w114 elvytystä
Re: w114 elvytystä
Niin minustakin näyttää kuvan ovi hyvä kuntoiselta.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: w114 elvytystä
Jaahas laitetaampas pikku päivitys ettei oo kesken jäänyt.
Puhaltelin sisäosista ruosteet pois hiekalla. Löytyihän sieltä sitten ratsupaikkoja ja kittiä ja muuta mukavaa.
Reissuhomma sekoitti vapaa-aikaan sen verran että tuli niin lyhyinä pätkinä tehtyä ja jäi kuvat monesta vaiheesta ottamatta.

Molemmat etuovet oli etusisänurkista puhki, kuskin ovesta joutu pintapeltiäkin paikkoa. .

Takaovet taas oli alareunoistaan aika hyvät mutta takayläreunasta puhki.



Hiomista vielä vähän olis niin vois vetaista epoksit päälle.
Puhaltelin sisäosista ruosteet pois hiekalla. Löytyihän sieltä sitten ratsupaikkoja ja kittiä ja muuta mukavaa.
Reissuhomma sekoitti vapaa-aikaan sen verran että tuli niin lyhyinä pätkinä tehtyä ja jäi kuvat monesta vaiheesta ottamatta.


Molemmat etuovet oli etusisänurkista puhki, kuskin ovesta joutu pintapeltiäkin paikkoa. .

Takaovet taas oli alareunoistaan aika hyvät mutta takayläreunasta puhki.




Hiomista vielä vähän olis niin vois vetaista epoksit päälle.
-Antti-
Re: w114 elvytystä
Hyvät ovet niistä tulee, nyt kun on pehmyt poissa
Se on toi pystärin ovi, varsinkin takimmainen siis, sen mallinen että noi 'hyllyt' kerryttää sinne kuraa (esim. koristelistan alle) ja ne usein tuppaa tuolta ruostumaan. En osaa sanoa nouseeko siihen enempi rapaa etupyörän heittämänä vai takapyörästä jonain pyörteenä mutta kumminkin...
Täähän etenee siihen malliin että ensi kesänä liikenteessä?

Se on toi pystärin ovi, varsinkin takimmainen siis, sen mallinen että noi 'hyllyt' kerryttää sinne kuraa (esim. koristelistan alle) ja ne usein tuppaa tuolta ruostumaan. En osaa sanoa nouseeko siihen enempi rapaa etupyörän heittämänä vai takapyörästä jonain pyörteenä mutta kumminkin...
Täähän etenee siihen malliin että ensi kesänä liikenteessä?

W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: w114 elvytystä
No ompas laiskasti tullut päivitettyä tilannetta. Tuli hyvin pian edellisen päivityksen jälkeen maalattua ovet sisältä ja päältä epoksilla.
talven aikana siihen päälle on kittailtu ja hiottu, juuri äsken ruiskutin kittien päälle taas epoksia, se kun kuivaa niin saa vedellä hiomavärin.
pari kuvaa kittauksista


tilanne nyt. kitin päälle epoksimaalia.


talven aikana siihen päälle on kittailtu ja hiottu, juuri äsken ruiskutin kittien päälle taas epoksia, se kun kuivaa niin saa vedellä hiomavärin.
pari kuvaa kittauksista


tilanne nyt. kitin päälle epoksimaalia.


-Antti-
Re: w114 elvytystä
Se olis pohjamaalit maalailtu ja hinkkailtu. Päällemaalattavan massan vedin kynnyksiin ja takahelmoihin. Jokohan pian sitä maalia...


-Antti-
Re: w114 elvytystä
Tänne tilannepäivitys on vähän jäänyt, on ollu taas niin monta muuta juttua, viimmeksi atk vehkeet haras vastaan. Muttamutta kori on värissä, tai ollut jo tovin.

hiljoikseen on tullut kasattua, lähinnä kaikkia niitä mikä jäi maalaus projektoinnin alla tekemättä. Jarruja uusittu reippaasti, jarru ja bensalinjat vedetty.

Moottoriakin pesty ja fixailtu, onneksi tuli öljypohja irrotettua, löyty aikamoinen kerros törkyä.


hiljoikseen on tullut kasattua, lähinnä kaikkia niitä mikä jäi maalaus projektoinnin alla tekemättä. Jarruja uusittu reippaasti, jarru ja bensalinjat vedetty.

Moottoriakin pesty ja fixailtu, onneksi tuli öljypohja irrotettua, löyty aikamoinen kerros törkyä.

-Antti-
Re: w114 elvytystä
Ei tuonut maalattu kori sellaista motivaatiapiikkiä että olis yhtäkkiä kasaan mennyt mutta jotain kumminkin.
Moottorin sommittelin tilaansa, aika painava möykky oli.

itse raakamoottorihan on ostettu trukkilavalle päin enkä käyntiä ole koskaan kuullut
Kaasareita tuli pestyä, pakko oli ensin pestä polttoöljyllä ennen kuin viitti ultraäänipesuriin laittaa, sittenkin meni pesuvesi vaihtoon monta kertaa.

No, koskaan käymätön moottori sisälti tärvätyn tulpan jengan ja puuttuvan ketjun sokan ynnämuuta pikku vastusta, sihen sitten älyttömän likaset kaasarit ja vanhoista kuvista arvailtu virranjakajan suunta ja johtojen paikat niin kyllähän se starttaus vähän epäilytti.

mutta pessimistisyys oli (tälläkertaa) turhaa, sehän hytkähti ekalla yrityksellä käyntiin ja kävi kaikilla pätkimättä.
Tästä on hyvä jatkaa.
Moottorin sommittelin tilaansa, aika painava möykky oli.

itse raakamoottorihan on ostettu trukkilavalle päin enkä käyntiä ole koskaan kuullut
Kaasareita tuli pestyä, pakko oli ensin pestä polttoöljyllä ennen kuin viitti ultraäänipesuriin laittaa, sittenkin meni pesuvesi vaihtoon monta kertaa.

No, koskaan käymätön moottori sisälti tärvätyn tulpan jengan ja puuttuvan ketjun sokan ynnämuuta pikku vastusta, sihen sitten älyttömän likaset kaasarit ja vanhoista kuvista arvailtu virranjakajan suunta ja johtojen paikat niin kyllähän se starttaus vähän epäilytti.

mutta pessimistisyys oli (tälläkertaa) turhaa, sehän hytkähti ekalla yrityksellä käyntiin ja kävi kaikilla pätkimättä.
Tästä on hyvä jatkaa.
-Antti-
Re: w114 elvytystä
No sehän kävi tälle sillalailla että kun oli syksyllä hissuksiin osia putsillut ja asennellut, lokasuojat, listat ja oven sisäkalut. Niin sehän alkas talvi painaa päälle ja lumityövehkeet risana eli talliin oli saatava tilaa niin tuli otettua loppukiriä ja tehtyä liikunta kuntoon.
Samalla ku tuli siirrettyä omia avuin varastotilaan niin karkas motivaatio niin tyystin ettei löytynyt kun vasta tässä keväällä.
Tuli siinä nyt jotain hankintoja tehtyä ja sisustan osia pestyä, oli ehkä tarvetta...
Tässä keväällä koittanu sisustaa saada kasaan.


Samalla ku tuli siirrettyä omia avuin varastotilaan niin karkas motivaatio niin tyystin ettei löytynyt kun vasta tässä keväällä.
Tuli siinä nyt jotain hankintoja tehtyä ja sisustan osia pestyä, oli ehkä tarvetta...

Tässä keväällä koittanu sisustaa saada kasaan.

-Antti-
Re: w114 elvytystä
Nojoo, etupenkki tuli ompeluksesta takaisin ja tuli se kasattua nippuun ja asennettua paikoilleen. Ompelemisesta en kunniaa itselleni ota, se täytyi ulkoistaa siskolle. Oikeanlaista ”nahkaa” en mistään löytänyt niin hyödynnettiin toinen penkki mistä kangasosa oli resu. 
Muutkin osat saatu aikalailla paikalleen.
Seuraavaksi pitää varmaan kysellä museomiehiltä ja leimasediltä murheet ja puutteet.
Toki jotain hipluuta pesua ja puleerausta vielä on.

Muutkin osat saatu aikalailla paikalleen.

Seuraavaksi pitää varmaan kysellä museomiehiltä ja leimasediltä murheet ja puutteet.

Toki jotain hipluuta pesua ja puleerausta vielä on.
-Antti-
Re: w114 elvytystä
Hienolta näyttää



