Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Moro !
Osaisiko joku suositella jotain todella hyvää moottorin Suoja-ainetta Dieselille ? 2008 VM CDI - koneeseen.
Toi RVS - aine on vähän turhan tyyristä enkä oikein toisaalta ole vakuuttunut noista Motonetin ihan halvimmistakaan aineista. Tosin, mistä sen tietää, mitä se oikeasti tekee.
Mutta että koneen voitelu paranisi, kulutus pienenisi ja auto soveltuisi paremmin myös kaupunkiajoon. Sitä tulee vielä hetken aikaa, sitten siirryn takas sentään 50km suuntaansa työmatkaan.
Osaisiko joku suositella jotain todella hyvää moottorin Suoja-ainetta Dieselille ? 2008 VM CDI - koneeseen.
Toi RVS - aine on vähän turhan tyyristä enkä oikein toisaalta ole vakuuttunut noista Motonetin ihan halvimmistakaan aineista. Tosin, mistä sen tietää, mitä se oikeasti tekee.
Mutta että koneen voitelu paranisi, kulutus pienenisi ja auto soveltuisi paremmin myös kaupunkiajoon. Sitä tulee vielä hetken aikaa, sitten siirryn takas sentään 50km suuntaansa työmatkaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Nuo "ihme aineet" on ihan turhia, öljynvaihto riittävän usein ja kunnollisilla, oikeanlaisilla öljyillä on paras suoja moottorille.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
No joo, totta varmaankin. Öljyt vaihdettu juuri äskettäin muiden huoltojen yhteydessä. Ajattelin vaan silti, että noi jotenkin "auttaisi" ,mutta eipä varmaankaan auta. Enkä tota Iltalehden RVS-hehkutusuutistakaan saanut auki maksumuurin takia...
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Eikä se riittävän usein tarkoita valmistajan suosittamaa öv-väliä. Itse olen puolittanut tuon välin.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Todennäköisesti paras ja varmasti halvempi on jättää "ihmeaineet" väliin
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
No kyllä se rvs käsittely on ollut ihan toimiva, jos se tuntuu kallilta niin suosittelen miettimään autoilun kulurakenteen uudelleen tarkastelua, oisko joku pienempi auto tai kaupungissa pyöräily vaihtoehtona.
Diesel mersu yleensä tarkoittaa 5.5-10 L/100 km kulutusta riippuen missä ajetaan.
Perheen kakkosauto diesel mini menee 3.8-5l kulutuksella riippuen missä ajetaan, noin niinkun esimerkkinä.
Pienemmät verot minissä ja vakuutukset ja huoltokulut. Silti se seisoo enimmäkseen katoksessa koska mersulla nyt on vaan mukavampi mennä. Mutta taloudellisesti olisi järkevämpää ajaa pienemmällä.
Diesel mersu yleensä tarkoittaa 5.5-10 L/100 km kulutusta riippuen missä ajetaan.
Perheen kakkosauto diesel mini menee 3.8-5l kulutuksella riippuen missä ajetaan, noin niinkun esimerkkinä.
Pienemmät verot minissä ja vakuutukset ja huoltokulut. Silti se seisoo enimmäkseen katoksessa koska mersulla nyt on vaan mukavampi mennä. Mutta taloudellisesti olisi järkevämpää ajaa pienemmällä.
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Olisi kiva nähdä Iltalehden juttu, mutta se on maksumuurin takana kuten joku jo tuossa aiemmin kertoikin.
Olen laittanut RVS-litkua useisiin laitteisiin vuosien aikana ja parhaat vaikutukset tuli Porcheen, jonka öljynpaineet nousi reippaasti ylöspäin sekä käyntiääni muuttui tasaisemmaksi sekä Citroen C5:n automaattilaatikkoon (AL4), jonka käytös muuttui kertaheitolla paremmaksi. Mersun ja muidenkaan nykyaikaisten laatikkojen sisään en ole uskaltanut RVS:ä laittaa. Bemarin bokseri moottoripyörässä ja Mersun 4-dieseleissä en huomannut mitään mainittavaa eroa. Ehkä vaihteet meni pyörässä paremmin päälle.
Olen laittanut RVS-litkua useisiin laitteisiin vuosien aikana ja parhaat vaikutukset tuli Porcheen, jonka öljynpaineet nousi reippaasti ylöspäin sekä käyntiääni muuttui tasaisemmaksi sekä Citroen C5:n automaattilaatikkoon (AL4), jonka käytös muuttui kertaheitolla paremmaksi. Mersun ja muidenkaan nykyaikaisten laatikkojen sisään en ole uskaltanut RVS:ä laittaa. Bemarin bokseri moottoripyörässä ja Mersun 4-dieseleissä en huomannut mitään mainittavaa eroa. Ehkä vaihteet meni pyörässä paremmin päälle.
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Xado on samaa tavaraa. Tuo rvs lienee vain Suomessa ja lisenssillä. Neuvostoliiton sotateollisuuden tekele, missälie tehtaat nykyään, Ukrainassa ainakin oli
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1326
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Ja Resurs on sekin vastaava tuote.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Fortea olis tarkoitus kokeilla vanhaan om617a moottoriin eli 5 sylinterinen 3 litrainen turbodiesel. Ihan mielenkiinnosta että väheneekö huohotus, toki ei mitenkään poikkeuksellisesti huohota noin 400 tkm ajetuksi ja 41 vuotiaaksi.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1326
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Forté on puhdistusaine, ei aloittajan kysymykseen vastaus.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
RVS ja vastaavat aineet väittävät perustuvansa niiden "tribokeraamisiin" ominaisuuksiin eli aine tarttuisi öljystä moottorin kitkapinnoille ja siten vähentäisi kitkaa. Jos oikein muistan, RVS vetoaa juurikin venäläiseen patenttiin, mutta vastaaviin väitteisiin perustuvia aineita ja patentteja on muitakin. On kiistatonta, että keraamiset aineet voivat todella pienentää kitkaa, mutta on kiistanalaista, onnistuuko polttomoottorin liukulaakerien pinnoittaminen oikeasti voitelujärjestelmään lisättävällä "käärmeöljyllä".
Mutta ihmeaineilla on massiivisia pseudoefektejä, johihin niiden suosio pääosin perustuu. Voi myös pohtia, että kun moottori- ja voiteluöljyteollisuus investoi valtavia summia tuotekehitykseen, miten tämä tribokeramiikka onkin jäänyt heiltä tykkänään huomaamatta?
Mutta ihmeaineilla on massiivisia pseudoefektejä, johihin niiden suosio pääosin perustuu. Voi myös pohtia, että kun moottori- ja voiteluöljyteollisuus investoi valtavia summia tuotekehitykseen, miten tämä tribokeramiikka onkin jäänyt heiltä tykkänään huomaamatta?
Viimeksi muokannut pazo, La 04.06.2022 09:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Auton-/moottorien valmistajat tilaavat öljyt yleensä. Ei autoja nykyään valmisteta kestämään isältä pojalle jne, sehän on olisi typerää bisnestä, joten ei niiltä odoteta mitään snakeoil ominaisuuksia.
Mikäli oikein muistan, niin tuo kehitettiin panssarivaunujen koneisiin, jotta niistä saataisiin enemmän toimintatunteja irti. Ja varmaan muihinkin missä tarvittiin kitkarasituksen pienentämistä
Jälkimarkkinat ovat täynnä kaikenlaista hömppää, mutta on niitä ihan toimiviakin aineita/pinnoituksia keksitty ja käytetty mersussakin
Toki niillä pyritään tekemään vain valmistus halvemmaksi, yleensä
Mikäli oikein muistan, niin tuo kehitettiin panssarivaunujen koneisiin, jotta niistä saataisiin enemmän toimintatunteja irti. Ja varmaan muihinkin missä tarvittiin kitkarasituksen pienentämistä
Jälkimarkkinat ovat täynnä kaikenlaista hömppää, mutta on niitä ihan toimiviakin aineita/pinnoituksia keksitty ja käytetty mersussakin
Toki niillä pyritään tekemään vain valmistus halvemmaksi, yleensä
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Resurs meni tänään G-wagenin koneeseen. Viime kesänä laitoin 300 SEL 6.3 moottoriin samaa tavaraa. Ajoin wanhuksella niin vähän että en osaa sanoa vailutuksesta, ihan kuin olis öljynpaineet vähän korkeammalla (kuumana, tyhjäkäynnillä).
Pistin resurssit aikanaan myös 500E M119 moottorin kun se tuprautti käynnistyksessä ja söi ajossa öljyä. Vaihdoin Castrol 10W-60 öljyt samalla Valvolinen 5W-40 Max Lifeen niin öljynkulutus ja tuprauttelu loppui siihen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Eikös rvs ole enemmän sellaiseen jatkuvaan käyttöön, kun taas resurs sanoo tekevänsä pinnoitteen ja käyttöväli on kymmeniä tuhansia? Vai muistanko ihan väärin.
Resursia on vaihteistoon ja moottoriin molempiin muutama purkki kun työkaveri hankki venäjältä niitä viime syksynä kun pyysin.
8€ purkki.
David browniin laitoin resursin moottoriin. Ehkä vähän hiljeni ja savutus väheni,mutta varmaksi ei osaa sanoa kun on pelkästään lumen aurauksessa talvisin.
Kubotan kaivurin hydrauliikkaan kaadoin kerran kokeeksi rvs purkin.
Parin viikon päästä oli imusuodatin tukossa kaikesta mitä hydrauliöljyn sekaan on vuosien saatossa mennyt ja samalla vaihdoin hydrauliöljytkin,joten se kokeilu meni pilalle.
Ajatuksena oli josko pumpuille olisi saanut terävyyttä lisää pienillä kierroksilla. Sitä tuntuu nyt olevan uusilla öljyillä reilusti,kylmänä jopa ärsyttävä käyttää jos ei laske kierroksia todella alas kun liikkeet ovat muuten aika hätäisiä.
Loput resursit kaatelen pikkuhiljaa johonkin kun tulee halu kokeilla sitä.
Piti laittaa c:hen viimeksi peräöljyn vaihdossa kun on viimeiset 200tkm moottorijarrulla pitkän moottoritie ajon jälkeen vähän ulvonut,mutta unohdin lisätä.
Resursia on vaihteistoon ja moottoriin molempiin muutama purkki kun työkaveri hankki venäjältä niitä viime syksynä kun pyysin.
8€ purkki.
David browniin laitoin resursin moottoriin. Ehkä vähän hiljeni ja savutus väheni,mutta varmaksi ei osaa sanoa kun on pelkästään lumen aurauksessa talvisin.
Kubotan kaivurin hydrauliikkaan kaadoin kerran kokeeksi rvs purkin.
Parin viikon päästä oli imusuodatin tukossa kaikesta mitä hydrauliöljyn sekaan on vuosien saatossa mennyt ja samalla vaihdoin hydrauliöljytkin,joten se kokeilu meni pilalle.
Ajatuksena oli josko pumpuille olisi saanut terävyyttä lisää pienillä kierroksilla. Sitä tuntuu nyt olevan uusilla öljyillä reilusti,kylmänä jopa ärsyttävä käyttää jos ei laske kierroksia todella alas kun liikkeet ovat muuten aika hätäisiä.
Loput resursit kaatelen pikkuhiljaa johonkin kun tulee halu kokeilla sitä.
Piti laittaa c:hen viimeksi peräöljyn vaihdossa kun on viimeiset 200tkm moottorijarrulla pitkän moottoritie ajon jälkeen vähän ulvonut,mutta unohdin lisätä.
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Venäläisiin panssarivaunuihin kehitetty ihmeaine joo ihan varmasti niihin mitään ole kehitetty venäjällä kaikki on paskaa paitsi kusi ja sanonta ryssitty ei ole syntynyt tyhjästä.
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
ei kai noihin litkuihin "ihmeaineisiin" kukaan oikeesti sekoo. Näitä motor up.ja on ollu iän ajan ja täyttä hompuukia.
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Kahdessa öljynvaihdossa käytin moottoripyörässä X1R:ää ja "ulinaraja" suurimmalla vaihteella siirtyi paljon alemmas, suurin piirtein 90 ---> 75.
Tai sitten muutos johtui jostain muusta, lukija voi itse valita haluamansa syyn.
RVS ei ole kokemusta, Forte Diesel Fuel Conditioneria suosittelee Mercedes-Benz maahantuojakin tietyissä ongelmatapauksissa jne...
Aloittajan kysymykseen vastaisin että lisäaineen sijasta lyhyempi öljynvaihtoväli ja laadukas (joo, voi olla että kaikki öljyt ovat laadukkaita, itse käytän mitä milloinkin) moottoriöljy varmistavat voitelun. Kulutukseen et pysty vaikuttamaan millään moottoriöljyn sekaan laitettavalla aineella niin, että lisäaineen hinta säästyisi...
Tai sitten muutos johtui jostain muusta, lukija voi itse valita haluamansa syyn.
RVS ei ole kokemusta, Forte Diesel Fuel Conditioneria suosittelee Mercedes-Benz maahantuojakin tietyissä ongelmatapauksissa jne...
Aloittajan kysymykseen vastaisin että lisäaineen sijasta lyhyempi öljynvaihtoväli ja laadukas (joo, voi olla että kaikki öljyt ovat laadukkaita, itse käytän mitä milloinkin) moottoriöljy varmistavat voitelun. Kulutukseen et pysty vaikuttamaan millään moottoriöljyn sekaan laitettavalla aineella niin, että lisäaineen hinta säästyisi...
wiimax.fi
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
En tiedä onko varsinaista käärmeöljyä, mutta shudder-fix ainakin toimii
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Anteeksi aiempaan,tarkoitin aiemmin x1r että taisi olla enemmän jatkuvaan käyttöön?
Kirjoitin rvs aiemmin.
Eikös resurs ollut vastaavaa kun rvs.
Kirjoitin rvs aiemmin.
Eikös resurs ollut vastaavaa kun rvs.
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Geländewagenin M103 moottorin käyntiääni on selvästi hiljentynyt kun olen nyt ajenut Resurssit koneessa. Tuossa kun taajamassaa ajelee niin on todella oudon hiljainen laitos nyt, ei kuulu moottorin ääntä sisälle, aavemaista. Maantiellä rengasmelu on esillä ja sitten tuulen suhinat kun ajaa satasta. Voisin sanoa myös että hieman korkempi öljynpaine tyhjäkäynnillä mutta odotellaan kun tulee lämpimämpi keli niin sekin varmistuu.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Jos käsittely maksaa 200 euroa, ja sen vaikutuskesto on 100 tkm, niin km-kustannus on 0,2 senttiä kilometrille. Jos sille luvataan 5 % polttoainesäästö, niin esim 10 -> 9,5 l/100 km. Puolilitraa maksaa ainakin 1,10 euroa, joten 100 tkm ajossa polttoainesäästö olisi 1100 euroa, eli voittoa 900 euroa. Puolet pienemmällä kulutuksellakin voittoa jäisi 450-550 euroa. 200 tkm:n ajolla säästäisikin jo jonkinlaisen sähköpyörän hinnan verran.MJPfin kirjoitti: ↑Pe 03.06.2022 09:20 No kyllä se rvs käsittely on ollut ihan toimiva, jos se tuntuu kallilta niin suosittelen miettimään autoilun kulurakenteen uudelleen tarkastelua, oisko joku pienempi auto tai kaupungissa pyöräily vaihtoehtona.
