Ohhoh. Ohoh.
Jos olisi rahaa, auto olisi Gullwing eikä mikään Ferrari.
Meikäläinen on muuten istunut tuollaisen sisällä Mersumuseossa Saksassa joskus 80-luvun loppupuolella. Valokuvakin on jossain fotoalbumissa tapahtumaa todistamassa. Pitääkin etsiä se kuva.
Wile kirjoitti:Saksassa noiden hinnat liikkuu siinä 200.000 euron hujakoilla.
Kai tuossa jokin Suomi-lisä sitten vielä on.
Tällä mallilla ei taida paljon olla väliä missä myydään, mutta tuntuu että vanhat autot (siis mitä Suomessakin pidetään vanhoina) ovat Suomessa halvempia kuin vastaavat Saksassa. Arvostuskin on Saksassa kovempi. Kuulemma joissain piireissä esim. täällä peltoperäpuikko eli 96 Saab on kuumaa tavaraa. Museopeli, klassikko ja harvinaisuus.
Ei tarttis veroja maksella... pitäisi varmaan silti odottaa 0EURon verotuspäätöstä 3 kuukautta näillä systeemeillä
Muistelisin kaverini kertoneen nähneensä aikoinaan (= 20 vuotta sitten) yhden Suomen rekistereissä... olisi ollut vissiin Herra Pauligilla- liekö legendaa???
Itse olen elämäni aikana bongannut 3 kertaa liikenteessä- aina tietty ulkomailla. On se vaan uskomattoman kaunis auto.
Noin vanhasta autosta tuskin menee autoveroa koska se on vanhempi kuin
-1958. Autovero tuli vasta 58, joten teoriassa sitä vanhemmista autoista ei voi periä autoveroa, en sitten tiedä miten on käytännössä.
Muffler kirjoitti:Noin vanhasta autosta tuskin menee autoveroa koska se on vanhempi kuin
-1958. Autovero tuli vasta 58, joten teoriassa sitä vanhemmista autoista ei voi periä autoveroa, en sitten tiedä miten on käytännössä.
Ei museoikäisistä (vaikka eivät aivan noin vanhoja olleetkaan) ole ennen verouudistuksiakaan mitään hirveitä veroja peritty. En kyllä yhtään muista paljonko, mutta ei kovin paljon.
saul kirjoitti:
Ei museoikäisistä (vaikka eivät aivan noin vanhoja olleetkaan) ole ennen verouudistuksiakaan mitään hirveitä veroja peritty. En kyllä yhtään muista paljonko, mutta ei kovin paljon.
Museoikäisiä ei käsittääkseni enää ole erikseen autoverotuksessa, vaan veroa peritään samojen periaatteiden mukaan- prosenttina se mikä on ollut auton ensirekisteröinnin yhteydessä? Auton käyvän arvon arpomisessa onkin sitten vanhojen kanssa tekemistä.
saul kirjoitti:
Ei museoikäisistä (vaikka eivät aivan noin vanhoja olleetkaan) ole ennen verouudistuksiakaan mitään hirveitä veroja peritty. En kyllä yhtään muista paljonko, mutta ei kovin paljon.
Museoikäisiä ei käsittääkseni enää ole erikseen autoverotuksessa, vaan veroa peritään samojen periaatteiden mukaan- prosenttina se mikä on ollut auton ensirekisteröinnin yhteydessä? Auton käyvän arvon arpomisessa onkin sitten vanhojen kanssa tekemistä.
Juuri niin kun siitä autoverosta ei ole mitään jäljellä kun sitä ei ole koskaan perittykkään
Muffler kirjoitti:Juuri niin kun siitä autoverosta ei ole mitään jäljellä kun sitä ei ole koskaan perittykkään
Ei niin, mutta tarkoitin ihan niitä 1958 ja jälkeen rekisteröityjä. Sen jälkeenhän on ollut autovero voimassa, niin kuin itse kerroit.
Joopa joo mutta eikös tässä nyt oltu "tuomassa" tuollaista 1954 mallista 300SL:ää
Huomaa:
saul kirjoitti:Ei museoikäisistä yleensäkään (vaikka eivät aivan noin vanhoja olleetkaan) ole ennen verouudistuksiakaan mitään hirveitä veroja peritty. En kyllä yhtään muista paljonko, mutta ei kovin paljon.
Keskustelu oli siis osaltani sillä ns. yleisellä tasolla. Lihavoitu teksti lainauksessa lisätty jälkeen päin...
juuso kirjoitti:Muistelisin kaverini kertoneen nähneensä aikoinaan (= 20 vuotta sitten) yhden Suomen rekistereissä... olisi ollut vissiin Herra Pauligilla- liekö legendaa???
Muistelen että aikoinaan ilmestyneessä Supercar- lehdessä oli joskus 80-luvun loppupuolella juttu suomen rekisterissä olevasta mustasta 300 SL coupesta. Sitä en tosin tiedä kenen auto oli. Rekisterit oli muistaakseni kuitenkin valkopohjaiset, joten ei auto ainakaan alkup. rekistereillä ollut.
Ja tuon mustan rekkarit olivat NOB-34, muistaakseni. Auto on sittemmin myyty ulkomaille (yllättäen ). Olisiko sillä ollut jotain tekemistä Aulis Pakulan museon (Svartvik) kanssa.
Mutta ohhoh todellakin, että nyt siis todellakin Suomesta löytyy ehta "Flügeltürer"! Vaan eikös tuo ollut Triangle Motorsilla myynnissä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Ja tuon mustan rekkarit olivat NOB-34, muistaakseni. Auto on sittemmin myyty ulkomaille (yllättäen ). Olisiko sillä ollut jotain tekemistä Aulis Pakulan museon (Svartvik) kanssa.
Mutta ohhoh todellakin, että nyt siis todellakin Suomesta löytyy ehta "Flügeltürer"! Vaan eikös tuo ollut Triangle Motorsilla myynnissä?
Musta oli kuulemma ollut sekin, jonka kaveri oli 80-luvulla bongannut. Lienee sama- saattoihan niitä toki olla muitakin, mutta ei varmaan kovin monta...
Myynnissähän tuo tosiaan on. On näköjään vimpan päälle entisöity ja hinta sen mukainen (vrt. samassa listassa myynnissä oleva 113:n 230SL hintaan 70 000 EUR- vai luinkohan listaa huolimattomasti??).