Re: w114 elvytystä
Hyvää on tekeminen, on se iso duuni.
Onko kojetaulu ja keskikonsoli alkuperäistä?
Kyllä monesti "sekasikiönä" pääsee museoon, orkkispuristit hermoilee foorumeilla ja on niitä jo aikojensaatossakin "tuunattu".
Itselle kun tekee, on se usein paras palkinto kun saa lähemmäs valmista.
Tuplapuskuri ei ehkä se w114 kaunein, mutta joihin väreihin se sopii. Samoin itselle kun pystärin tekisin taas niin GEN1 ja GEN2 sekoittuisi itselläkin.
Hämärä tämä W114 230.6 kun näyttää ei noudata ihan sitä normaalia: puuviilu, kaiuttimen ritilä nahkaa, keskikonsolin sivun verhoiltu, ovipahvit ja puskurit.
W114 280 E -73->, juurikin sisusta ja puskurit, edestä poistui se tuplapuskuri, oli ollut W114 250 ja 280.
Oliskohan tuo W114 230.6 juurikin sitten W115 220 ja myöhemmin 230.4 korissa vain kutosena moottoriltaan muutoin kuin W115. Daaz sano sää..
Onko kojetaulu ja keskikonsoli alkuperäistä?
Kyllä monesti "sekasikiönä" pääsee museoon, orkkispuristit hermoilee foorumeilla ja on niitä jo aikojensaatossakin "tuunattu".
Itselle kun tekee, on se usein paras palkinto kun saa lähemmäs valmista.
Tuplapuskuri ei ehkä se w114 kaunein, mutta joihin väreihin se sopii. Samoin itselle kun pystärin tekisin taas niin GEN1 ja GEN2 sekoittuisi itselläkin.
Hämärä tämä W114 230.6 kun näyttää ei noudata ihan sitä normaalia: puuviilu, kaiuttimen ritilä nahkaa, keskikonsolin sivun verhoiltu, ovipahvit ja puskurit.
W114 280 E -73->, juurikin sisusta ja puskurit, edestä poistui se tuplapuskuri, oli ollut W114 250 ja 280.
Oliskohan tuo W114 230.6 juurikin sitten W115 220 ja myöhemmin 230.4 korissa vain kutosena moottoriltaan muutoin kuin W115. Daaz sano sää..
W903
V126
W203
V126
W203
Re: w114 elvytystä
Kiitosta. Kyllä siinä vain sitä hommaa on. Vaikka nyt tuo penkki, toisesta kangas toisesta nahat ja kolmannesta ehjiä jousia, ja sitten vielä hitsata retkahtanut selkänoja takas ryhtiin.
Jostain muistelen lukeneeni että nämä varusteet ei kuulunut pienimpään w114 seen.
Tuota puskuriasiaa joskus pohdin, mutta kun puskuri oli purettuna en mitään viitteitä muista kiinnikeistä löytänyt.
Tuota viilua tuskin on koskaan ollut, ei sitä jälkeä jättämättä pois saa.
Nahan pintakuviohan on tässä samanlainen kun tuossa langissa ja se on GEN3 ja on purettuna GEN1 missä se on ihan erilainen.
Vankka usko on että näin on ollut uudesta asti. Auton historian kuulleena varmuudella -85 vuodesta ollut muuttumaton. Ennen sitä ollut etelä-Suomessa jonkin tehtailijan rouvan auto, jotenkin tuunaminen ei sopisi siihenkään.
Jostain muistelen lukeneeni että nämä varusteet ei kuulunut pienimpään w114 seen.
Tuota puskuriasiaa joskus pohdin, mutta kun puskuri oli purettuna en mitään viitteitä muista kiinnikeistä löytänyt.
Tuota viilua tuskin on koskaan ollut, ei sitä jälkeä jättämättä pois saa.
Nahan pintakuviohan on tässä samanlainen kun tuossa langissa ja se on GEN3 ja on purettuna GEN1 missä se on ihan erilainen.
Vankka usko on että näin on ollut uudesta asti. Auton historian kuulleena varmuudella -85 vuodesta ollut muuttumaton. Ennen sitä ollut etelä-Suomessa jonkin tehtailijan rouvan auto, jotenkin tuunaminen ei sopisi siihenkään.
-Antti-
Re: w114 elvytystä
No kyllä siinä jokin tälläinen muoto on ollut, hienoa kun olet selvittänyt.
Eiköhän sillä museoleima irtoa. Hyvää entisöintiä olit penkille tehnyt, siitä peukku!
Eiköhän sillä museoleima irtoa. Hyvää entisöintiä olit penkille tehnyt, siitä peukku!
W903
V126
W203
V126
W203
Re: w114 elvytystä
Nonni, viimme viikolla kävi museomiehet ja eilen tuli paperit, siitä riemastuneena tänään konttorille ja kilvet sieltä irtosi, mustat ja viismerkkiset.
Koeajolla löyty kyllä pikku puutteita, mutta käyntihäiriö vaivaa.
Alkaa suuremmilla kierroksilla rötäämään ja nykimään.
Siihen pitää joku keino etsiä.
Koeajolla löyty kyllä pikku puutteita, mutta käyntihäiriö vaivaa.
Alkaa suuremmilla kierroksilla rötäämään ja nykimään.
Siihen pitää joku keino etsiä.
-Antti-