotaneet ulospäin mitään suuttimet. Kärjen kitistys holkit niistä ei ole ollut halki mutta sisä reikä kylläkin levinnyt ja sielhä ilmeisesti syöpynyt/kulunut puhki
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: Om651 polttoaine ja dpf ongelmat
Siis hokin sisäreikä? Eli kärki päässee linkkuun? Tuolla tapaa ne pakopaineet sinne vuotolinjaan voisivat päästä mutta kyllä silloin jo korkeapainepumpun syöttölinjakin kusee vähän joka paikkaan suuttimen sisällä (ja ulos)...kankkis kirjoitti: ↑Ti 08.11.2022 09:46No jos et usko ni ei voi mitään mutta kymmeniä korjannut eikä tankeissa mitään vikaa ole ollut yhdessäkään, eivätkä ole vuotaneet ulospäin mitään suuttimet. Kärjen kitistys holkit niistä ei ole ollut halki mutta sisä reikä kylläkin levinnyt ja sielhä ilmeisesti syöpynyt/kulunut puhki
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Om651 polttoaine ja dpf ongelmat
Tuossa muutama kuva miten kuluu/hajoo tuo pää, kärki ei varsinaisesti vinoon pääse mutta palotapahtuman paine isku pääsee kärjen ja kannen välistä ilmeisesti tuon nakertamaan ja lopulta suuttimen kärjen juuren. Puretusta ei kuvia kun nämäkin runko palautuksia niin en niitä alkanut purkamaan Vanha Vanha2 UusiMiHe kirjoitti: ↑Ti 08.11.2022 12:51Siis hokin sisäreikä? Eli kärki päässee linkkuun? Tuolla tapaa ne pakopaineet sinne vuotolinjaan voisivat päästä mutta kyllä silloin jo korkeapainepumpun syöttölinjakin kusee vähän joka paikkaan suuttimen sisällä (ja ulos)...kankkis kirjoitti: ↑Ti 08.11.2022 09:46No jos et usko ni ei voi mitään mutta kymmeniä korjannut eikä tankeissa mitään vikaa ole ollut yhdessäkään, eivätkä ole vuotaneet ulospäin mitään suuttimet. Kärjen kitistys holkit niistä ei ole ollut halki mutta sisä reikä kylläkin levinnyt ja sielhä ilmeisesti syöpynyt/kulunut puhki
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: Om651 polttoaine ja dpf ongelmat
No jo on... oliko nuo kuitenkin kireellä nuo holkkimutterit? Ettei jotenkin pääsis liekki polttamaan sinne rakoon tuon tyven tuollaiseksi? Jos se liikkuu se kärki siinä hervottomasti niin se sen syö, mutta muutenkaan en ymmärrä miten se vuoda ulospäin jos kerran pääsee vuotamaan pakokaasuja tankkilinjaan...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Om651 polttoaine ja dpf ongelmat
Itellä oli kanssa om651 suutin rikki silleen että sylinteristä tuli puristuspaineet paluulinjaan ja tankissa pulputti.. ei ulkoisia vuotoja.
Ja kysyjälle että luultavasti vika suuttimissa,ecu ei tiedä karkaako paine noista säätimistä vai suuttimista..
ite koittanu kattoa sähkösistä suuttimen korjausarvoista että onko joku yli rajojen tai lähellä sitä, ja ohivuototesti tosiaan eri painemäärillä, tyhjäkäynnillä voi olla ok vaikka olisikin vikaa, ja olihan noissa kuvan mukaan aika iso ero jo noinkin.
Ja kysyjälle että luultavasti vika suuttimissa,ecu ei tiedä karkaako paine noista säätimistä vai suuttimista..
ite koittanu kattoa sähkösistä suuttimen korjausarvoista että onko joku yli rajojen tai lähellä sitä, ja ohivuototesti tosiaan eri painemäärillä, tyhjäkäynnillä voi olla ok vaikka olisikin vikaa, ja olihan noissa kuvan mukaan aika iso ero jo noinkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: Om651 polttoaine ja dpf ongelmat
Noniin, suuttimet meni vaihtoon. Polttoainelinjat tankilta suuttimille on käyty läpi. Hetken aikaa pelasi paikallaan ollessaan, mutta sitten palasi liian korkea rail paine ja määränsäätimen lähtöliitäntä vika, dpf vika hävisi. Uudella määränsäätimellä ja paineensäätimellä ei ole ajettu yhtään ennenkuin niistä viat ovat jo tulleet herjaamaan. Mistähän tätä lähtis seuraavaksi tutkimaan
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: Om651 polttoaine ja dpf ongelmat
Määränsäädin ja paineensäädinvika? Jos molemmat heti samaan aikaan about, syöttöjännite antureille oikoseen johtosarjassa. Luultavasti jossain sarjan mutkassa koneen ja korin väliltä.
