perä oljy 124-85

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
cvan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: La 21.01.2012 23:03
Paikkakunta: oulun seutu

perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja cvan »

Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13291
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja karra »

EDIT Poistan vastaukseni etten joudu käräjäoikeuteen :P .
Viimeksi muokannut karra, Su 20.02.2022 09:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17271
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mobilube HD-A olisi Daimlerin kelpuuttama tuote.
Sama kai se mitä näihin vanhoihin romuihin laittaa, perä huutaa kuitenkin :D
wiimax.fi
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

dealer kirjoitti: Pe 18.02.2022 17:28 Mobilube HD-A olisi Daimlerin kelpuuttama tuote.
Sama kai se mitä näihin vanhoihin romuihin laittaa, perä huutaa kuitenkin :D
Vahingosta viisastuneena jos perä on hiljainen ni laita vaan sitä ölyä mitä suositeltu on eikä mitään muuta!
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1326
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Mutta onko kukaan löytänyt HD-A kivijalasta pullotavarana?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja Zac »

Mikä ero on Mobilube HD vs. HD-A peräöljyllä...?
Tuota HD-A:ta myy tyyliin K-Rauta 20L päniköissä, kun taas HD:ta saisi vaikka 1L pulloissa Puuilosta:

https://www.puuilo.fi/mobilube-1-vaihte ... soft%20Ads

Mitä ohjekirjat sanovat öljyn luokituksesta? HD on API-GL5 luokituksen täyttävä.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3820
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Ainakaan mun ohjekirjat eivät sano mitään tuohon asiaan. Vanhemman (-92) kirjassa on kyllä vielä moottoriöljyn, laatikkoöljyn ja muutaman muunkin nesteen luokitusvaatimukset ja uudemman W124 E:n kirjassa ei juuri mitään. Mersuhan ei käsittääkseni (ainakaan juuri lainkaan) suosittele mitään API- tms. luokituksia, vaan hyväksyy itse tietyt öljyt ja viittaa omiin hyväksyntävaatimuksiinsa.

Alfamerin kirja sanoo, että Mobilube HD 85W-90-A, tiedä sitten mistä tuo on valikoitunut. Siellä kaikki öljyt eri paikkoihin on vain Mobilia, joten varmaan joku sponssikuvio tms. taustalla.

Jos haluaa pelata varman päälle, niin katsoo ensin täältä bevolistasta, että mitä suositellaan ja toteaa, että se on 235.7.

Sitten valitsee tuon numeron mukaiselta listalta mieleisensä öljyn. Ainakin tuota Fuchsin tavaraa myydään litran purkeissa esim. KL-Varaosilla, ei maksa älyttömyyksiä eikä sitä kovin paljoa kerrallaan edes vaihdossa kulu.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17271
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja dealer »

Alfamerin kirja sanoo, että Mobilube HD 85W-90-A, tiedä sitten mistä tuo on valikoitunut.
Voisiko se tulla siitä, että kyseinen HD-A oli pitkään alkuperäisöljyn lisäksi ainut litku jota Daimler näiden periin hyväksyi ? :D

Nykyään saa tosiaan esimerkiksi Fuchsilta luokituksen mukaista öljyä (luokitushan muuttui vuosien myötä), niin ei vaan ymmärrä miksi pitäisi miettiä jonkin muun öljyn käyttöä.
wiimax.fi
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3820
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja Nozki »

dealer kirjoitti: La 19.02.2022 12:33
Alfamerin kirja sanoo, että Mobilube HD 85W-90-A, tiedä sitten mistä tuo on valikoitunut.
Voisiko se tulla siitä, että kyseinen HD-A oli pitkään alkuperäisöljyn lisäksi ainut litku jota Daimler näiden periin hyväksyi ? :D

...
No se on varsin hyvä selitys. Kaikki muutkin öljyt, jotka Alfamerin kirjassa mainitaan, ovat tosiaan Mobilia, oliko niissäkin sama, ettei siihen aikaan valmistaja hyväksynyt kenenkään muiden valmistajien öljyjä?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17271
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja dealer »

En muista onko joskus ollut niin ettei vaihteistoöljyiksi olisi ollut muilta valmistajilta hyväksyttyjä öljyä kuin Mobililta, ohjaustehostimeen taas ei ollut Mobililla tarjota mitään, liekö vieläkään ?
Siitä en tiedä miksi Alfamerin tai Haynesin oppaat ehdottavat mitä mihinkin ehdottavat, ne on eri juttuja ne.
wiimax.fi
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1326
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Tuossahan on äärettömän helppo logiikka: ensitäyttö on on luonnollisesti MB-Approved. Jos ensitäyttöön on kilpailutettu useampi valmistaja, myös ne on yleensä MB-Approved, koska tuotteet on jo suunitteluvaiheessa tehty varmasti oikeaksi.
Hankalaksi homma menee siinä vaiheessa, kun tuote vaihtuu toiseen. Onko HD-A nykyisin "väärä" siksi, että siinä olisi ollut ongelmia, vai onko se vaan korvattu modernimmalla ja paremmalla FE'llä?
Sen verran kyllä muistan, että HD-A oli jokunen vuosi sitten MB-Approved. Ja Haynesin oppaisiin tietoja kerätään autojen ohjekirjoista, service manualeista jne, aivan samalla tapaa kuin kaikki muutkin,
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1518
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Osaako raati kertoa tarkemmin, mikä ero öljyn kannalta on ASD ja ASR-perissä?

ASD peräänhän menee Limited Slip (LS) öljy. Mutta onko se oikeaa tavaraa myös ASR:ään vai meneekö ASR perään normaali öljy?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3820
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Ere866 kirjoitti: Su 20.02.2022 11:19 Osaako raati kertoa tarkemmin, mikä ero öljyn kannalta on ASD ja ASR-perissä?

ASD peräänhän menee Limited Slip (LS) öljy. Mutta onko se oikeaa tavaraa myös ASR:ään vai meneekö ASR perään normaali öljy?
Tavallaan ei tarvi kovin monimutkaisesti pohtia, jos katsoo edellä linkitetystä listasta. Limited slip differential käyttää öljyä 235.7 ja Standard differential käyttää öljyä 235.7. Valinta on aika helppo.

Mitä taas tulee ASD:n ja ASR-perän eroihin, niin se lienee ihan samanlainen ero kuin ASD:n ja tavallisen välillä. Ei kai ASR ole perän osalta erilainen muuten kuin että siinä on nopeusanturit molemmille puolille erikseen, kun vakioperässä vain yksi nopeusanturi (esimerkkitapauksena tässä vertailussa ABS:llä varustettu 124 -korinen, on niitä ASRriä ollut tieysti muissakin koreissa samoin kuin ASD:tä). Vai onko niissä jotain muutakin eroa vakioon nähden? ASR kai toimii niin, että tarpeen mukaan pudotetaan moottorin tehoa ja jarrutellaan ihan käyttöjarrun avulla luistavaa pyörää, minkä taas hoitaa se ABS/ASR -hydrauliyksikkö.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3820
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Juhani Halmeenmäki kirjoitti: Su 20.02.2022 09:47 Tuossahan on äärettömän helppo logiikka: ensitäyttö on on luonnollisesti MB-Approved. Jos ensitäyttöön on kilpailutettu useampi valmistaja, myös ne on yleensä MB-Approved, koska tuotteet on jo suunitteluvaiheessa tehty varmasti oikeaksi.
Hankalaksi homma menee siinä vaiheessa, kun tuote vaihtuu toiseen. Onko HD-A nykyisin "väärä" siksi, että siinä olisi ollut ongelmia, vai onko se vaan korvattu modernimmalla ja paremmalla FE'llä?
Sen verran kyllä muistan, että HD-A oli jokunen vuosi sitten MB-Approved. Ja Haynesin oppaisiin tietoja kerätään autojen ohjekirjoista, service manualeista jne, aivan samalla tapaa kuin kaikki muutkin,
No niinno, itse siis kysyin aiemmin, että kun Alfamerin kirja (omaa sukua ainakin jossain määrin Haynes) suosittelee W124:ään pelkästään Mobilin öljyjä, niin onko alun perinkin ollut niin, ettei Mersuun ole tehtaan puolesta muiden ns. tarvikevalmistajien öljyjä hyväksytty mihinkään paikkaan. Ja näin siis ei ollut, vaikkakin se peräöljyn kohdalla näin meni. Se opas ei ota mitään kantaa siihen, mitä luokituksia vaikka Mobil ATF 220 täyttää, jotta sitä voi laittaa sekä kaikkiin vaihteistoihin että ohjaustehostimeen.

Miksi sitten vaikka se Mobil HD-A ei enää ole listalla, niin se on selvästi nähtävissä, että W124 alkaa olla jo sen verran vanhan aikakauden tuote, ettei sille spesifejä ohjeita / luokituksia enää ylläpidetä kovin tarkasti. Kuten dealer edellä totesi, niin luokitukset ovat siitä ajasta muuttuneet, jolloin vaikka nyt sitten perän osalta Mobil HD-A ei varmaankaan täytä vaatimuksia kaikkiin niihin periin, joihin nykyään suositellaan 235.7 -öljyjä. Sehän on hyväksytty kaikkiin, siis uusimpiinkin vakioperiin. Niihin ei välttämättä Mobilin HD-A ole oikea, mutta jos se öljy itse ei ole muuksi muuttunut, niin melko varmasti se on edelleen ihan yhtä sopiva 124:n perään kuin joskus aiemmin, vaikka se ei tuossa listassa lue.

Nykyäänhän Mersun hyväksyntiä eri öljyissä (siis moottori, vaihteisto, ohjaustehostin, jne.) on vaikka kuinka paljon eri valmistajilla, kuten tiedetään. Tuskin ne kaikki ovat olleet uudesta asti tarjouskilpailussa, tai en minä sitä voi tietää, mutta kuvittelisin, että ne ovat ihan yksinkertaisesti jollain testeillä osoittaneet täyttävänsä Mersun tehtaan vaatimukset ja sen jälkeen luultavasti maksaneet tehtaalle jonkun summan siitä hyvästä, että voivat kirjoittaa purkin kyrkeen MB-Approval ja vastaaasti se heidän tuotteensa tulee bevolistalle. Nekin vaihtuvat, saman luokituksen listalta putoaa tiettyjä öljyjä (vaikka niiden valmistus ei loppunut) ja uusia tulee lisää. Onko silloin muuttunut vaatimus, vai onko öljy muuttunut vai loppuiko vain se maksettu oikeus käyttää MB-Approval -merkintää purkissa, aika mahdoton tietää.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13291
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja karra »

Uskaltaako kukaan vastata ketjun aloittajalle kysymykseensä. Minä poistin vastaukseni kun alkoi selvitä että ei olekaan ihan yksinkertanen asia... kuten dealerkin kommentoi, niin minä olen ainakin noihin vanhoihin laittanut niitä sen aikakakauden perusöljyjä.

Tällä hetkellä 300 SEL 6.3 ja 560 SEC perissä on Liqui Molyn LSD öljyä kun tavallinen GL-5 alkoi narahdella siellä, molemmissa autoissa. 300GE:ssä on tavallista synteettistä GL-5 peräöljyä, muistaaksnei Teboilin. G-Wagenissa on lukkoperät mutta ilman mitään kitkalevyjä, eli paineella lukittavat.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1326
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Tehdashyväksyntä maksaa nelinumeroisia summia ja kestää jopa jokusen vuoden saada. On siis aivan luonnollista, että öljyvalmistaja harkitsee tarkkaan, kannattaako tuo hankkia, vai merkitäkö tuotteeseensa vain, että ”täyttää vaatimukset”. Tuolloin vastuu soveltuvuudesta jää luonnollisesti öljyvalmistajalle.
Ja samasta syystä MB-Approval saattaa poistua: sitä ei enää koeta taloudellisesti kannattavaksi uusia, koska tehdashyväksynnät eivät ole ikuisia. Samoin jos tuotteen formulaatiota muutetaan, pitää Approval hankkia uudelleen.
Jollain moottoriöljyllä on paljon suuremmat markkinat kuin peräöljyllä, joten siihen käyttöön kynnys hankkia MB-Approval on tietysti matalampi.

Ja omaan lukottomaan satakaksneloseeni lorahtaa kyllä joku synteettinen 75W-90 GL-5 kunhan se seuraavan kerran menee pajalle. Myönnän, että on jäänyt laiskuuttani vaihtamatta jo aiemmin. Lisäksi kun tässä mainittiin ATF 220, niin siinähän on sitten erittäin geneerinen ja helppo tuote, se on ihan peruslaatuista mineraalista Dexron-II ATFää, joten omaani vaihdoin muuta valmistetta tilalle. Tuossa ei kaipaa edes synteettisyyttä (eli Dexron-III) kun ATF on jo mineraalisenakin leudon talven kelpoa. Tuo 124 on -onneksi- vielä sen aikakauden tuote, että tavallisessa mallissa nuo liemet eivät ole kovinkaan spesifisiä tuotteita.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17271
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mobil haki aikoinaan hyväksynnän HD-A:lle muttei tuolle cvanin ajattelemalle öljylle. Kai siihen joku syy on että noin ?
Nykyään kun mennään 235.7:lla Mobililta löytyy Mobilube FE 75W-85 ja Mobilube FE Plus NG 75W-85. Korjaamolla vaihdettuna 40-50 euroa.

Ainahan voi olla, että aika kultaa muistot, mutta edellisessä työpaikassa ollessani oli asiakkailla monia monia 124:ia jotka silloin huollettiin siellä, enkä muista että olisi kukaan vakioasiakkaista valittanut että perä alkoi ääntämään. Siitähän käytäisiin aina keskustelu koskien tehtyjä huoltoja ja öljylaatua. Siihen aikaan satalankut olivat käyttöautoja ja niillä kerättiin kovia kilometrimääriä vuosittain.
Ääntäviä periä kyllä oli, muttei niissä autoissa joita oli huollettu oikein. Oli autoja joilla sama omistaja saattoi ajaa 200000 mittarilukemasta ---> 800000 tms.
Muutaman sellaisen tapauksen tiedän, että uudemman mersun (ainakin 211, 221 muistan ihan yksittäistapaukset) perä on alkanut pikkuhiljaa ulista ja huoltokirjasta + kuiteista selviää että muutama kymppitonni aiemmin on vaihdettu peräöljyt, eikä öljy ole minkään ohjeistuksen mukaan sopivaa kyseiseen perään. Se on sitten myöhäistä enää yrittää millään öljyllä tai lisäaineella asiaa korjata, ääni ei poistu mihinkään.

Sellaisiakin eroja voi korjaamoiden välillä olla - tämä toki aivan spekulointia ja kuvitteellinen tilanne - että 211 peräremontteja kysellään joltain pajalta todella vähän, kun jossain toisella korjaamolla kyselyjä on niin paljon että koetaan jopa tarvetta kasata vaihtoperiä valmiiksi myyntiin.
Mistä tällainen voisi johtua ?
Niin, mistä asiakas kysyy perän korjausta ellei sieltä missä on tottunut vuosien varrella autoaan huollattamaan ja muita korjauksia teettänyt.

Itse aina turhaudun näissä keskusteluissa, kun siirrytään pohtimaan voiko laittaa jotain öljyä ja jos ei niin miksei, ja miksi jollain öljyllä on hyväksyntä johonkin kohteeseen ja jollain taas ei. Kyse rahallisesti kympistä parista. Tahtoo tulla kirjoitettua liiankin kärkevästi sitten.
wiimax.fi
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3820
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Tulipa tuosta Mieleen, että mulla aikanaan 250 D:ssä kävi niin, että perä (ihan tavallinen sellainen) alkoi kanssa pikku hiljaa pitää voimistuvaa ulinaa. Tuli kyllä kuntoon uusilla laakereilla, jotka ammattilainen siihen vaihtoi.

Mutta nyt rupesin miettimään, että melko varmasti olin siihen autoon joskus vaihdattanut peräöljyt(kin) yhdellä pikkupajalla, jonka yrittäjän päähommaa olivat pelti- ja maalaustyöt. Ja vaikka hän itsekin W124:llä ajoi, niin olen aika vakuuttunut, että hänellä ei ollut tuon taivaallistakaan käsitystä siitä, mitä öljyä Mersun perään oikeasti kuuluu laittaa. Eikä ollut silloin itsellänikään. Muistelen, että hän kyllä yleisesti puhui laadukkaista Mobilin öljyistä, ja se meni itselle ihan täydestä, mutta ei voi kukaan enää tietää, mitä tavaraa sinne oikeasti on pumpattu. Tuskin ainakaan sitä, mitä olisi pitänyt...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
timelord
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: To 04.11.2021 16:44

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja timelord »

Mitäs mieltä Teboilin Hypoid 80W- 90:stä? Siinä olis MB 235.0- luokitus. Vois kuvitella olevan käypästä w123: een ainakin.
W123 280CE
W201 190D 2,5
E21 316
Ritmo 105tc
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3820
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja Nozki »

timelord kirjoitti: Ti 22.02.2022 17:15 Mitäs mieltä Teboilin Hypoid 80W- 90:stä? Siinä olis MB 235.0- luokitus. Vois kuvitella olevan käypästä w123: een ainakin.
Mahtaako tuohon sitten saada sen parempaa vastausta kuin taas viittauksen noihin luokituksiin, ja 235.0 -luokitetun öljyn käyttämisestä vakioperiin "Rear axle (standard differential)" sanotaan siellä: "○ Can only be used in exceptional cases or under certain operating conditions/in certain applications"

Ja sitten jos katsoo, että mitkä öljyt on hyväksytty 235.0 -luokituksen mukaan, niin ei siellä ole yhtään Teboilin öljyä. Eli jos purkissa lukee MB 235.0, niin se tarkoittaa, että Teboilin käsityksen mukaan tämä öljy täyttää kyseisen vaatimuksen, mutta ei tehdas ole sitä vahvistanut, että näin olisi.

Itse en laittaisi tuota öljyä, mutta en toisaalta voi väittää, etteikö se silti voisi olla ihan sopivaakin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Kivijalkamyymälöistä en ole vielä löytänyt tuota Mobilin HD-A:ta, mutta viimeksi tilasin sitä 201:een täältä https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 0-1l-mobil
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '76, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
cvan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: La 21.01.2012 23:03
Paikkakunta: oulun seutu

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja cvan »

kävin mb osassa ja hain sieltä öljyt
Avatar
Lapio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 28.11.2011 20:24
Paikkakunta: Kokkola

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja Lapio »

Eikä tietenkään kannata kertoa muille mitä se sitten oli..
C126 500 -88
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
cvan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: La 21.01.2012 23:03
Paikkakunta: oulun seutu

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja cvan »

halpaa jotain saksalaista
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1326
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: perä oljy 124-85

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

No just...
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Vastaa Viestiin