MB 300E 1986 automaattilaatikon öljypohjan tiiviste vuotaa.
Laatikon öljypohja ja tiiviste uusittu. Kiristetty korjausoppaassa kerrottuun momenttiin: 8Nm
Kysymys: Auttaako pulttien kiristäminen? Onko tuossa jokin järjestys jossa pultit tulee kiristää?
Varsinainen ongelma: Laatikko vaihtaa huonosti. Liikkeelle lähdettäessä, vaihde silmään jarru ylös ja kierroksia. Auto lähtee liikkeelle kun kierrokset nousevat ja vaihde ilmeisesti menee vasta tässä vaiheessa päälle? Ajossa vaiheet saattavat heitellä. Yhtäkkiä vaihde pomppaa pienemmälle vaikka mitää radikaalia muutosta kaasupolkimen asennossa ei ole tapahtunut. Pakilla auto tekee samaa mutta vielä lisäksi kun jarrulla hillitsee menoa laatikko täristää.
Öljymäärä: laatikkoon vaihdettu tietysti myös öljyt (ATF220) ja suodatin. Öljymäärä tarkistettu ohjeiden mukaan. Tyhjäkäynnillä, laatikon lämmön ollessa 80C-astetta öljymäärä asettuu tikun yläviivan tasolle kuten kuuluu. Kun oljymäärän tarkistaa auton oltua paikoillaan laatikon ollessa kylmä öljymäärä tikun mukaan on noin 10cm yläviivan yläpuolella? Oikein olisi noin 1cm yläviivan alapuolella..
Osaisiko joku arvella missä vika?
W124 (-86) 722.3 laatikon ongelmat
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ma 14.07.2014 12:33
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W124 (-86) 722.3 laatikon ongelmat
Normaalisti automaattivaihteinen auto pyrkii ryömimään eteenpäin jo tyhjäkäynnillä jos vaihteen laittaa d-asentoon.
Jos tarvii kierroksia että lähtee vetämään, viittaa siihen ettei öljyä ole tarpeeksi kierrossa.
Öljypohjan ruuveja ei saa ylikiristää koska oljypohjan tiivistepinta alkaa painua lommolle ruuvien kohdalta. Kannattaa tarkistaa öljypohja valoa vasten ettei se ole jo aiemmin väännetty lommoille. Jos on, niin tuplatiivisteellä saattaa vielä onnistua tiivistys.
Jos tarvii kierroksia että lähtee vetämään, viittaa siihen ettei öljyä ole tarpeeksi kierrossa.
Öljypohjan ruuveja ei saa ylikiristää koska oljypohjan tiivistepinta alkaa painua lommolle ruuvien kohdalta. Kannattaa tarkistaa öljypohja valoa vasten ettei se ole jo aiemmin väännetty lommoille. Jos on, niin tuplatiivisteellä saattaa vielä onnistua tiivistys.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W124 (-86) 722.3 laatikon ongelmat
Edellämainittujen lisäksi voi kokeilla lisätä painetta.
Re: W124 (-86) 722.3 laatikon ongelmat
Kuullostaa siltä, että on laatikko ajettu piloille kun kerran tiiviste on vuotanut. Eli onko ajettu liikaa huomaamatta, että öljyä ei ole ollut tarpeeksi.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975