Takapään korkeus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
E220CDI212
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 09.04.2017 05:13
Paikkakunta: Pomarkku

Takapään korkeus

Viesti Kirjoittaja E220CDI212 »

Auto on 220 E 212 farkku 2012 Johon vaihdoin ilmapussit taakse, ei airmatic. Muistuuko kelleen mieleen mikä olisi oikea mitta renkaan keskiöstä lokasuojan alareunaan. Mitta on nyt 393mm ja itsestä jotenkin tuntuu jotta olisko pikkasen liikaa. Yritin penkoa tietoa täältä mutta en ihan äkisti löytänyt.
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: Takapään korkeus

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Avantgarde 365mm kun auto käynnissä ja tasaisella.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
E220CDI212
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 09.04.2017 05:13
Paikkakunta: Pomarkku

Re: Takapään korkeus

Viesti Kirjoittaja E220CDI212 »

Kiitos vastauksesta.
E220CDI212
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 09.04.2017 05:13
Paikkakunta: Pomarkku

Re: Takapään korkeus

Viesti Kirjoittaja E220CDI212 »

No niin, eihän tämä perän laskeminen 393mm 365mm ollutkaan niin helppoa ja yksinkertaista mitä luulin. Kun molempia pusseja täyttämällä ja tyhjentelemällä sain ne jotakuinkin 365mm niin tuli helpotuksen huokaus, vihdoin. Lopettelin ja olin sulkemassa tietsikkaa niin kuulin kun kompura alkoi iloisesti nostamaan takapäätä. Mitä oikein tapahtuu. Ei kun uusiksi, mutta taas sama juttu. Arvojen kalibrointi onnistu koneen mukaan mutta niiden tallennus ilmeisesti ei. Mikä ihme on muuttanut perän normikorkeuden noin ylös ja ennen kaikkea miten saan uudet arvot tannettua, Eikö tallennus onnistu staarilla.
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: Takapään korkeus

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Arvo on siellä -10mm / n. 2.5V, mutta ongelmana voi olla kaksi asiaa.
1. Anturien L raudat vääntyneet hiukan ja antaa väärää arvoa. Johtuu monesti kun linkun pallonivelet menee jumiin.
2. Ilmoitan ylipaine venttiili on hajalla, jolloin paine kasvaa niin pitkään kun ecu laittaa vika tilan päälle ettei hajoa mitään.
Ja jos jompikumpi noista on ei toimi oikein kalibrointi ei onnistu.
Tuo vakio korkeus arvoa ei kannata muuttaa jos ei madalla autoa.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
E220CDI212
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 09.04.2017 05:13
Paikkakunta: Pomarkku

Re: Takapään korkeus

Viesti Kirjoittaja E220CDI212 »

Kiitokset vastauksesta jälleen. Tutkin huomenna asiaa tuolta pohjalta.
E220CDI212
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 09.04.2017 05:13
Paikkakunta: Pomarkku

Re: Takapään korkeus

Viesti Kirjoittaja E220CDI212 »

Päivitystä, puhdistin molemmat tasoanturit ja voitelin ne. Apparinpuoli oli hieman kankeampi mutta liikkui melko kevyesti kuitenkin. Nyt liikkuvat liukkaasti. Ajoin korkeudet n. 365mm:n ja kun olin sulkemassa staaria niin kompura nosti perän taas 393mm:n. Voisiko olla vaikutusta venttiiliyksikön vaihdolla, vaihdoin sen ennen pusseja syystä, että perän lasku johtuisi siitä. Yksikkö on alkuperäisosa, ei siis halppisjuttu. Toki voin vaihtaa vanhan takaisin jos vaikka silla olisi vaikutusta. Onhan sitten vielä olemassa apparin jalkatilassa ohjausyksikkö mikäli olen ymmärtänyt oikein. Mutta jos se sekoilee niin luulisi jonkin virheilmoituksen ilmestyvän mutta mitään ei ole. Lisää hyviä neuvoja otetaan ilolla vastaan.
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: Takapään korkeus

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Ei kyllä venttiiliyksikkö tuohon vaikuta kun kerran selkeästi säädöt toimii. Eikä niillä ilmapusseillakaan ole siihen vaikutusta jos vain ilmaa pitävät. Kato ne autos varustekoodit mitä ne sanoo alustasta. Se että on avantgarde ei välttämättä kerro mikä on alusta.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
E220CDI212
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 09.04.2017 05:13
Paikkakunta: Pomarkku

Re: Takapään korkeus

Viesti Kirjoittaja E220CDI212 »

Kiitos vastauksesta, tarkoitatko että tuo korkeus 393 mm:n korkeus olisi normi autolleni? Tänään en ehdi tutkaseen ongelmaa mutta vkl on aikaa taas tonkia asiaa. Yritän selvittää alustan vaikutusta mikä sen merkitys juttuun on.
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: Takapään korkeus

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Ja silmämääräisesti sen näkee myös ettei perä ole reilusti ylempänä kuin etupää.
Sitä voi myös tarkistaa mikä on etupään korko.
Toki jos on xenonit silloin on myös korkeus anturi edessä ja tasonsäätö ecu myös katsoo ero etu ja taka sensorien auttaa ja tasaa.
Edessä on raudat joten siellä ei muutu mikään.
Tuon arvon näkee testerillä etulamppujen livedatasta.

