300GE 1991 koronaprojektina
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Kiitoksia kommenteista.
Kalvoja ei ole laseissa, ja kuvia kun katselee niin aika tummennetun oloinen on tuo lasien sävytys. Halusin pitää orkkisvanteet ensinnäkin siksi koska auto museoidaan ja toiseksi ainakin se G500 oli paljon enemmin täryjyrän oloinen etenkin 19" mutta aika kova niillä vakio 18" pyörilläkin. Nämä on kivan pehmeät ajaa eikä ole mitenkään epävakaa maantielläkään, mitä nyt vähän olen ehtinyt ajaa. Pitäisi selvittää onko tuolla aikakaudella saanut sitten 16" pyöriä vaiko pitää tyytyä orkkis 15" kokoon. Tarkoitus on kuitenkin pitää autoa niin saattaahan sitä tulla kokeiltua jos löytyisi OEM 16 tuumaiset.
Kun lisäsin etuperään öljyä niin sitä alkoi vuotaa akseliputken liitoksesta, kuvasta näkee tuon lyhyemmän putken liitoksen. Laskin öljyt ulos ja putsasin raon bräkleenillä ja paineilmalla. Katsoin että ei enää tihkunut öljyä ja täytin raon ympäriinsä sikafleksillä. Toivottavasti pitää.
20211005_164538 by Kari, on Flickr
Kalvoja ei ole laseissa, ja kuvia kun katselee niin aika tummennetun oloinen on tuo lasien sävytys. Halusin pitää orkkisvanteet ensinnäkin siksi koska auto museoidaan ja toiseksi ainakin se G500 oli paljon enemmin täryjyrän oloinen etenkin 19" mutta aika kova niillä vakio 18" pyörilläkin. Nämä on kivan pehmeät ajaa eikä ole mitenkään epävakaa maantielläkään, mitä nyt vähän olen ehtinyt ajaa. Pitäisi selvittää onko tuolla aikakaudella saanut sitten 16" pyöriä vaiko pitää tyytyä orkkis 15" kokoon. Tarkoitus on kuitenkin pitää autoa niin saattaahan sitä tulla kokeiltua jos löytyisi OEM 16 tuumaiset.
Kun lisäsin etuperään öljyä niin sitä alkoi vuotaa akseliputken liitoksesta, kuvasta näkee tuon lyhyemmän putken liitoksen. Laskin öljyt ulos ja putsasin raon bräkleenillä ja paineilmalla. Katsoin että ei enää tihkunut öljyä ja täytin raon ympäriinsä sikafleksillä. Toivottavasti pitää.
20211005_164538 by Kari, on Flickr
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Peltivanteetha on ollu 16", mut aluista en äkkiseltää osaa sanoo onko niitä ollu tuoho aikaa ku 15". Pitkään koppaan nuo tosiaa näyttää pieniltä nuo 31"x15", mut ei ehkä pätkässä niinkään Toki 32" ois ehkä rehvakamman näköne, ja taitas mahtuu pyöriiki ilman et sisäänjoustossa ottaa kaariin kiinni. Miusta maasturissa kuuluu olla maastorenkaat, ja jos 16" vannekokoon siirryt, ni sit sietäs laittaa vaika 235/80 renkaat. Vaan ku museoit nyt ekaks noilla, ni miullaha ois ylimääräsenä ne orkkis 18" vanteet 275/70 Toyoilla
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Perän tiivistys piti öljyä. Sitten eiku nelipyöräsuuntaukseen. Akseli on prikulleen suorassa ja auraus säädettiin kohdalleen eli about nollaan, taisi olla 0.4 mm haritusta.
20211221_142233 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20211221_142803 by Kari Pykäläinen, on Flickr
Vararenkaan kortonki oli kutistunut mutta lämmöllä sen sai paikoilleen.
20211220_182108 by Kari Pykäläinen, on Flickr
Otin parit ulkokuvat matkalla säilytystalliin. Jos jompaakumpaa voisi käyttää museoinnissa, jahka tarkastuksen saisi tehtyä talven aikana.
