Maltillinen piristys w124 200D

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Jata
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ti 30.11.2004 00:31
Paikkakunta: Evijärvi

Maltillinen piristys w124 200D

Viesti Kirjoittaja Jata »

Terve.
Minä kun oon tällainen ujo ja pieni ja lukenut tukka pystyssä Isojen Poikien turboilu projekteja tässä... mitähän kannattais tehdä jos haluaisin vaan lievähkösti piristää 200D konetta.

Oikeastaan mielessä kun ite ostin tossa pari vuotta sitte aika mopon traktorin,ilman turboa, ja tiesin että samasta koneesta oteetaan kalliimmissa versioissa paljonkin enempi tehoa.

No.
Tympäännyin sitte kun ei vetäny mihinkään ja sitte asennutin huoltomiehellä jälkiasennusturbon ja kato perkelettä:aivan kun eri traktori.
Vetoa piisaa ja ei kulutuskaan mitenkään mainittavasti suurentunu.

Ja asennusvaiheessa sanoin että en halua tehoa kestävyyden kustannuksella ja se lisäs vaan jotain 25 heppaa tai jotain ja ei mitään ongelmaa kestävyyden suhteen ole ollut.
Ajan kyllä muutenkin aina aika siististi,oli kone ku kone.

Että jotain samanlasta 200 D koneeseen???
Mitä tehdä,kuinka kallista noin tosta lonkalta heittäen??
Vai kannattaako vaihtaa suosiosta heti koko kone,vaikka 250 D tai jotain,saa samalla rahalla???
Vai menekö komeroon itkemään muuten vaan köyhyyttäni ja maailman pahuutta.

Kyllähä täällä on turbotus projekteja ollu,ja mielenkiintoisia onkin,oon lukenu moneenkin kertaan.
Ovat vaan niin ylävireisiä enimmäkseen että mitenkähän on kestävyyden laita noin ihan tavallisessa käytössä,ja jotain sellasta mäkin haen,vähä viriä,ja riittävästi kestoa kuitenkin.
Moi
w124 300 Tdt -92
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Jos maltillista piristystä haet niin oiskohan se pumpun säädätys hyvä idea?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Jep.
pumpun säädöllä saa 200D:stä säätämättömän 250:n veroisen.
Joku mersupurkaamo??
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

No ei tuolla pumpun säädöllä kyllä ihmeitä tehdä.

Sen verran se muttuu, että jaksaa kulkea muutakin kuin kaasupohjassa (oma kokemus), mutta jos haluaa tehot tuonne 95-115 hevosta niin vaatisi varmastikkin turpottamisen ja sen pumpun säädön.

Viisammat (ja kokemuksen omaavat) jatkakoot..
Jata
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ti 30.11.2004 00:31
Paikkakunta: Evijärvi

Viesti Kirjoittaja Jata »

Niin.
Empä tuota oikein tiedä,tuntuis kanssa noin yhtäkkiä ettei se pumpun säätökään nyt niin suunnattomia vaikuta.
Saakohan niitä turboja käytettyinä,ja kestääköhän se kone sellaisen iskemistä siihen?

-Ja vaatiiko se sen välijäähdyttimen siihe,vai mikä ihmeen cooleri se nyt on mistä kuvia on foorumissa paljon ja mitä sillä jäähdytetään;öljyä,ilmaa vai jäähdytysnestettä?

-Vai onko se vaan kun otetaan enempi tehoja,että sitte vasta tarpeen.
Just vaan kun tohon massikkaani laitatin sen turbon niin eihän siihe tehty muuta kun turbo putkineen kiinni ja syöttöä vaan lisää,tai niin ainakin käsitin.

Ammattimies se ainakin oli,ruuvaamassa ollu noita Herlevin porukoitten kilpavehkeitä,valmetteja.


-Ajatuksena että jos vaikka 10-15 heppaa lisää sais niin sehän olis jo aivan kuin toinen peli.

-Ai perkele...pitäisköhän mun ostaa se auto nyt ensiksi kuitenkin!

Tällasta se on,liikaa aikaa spekuleerata kaiket illat kun justiin akastansa eronnu,ja joulukin tulossa.

Niinku joka vuosi.

Kiitos vastauksista.



Edit:

Jaa jaa;taitaapa tulla tehoja ton verran jo pumppua säätämällä tosiaan,niinkun sanoittekin.
PP-Dieselin sivulla kävin lukasemassa.

Kiitos ja hyvää joulua!
w124 300 Tdt -92
voimasauhuttaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Pe 26.11.2004 23:25
Paikkakunta: tampere

sauhua

Viesti Kirjoittaja voimasauhuttaja »

samaa tos kyselin aikasemmin ja kun ei vastauksia kuullunu ni en
muuta ku kokeileen vaan .
enempi nuita pentsiinivehkeitä ruuvvaillu ajankulukseen ni kans kattelin
ja luin isojen poikien turboiluja.
sitten aattelin jotta kait sitä jotain sais itekin aikaan,jos ei muuta ni sanomista 8)
tos alottelin mb projektin 200d vm 87 kimpus 3vkoa sitten ja maalausta paraikaa tekemäsä.koneessa tulee oleen ehkäpä switserin puhallin,coswort sierran pikkunen välkkäri,pumppua mynään ja silleesti. :shock:
ja kuten sanoin ja totesin,hianoohan olis jos tietäs mitä tekee :D :D :D :D
ajoneuvoverhoilu Stailaaja. com

----------------------------
w123 - vapaa-ajan tehokas tappaja
ford focus st
ford sierra cosworth -ex
volvo T5-R -ex
ford escort mk1 1600 laalava kentti
ford escort mk2 2000 joku unohti kiristää kk pukit...
ford escort mk3 1600 xr3i 80" luvun kamei herkku
ford escort mk4 avo 2l turbinos

ja kaikki kulkee 300kmh&kiihtyy 0-200 alle 6sek!

-lauantai aamuyöstä 3 aikaan sikajurrissa saunanlauteilla..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: sauhua

Viesti Kirjoittaja veskola »

voimasauhuttaja kirjoitti:samaa tos kyselin aikasemmin ja kun ei vastauksia kuullunu ni en
muuta ku kokeileen vaan .<...>
Tässähän tuota vaparin turbottamisjuttua:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=12563
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin