W166 adblue kuittausta Kittilä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jenkkirekka
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 10.09.2022 14:58

W166 adblue kuittausta Kittilä

Viesti Kirjoittaja Jenkkirekka »

ML herjaa adblue ja näyttää enään 730 km ja säiliö on täytetty 150 km sitten.
Olen tällä hetkellä Kittilässä et olisiko jollain mahdollista katsoa testerillä jos saisi vian pois?
Itsellle ei niin väliä mihin ajelen kun olen lomalla ja kotiinkin on matkaa muuta 100 km
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2722
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W166 adblue kuittausta Kittilä

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ei riitä vian kuittaus. Todennäköisesti ad blue säiliö vika.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Jenkkirekka
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 10.09.2022 14:58

Re: W166 adblue kuittausta Kittilä

Viesti Kirjoittaja Jenkkirekka »

Tämä ei ole ensimmäinen kerta. Viimeksi korjaantui vikakoodit poistamalla mut pari kertaa merkkihuollossa ovat joutuneet "opettaa" adblue tason uudestaan. Ja onpa tuo joskus kuittaantunut itselläänkin. Eli auto on hukannut adblue tason pinta tiedon.
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Re: W166 adblue kuittausta Kittilä

Viesti Kirjoittaja miksei »

Ajatuksia adbluen ongelmista. Säiliössä on oltava jonkinlainen anturi millä mittaa aineen määrää. Jos se olis perinteinen kohotyyppinen niin miten mahtaa käydä jos sen lukitsee mekaanisesti lähes täysi-asentoon? Tieto urean riittävyydestä tulee auton tietokoneelle eikä sitä kautta käynnistymiset esty. Miten sit pumppu ja muu ureasysteemi reagoi kun aine loppuu, sitä en tiedä. Varmaan joku on tutkinut ja kokeillut ja saanut kokemuksia...
MM81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Su 08.02.2015 12:58
Paikkakunta: Vantaa-Ruskeasanta

Re: W166 adblue kuittausta Kittilä

Viesti Kirjoittaja MM81 »

Luulisi että sitten kun aine loppuu, niin auton aivot menee sekaisin kun Nox2 antaa ikävää tietoa kun typpioksideja on scr-pöntön jälkeen liikaa jos ei ureaa suihkuteta oikein.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13256
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W166 adblue kuittausta Kittilä

Viesti Kirjoittaja DBFI »

miksei kirjoitti: Su 11.09.2022 12:39 Ajatuksia adbluen ongelmista. Säiliössä on oltava jonkinlainen anturi millä mittaa aineen määrää. Jos se olis perinteinen kohotyyppinen niin miten mahtaa käydä jos sen lukitsee mekaanisesti lähes täysi-asentoon? Tieto urean riittävyydestä tulee auton tietokoneelle eikä sitä kautta käynnistymiset esty. Miten sit pumppu ja muu ureasysteemi reagoi kun aine loppuu, sitä en tiedä. Varmaan joku on tutkinut ja kokeillut ja saanut kokemuksia...
Ei siellä mitään kohoanturia ole. Jysin jossain vanhassa viestissä oli kuvaus anturista joka mittaa muutakin kuin säiliön tason, myös urean laadun. Loput ongelmat tuossa jo selitettiinkin.
Jenkkirekka
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 10.09.2022 14:58

Re: W166 adblue kuittausta Kittilä

Viesti Kirjoittaja Jenkkirekka »

Olettamukset ja tieto eivät aina kohtaa.
No ajelen tuttuun huoltoon huomis aamuksi niin homma hoituu.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13256
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W166 adblue kuittausta Kittilä

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jenkkirekka kirjoitti: Su 11.09.2022 16:50 Olettamukset ja tieto eivät aina kohtaa.
No ajelen tuttuun huoltoon huomis aamuksi niin homma hoituu.
Viittaatko olettamuksella markoalan veikkaukseen? Olettamus tämäkin mutta eiköhän se säiliö (varaosakokonaisuus) oikkuile eli on viallinen. Jos auto on menossa myyntiin niin kikkailulla voi säästää mutta jos tarkoitus pitää talossa niin eihän se vehossa kuittailu pitkän päälle säästä kun lopulta kuitenkin joutuu vaihtamaan ehjän osan. :?:
Vastaa Viestiin