20211219_135251 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20211219_140348 by Kari Pykäläinen, on Flickr
Pääsi hyvään seuraan.
20211221_160526 by Kari Pykäläinen, on Flickr
Jotain pikkujuttuja on vielä mutta ainahan näissä vanhoissa on laittamista. Vasen etulevike on nyt korjattu kittaamalla, se on kuitenkin aika huomaamaton. Ratti pitää oikaista vielä.
20211221_142233 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20211221_142803 by Kari Pykäläinen, on Flickr
Vararenkaan kortonki oli kutistunut mutta lämmöllä sen sai paikoilleen.
20211220_182108 by Kari Pykäläinen, on Flickr
Otin parit ulkokuvat matkalla säilytystalliin. Jos jompaakumpaa voisi käyttää museoinnissa, jahka tarkastuksen saisi tehtyä talven aikana.
20211219_135251 by Kari Pykäläinen, on Flickr
20211219_140348 by Kari Pykäläinen, on Flickr
Pääsi hyvään seuraan.
20211221_160526 by Kari Pykäläinen, on Flickr
Jotain pikkujuttuja on vielä mutta ainahan näissä vanhoissa on laittamista. Vasen etulevike on nyt korjattu kittaamalla, se on kuitenkin aika huomaamaton. Ratti pitää oikaista vielä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Korona jatkuu ja projekti jatkuu. Viime tiistaina tehtiin MR esitarkastus. Konepellin sisäpuolelta löyty parista kohtaa pintaruostetta, samoin konehuoneesta cruiserin telineestä. Muutama naarmu pitäs korjata touch-up maalikynällä tms. Pakoputkiston näkyvät osat maalattava mustaksi.
Olen nyt kolmena päivänä käynyt hallilla fiksaamassa ja alkaa olla valmis virallista tarkastusta varten. SAH-Kin ukot tekee tarkastuksen eli se on aika tiukka.
Olen nyt kolmena päivänä käynyt hallilla fiksaamassa ja alkaa olla valmis virallista tarkastusta varten. SAH-Kin ukot tekee tarkastuksen eli se on aika tiukka.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
G odottaa museotarkastusta. Kolme kertaa siirtynyt sairastapauksen takia, ensin MR tarkastajan kollegoiden, sitten minun, ja nyt vissiin toisen MR tarkastajan... kai se juhannuksena viimeistään saa MR kilvet ...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Esitarkastuksen tehnyt SAHKin mies (täälläkin foorumilla joskus vaikuttava) meni maan alle, toivottavasti ei korona. Eilen toinen tarkastaja katsoi auton, hyväksyi mutta tuhkakuppi oli sisältä ruosteessa sekä takaoven kynnyslistan ruuvinkannat myös ruosteessa. Korjaan nuo maanantaille jolloin kolmas tarkastaja silmäilee auton, sitten saan hyväksynnän. Meni pitkän kaavan mukaan mutta ei haittaa, olen laitellut tässä aakkosta sekä vähän kuuspistekolmosta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Ohhoh, eihän nyt oikeasti maan alle, vaan ettei saa yhteyttä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Nyt tajusin mitä kirjoitin, ei siis fyysisesti vaan ei vastaa viesteihin . On lisäksi yrittäjä ja välillä on ollut ns kiirettä
Heh, tämä on oikea koronaprojekti, kolmas museotarkastaja soitti äsken että käykö tänään, kun joutuu menee tuuraamaan maanantaina Imatralle. Tuli sen verran puskista että en ehdi joten sovittiin tämän imatralaisen kanssa että keskiviikkona, kun on silloin Lappenrannassa käymässä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Hienoa että museorekisteriin saatu. Samaa ajattelin, että kyllä on todella tarkkaa ollu. Museoinneista ei mitään kokemusta niin onko tuo Sah-ki museointi tarkempi kuin normaalisti vai mitä tässä tarkoitetaan? Vai onko museoinneissa edes helpompia ja vaikeampia asteita?
