2003 vuoden W211 (200cdi). Kuulemma kardaanin keskituen laakeri pitää vinkuvaa ääntä (etenkin pienessä vauhdissa ja varsinkin pakkasella).
1. Miten ko vaihto tehdään? Pitää pitää irroittaa ja huomioida? Ja missä järjestyksessä? Rautalankaohje olisi hyvä.
2. Kannattaako ostaa se koko osakokonaisuus, missä on laakeri, kummi ja itse tukirauta? Vai pelkkä laakeri?
W211 - kardaanin keskituen laakerin vaihto
W211 - kardaanin keskituen laakerin vaihto
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 - kardaanin keskituen laakerin vaihto
211 ei omaa kokemusta, mutta luultavasti:pakoputki irti, suojapellit irti, ja sitten pääsee irrottamaan rättinivelistä ja kannakkeet a kardaanin.
Uuden tuen laittaisin kokonaan tai vähintään kumi ja laakeri vaihtoon. Ja laadukkailla osilla, mitä on muutkin kehuneet.
Uuden tuen laittaisin kokonaan tai vähintään kumi ja laakeri vaihtoon. Ja laadukkailla osilla, mitä on muutkin kehuneet.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: W211 - kardaanin keskituen laakerin vaihto
1. suojapeltiä keskeltä irti, yks kaksosane ja toinen vähän isompi ja välirauta irti
2. takaa kuminivel irti voi olla vähän tiukassa kiinni tarvii vähän kammeta että saa irti
3. kardaani keskeltä poikki, paikka kannattaa merkata että tulee oikeeseen asentoon kasatessa
4. vanha kannake pois, voi tarvita jonkinlaisen ulosvetäjän
Helpompi vaihtaa osakokonaisuus
torx 45,ja 55 tai 60
torx e12 hylsy
m8 hylsy mieluummin pitkä
m18 avain
iso ruuvari tai rengasrauta
2. takaa kuminivel irti voi olla vähän tiukassa kiinni tarvii vähän kammeta että saa irti
3. kardaani keskeltä poikki, paikka kannattaa merkata että tulee oikeeseen asentoon kasatessa
4. vanha kannake pois, voi tarvita jonkinlaisen ulosvetäjän
Helpompi vaihtaa osakokonaisuus
torx 45,ja 55 tai 60
torx e12 hylsy
m8 hylsy mieluummin pitkä
m18 avain
iso ruuvari tai rengasrauta
Re: W211 - kardaanin keskituen laakerin vaihto
Todellakin merkkaa kardaani joka kohdasta että tulee samoihin kohtiin.
Kun sitten huomaat että ristikkonivel on todella pykinyt, voit kasata uudella kannattimella ja purkaa kardaanin puolen vuoden päästä kun sievoinen humina täyttää kabiinia.
Jos yhtään pidempään pidät autoa niin koko kardaani ammattilaiselle. Vaihtaa ristikon, kasaa uudet osat ja tasapainottaa. Tulee hiljainen kerrasta.
Kun sitten huomaat että ristikkonivel on todella pykinyt, voit kasata uudella kannattimella ja purkaa kardaanin puolen vuoden päästä kun sievoinen humina täyttää kabiinia.
Jos yhtään pidempään pidät autoa niin koko kardaani ammattilaiselle. Vaihtaa ristikon, kasaa uudet osat ja tasapainottaa. Tulee hiljainen kerrasta.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: W211 - kardaanin keskituen laakerin vaihto
http://www.ko-met.fi/fi/Kardaani.html
eli tonne ni tulee hyvä ja hintakaan ei paha
ja kun ollu kiire ni parhaimmillaan on aamup lähetetty ni seuraavaksi illaksi ollu ehjä takas
eli tonne ni tulee hyvä ja hintakaan ei paha
ja kun ollu kiire ni parhaimmillaan on aamup lähetetty ni seuraavaksi illaksi ollu ehjä takas
Nyt sprinter 319 -12, 300GD -82, W164 280CDI -06, olleet ja menneet vito 115cdi, vito 112cdi