Joten helpoin tapa on tehdä mittaus taulukko, jolla näet sitten anturien arvot & mitatut.
Kaikkien pitäisi olla linjassa eikä suuria heittoja
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
E220CDI212
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 09.04.2017 05:13
Paikkakunta: Pomarkku

Re: Takapään korkeus

Viesti Kirjoittaja E220CDI212 »

Kiitokset jälleen vastauksista. Ongelmana näyttäisi olevan korkeustason tallentamisessa. Saan ajettua korkeuden 365mm:n, kalibrointikin onnistuu mutta kun poistun kalibroinnista niin kompura käynnistyy ja ollaan taas 393 mm:ä.
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: Takapään korkeus

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Jos teet ns testerillä laskemista oikeaan tasoon, sitten kalibrointi ja tämän jälkeen nosti about 30mm.
Oliko tuon laskemisen jälkeen korkeus arvoa -10mm / 2.5V vai muuta?
Kalibrointi menee kyllä läpi vaikka taso on väärä kunhan on raja arvojen sisällä.

Veikkaus on että kulma raudat on vinossa...
Kun itsellä oli, tein sen manuaali tilassa. Laskin auton sopivaksi, sitten katsoin live arvoja samalla vääntäen raudat niin että näyttää tuota oikeaa tasoa.
Sitten kalibrointi ja pysyy oikeassa tasossa.

Tuon voi tehdä ilman kalibrointiakin jos heitto on pientä.

Onko tuolla 393mm perä ns ylhäällä?
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
E220CDI212
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 09.04.2017 05:13
Paikkakunta: Pomarkku

Re: Takapään korkeus

Viesti Kirjoittaja E220CDI212 »

Berglund kirjoitti: Su 06.03.2022 16:21 Jos teet ns testerillä laskemista oikeaan tasoon, sitten kalibrointi ja tämän jälkeen nosti about 30mm.
Oliko tuon laskemisen jälkeen korkeus arvoa -10mm / 2.5V vai muuta?
Kalibrointi menee kyllä läpi vaikka taso on väärä kunhan on raja arvojen sisällä.

Veikkaus on että kulma raudat on vinossa...
Kun itsellä oli, tein sen manuaali tilassa. Laskin auton sopivaksi, sitten katsoin live arvoja samalla vääntäen raudat niin että näyttää tuota oikeaa tasoa.
Sitten kalibrointi ja pysyy oikeassa tasossa.

Tuon voi tehdä ilman kalibrointiakin jos heitto on pientä.

Onko tuolla 393mm perä ns ylhäällä?
Joo kyllä on tosi ylhäällä, itestä tuntuu jotta melkein tapissa. Kun laskin perää ja tähtäsin siihen 365 niin toinenpuoli oli alle alarajan,siis punaisella vaikka korkeus jossain 375-380mm. Ongelmaa saada molemmat alueelle. Joo itellä kävi myös mielessä tuo, että anturin jompi kumpi kiinnitysrauta olisi vääntynyt asennettaessa uusia pusseja. Tuo oli kyllä hyvä vinkki miten säädit itse anturit oikein. Ajaisi manuaalisesti molemmat puolet 365mm välittämättä missä live arvot ovat, sitten katsoisi ja säätäisi liven n. -10 molemmin puolin ja kalibrointi.

Muistatko millaiset kulma-arvot tallensit kalibroinnissa ja mikä oli korkeus (365mm)?
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: Takapään korkeus

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Nyt en ulkoa muista enää, taisi olla 0.8
Ja korkeus on riippuvainen testeristä mitä arvoja näyttää, se peränkorko on vakio kalibrointi suhteuttaa todellisen kulman ja korkeuden tuohon tehdas arvoon jotta ecun ohjelman mukaisesti sitten ohjataan sitä.
Texalla jolla itse tein sekä moni muu ei xentry näyttää suhteellista korkeutta + tai - X mm sekä anturin jännitteen.
Tehdas arvo oli tuo -10mm.
Niin kuin aikaisemmin kommentoitiin riippuu tuo korko alustasta esim 365 tai 375mm joka on sitten tuo -10mm.
Näin ecun sw on sama aina.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
E220CDI212
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 09.04.2017 05:13
Paikkakunta: Pomarkku

Re: Takapään korkeus

Viesti Kirjoittaja E220CDI212 »

Laitetaampas tänne miten ongelma ratkesi jos vaikka olisi muillekkin tästä apua vastaavaan juttuun. Berglundin ohjeilla se ratkesi. Eli ajetaan ensin manuaalipuolella perä haluttuun korkeuteen jonka jälkeen siirrytään kaliprointipuolelle ja ihmetellään miten pielessä palkit ovat. Tämän jälkeen ryömitään auton alle ja väänetään pidikkeet siten että palkit olivat vihreällä ja suurinpiirtein keskellä. Minun tapauksessa silloin -10. Seuraavaksi suoritin kalibroinnin loppuun ja testeri ilmoitti kalibroinnin onnistuneen. Nyt oltiin jännän äärellä, kun vian ollessa päällä poistuin kaplibroinnista lähti kompura käyntiin ja taas oltiin ylhäällä nyt perä pysyi asetetussa korkeudessa. Koko duuniin meni 20 minsaa. Kiitos ja kunmarrus Berglundille.
Vastaa Viestiin