Kyseessä siis ML 270 cdi kone, vuosimalli 2001. Erilaisia syyläreitä ja lauhduttimia on nokalla kaikkiaan 4 kappaletta. Syylärin tiedän, samoin ilmastoinnin ja automaatin lauhduttimet. Entä neljäs. Kysymys liittyy siihen, että koneen vasen puoli on öljyinen, eikä vuotokohtaa ole vielä löytynyt. Jostakin lauhduttimesta/syyläristä lähtee kaksi noin 8-9 mm (sisähalkaisija) alumiiniputkea ja välissä on kumiputki.Putkien toista päätä en löytänyt. Toinen putkista vuoti ja siitä tuli jäähdytysnestettä. Ei siis ollut öljyvuoto. Ilmastoinnin kompuran etuosa, hihnapyörän takaa, on kovasti öljyinen ja kompuran päälläkin on öljyä. Epäilen ohjaustehostajaa, säiliöstä tuleva letku ja ohjaustehostajalta lähtevät letkut eivät kuitenkaan näyttäisi vuotavan. Öljynsuodattimen seutuvilla ei näy öljyä. Yksi mahdollinen on iso kumiputki, joka menee imusarjaan. Kumiputken liitoskohdassa sisäpuolella oli noin lusikallinen öljyä. Katsastukseen pitäisi mennä ja vuosi sitten tuli korjauskehotus (ympäristösyistä).
Olisiko hyviä arvauksia tai faktaa.
ML 270 CDI:n lauhduttimet
- Mersumatti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 123
- Liittynyt: To 14.01.2016 15:16
ML 270 CDI:n lauhduttimet
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Re: ML 270 CDI:n lauhduttimet
nyt on pari pientä takana vitutukseen mutta kirjoitetaan silti, eikös mölleissäkin ollu sitä 'pikkutermaria'? Vois tulla siihen, W203 se oli yleinen varuste... 'pikkutemari' vois toimia haulla
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: ML 270 CDI:n lauhduttimet
Onkohan dieselissä erilailla sitten kun bensassa. Toissa kesänä tuohon 430 mölliin vaihdoin kennot keulalle ja niitä oli vain kaksi.
Ilmastoinninkenno erikseen ja sitten oikein monitoimijäähdytin (moottorin), siinä samassa myös laatikko- ja ohjaustehostinöljyn kierrot!
Eli jos nuo dieselissä on erikseen, niin se neljäs lienee tosiaan se ohjaustehostin sitten. Ellei sitten ole laitettu omia virityksiä keulalle...
Ilmastoinninkenno erikseen ja sitten oikein monitoimijäähdytin (moottorin), siinä samassa myös laatikko- ja ohjaustehostinöljyn kierrot!
Eli jos nuo dieselissä on erikseen, niin se neljäs lienee tosiaan se ohjaustehostin sitten. Ellei sitten ole laitettu omia virityksiä keulalle...
Re: ML 270 CDI:n lauhduttimet
Tuossa omaa pohdintaa samanlaisen auton kennoista:
viewtopic.php?f=2&t=212135
Kuvat ja linkit ovat jo kadonneet, tässä oireet joita kuumana käyvä vaihteisto aiheutti:
https://youtu.be/S2k2kGiNlYY
Ostin siis viallisena ja vaihteisto kävi kuumana jolloin luisti.
Käytetty vaihteisto jotain 400€ ja alkoi toimimaan
viewtopic.php?f=2&t=212135
Kuvat ja linkit ovat jo kadonneet, tässä oireet joita kuumana käyvä vaihteisto aiheutti:
https://youtu.be/S2k2kGiNlYY
Ostin siis viallisena ja vaihteisto kävi kuumana jolloin luisti.
Käytetty vaihteisto jotain 400€ ja alkoi toimimaan
Re: ML 270 CDI:n lauhduttimet
"Möllin" moottorin vasen puoli voi olla öljyinen imusarjan ja kannen välisen vuodon tai imusarjan läppien akseleiden vuodon takia.