C350e moottorin lämmitin
C350e moottorin lämmitin
Tuli hankittua otsikon mukainen auto vuosimallia 2016. Autossa ei ole tehdasasenteista lisälämmitintä (228), joten moottorin lämmitintä ei ilmeisesti ole ollenkaan? Onko kukaan hankkinut näihin jälkiasenteista moottorinlämmitintä? Jos on niin minkälaisen?
Re: C350e moottorin lämmitin
Oisko tollasesta mihkään. Helppo ainakin asentaa
https://www.defa.com/fi/autolampo/moott ... n-autoosi/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.defa.com/fi/autolampo/moott ... n-autoosi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Star
Re: C350e moottorin lämmitin
"e"-malliin ehkä turha tuollainen säteilylämmitin kun siinä kuitenkin on jo sähköllä toimiva "STH". Sekin tarkoitettu sisätilojen lämmittämiseen mutta vesikierrossa se on niin lämmittänee moottoria sen verran kuin säteilylämmitinkin eikä tarvitse kahta töpsöliä.
Oikea "webasto" olisi "e":ssä paikallaan ajonaikaisenakin lämmittimenä. Tosi tehotonta pitää kabiinia lämpimänä ajoakuilla. Tuossa kun ei ole mitään lämpöpumppua lämmityslaitteessa.
Oikea "webasto" olisi "e":ssä paikallaan ajonaikaisenakin lämmittimenä. Tosi tehotonta pitää kabiinia lämpimänä ajoakuilla. Tuossa kun ei ole mitään lämpöpumppua lämmityslaitteessa.
Re: C350e moottorin lämmitin
Minulle asennettiin TT-termo 1000W. Asennuksen teki MTT-Trading ja viime talvena ei ollut mitään ongelmia. Pidemmällä lämmitysajalla moottorin lämpö käynistäessä 72°C
Re: C350e moottorin lämmitin
Varmistus vielä että tuo TT-thermo tuli plug-in hybridiin? Hauska johtosekamelska kun kytkee oletettavasti etupäähän TT-thermon ja takapäähän ajoakkujen latausjohdon.aki70 kirjoitti:Minulle asennettiin TT-termo 1000W. Asennuksen teki MTT-Trading ja viime talvena ei ollut mitään ongelmia. Pidemmällä lämmitysajalla moottorin lämpö käynistäessä 72°C
Re: C350e moottorin lämmitin
Ajeleeko joku näillä plug in hybrideillä talvisin ilman moottorinlämmitintä ja jos ajelee, niin mitkä on kokemukset -20-30 pakkasilla?
Re: C350e moottorin lämmitin
Jep, TT-thermo asennettiin plug-in hybridiin.DBFI kirjoitti:Varmistus vielä että tuo TT-thermo tuli plug-in hybridiin? Hauska johtosekamelska kun kytkee oletettavasti etupäähän TT-thermon ja takapäähän ajoakkujen latausjohdon.aki70 kirjoitti:Minulle asennettiin TT-termo 1000W. Asennuksen teki MTT-Trading ja viime talvena ei ollut mitään ongelmia. Pidemmällä lämmitysajalla moottorin lämpö käynistäessä 72°C
Re: C350e moottorin lämmitin
Onhan näistä juttua muualla foorumilla mutta vaimo ajaa plug-in hybridillä jossa ei ole moottorilämmitintä. Tosin etelässä ei nyt 30 asteen pakkasia ole ollut vähään aikaan (edes talvella). Jossain mainitsinkin että moottorin öljynvaihdot sitten 2 tkm:n välein (se on bensamoottorilla ajettujen kilometrien jälkeen eli kaksi kertaa vuodessa, yksi ylimääräinen öljynvaihto huoltovälin aikana, ehkä 15 tkm vuodessa). Kerää niin paljon palamatonta bensaa moottoriin. Varmaan eri juttu niillä jotka ajaa säännöllisesti lämpimällä moottorilla riittävän pitkään. 0W öljyillä ei kylmäkäynnistykset sinänsä hirvitä.samppis83 kirjoitti:Ajeleeko joku näillä plug in hybrideillä talvisin ilman moottorinlämmitintä ja jos ajelee, niin mitkä on kokemukset -20-30 pakkasilla?
Re: C350e moottorin lämmitin
Itselle tuli nyt myös otsikon mukainen kulkuneuvo, josta puuttuu myös Moottorilämmitin. Miten te muut olette ratkoneet ko. Puutteen? Mieli tekisi laittaa jokin muu lämmitin, kuin pelkkä säteilylämmitin mitä esim. Defa taitaa tarjota.