Diesel mersu yleensä tarkoittaa 5.5-10 L/100 km kulutusta riippuen missä ajetaan.
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Voihan sille luvata mitä vaan, mutten kyllä usko noihin lukuihin.
Ja tietysti tosiaan riippuu mistä lähdetään liikkeelle, mitä isompi kulutus lähtöjään, sitä enemmän sama prosentuaalinen säästö (jos sellaista ylipäänsä tulee) tarkoittaa euroissa.
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Epävirallisesti sille "luvataan" parhaimmillaan 10 % kulutussäästö, mutta tuo 5 % on TÜV-testissä saatu tulos. Riippuu sekin tietysti lähtötilanteesta. Jos on jo ajettu esim parhailla öljyillä, ja muutenkin hyvin huolletulla autolla, kulutussäästön mahdollisuuden voi olettaa olevan pienempi. Omaa kokemusta minulla ei ole, kun en koskaan ole käyttänyt mitään muitakaan lisäaineita.
Mainostekstissä ennustetaan käsittelyillä moottorille monikertainen kesto. Jos mersun moottori kestää normaalisti miljoona kilometriä, niin sitten tuon aineen avulla se kestäisi varmaan kolme miljoonaa km. Taitaa monilla jäädä hyöty käyttämättä.
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Polttoaineen säästö autossa moottorin kitkaa vähentämällä on mahdotonta.
moottorin kulutuksesta kitkan osuus on häviävän pieni, 5-8%.
Sitten kun lisätään ilmanvastus ja renkaiden vierintävastus yhtälöön, ollaan kokonaiskulutuksesta jossain 1% paikkeilla.
RVS:n tehoon uskon muuten kyllä, kun on nähnyt puristuspainemittauksia ennen/jälkeen ja kiihdytysauton sisuskaluja RVS:llä ja ilman niin eroa on.
Suojaa kulumiselta ja ujosti korjaa jo tapahtunutta kulumista, ei se toki kuluneita laakereita ehjäksi tee.
Toki, jos kuluneen moottorin puristukset palautuu, sillä toki on mitattavaa kulutusvaikutusta.
Ehjässä moottorissa sen sijaan ei.
moottorin kulutuksesta kitkan osuus on häviävän pieni, 5-8%.
Sitten kun lisätään ilmanvastus ja renkaiden vierintävastus yhtälöön, ollaan kokonaiskulutuksesta jossain 1% paikkeilla.
RVS:n tehoon uskon muuten kyllä, kun on nähnyt puristuspainemittauksia ennen/jälkeen ja kiihdytysauton sisuskaluja RVS:llä ja ilman niin eroa on.
Suojaa kulumiselta ja ujosti korjaa jo tapahtunutta kulumista, ei se toki kuluneita laakereita ehjäksi tee.
Toki, jos kuluneen moottorin puristukset palautuu, sillä toki on mitattavaa kulutusvaikutusta.
Ehjässä moottorissa sen sijaan ei.
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Ei vaikuttanut minulla RVS kulutukseen ollenkaan. Toivottavasti siitä oli jotain muuta hyötyä. Tein joku vuosi sitten kaksinkertaisen käsittelyn 500tkm ajettuun W124 250 dieseliin.
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
RVS:n patentti (englanniksi) löytyy mm. tästä: https://patents.google.com/patent/US20100184585A1/en
Siinä aineen koostumukseksi sanotaan SiO2 (46-54%), MgO (26-32), Al2O3 (2-5%), Fe2O3 (1.0-1.5%), CaO (0.1-0.3%) ja H2O (<5%). Kun nuo ovat vettä lukuun ottamatta tunnetusti hiovia aineita, ne ovat tuotteessa hyvin hienojakoisina "nanopartikkeleina". Väitetysti ne tarttuvat öljystä moottorin liukupinnolle ja muodostavat liukkaan pinnan. Vastaavia patentteja on muitakin, joissa pinnoiteaineet hieman vaihtelevat.
