W202 ECUjen erot???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MrGallop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ke 03.08.2005 21:10
Paikkakunta: Oulu

W202 ECUjen erot???

Viesti Kirjoittaja MrGallop »

Löytyykö täältä tietäjää moottori ohjausbokseista?
Mua kiinnostaisi nyt erot ja vaihtokelpoisuudet bensamoottorisista facelift malleista joissa se "kokomuovi" avain(oisko jotain 98-00). Pitääkö boksin osanumero olla prikulleen sama ja onko 1.8 vs 2.0 moottoreissa samaa boksia ja ohjelmaa? Myös manuaali /automaatti vaikutukset, onko merkitystä, voiko starilla tai jollain muuttaa vai pitääkö manuaaliin olla manuaalissa ollut boksi jne...
Toivottavasti joku tietää ettei tarvisi alkaa kantapään kautta kokeilemaan!
Ja vielä lisäys, että olen hommaamassa boksia, rattilukkoa ja virtalukkoa settinä, sehän se helpoin ilmeisesti saada paketti pelaamaan kun ei "väärää" virtalukkoa kukaan pysty saamaan pelaamaan eri boksin kanssa?
Avatar
Ajelia.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 04.01.2009 11:45

Re: W202 ECUjen erot???

Viesti Kirjoittaja Ajelia. »

Joloakin on eri numerolla käyntiin lähteny ja kulkenu.. Itte hain romikselta boksin 2-3 numeroo oli eri. Ei ees startannu. Eikö samanumeroisii löydy Suomen romuista tai ebaysta. Mulla kävi auto epätasaisesti, autosähköliike sano ethä ecu, tulpat/tulpanjohdot vaihdoin.. mahdolliset Ilmavuodot tukin, ilmasuodattimen vaihdoin ym, kaasuläppäkotelon puhdistin.. Alkoi käynti olemaan normaali.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W202 ECUjen erot???

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MrGallop kirjoitti: Ti 15.03.2022 22:22 Löytyykö täältä tietäjää moottori ohjausbokseista?
Mua kiinnostaisi nyt erot ja vaihtokelpoisuudet bensamoottorisista facelift malleista joissa se "kokomuovi" avain(oisko jotain 98-00). Pitääkö boksin osanumero olla prikulleen sama ja onko 1.8 vs 2.0 moottoreissa samaa boksia ja ohjelmaa? Myös manuaali /automaatti vaikutukset, onko merkitystä, voiko starilla tai jollain muuttaa vai pitääkö manuaaliin olla manuaalissa ollut boksi jne...
Toivottavasti joku tietää ettei tarvisi alkaa kantapään kautta kokeilemaan!
Ja vielä lisäys, että olen hommaamassa boksia, rattilukkoa ja virtalukkoa settinä, sehän se helpoin ilmeisesti saada paketti pelaamaan kun ei "väärää" virtalukkoa kukaan pysty saamaan pelaamaan eri boksin kanssa?
Kyllä suomessa kukaan saa "väärän" virtalukon pelaamaan eri boxsien kanssa
tosin siitä joutuu maksamaan muutakin kuin jotain kymppejä,
ihan kaupalisiakin toimijoita on
kysy vaikka tuolata tarjousta sercap
Mökkillä
'
MrGallop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ke 03.08.2005 21:10
Paikkakunta: Oulu

Re: W202 ECUjen erot???

Viesti Kirjoittaja MrGallop »

No nyt tuli hyvä vinkki, kiitoksia!
Ei näitä toimijoita helppo ole löytää, enkä ole kyllä kympeillä ajatellutkaan että asia hoituisi? Kyllä se satasia maksaa ihan varmasti, jospa alle tonnin selviää niin hyvä homma.
Boksien eroja tässä vähän kyselin, mutta jospa ei tarvi välttämättä siihen mennä.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W202 ECUjen erot???

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MrGallop kirjoitti: Ma 21.03.2022 15:43 No nyt tuli hyvä vinkki, kiitoksia!
Ei näitä toimijoita helppo ole löytää, enkä ole kyllä kympeillä ajatellutkaan että asia hoituisi? Kyllä se satasia maksaa ihan varmasti, jospa alle tonnin selviää niin hyvä homma.
Boksien eroja tässä vähän kyselin, mutta jospa ei tarvi välttämättä siihen mennä.
Tuo kympit tuli juuri totemuksesta että tekijää ei löydy,
sekun on yleensä se yleinen syy että jos edes jotenkin kohtuulisen korvauksen
työn tekijä haluaisi niin koitettan löytää joku joka ei sitä halua

automatin ecu manuaalin niin "ohjelmanmuutos" ja toisin päin,
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin