M103 Päästöt ja käyntihäiriöt
M103 Päästöt ja käyntihäiriöt
Hei. W124 260E olisi avun tarpeessa. Elikkäs päästöistä tuli hylsy leimalla. HC liian korkea tyhjäkäynnillä (422) sekä kierroksilla (200). CO-pitoisuus liian korkea kierroksilla (0,37). Mistä näkisi mitkä on hyväksytyt arvot? Käyntiinlähtö myös joskus haastavaa etenkin kylmänä. Lämpimänä välillä tuntuu niin kuin työntäisi ryyppyä tai jotain rikastetta päälle vaikka moottori on lämmin. Silloin myös ajossa matalilla kierroksilla tuntuu tökkivän joka häviää kun autolla ajaa hetken. Korkeilla kierroksilla en ole nykimistä havainnut. Puristuspaineet mittasin juuri ja sieltä tuli noin 8,5 bar per sylinteri eli paineet olivat tasaiset. Muutenkin taitaa olla ihan hyvät paineet tuolle moottorille? Elikkä venttiili vikaa tuskin on. Onko kellään samanlaisia kokemuksia ja onko miten tullut kuntoon? Koriltaan auto vielä siistissä kunnossa niin ei kehtaisi pellon kulmalle jättää seisomaan. Kiitoksia jo etukäteen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 276
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: M103 Päästöt ja käyntihäiriöt
Tarvis tietää vuosimalli, sekä jos on käytettynä maahantuotu, vaikuttaa jossain tapauksissa.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: M103 Päästöt ja käyntihäiriöt
-92 käyttöönotettu ja trafin mukaan -93 Vuonna rekisteröity suomeen
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 276
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: M103 Päästöt ja käyntihäiriöt
..vähäpäästöinen, ja sitä myöden todella isosti kaasut pielessä 
Polttaako paljon öljyä, onko alkuperäinen katalysaattori.. Itselle jäänyt sellainen tuntuma, ettei mitään vikaa kannata etsiä ke-jetronicista, jossei bensan paineet ole kunnossa.. Siis aiheuttanut omassa eniten häiriöitä. (

Polttaako paljon öljyä, onko alkuperäinen katalysaattori.. Itselle jäänyt sellainen tuntuma, ettei mitään vikaa kannata etsiä ke-jetronicista, jossei bensan paineet ole kunnossa.. Siis aiheuttanut omassa eniten häiriöitä. (
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: M103 Päästöt ja käyntihäiriöt
Hei.mulla oli edellisessä samanlaisia oireita.aivankuin ryyppy päällä.pensapaineensäätimen vaihto autto siihen
Re: M103 Päästöt ja käyntihäiriöt
Öljyä ei ole hävittänyt yhtään vaihtovälillä. Katalysaattori näyttäisi olevan alkuperäinen. Täytyy varmaan seuraavaksi perehtyä tuohon bensanpaineeseen ja sen säätimeen. Millaiset bensapaineet tuommoisessa pitäisi olla? Onko bensapaineensäädin se musta mötikkä siinä polttoaineen jakajan kyljessä? Se on nimittäin kerran jo käytettyyn vaihdettu kun entinen oli jostain syystä halki ja vuoti bensaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 276
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: M103 Päästöt ja käyntihäiriöt
Juu määräjakajan takana on paineen säädin(EHA). Onko tuo korvattu samanlaisesta moottorista, tai osattu säätää oikein?
Paineet mitataan määräjakajan ylä ja ala kammiosta, sekä pumppujen kunto pitää tietysti tarkastaa. Omassa 6bar vaiheilla nuo kammio paineet ja ero kuuluu olla 0,4bar ylä ja ala kammion välillä.
Haulla löytyy useampi ke-jetroniciin liittyvä ketju.
Paineet mitataan määräjakajan ylä ja ala kammiosta, sekä pumppujen kunto pitää tietysti tarkastaa. Omassa 6bar vaiheilla nuo kammio paineet ja ero kuuluu olla 0,4bar ylä ja ala kammion välillä.
Haulla löytyy useampi ke-jetroniciin liittyvä ketju.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: M103 Päästöt ja käyntihäiriöt
W201 2.6 M103 se mötikkä on otettu. Täytyy perehtyä noihin paineisiin seuraavaksi.