W166 adblue kuittausta Kittilä
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: La 10.09.2022 14:58
W166 adblue kuittausta Kittilä
ML herjaa adblue ja näyttää enään 730 km ja säiliö on täytetty 150 km sitten.
Olen tällä hetkellä Kittilässä et olisiko jollain mahdollista katsoa testerillä jos saisi vian pois?
Itsellle ei niin väliä mihin ajelen kun olen lomalla ja kotiinkin on matkaa muuta 100 km
Olen tällä hetkellä Kittilässä et olisiko jollain mahdollista katsoa testerillä jos saisi vian pois?
Itsellle ei niin väliä mihin ajelen kun olen lomalla ja kotiinkin on matkaa muuta 100 km
Re: W166 adblue kuittausta Kittilä
Ei riitä vian kuittaus. Todennäköisesti ad blue säiliö vika.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: La 10.09.2022 14:58
Re: W166 adblue kuittausta Kittilä
Tämä ei ole ensimmäinen kerta. Viimeksi korjaantui vikakoodit poistamalla mut pari kertaa merkkihuollossa ovat joutuneet "opettaa" adblue tason uudestaan. Ja onpa tuo joskus kuittaantunut itselläänkin. Eli auto on hukannut adblue tason pinta tiedon.
Re: W166 adblue kuittausta Kittilä
Ajatuksia adbluen ongelmista. Säiliössä on oltava jonkinlainen anturi millä mittaa aineen määrää. Jos se olis perinteinen kohotyyppinen niin miten mahtaa käydä jos sen lukitsee mekaanisesti lähes täysi-asentoon? Tieto urean riittävyydestä tulee auton tietokoneelle eikä sitä kautta käynnistymiset esty. Miten sit pumppu ja muu ureasysteemi reagoi kun aine loppuu, sitä en tiedä. Varmaan joku on tutkinut ja kokeillut ja saanut kokemuksia...
Re: W166 adblue kuittausta Kittilä
Luulisi että sitten kun aine loppuu, niin auton aivot menee sekaisin kun Nox2 antaa ikävää tietoa kun typpioksideja on scr-pöntön jälkeen liikaa jos ei ureaa suihkuteta oikein.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Re: W166 adblue kuittausta Kittilä
Ei siellä mitään kohoanturia ole. Jysin jossain vanhassa viestissä oli kuvaus anturista joka mittaa muutakin kuin säiliön tason, myös urean laadun. Loput ongelmat tuossa jo selitettiinkin.miksei kirjoitti: ↑Su 11.09.2022 12:39 Ajatuksia adbluen ongelmista. Säiliössä on oltava jonkinlainen anturi millä mittaa aineen määrää. Jos se olis perinteinen kohotyyppinen niin miten mahtaa käydä jos sen lukitsee mekaanisesti lähes täysi-asentoon? Tieto urean riittävyydestä tulee auton tietokoneelle eikä sitä kautta käynnistymiset esty. Miten sit pumppu ja muu ureasysteemi reagoi kun aine loppuu, sitä en tiedä. Varmaan joku on tutkinut ja kokeillut ja saanut kokemuksia...
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: La 10.09.2022 14:58
Re: W166 adblue kuittausta Kittilä
Olettamukset ja tieto eivät aina kohtaa.
No ajelen tuttuun huoltoon huomis aamuksi niin homma hoituu.
No ajelen tuttuun huoltoon huomis aamuksi niin homma hoituu.
Re: W166 adblue kuittausta Kittilä
Viittaatko olettamuksella markoalan veikkaukseen? Olettamus tämäkin mutta eiköhän se säiliö (varaosakokonaisuus) oikkuile eli on viallinen. Jos auto on menossa myyntiin niin kikkailulla voi säästää mutta jos tarkoitus pitää talossa niin eihän se vehossa kuittailu pitkän päälle säästä kun lopulta kuitenkin joutuu vaihtamaan ehjän osan.Jenkkirekka kirjoitti: ↑Su 11.09.2022 16:50 Olettamukset ja tieto eivät aina kohtaa.
No ajelen tuttuun huoltoon huomis aamuksi niin homma hoituu.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)