ML 270 CDI:n lauhduttimet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mersumatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: To 14.01.2016 15:16

ML 270 CDI:n lauhduttimet

Viesti Kirjoittaja Mersumatti »

Kyseessä siis ML 270 cdi kone, vuosimalli 2001. Erilaisia syyläreitä ja lauhduttimia on nokalla kaikkiaan 4 kappaletta. Syylärin tiedän, samoin ilmastoinnin ja automaatin lauhduttimet. Entä neljäs. Kysymys liittyy siihen, että koneen vasen puoli on öljyinen, eikä vuotokohtaa ole vielä löytynyt. Jostakin lauhduttimesta/syyläristä lähtee kaksi noin 8-9 mm (sisähalkaisija) alumiiniputkea ja välissä on kumiputki.Putkien toista päätä en löytänyt. Toinen putkista vuoti ja siitä tuli jäähdytysnestettä. Ei siis ollut öljyvuoto. Ilmastoinnin kompuran etuosa, hihnapyörän takaa, on kovasti öljyinen ja kompuran päälläkin on öljyä. Epäilen ohjaustehostajaa, säiliöstä tuleva letku ja ohjaustehostajalta lähtevät letkut eivät kuitenkaan näyttäisi vuotavan. Öljynsuodattimen seutuvilla ei näy öljyä. Yksi mahdollinen on iso kumiputki, joka menee imusarjaan. Kumiputken liitoskohdassa sisäpuolella oli noin lusikallinen öljyä. Katsastukseen pitäisi mennä ja vuosi sitten tuli korjauskehotus (ympäristösyistä).
Olisiko hyviä arvauksia tai faktaa.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6508
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: ML 270 CDI:n lauhduttimet

Viesti Kirjoittaja MiHe »

nyt on pari pientä takana vitutukseen mutta kirjoitetaan silti, eikös mölleissäkin ollu sitä 'pikkutermaria'? Vois tulla siihen, W203 se oli yleinen varuste... 'pikkutemari' vois toimia haulla
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2475
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: ML 270 CDI:n lauhduttimet

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Onkohan dieselissä erilailla sitten kun bensassa. Toissa kesänä tuohon 430 mölliin vaihdoin kennot keulalle ja niitä oli vain kaksi.

Ilmastoinninkenno erikseen ja sitten oikein monitoimijäähdytin (moottorin), siinä samassa myös laatikko- ja ohjaustehostinöljyn kierrot!

Eli jos nuo dieselissä on erikseen, niin se neljäs lienee tosiaan se ohjaustehostin sitten. Ellei sitten ole laitettu omia virityksiä keulalle...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18186
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: ML 270 CDI:n lauhduttimet

Viesti Kirjoittaja dealer »

MiHe kirjoitti: Ke 02.11.2022 20:15 nyt on pari pientä takana vitutukseen mutta kirjoitetaan silti, eikös mölleissäkin ollu sitä 'pikkutermaria'? Vois tulla siihen, W203 se oli yleinen varuste... 'pikkutemari' vois toimia haulla
On, se on moottorin kyljessä imusarjan alla.
wiimax.fi
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 825
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: ML 270 CDI:n lauhduttimet

Viesti Kirjoittaja zukka »

Tuossa omaa pohdintaa samanlaisen auton kennoista:
viewtopic.php?f=2&t=212135
Kuvat ja linkit ovat jo kadonneet, tässä oireet joita kuumana käyvä vaihteisto aiheutti:
https://youtu.be/S2k2kGiNlYY
Ostin siis viallisena ja vaihteisto kävi kuumana jolloin luisti.
Käytetty vaihteisto jotain 400€ ja alkoi toimimaan
Jaiko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: La 01.12.2018 22:33

Re: ML 270 CDI:n lauhduttimet

Viesti Kirjoittaja Jaiko »

"Möllin" moottorin vasen puoli voi olla öljyinen imusarjan ja kannen välisen vuodon tai imusarjan läppien akseleiden vuodon takia.
Vastaa Viestiin