https://www.sarjat.org/
3 mersua ja pari muuta (17 vuotta ja 48 Mersua):
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (516tkm) diesel manuaali pakettiauto
VW Crafter -12 (308tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 katsastettu 2 vuoden leimaan
Päivitetty 30.05.2024
3 mersua ja pari muuta (17 vuotta ja 48 Mersua):
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (516tkm) diesel manuaali pakettiauto
VW Crafter -12 (308tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 katsastettu 2 vuoden leimaan
Päivitetty 30.05.2024
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Se on paljolti tarkastajasta kiinni se tarkkuus.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Jep, yleensä tarkastajat on tarkimpia niissä autoissa mistä tietävät eniten. Tuntemattomampiin malleihin hyvin harva tuntuu jaksavan tehdä kotiläksyjä, niin voi mennä mitä tahansa läpi. Silloin kiinnitetään huomiota johonkin ruosteiseen ruuvinkantaan enemmän kuin totaalisen väärään sisustaan esimerkkinä. Mulla on omat autot tarkistanut joka kerta eri henkilöt, ja kaikki on kyllä omanlaisiaan persoonia.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Vähän ohiajattelua tästä MR-touhusta nykypäivänä...
Kaikenlaisia "kauhistuksia" tosiaan päivitellään foorumeilla ja jaksetaan ihmetellä, josko jollain ajopäivät menee yli herrasmiessopimuksen.
Asia olisi helposti ratkaistavissa ja laajennettavissa näissä digiaikaan ottamalla käyttöön vaikka yleinen harrasteajoneuvoluokka, joka olisi omistajan ilmoitusasia trafin palvelussa. Siinä sitten sitoutuisi maksamaan esim. MR:n tapaan käytöstä esim. max se MR 30pv vuodessa. Jokainen ajopäivä ilmoitettava palvelussa liikennekäytöstäpoiston ja -oton tapaan. Järjestelmä laskee ajopäivät ja ne sitten täyttyy vuosittain, jolloin ei väärinkäytöksiä, ainakaan tulkinnanvaraisia. Kaikenlaiset Classic Datat kyllä korvaisi tuon MR-statuksen moninkertaisesti ja se kymmenvuotiaan avoauton omistajakin pääsisi 15 kesäisen ajopäivänsä kanssa tasa- ja yhdenvertaisena harrasteajoneuvoluokkaan ja hinnoitteluun .
Kaikenlaisia "kauhistuksia" tosiaan päivitellään foorumeilla ja jaksetaan ihmetellä, josko jollain ajopäivät menee yli herrasmiessopimuksen.
Asia olisi helposti ratkaistavissa ja laajennettavissa näissä digiaikaan ottamalla käyttöön vaikka yleinen harrasteajoneuvoluokka, joka olisi omistajan ilmoitusasia trafin palvelussa. Siinä sitten sitoutuisi maksamaan esim. MR:n tapaan käytöstä esim. max se MR 30pv vuodessa. Jokainen ajopäivä ilmoitettava palvelussa liikennekäytöstäpoiston ja -oton tapaan. Järjestelmä laskee ajopäivät ja ne sitten täyttyy vuosittain, jolloin ei väärinkäytöksiä, ainakaan tulkinnanvaraisia. Kaikenlaiset Classic Datat kyllä korvaisi tuon MR-statuksen moninkertaisesti ja se kymmenvuotiaan avoauton omistajakin pääsisi 15 kesäisen ajopäivänsä kanssa tasa- ja yhdenvertaisena harrasteajoneuvoluokkaan ja hinnoitteluun .
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Nonnii. Eilen sain MR todistuksen käteen konttorilla ja samalla muutoskatsastettiin museoautoksi. Tilapäinen poisto liikenteestä jäi voimaan ja pitää ottaa auto ajoon kun sen ottaa oikeasti ajoon. Tarttee varmistaa vakuutustyhtiön kanssa että vakuutukset menee oikein myös.