Siinä aineen koostumukseksi sanotaan SiO2 (46-54%), MgO (26-32), Al2O3 (2-5%), Fe2O3 (1.0-1.5%), CaO (0.1-0.3%) ja H2O (<5%). Kun nuo ovat vettä lukuun ottamatta tunnetusti hiovia aineita, ne ovat tuotteessa hyvin hienojakoisina "nanopartikkeleina". Väitetysti ne tarttuvat öljystä moottorin liukupinnolle ja muodostavat liukkaan pinnan. Vastaavia patentteja on muitakin, joissa pinnoiteaineet hieman vaihtelevat.
Uskonasioiden puolelle RVS tosiaan menee, koska keraamisia pinnoitteita ei tavallisesti tehdä öljykylvyillä. Kuten edelläkin kirjoitin, ei ole myöskään uskottavaa, etteivät alan suuret toimijat hyödyntäisi tribokeramiikkaa, jos se oikeasti toimisi myyntipuheiden mukaisesti. Monille kuluttajille tulee kuitenkin näistä aineista verraton placebovaikutus, että moottori toimii paremmin ja ovat siitä valmiita maksamaankin.
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Hmmm... Tuotteessa on siis puolet hiekkaa ja prosentti ruostetta... En ehkä olisi ensimmäisenä mokomaa tököttiä moottoriin tunkemassa.pazo kirjoitti: ↑To 09.06.2022 22:46 RVS:n patentti (englanniksi) löytyy mm. tästä: https://patents.google.com/patent/US20100184585A1/en
Siinä aineen koostumukseksi sanotaan SiO2 (46-54%), MgO (26-32), Al2O3 (2-5%), Fe2O3 (1.0-1.5%), CaO (0.1-0.3%) ja H2O (<5%). Kun nuo ovat vettä lukuun ottamatta tunnetusti hiovia aineita, ne ovat tuotteessa hyvin hienojakoisina "nanopartikkeleina". Väitetysti ne tarttuvat öljystä moottorin liukupinnolle ja muodostavat liukkaan pinnan. Vastaavia patentteja on muitakin, joissa pinnoiteaineet hieman vaihtelevat.
Uskonasioiden puolelle RVS tosiaan menee, koska keraamisia pinnoitteita ei tavallisesti tehdä öljykylvyillä. Kuten edelläkin kirjoitin, ei ole myöskään uskottavaa, etteivät alan suuret toimijat hyödyntäisi tribokeramiikkaa, jos se oikeasti toimisi myyntipuheiden mukaisesti. Monille kuluttajille tulee kuitenkin näistä aineista verraton placebovaikutus, että moottori toimii paremmin ja ovat siitä valmiita maksamaankin.
Ja kaikki tuo vesiliuoksessa. Veden lisääminen moottoriöljyyn onkin oikea kuningasajatus.
Jos mies puhuu, eikä yksikään nainen ole kuulemassa, niin onko mies silti väärässä?
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Tässä VMP Auton patentti Resurs-aineelle: https://patents.google.com/patent/US737 ... S7375060B2
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Paras ja halvempi Vastine RVS-"ihmeaineelle"
Joissain tilanteissa se pienempi kitka voi tarkoittaa, että voidaan ajaa aiempaa isommalla vaihteella. Esim automaatissa hiemankin parantunut teho riittää siihen, että tarvitsee vaihtaa myöhemmin pienemmälle ja voi vaihtaa aiemmin isommalle. Maantieajossa merkitys on pienempi, mutta paljon vaihtoja ja kiihdytyksiä sisältävässä ajossa sillä voi olla merkitystä. Sama pätee tietty manuaalivaihteiseenkin, mutta siinä kuski lopulta päättää vaihtamiskohdat ja millä vaihteella ajaa.