Eli tuollaisen vikailmoituksen antaa mittariin sekä run flat inoperative. Starilla katsottu ja ilmoittaa että oikeassa taka pyörässä häikkää. Tänään piti korjaamolla abs magneettikehä vaihtaa mutta ei ollut vetoakseli irronnut navasta ja se jäi vaihtamatta. Epäilivät myös jotain muuta mahdollista vikaa. Jos kehä on rikki niin eikö vikakoodi pitäisi pystyä nollaamaan ja liikkeelle lähdettäessä se ilmaantuisi uudestaan? Nyt ei antanut nollata vikaa. Ilmoitti myös jotain vikoja moottorin can väylässä mutta niitä tarkempia koodeja en enään muista.
Onko jotain muuta mikä voi hajota ja laittaa kyseiset viat päälle?
W211 200cdi - 07 abs esp inoperative see owners...
Re: W211 200cdi - 07 abs esp inoperative see owners...
Epäilivät muuta koska heillä ei ollut työkaluja että olisi saanut kehän vaihdettua ?
Voihan se olla anturikin rikki, mutta niiiiin harvoin verrattuna kehään että ....
Riski on se, että toinenkin puoli lakkaa antamasta pyörintänopeustietoa jolloin automaattivaihteisto voi heittää esim. kakkosta päälle satasen vauhdista.
Voihan se olla anturikin rikki, mutta niiiiin harvoin verrattuna kehään että ....
Riski on se, että toinenkin puoli lakkaa antamasta pyörintänopeustietoa jolloin automaattivaihteisto voi heittää esim. kakkosta päälle satasen vauhdista.
wiimax.fi
Re: W211 200cdi - 07 abs esp inoperative see owners...
Emännän W211 200CDI-09 antoi ko. hälyn kun takakontin kahva oli jumittunut aukiasentoon vaikka kontti oli kiinni.
Ei ilmaisesti sama vika kysymyksessä, mutta saanonpahan kumminkin.
Ei ilmaisesti sama vika kysymyksessä, mutta saanonpahan kumminkin.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W211 200cdi - 07 abs esp inoperative see owners...
Takakontin kahva kylläkin jumittelee ja starilla siittä sai vikailmoituksenkin. Abs ja esp vika tuli noin kk takaperin mutta kahden päivän jälkeen hävisi ja pysyi pariviikkoa poissa. Nyt ollut toista viikkoa päällä.
Meni korjaamolle kuskin takatukivarren vaihtoon eikä ollut aikaa varattu kehän vaihdolle.(vika tuli sen jälkeen kun olin ajan varannut) Oli koittanut vetoakselia irti mutta oli kuulemma ollut yhtä puuta eikä viitsinyt alkaan särkemään kun riskinä laakerin hajoaminen.
Mutta jos kehä rikki niin eikö sen vikakoodin pitäisi pystyä nollaamaan? Nyt ei anna nollata.
Meni korjaamolle kuskin takatukivarren vaihtoon eikä ollut aikaa varattu kehän vaihdolle.(vika tuli sen jälkeen kun olin ajan varannut) Oli koittanut vetoakselia irti mutta oli kuulemma ollut yhtä puuta eikä viitsinyt alkaan särkemään kun riskinä laakerin hajoaminen.
Mutta jos kehä rikki niin eikö sen vikakoodin pitäisi pystyä nollaamaan? Nyt ei anna nollata.