Raskas kalusto
Raskas kalusto
Jos tällä foorumilla on ketään "isommista ajokeista" kiinnostuneita, niin tässä olisi uutinen koskien Mersun uusia kuorma-autoja:
Ensi vuonna tulossa myyntiin uusi maastokuorma-auto Arocs, jonka myötä Mercedes esittelee 15,6-litraisen "isolohko-6":n:
http://www.boy.fi/atk/index.php/compone ... des-arocs-" onclick="window.open(this.href);return false;
Ensi vuonna tulossa myyntiin uusi maastokuorma-auto Arocs, jonka myötä Mercedes esittelee 15,6-litraisen "isolohko-6":n:
http://www.boy.fi/atk/index.php/compone ... des-arocs-" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Raskas kalusto
On on. Töissäkin ajellaan Mercedeksellä, Actrossilla.
Tuosta Arocsista olikin jotain linkkiä naapuriforumilla. Hyvähän oiskin jos saatais tänne myös.
Tuosta Arocsista olikin jotain linkkiä naapuriforumilla. Hyvähän oiskin jos saatais tänne myös.
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 233
- Liittynyt: Ti 29.11.2011 22:25
- Paikkakunta: Hki
Re: Raskas kalusto
Kyllä, aina on kiinnostanut. Hienon näköisiä nuo uudetkin ovat, tekniikka nykyisin huimaa jopa henkilöautoihin verrattuna. Eu säännösten osalta mennään vain lisälaitteiden osalta huonoon suuntaan, esim. "hiabit"... Uusia ei uskalla ostaa kun pitää olla ne turvalaitteet jotka valvoo tukijalkoja ja painoja, sisäiset osat hajoaa ja laite on kerrasta halvaantunut.
Re: Raskas kalusto
Tässä virallinen tiedote suomeksi:
http://mb.cision.com/Main/118/9341802/71441.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mb.cision.com/Main/118/9341802/71441.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Raskas kalusto
Onkos mersussa vielä mersun moottori vai vaihtuiko se tänä vuonna toisen merkin moottoreihin?
jonkun kanssa tässä taannoin rupattelin tai sitten se oli siu joka taas vaihtaa motin valmistajaa.
Mersu muuten tai isot valmistaja eivät yleensä käytä kuin omia moottoreitaan mutta se kertoo myös suunnittelun kapasiteetista ja tehtaiden ja menekin suuruudesta.
häpeähän se olisi jos mersussa olisi man -moottori mutta taas cat taas kelpaa kaikille.renaultkin on antanut monelle merkille moottorin kuorma-autoista formuloihin
jonkun kanssa tässä taannoin rupattelin tai sitten se oli siu joka taas vaihtaa motin valmistajaa.
Mersu muuten tai isot valmistaja eivät yleensä käytä kuin omia moottoreitaan mutta se kertoo myös suunnittelun kapasiteetista ja tehtaiden ja menekin suuruudesta.
häpeähän se olisi jos mersussa olisi man -moottori mutta taas cat taas kelpaa kaikille.renaultkin on antanut monelle merkille moottorin kuorma-autoista formuloihin
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Raskas kalusto
Mersu omilla koneillaan, Sisu vaihtoi hiljattain mersun koneisiin, ja taitaa hytitkin tulla mersulta.atlas kirjoitti:Onkos mersussa vielä mersun moottori vai vaihtuiko se tänä vuonna toisen merkin moottoreihin?
jonkun kanssa tässä taannoin rupattelin tai sitten se oli siu joka taas vaihtaa motin valmistajaa.