Kolmas SAHKin tarkastaja silmäili auton ennen kun allekirjoitti paprut. Kuskin turvavyön alakiinnikkeestä puuttui muovinen suojatulppa joka peittää ison pultinkannan. Tilasin samalla reissulla marmorilta, tulee Saksasta 4 euroa
Kolmas SAHKin tarkastaja silmäili auton ennen kun allekirjoitti paprut. Kuskin turvavyön alakiinnikkeestä puuttui muovinen suojatulppa joka peittää ison pultinkannan. Tilasin samalla reissulla marmorilta, tulee Saksasta 4 euroa
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Onnittelut.Upea vaunu.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Onnitelut Museoleimasta!
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Kiitos kiitos. Tämä sekä SEC sijoitetaan ajokaudeksi kotiin; talliin ja katokseen. C180 menee pihalle, pösö menee seisontaan muualle ja Ford saapi majailla isäni tallissa tässä lähellä, kunhan valmistuu ajoon.
Mokailimme ohjauskulmakaverin kanssa ohjauksen simpukan varren asennossa, eli pitman arm - se on nyt väärässä kulmassa ja auto ei käännyt hyvin vasemmalle. Ohjausvartta täytyy säätää lyhyemmäksi, muistaakseni, vai onko se pitemmäksi ... yritin talvella avata varren säädön lukkomuttereita mutta ohjauskulmamies oli vetänyt ne niin tiukalle että en saanut auton alla maatessa niitä auki. Tuo vielä pitää fiksata kunhan saan sen pois säilytystallista kotiin.
Pari pikkujuttua vielä on, apukuskin oven keskuslukko ja kuskin penkin ryhdistäminen.
Mokailimme ohjauskulmakaverin kanssa ohjauksen simpukan varren asennossa, eli pitman arm - se on nyt väärässä kulmassa ja auto ei käännyt hyvin vasemmalle. Ohjausvartta täytyy säätää lyhyemmäksi, muistaakseni, vai onko se pitemmäksi ... yritin talvella avata varren säädön lukkomuttereita mutta ohjauskulmamies oli vetänyt ne niin tiukalle että en saanut auton alla maatessa niitä auki. Tuo vielä pitää fiksata kunhan saan sen pois säilytystallista kotiin.
Pari pikkujuttua vielä on, apukuskin oven keskuslukko ja kuskin penkin ryhdistäminen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
30 päivää vuodessa on voimassa mikäli otat museoajoneuvoon museoajoneuvo vakuutuksen, mikäli taas otat tavallisen vakuutuksen, saat ajaa vaikka joka päivä.RH kirjoitti: ↑Ma 11.04.2022 13:47 Vähän ohiajattelua tästä MR-touhusta nykypäivänä...
Kaikenlaisia "kauhistuksia" tosiaan päivitellään foorumeilla ja jaksetaan ihmetellä, josko jollain ajopäivät menee yli herrasmiessopimuksen.
Asia olisi helposti ratkaistavissa ja laajennettavissa näissä digiaikaan ottamalla käyttöön vaikka yleinen harrasteajoneuvoluokka, joka olisi omistajan ilmoitusasia trafin palvelussa. Siinä sitten sitoutuisi maksamaan esim. MR:n tapaan käytöstä esim. max se MR 30pv vuodessa. Jokainen ajopäivä ilmoitettava palvelussa liikennekäytöstäpoiston ja -oton tapaan. Järjestelmä laskee ajopäivät ja ne sitten täyttyy vuosittain, jolloin ei väärinkäytöksiä, ainakaan tulkinnanvaraisia. Kaikenlaiset Classic Datat kyllä korvaisi tuon MR-statuksen moninkertaisesti ja se kymmenvuotiaan avoauton omistajakin pääsisi 15 kesäisen ajopäivänsä kanssa tasa- ja yhdenvertaisena harrasteajoneuvoluokkaan ja hinnoitteluun .
Maailma tarvitsee esikuvia!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Kyllä joo onnistuu.
Juuri kysyin vakuutusyhtiöltä mutta sitten korvauksetkin menee normaalin käyttöauton ja ikävähennysten vuoksi, esim tuo oma coupe varmaan olisi ikävähennysten jälkeen varmaan muutaman kymmenen euron arvoinen
230 C 1978
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
En halua alkaa sössimään systeemiä. Minulla on ollut museoauto jo yli 30 vuotta sitten ja olen tyytyväinen tilanteeseen. Niin, nyt on kolme museoautoa ja yksi kesäauto, niillä kyllä pärjää. Ei sitten herneitä nenään, itse vaan ajattelen noin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Tähän väliin kysynkin että riittääkö esim. karra teikäläiselle tuo 30 päivää vuodessa ajoaikaa? Itselläni ei suoranaisesti ole yhtään museoajoneuvoa (ainakaan ajossa) vaikka museoikäistä kalustoa löytyykin perhepiiristä, mutta voisin kuvitella että tuo 30 päivää vuodessa riittäisi ja tosiaan asian pystyy kiertään kun ottaa museoajonuvoon tavallisen liikennevakuutuksen.karra kirjoitti: ↑Ti 19.04.2022 16:55En halua alkaa sössimään systeemiä. Minulla on ollut museoauto jo yli 30 vuotta sitten ja olen tyytyväinen tilanteeseen. Niin, nyt on kolme museoautoa ja yksi kesäauto, niillä kyllä pärjää. Ei sitten herneitä nenään, itse vaan ajattelen noin.
Maailma tarvitsee esikuvia!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Kyllä riittää, ainakin kahdelle jotka on olleet kauemmin talossa. Uskon että G-mersulle ei ole todellista tarvetta kun muutamana päivänä vuodessa. Loppu on sitten harrasteajoaeseestie kirjoitti: ↑Ti 19.04.2022 17:27Tähän väliin kysynkin että riittääkö esim. karra teikäläiselle tuo 30 päivää vuodessa ajoaikaa? Itselläni ei suoranaisesti ole yhtään museoajoneuvoa (ainakaan ajossa) vaikka museoikäistä kalustoa löytyykin perhepiiristä, mutta voisin kuvitella että tuo 30 päivää vuodessa riittäisi ja tosiaan asian pystyy kiertään kun ottaa museoajonuvoon tavallisen liikennevakuutuksen.karra kirjoitti: ↑Ti 19.04.2022 16:55En halua alkaa sössimään systeemiä. Minulla on ollut museoauto jo yli 30 vuotta sitten ja olen tyytyväinen tilanteeseen. Niin, nyt on kolme museoautoa ja yksi kesäauto, niillä kyllä pärjää. Ei sitten herneitä nenään, itse vaan ajattelen noin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
En tiedä muista, mutta ei ainakaan omissa tahdo tulla tuota 30-päivääkään ajoa vuoteen. Kolme MR vehjettä on ajossa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Mulla on museoikäinen ja melkein museokuntoinen mp, jolla ajetaan ei joka vuosi ja silloinkin kun ajetaan, niin vain muutamia päiviä koko kesässä. Lisäksi on tuo vasta 22-vuotias CLK, jolla kolme vuotta sitten sen ostettuani taisin ajaa vapun ja vaikenemisen eli syyskuun alun välillä sentään vähän enemmän kuin 30 päivää, mutta ei varmasti lähellekään edes tuplasti. Toissakesänä noin näppituntumalta ajopäiviä oli max 30 ja viime kesänä autolla ei ajettu yhtään. Tuleva kesä on kysymysmerkki, mutta ennen jussia tuo ei liikkune ja senkin jälkeen varmaan korkeintaan muutaman kymmentä päivää ennen syksyä. Ymmärrätte varmaan, miksi aprikoin ääneen harrasteajoneuvoluokasta... se oma lehmä...
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Mä jäin miettimään RH sun kirjotusta... Meinaatko että museauto-status muutettaisiin harrasteajoneuvoluokaksi? Vai käsitinkö väärin? Lähinnä sillä että kun harrasteautoja on niin kamalan paljon ja niiden käyttöastekin vaihtelee. Ensimmäisenä haluaisin muuttaa 30vrk vaikka 30 viikoksi. Sekin on vähän niin ja näin riittääkö.RH kirjoitti: ↑Ti 26.04.2022 12:09 Mulla on museoikäinen ja melkein museokuntoinen mp, jolla ajetaan ei joka vuosi ja silloinkin kun ajetaan, niin vain muutamia päiviä koko kesässä. Lisäksi on tuo vasta 22-vuotias CLK, jolla kolme vuotta sitten sen ostettuani taisin ajaa vapun ja vaikenemisen eli syyskuun alun välillä sentään vähän enemmän kuin 30 päivää, mutta ei varmasti lähellekään edes tuplasti. Toissakesänä noin näppituntumalta ajopäiviä oli max 30 ja viime kesänä autolla ei ajettu yhtään. Tuleva kesä on kysymysmerkki, mutta ennen jussia tuo ei liikkune ja senkin jälkeen varmaan korkeintaan muutaman kymmentä päivää ennen syksyä. Ymmärrätte varmaan, miksi aprikoin ääneen harrasteajoneuvoluokasta... se oma lehmä...
Karralle kuitenkin onnea G:n saattamisesta hienoon kuntoon ja museo-staukselle.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Otin autoon museovakuutukset. Liikenne olisi ilman bonuksia noin 1900 euroa ja 80% bonuksilla noin 380 euroa vuodessa. Sain liikennevakuutuksen nyt 56 eurolla. Osakaskoon otin auton vakuutusarvoksi 20k, hinnaksi tuli noin 260 euroa vuodessa. Satunnaisiin ajoon todella hyvä paketti.
Ajelin päivänä parina ja vaihtelin moottoriin MaxLife 5W-40 öljyt. Sisällä oli viimekesäiset ns keräilyerän öljyt joilla nyt öljynpaine meni aika alas, mutta uusilla ölpillä paineet normalisoituivat.
Simpukka on alkanut tihkuttaa, tippa tulee silloin tällöin pitman armin mutterin päähän. Laitoin tehostomeen MAG vuodon tiivistäjää ja ainakaan heti ei tule tippaa nokkaan...
Olenkin viime vuonna ostanut kapean raidevälin mallisen raidetangon Autodocista, rekisterinumeron mukaan. Se onkin liian lyhyt joten ohjausiskari ei mene tarpeeksi lyhyeksi, estää täyden kääntymisen vasemmalle. Pistän uuden oikean mittaisen raidetangon tilaukseen, ajan nyt ilman ohjausiskaria siihen asti.
Jotain muuta pikku hipistelyä tein vkl, ja palautin eilen illalla auton säilöntäpaikalle vielä kuun loppuun.
Ajelin päivänä parina ja vaihtelin moottoriin MaxLife 5W-40 öljyt. Sisällä oli viimekesäiset ns keräilyerän öljyt joilla nyt öljynpaine meni aika alas, mutta uusilla ölpillä paineet normalisoituivat.
Simpukka on alkanut tihkuttaa, tippa tulee silloin tällöin pitman armin mutterin päähän. Laitoin tehostomeen MAG vuodon tiivistäjää ja ainakaan heti ei tule tippaa nokkaan...
Olenkin viime vuonna ostanut kapean raidevälin mallisen raidetangon Autodocista, rekisterinumeron mukaan. Se onkin liian lyhyt joten ohjausiskari ei mene tarpeeksi lyhyeksi, estää täyden kääntymisen vasemmalle. Pistän uuden oikean mittaisen raidetangon tilaukseen, ajan nyt ilman ohjausiskaria siihen asti.
Jotain muuta pikku hipistelyä tein vkl, ja palautin eilen illalla auton säilöntäpaikalle vielä kuun loppuun.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Oma ajatus kulki varmaan siinä linjassa, että voisi olla harrasteajoneuvoluokka sellaisille ei-museojoneuvoille, joiden käyttöaste on yhtä vähäinen ja satunnainen kuin museoajoneuvojen. Näitähän ihmisillä riittää myös. Nykyjärjestelmähän ajoneuvoharrastuksessa oikeastaan tunnustaa vain museoajoneuvojen olemassaolon. Se 30 viikkoa vuodessa, olkoonkin, että harrasteestahan se sullakin menee, on ehkä kuitenkin samalla ihka oikeasti myös ihan todellista käyttöautoilua, jota voisit ajaa myös ihan millä tahansa Corollalla. Yhtä lailla päivittäisessä tai lähes päivittäisessä käytössä esim. 3kk kesäaikaan oleva harrasteajoneuvo varmaan korvaa silloin päivittäistarpeessa normaaleja liikkumistarpeita. Rajan vetäminen toki on aina vaikeaa. Nykypäivänä tietysti voitaisiin alkaa saivarrella siitäkin, onko tässä kaiken muun ohella ilmastokriisin synkentämässä maailmassa moraalisesti oikein edes ajaa harrasteajoneuvolla puhtaasti harrasteajoa...MouTine kirjoitti: ↑Ti 26.04.2022 14:42Mä jäin miettimään RH sun kirjotusta... Meinaatko että museauto-status muutettaisiin harrasteajoneuvoluokaksi? Vai käsitinkö väärin? Lähinnä sillä että kun harrasteautoja on niin kamalan paljon ja niiden käyttöastekin vaihtelee. Ensimmäisenä haluaisin muuttaa 30vrk vaikka 30 viikoksi. Sekin on vähän niin ja näin riittääkö.RH kirjoitti: ↑Ti 26.04.2022 12:09 Mulla on museoikäinen ja melkein museokuntoinen mp, jolla ajetaan ei joka vuosi ja silloinkin kun ajetaan, niin vain muutamia päiviä koko kesässä. Lisäksi on tuo vasta 22-vuotias CLK, jolla kolme vuotta sitten sen ostettuani taisin ajaa vapun ja vaikenemisen eli syyskuun alun välillä sentään vähän enemmän kuin 30 päivää, mutta ei varmasti lähellekään edes tuplasti. Toissakesänä noin näppituntumalta ajopäiviä oli max 30 ja viime kesänä autolla ei ajettu yhtään. Tuleva kesä on kysymysmerkki, mutta ennen jussia tuo ei liikkune ja senkin jälkeen varmaan korkeintaan muutaman kymmentä päivää ennen syksyä. Ymmärrätte varmaan, miksi aprikoin ääneen harrasteajoneuvoluokasta... se oma lehmä...
E: Ja sorry Karra, tää menee jo ihan poikittain raiteella... hieno G sulla tosiaan taas .
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Ruiskun määräjakajan kupeessa oleva paineensäädin vuotaa. Kalvon takapuolelta tuleva pilli mene ilmanputsariin ja sitä suoltaa bensaa ulos. Tästä saattaa johtua se että ei lähde kuumana käyntiin jos seisoo 5 ...15 min. Muuten lähtee aina hyvin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 300GE 1991 koronaprojektina
Kolme käytettyä on jo tiedossa. Saatan laittaa sellaisen aluksi, kerran saan ns lainaan. Aion ostaa kuitenkin uuden koska en halua tähän vanhoja, sellaisia osia jotka saattavat hajota taas nopeasti. Kaveri menee jenkkeihin kesällä, sieltä saa alle 400 eurolla reilusti.
MB sallii 95E10 bensiini käytön 1990 alkaen. Onkohan silloin oikeasti tehty kaikkiin malleihin muutos, kautta linjana? Tällä on saatettu ajaa savolaisten toimesta viinabensalla, koska se painevaraajakin oli tohjona. Mitähän muuta kumisia osia tämän polttoainejärjestelmässä on?
Ostamani raidetanko oli kapeaan malliin, ohjausiskari ei mahtunut toimimaan oikein. Ostin nyt TRWn oikean osan, se on 30 mm leveämpi siitä kohtaa mihin ohjausiskari tulee kiinni.
Ostin samalla S123 vaihteiston kannatinkumin, eräs sivusto näytti että sama osa käy tähän. Omaa oikeaa ei saa tarvikkeena mistään.
Oli ajatus lähteä Himokselle tällä, ei vaan ehtinyt saada kuntoon. Olisihan tuossa pari muutakin MR autoa mutta perjantaina illalla on tytärpuolen muutto niin ei nyt jaksa lähteä ryysääämään aikaisin lauantai aamusta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224