No ei todellakaan näytä. Näyttää ehkä jos autokauppa on jo pilannut koneharjapesuilla.LopenUupunut kirjoitti:Tuolta näyttää muuten aivan uuden auton maalipinta kun samalla tavalla lampulla katsoo.....että silleen.
Mulla on pari suht uutta autoa, -10 Micra ja -12 Juke. Kummassakaan ei näy naarmun naarmua (no Micran myllytin kaks viikkoa sitten). Ei niitä naarmuja tule, jos pesee käsin (ja sitä ennen esipesu) lampaanhanurilla tms. ja koittaa rapata lumia hellästi pehmeellä lumiharjalla.
On se kivempikin, kun autoihin on laitettu kunnon käsittelyt maalipintaan, niin ei tartu suola-/pikipaska kovinkaan lujasti kiinni. Varsinkin jos tykkää ajella autoilla ja ne sotkeentuu, niin on se kiva kun helpolla saa puhtaaksikin vs. 2 kertaa vuodessa pesu, jolloin ei varmasti saa puhtaaksi ilman monen tunnin vaivannäköä (esipesu, pesu, claybar, huuhtelu).
Ja mitä tähän on uhrattu aikaa? 1 viikonloppu Zainotukseen / auto / vuodessa. Tarvittaessa parin tunnin lisäehostus puolen vuoden välein. Autojen pesu 3 viikon välein: esipesu Bilt-Hamber Auto-foam Projectechin Foam lancella levitettynä 5-6 minuuttia, sen jälkeen kintaalla pesu 10 minuuttia + kuivaus pari minuuttia. Paljonko maksaa pesuaineet? Foami maksaa ehkä 10-20 centtiä / pesu -> tosi halpaa siihen nähden että kyllä lähtee paskat... Kylmää vettä menee max muutaman minuutin ajan 450 l/h eli ei paljo paskaakaan. Ja autot kiiltää paremmin kuin uudet, ja on aina puhtaita oli kelit mitkä hyvänsä. Ei se nyt ainakaan arvoa alenna. Pakko mun on sanoa, että entinen -00 320cdi-Mersuni oli varmasti yksi kiiltävimmistä sen vuotisista mitä on ja hyvin meni kaupaksikin -> tuskin ainakaan huononsi myytävyyttä
Jos tarvikehankintoineen saa kulumaan 1 € / pesu itse pestynä (olettaen että painepesuri löytyy), niin miksi maksaa paskasta konepesusta + naarmutuksesta vähintään 10 € tai hulluimmillaan jopa yli 20 €???