Mersu muuten tai isot valmistaja eivät yleensä käytä kuin omia moottoreitaan mutta se kertoo myös suunnittelun kapasiteetista ja tehtaiden ja menekin suuruudesta.
häpeähän se olisi jos mersussa olisi man -moottori mutta taas cat taas kelpaa kaikille.renaultkin on antanut monelle merkille moottorin kuorma-autoista formuloihin
E350CDI&A180CDI
Re: Raskas kalusto
Noita OM47x-sarjan koneita on alkuperänsä mukaan myös Detroit (ent. Detroit Diesel)-merkkisinä sekä MTU:na (ent. Maybach Motorenbau), mutta nuo ovat nykyisin Mersun tytäryhtiöitä, eli "oman talon" koneilla edelleen mennään.atlas kirjoitti:Onkos mersussa vielä mersun moottori vai vaihtuiko se tänä vuonna toisen merkin moottoreihin?
jonkun kanssa tässä taannoin rupattelin tai sitten se oli siu joka taas vaihtaa motin valmistajaa.
Mersu muuten tai isot valmistaja eivät yleensä käytä kuin omia moottoreitaan mutta se kertoo myös suunnittelun kapasiteetista ja tehtaiden ja menekin suuruudesta.
häpeähän se olisi jos mersussa olisi man -moottori mutta taas cat taas kelpaa kaikille.renaultkin on antanut monelle merkille moottorin kuorma-autoista formuloihin
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B ... 9Cbersicht" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Raskas kalusto
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GqqYfA2OYgQ[/youtube]
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Raskas kalusto
Kyllä rask.kaluston parissa puuhataan,oikeastaan joka päivä ja harvemmin, todella harvoin ja väkisellä vain h-a:jen & pakujen parissa.
Lienen allerginen autoremonteille =D
Mersun motit on osoittautuneet varsin toimintavarmiksi, jos otetaan verrokiksi vaikka Sisu-Diesel, tuo moottori joka aikanaan oli kestävän koneen maineessa. Oli tosin Valmet merkillä tuolloin. Sittemmin lisättiin venttilejä, pumppu sähköohjattuun, ym. Murheet lisääntyi moninkertaisesti, venttilejä saa tämän tästä kaivaa syl.putkesta kun koittavat yhdyntään männän kera. Usemmiten ventt.kiila(t) pettäneet,
Samoin kävi Volvolle kun Deutz heitti lusikkaa soppaan. Pata on muovilätkää lukuunottamatta Deutz, varsinkin fuusion alkupään motit.
Tarralla ei Deutzista Pentaa tehdä
Sitten tuli VituNakut eli V-ACT, ensin ei jäähdytys toiminut kunnolla 6-pytyssä, eli näissä tapauksissa
siis ykkönen koska jakopää on pakko näköjään ollut tunkea vauhtipyörän taakse,prkl.
Tuo ykkösen jäähdytys siis puutteellinen, syl. putkeissa rajuja korkeusheittoja ym.mukavaa. Se on aina väh. kahden putken ylösveto,jotta koneistamo jolla laitteet pääsee paikalla työstämään lohkoa kauluksen kohtaa. Ovat aika harvassa.
Lienen allerginen autoremonteille =D
Mersun motit on osoittautuneet varsin toimintavarmiksi, jos otetaan verrokiksi vaikka Sisu-Diesel, tuo moottori joka aikanaan oli kestävän koneen maineessa. Oli tosin Valmet merkillä tuolloin. Sittemmin lisättiin venttilejä, pumppu sähköohjattuun, ym. Murheet lisääntyi moninkertaisesti, venttilejä saa tämän tästä kaivaa syl.putkesta kun koittavat yhdyntään männän kera. Usemmiten ventt.kiila(t) pettäneet,
Samoin kävi Volvolle kun Deutz heitti lusikkaa soppaan. Pata on muovilätkää lukuunottamatta Deutz, varsinkin fuusion alkupään motit.
Tarralla ei Deutzista Pentaa tehdä
Sitten tuli VituNakut eli V-ACT, ensin ei jäähdytys toiminut kunnolla 6-pytyssä, eli näissä tapauksissa
siis ykkönen koska jakopää on pakko näköjään ollut tunkea vauhtipyörän taakse,prkl.
Tuo ykkösen jäähdytys siis puutteellinen, syl. putkeissa rajuja korkeusheittoja ym.mukavaa. Se on aina väh. kahden putken ylösveto,jotta koneistamo jolla laitteet pääsee paikalla työstämään lohkoa kauluksen kohtaa. Ovat aika harvassa.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: Raskas kalusto
Täytyikin ottaa lisäselkoa tuosta systeemistä:Tukala kirjoitti: Sitten tuli VituNakut eli V-ACT, ensin ei jäähdytys toiminut kunnolla 6-pytyssä, eli näissä tapauksissa
siis ykkönen koska jakopää on pakko näköjään ollut tunkea vauhtipyörän taakse,prkl.
Tuo ykkösen jäähdytys siis puutteellinen, syl. putkeissa rajuja korkeusheittoja ym.mukavaa. Se on aina väh. kahden putken ylösveto,jotta koneistamo jolla laitteet pääsee paikalla työstämään lohkoa kauluksen kohtaa. Ovat aika harvassa.
Volvo Advanced Combustion Technology,V-ACT
http://www.volvoce.com/constructionequi ... ction.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
kyseessä kai siis pakokaasujen takaisinkierrätys; yleisesti tunnettu lyhenteellä EGR:
http://www.volvoce.com/SiteCollectionDo ... 007-03.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Raskas kalusto
Tunnelmia Power Truck Show'sta:
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Raskas kalusto
Actros uudistuu hieman Edition 2:n myötä:
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... edition-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... edition-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Raskas kalusto
Maailman parhaan kuorma-auton digimittaristot tehtiin suomalaisella osaamisella:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 8bd462b8a5
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 8bd462b8a5
-
- Mersumies
- Viestit: 2784
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Raskas kalusto
Niin, jutussa oli kyse maailman parhaasta kuorma-autosta. Omaan kokemukseen perustuen volvo ei kuulu tähän gategoriaan
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 2784
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Raskas kalusto
Volvoja sai yhden hinnalla kaksi, ensimmäisen ja viimeisen. Kun surkeaan autoon yhdistetään vielä surkeampi huolto, jossa joka käynnin jälkeen on jotain irti, löysällä tai vuotaa, vikadiagnoosi päin persettä, yms,yms, niin itse en keksi yhtäkään syytä, miksi jatkossa viitsisi noiden kanssa tapella. Ja kuljettaja on tuohon aivan yhtä kyllästynyt.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Raskas kalusto
Toisekseen oikeissa kuorma-autoissa ei käytetä V6 moottoreita.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Mersumies
- Viestit: 2784
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Raskas kalusto
Kyllä tuolla Actroksen hytin alla oli viimeksi suora 6 kun katsoin. Tykkäsin kyllä siitä vanhasta veestä.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: Raskas kalusto
En tunne raskasta kalustoa. Vieläkö MB käyttää V8 moottoreita jossain malleissa? Ääni on niissä ainakin hieno.
-
- Mersumies
- Viestit: 2784
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Raskas kalusto
Nykyään mersulla kaikki rivi 6 moottoreita. Taitaa olla Scania ainoa, jolla on vielä V8.ennentauti kirjoitti: ↑Su 07.08.2022 16:46 En tunne raskasta kalustoa. Vieläkö MB käyttää V8 moottoreita jossain malleissa? Ääni on niissä ainakin hieno.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 2784
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Raskas kalusto
Saattaa ne jostain sieltäpäin olla. Pahat kielet väittää, että volvossa 13 olis renu.....
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: Raskas kalusto
Niin Daimler näkyy omistavan Detroit dieselin, joten omia koneita käyttävät.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: Raskas kalusto
Mersun kuorma-autojen valmistus Kiinassa alkoi:
https://www.autoblog.com/2022/09/25/dai ... nVeXCg2ySb
https://www.autoblog.com/2022/09/25/dai ... nVeXCg2ySb
Re: Raskas kalusto
Mercedes on vaikea nimi kirjoittaa:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.