Re: C350e moottorin lämmitin
Tämä kiinnostaa myös minua. Kai siitä perus letkulämmittimestäkin nyt jotain hyötyä kovilla pakkasilla olisi.
C350e 2016
Re: C350e moottorin lämmitin
Tota taas tossa funtsin. Ajatusten virtaa: Siellä olis pari vaihetta lataustöpselin liittimessä vapaana kun korkeejännitejärjestelmä käyttää vain yhtä vaihetta. Kun olis 2 tai 3 vaiheinen wallbox laturi, asentais can väylään jonkin filtterin/lukijan joka tunnistaa millon esilämmitys päällä ja sitten se ohjais relettä joka ohjais letkulämmittimen päälle.. Letkulämmittimelle virta sieltä latauspistokkeen vapaasta vaiheesta. Ei tarvis erillisiä Defan johtoja vedellä vaan menis perus latausjohdon kautta ja lähtis automaattisesti me sovelluksen esilämmitysajastuksella.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: C350e moottorin lämmitin
Vanha ketju, mutta havaitsin tuossa kaupungilla käydessä että autossa on lohkolämmitin+sisälämmitin. Tuli meille viikko sitten, joten ei ole vielä ehtinyt hiplaamaan.
Koska näyttävät olevan Defan kamppeita, niin oletan että voisi olla suositusten mukaan asennettu. Google löysi sellaisen mukavuuden kuin Defan suositustaulukon:
https://www.defa.com/content/uploads/Un ... 19_web.pdf
Sieltä tutkimalla löytyi lohkolämmittimen suositus, samoin kuin tiedot sisähaarasta yms.
Taulukon mukaan sopiva lämmitin Defalla on tämä: 421802. Tarkemmat tiedot löytyy Defan sivuilta hakemalla tuotenumerolla, näytti tuolla olevan rekkarihaku yms. joka helpottanee valintaa.
Koska näyttävät olevan Defan kamppeita, niin oletan että voisi olla suositusten mukaan asennettu. Google löysi sellaisen mukavuuden kuin Defan suositustaulukon:
https://www.defa.com/content/uploads/Un ... 19_web.pdf
Sieltä tutkimalla löytyi lohkolämmittimen suositus, samoin kuin tiedot sisähaarasta yms.
Taulukon mukaan sopiva lämmitin Defalla on tämä: 421802. Tarkemmat tiedot löytyy Defan sivuilta hakemalla tuotenumerolla, näytti tuolla olevan rekkarihaku yms. joka helpottanee valintaa.
Engineered to move the human spirit.
- webastoguru
- Asiantuntija
- Viestit: 189
- Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46
Re: C350e moottorin lämmitin
Mikäli ei halua kuluttaa W205 hybridin ajoakkua esi- tai ajonaikaiseen lämmitykseen, silloin paras vaihtoehto on asentaa OEM Mercedes-Benz W205 Webasto Thermo Top Evo 5,0 kW:n lisälämmitin. Se lämmittää sekä moottorin että sisätilat ja lämmitysajat sekä lämpötilat ovat säädettävissä myös auton omasta järjestelmästä.
Se toimii auton omasta keskikonsolissa olevasta lisälämmittimen katkaisijasta, OEM lisälämmittimen kauko-ohjaimella tai puhelinkäynnistyksellä. Webaston ajastintoiminnot tulevat auton multimedia näytölle, kauko-ohjaimeen sekä puhelinsovellukseen.
OEM W205 Webasto toimii siis pysäköinti- että ajonaikaisena lisälämmittimenä. Mikäli haluaa tehdä nopean ja tehokkaan lämmityksen, silloin voidaan käyttää sähkötoimista ja polttoainetoimista lisälämmitintä yhtäaikaa. Tällöin lämmittimien yhteenlaskettu lämmitysteho on 10 kW.
Se toimii auton omasta keskikonsolissa olevasta lisälämmittimen katkaisijasta, OEM lisälämmittimen kauko-ohjaimella tai puhelinkäynnistyksellä. Webaston ajastintoiminnot tulevat auton multimedia näytölle, kauko-ohjaimeen sekä puhelinsovellukseen.
OEM W205 Webasto toimii siis pysäköinti- että ajonaikaisena lisälämmittimenä. Mikäli haluaa tehdä nopean ja tehokkaan lämmityksen, silloin voidaan käyttää sähkötoimista ja polttoainetoimista lisälämmitintä yhtäaikaa. Tällöin lämmittimien yhteenlaskettu lämmitysteho on 10 kW.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J
Re: C350e moottorin lämmitin
Ilmeisesti letkulämmitin on tehokkaampi kuin säteilylämmitin, eikö ? Onko kokemusta ja tietoa mikä letkulämmitin C 350e -18 sinne kuuluu ?
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK