W213 webasto

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
JuKoS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W213 webasto

Viesti Kirjoittaja JuKoS »

Tulossa 2019 W213 E 200 diesel jossa on tehdasasennuksena polttoainekäyttöinen lämmitin (Webasto?), voiko sillä esilämmittää moottorin/matkustamon ennen käynnistystä? ja millä sitä ohjataan. Jos se on vain ajon aikaiseen lämmitykseen niin voiko sen muuttaa esi lämmittäväksi ja mahdollisesti kaukosäädettäväksi ja kuka/missä tämä tehtäisiin Tampereen alueella?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: W213 webasto

Viesti Kirjoittaja DBFI »

2019-mallisessa se lisälämmitin toimii myös esilämmittimenä mutta ei varsinaisesti lämmitä moottoria ilman muutoksia. Muutosvaihtoehdoista paljon juttua foorumilla.

Kaukosäädin näyttää hinnaston mukaan olevan E-korisessa erillinen lisävaruste. Aika turha kun Mercedes Me:llä saa ohjattua kunhan palvelu on aktiivinen.
tony
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja tony »

JuKoS kirjoitti: Ke 12.10.2022 07:34 Tulossa 2019 W213 E 200 diesel jossa on tehdasasennuksena polttoainekäyttöinen lämmitin (Webasto?), voiko sillä esilämmittää moottorin/matkustamon ennen käynnistystä? ja millä sitä ohjataan. Jos se on vain ajon aikaiseen lämmitykseen niin voiko sen muuttaa esi lämmittäväksi ja mahdollisesti kaukosäädettäväksi ja kuka/missä tämä tehtäisiin Tampereen alueella?
NM: Webastoguru osaa koodata Weban toiminaan niin, että lämmittää moottorin, että sisätilat.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
JuKoS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JuKoS »

Kiitos vastauksista. Kunhan saan auton niin pitää katsoa josko se lähtee lämmittämään heti moottoria, jos ei niin sitten tehtävä muutoksia.
Voiko tuolla Mercedes Me:llä ajastaa lämmityksen alkamisen? Minulla ei ole ikinä moista (Mercedes Me) ollut, sekö on joku vuosimaksullinen palvelu kun koitin netistä katsella? Tarvitseeko puhelimen tukea jotain mersun omaa ohjelmaa, olla rajoittamaton netti vai toimiiko se Bluetooth:in kautta?
Olen aina inhonnut näitä kännykkä appeja ynnä muita kikkailuja, varsinkin maksullisia :problem: , auton pitäisi olla mahdollisimman yksinkertainen käyttää kenelle tahansa. No silloin pitäisi varmaan ostaa Dacia, no ehkä se pitää vain taipua tai laittaa töpseli lämmitin :think:
tony
Mersumies
Mersumies

Voi ajastaa. Mulle ystävällinen Vehon myyjä teki kännykälläni sen toimivaksi 10 minuutissa. Mielestäni käyttö on maksuton, tai ainakaan itse en ole mielestäni maksanut/saannut mitään laskua. Mainitsemani Webastoguru koodasi minulle sen lämmittämään moottoria sekä sisätiloja.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
tony
Mersumies
Mersumies

tony kirjoitti: To 13.10.2022 06:58 Voi ajastaa. Mulle ystävällinen Vehon myyjä teki kännykälläni sen toimivaksi 10 minuutissa. Mielestäni käyttö on maksuton, tai ainakaan itse en ole mielestäni maksanut/saannut mitään laskua. Mainitsemani Webastoguru koodasi minulle sen lämmittämään myös sisätiloja.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Uuden auton mukana tulee yleensä kolmen vuoden Mercedes Me käyttöoikeudet, vähän riippuu yksittäisistä palveluista. Tämä auto näyttää olevan kolmen vuoden kintaalla eli kukkaroa todennäköisesti joutuu jonkin verran raottamaan.

Puhelimella pitää olla nettiyhteys mutta onko kellään älypuhelinta jossa olisi liittymä ilman nettiä?
Vastaa Viestiin