Potilas on R550 joka on ollut omistuksessani puolisen vuotta. Siis se vetokoukku Noin 3 kertaa tuona aikana on sytyttänyt oranssin moottorivalon mittaristoon ilman muuta havaittavaa oiretta. Kuittaantuu Bilteman halpiksella ja saattaa hälytys pysyä pois sen 1-3 kk kunnes kelit taas muuttuvat kosteampaan suuntaan?
Tyhjäkäynti humppaa tietyn lämpöisellä koneella liikennevaloseisahduksissa aavistuksen verran, ja uudet Champion-tulpan ovatkin odottamassa asennusta tällä hetkellä. Tulis vaan se kesä niin pääsisi askartelemaan pihalla autotallin edustalla.
Muuten potilas voi hienosti ja kaikki ruoka ja juominen kelpaavat. Herää aamulla loistavasti ja vie perille moitteetomasti.
Eli mikä hemmetti on tuo U3??? ja mistä se voisi johtua? Tämä tietäjille pohdintaan. Nimittäin "U codes are for faulty communication between different modules of your vehicle."
Viimeksi muokannut Avantgarde, Pe 03.06.2022 12:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avantgarde kirjoitti: ↑Pe 03.06.2022 11:28
Potilas on R550 joka on ollut omistuksessani puolisen vuotta. Siis se vetokoukku Noin 3 kertaa tuona aikana on sytyttänyt oranssin moottorivalon mittaristoon ilman muuta havaittavaa oiretta. Kuittaantuu Bilteman halpiksella ja saattaa hälytys pysyä pois sen 1-3 kk kunnes kelit taas muuttuvat kosteampaan suuntaan?
Tyhjäkäynti humppaa tietyn lämpöisellä koneella liikennevaloseisahduksissa aavistuksen verran, ja uudet Champion-tulpan ovatkin odottamassa asennusta tällä hetkellä. Tulis vaan se kesä niin pääsisi askartelemaan pihalla autotallin edustalla.
Muuten potilas voi hienosti ja kaikki ruoka ja juominen kelpaavat. Herää aamulla loistavasti ja vie perille moitteetomasti.
Eli mikä hemmetti on tuo U3??? ja mistä se voisi johtua? Tämä tietäjille pohdintaan.
Luin tämän moneen kertaan mutta silti en saa selvää kuka tämä U3 nyt on, lukeeko se takaluukussa, vetokoukun tyyppikilvessä, mittaristossa, bilteman lukulaitteen vikakooditulkinnassa? Jos se on jälikmmäinen ja google ei kerro enempää niin turha sitä arpoa, vaan menee johonkin lukemaan laitteella mikä oikeasti osaa koodeja lukea. Eikä mihinkän motomaattiin.
Aika vahvaa puhetta "mersumekaanikolta" Kannattaa ehkä sunnuntaina yrittää uudestaan ns. selvinpäin)
Lukemisen ymmärtäminen on aika hyvä lähtökohta elämälle ja sen ymmärtämiselle? Eli jos kirjoitan ISOILLA KIRJAIMILLA niin helpottaisiko ymmärtämistä?
- U3 ON SAATTANUT OLLA SAKSALAISTEN ENSIMMÄISIÄ SUKELLUSALUKSIA
- TAKALUUKUSSA ON JOKIN KUMMA TÄHTI, R550, 4-Matic (sorry - matic meni pienillä)
- VETOKOUKUN TYYPPIKILVESSÄ LUKEE KIRJOITETTUNA "BOSAL"
- MITTARISTOSSA ON PALJON ERI TEKSTEJÄ
- BILTEMAN LUKULAITTEESSA LUKEE U3???
Motomaatissa olen lähinnä käynyt jälkikiristyttämässä vanteet renkaanvaihdon jälkeen - kuuluu nimittäin rengashotellin hintaan.
OISKO MUUTA VITTUILTAVAA - NÄIN NIIN KUIN ALKUUN?
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
No tämäpä sinun ärähdyksesi saa varmaan kaikki kilvan paneutumaan ongelmaasi ja sillä tarkoitan autossa olevaan, tuohon toiseen ei varmaan tältä palstalta apua löydy
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Niin - jos yhden molopään "mersumiehen" wittuilu alkuperäiseen kysymykseen saa aikaiseksi ns. negatiivisen vastausryöpyn, niin tyydytään sitten siihen... Kuitenkin, ihan asiallisesta kysymyksestä oli alkujaan lähtökohta ... Eli ei taida riittää asiantuntemusta täällä huutelijoilla?
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Niin, kun se U3 ei ole mikään mersun vikakoodi, tai ainakaan sellaiseen ei ole tullut törmättyä missään yhteydessä. Siksi (myönnän, hieman provoisoiva) jatkokysymys, joka osui vissiin johonkin...
Asiasta mitään tietämättä: onkohan niin, että olet saanut tuon "U3" -koodin jollain "bilteman halpiksella"? Jos olet, niin lueta vikakoodit Starilla. Kuten MiHe edellä toteaa, U3 ei ole Daimlerin vikakoodi.
Halvimmatkin skannerit ylensä osaavat kyllä sammuttaa moottorin vikavalon, mutta antavat tavallisesti vain harvoja oikeita valmistajan vikakoodeja.
Viestintä tosin näyttää aikalailla epäonnistuneen tässä ketjussa... pahoittelen, jos menee hutiin minultakin?
Hienoa viestintää - tosin kukaan ei ota kantaa alkuperäiseen ongelmaan! Ainoastaan irrotellaan lauseita ja sanoja ja niistä läjäytetään paskaa tuulettimeen Tosin taitaa tulla omille silmille kun tarkkaan lukee Hieno ASIANtuntijapalsta kyseessä?
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
MiHe kirjoitti: ↑Pe 03.06.2022 14:45
Niin, kun se U3 ei ole mikään mersun vikakoodi, tai ainakaan sellaiseen ei ole tullut törmättyä missään yhteydessä. Siksi (myönnän, hieman provoisoiva) jatkokysymys, joka osui vissiin johonkin...
No onnea, ehkä joku tietää ja jaksaa vastata.
Kyllä ihan kansainväliset tietävät kertoa:
U3xxx "U codes are for faulty communication between different modules of your vehicle."
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
epk kirjoitti: ↑Pe 03.06.2022 18:46
The U3FFF code might also indicate a faulty scanner, or display simply because the type of scanner or app being used is unable to read the code.
Eli autossa ei ole vikaa - yes.
Vikakoodin lukija on vaan ollut paskalaatua.
Samahan lausehan jo monta kertaa sulle ihan suomeksi tuolla edellä kerrottu.
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180