Seuraa livedatalla paljon anturi näyttää ja mitä määränsäädin näyttää.
Seuraa livedatalla paljon anturi näyttää ja mitä määränsäädin näyttää.
Re: Om651 polttoaine ja dpf ongelmat
Tyhjennettiinkö tankki? Monesti polttoaine menee ”pilalle” tuon pakokaasun takia. Muutamia ollut mihin vaihdettu määränsäädin parikin kertaa. Ensin jossain uusittu määränsäädin, ei pelaa vieläkään. Tutkinta, vika suuttimessa ja tankki täynnä ”kuraa”.
Suuttimet uusiksi (tahtoo olla niin että kaikki suuttimet on ”valmiita” tämän vian yhteydessä. Jos ei heti, niin kohta saa uusia loputkin. Parhaillaan jotkut käyneet parinkin päivän välein suuttimen vaihdossa..), tankki tyhjäksi, polttoainesuodatin uusiksi ja tarvittaessa vielä määränsäädin vaihtoon niin homma skulaa.
Suuttimet uusiksi (tahtoo olla niin että kaikki suuttimet on ”valmiita” tämän vian yhteydessä. Jos ei heti, niin kohta saa uusia loputkin. Parhaillaan jotkut käyneet parinkin päivän välein suuttimen vaihdossa..), tankki tyhjäksi, polttoainesuodatin uusiksi ja tarvittaessa vielä määränsäädin vaihtoon niin homma skulaa.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Om651 polttoaine ja dpf ongelmat
Juurikin näinmultiviri kirjoitti: ↑Ti 10.01.2023 19:30 Tyhjennettiinkö tankki? Monesti polttoaine menee ”pilalle” tuon pakokaasun takia. Muutamia ollut mihin vaihdettu määränsäädin parikin kertaa. Ensin jossain uusittu määränsäädin, ei pelaa vieläkään. Tutkinta, vika suuttimessa ja tankki täynnä ”kuraa”.
Suuttimet uusiksi (tahtoo olla niin että kaikki suuttimet on ”valmiita” tämän vian yhteydessä. Jos ei heti, niin kohta saa uusia loputkin. Parhaillaan jotkut käyneet parinkin päivän välein suuttimen vaihdossa..), tankki tyhjäksi, polttoainesuodatin uusiksi ja tarvittaessa vielä määränsäädin vaihtoon niin homma skulaa.
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: Om651 polttoaine ja dpf ongelmat
Johdot on tarkastettu merkkiliikkeessä, nämä oli ok.
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: Om651 polttoaine ja dpf ongelmat
Tankkilaite on käytetty auki ja linjat putsailtu sieltä moottorille asti, ei ollut kuraa. Täytyykö se sitten alkaa määränsäädintä kolmannen kerran vaihtamaanmultiviri kirjoitti: ↑Ti 10.01.2023 19:30 Tyhjennettiinkö tankki? Monesti polttoaine menee ”pilalle” tuon pakokaasun takia. Muutamia ollut mihin vaihdettu määränsäädin parikin kertaa. Ensin jossain uusittu määränsäädin, ei pelaa vieläkään. Tutkinta, vika suuttimessa ja tankki täynnä ”kuraa”.
Suuttimet uusiksi (tahtoo olla niin että kaikki suuttimet on ”valmiita” tämän vian yhteydessä. Jos ei heti, niin kohta saa uusia loputkin. Parhaillaan jotkut käyneet parinkin päivän välein suuttimen vaihdossa..), tankki tyhjäksi, polttoainesuodatin uusiksi ja tarvittaessa vielä määränsäädin vaihtoon niin homma skulaa.
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: Om651 polttoaine ja dpf ongelmat
Käväisin taas remontti kohteella mutkan, vanhat suuttimet näytti tosiaan samoilta kun ylläolevissa kuvissa, mutta ulkoista vuotoa ei ollut niinkuin videossa. Korjausarvoista nyt ei paljon päässyt näkemään kun vikatila laittoi ne nollille osittain. Säätö oli jatkuvasti paineensäätimellä vaikka olisi pitänyt olla määränsäätimellä. Seuraavaksi taidetaan tehdä niin että tarkastetaan vielä suuttimet ja lähdetään sitte vaihtamaan määränsäädintä.
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti