W211 satunnaisesti koko perä putoaa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ke 29.12.2021 10:22
W211 satunnaisesti koko perä putoaa
Kyseessä farkku 2005 malli E-200 takajouset vain ilmalla. Ei siis airmatic.
Nyt talvella noin kerran viikossa satunnaisesti tekee, kun lähtee ajamaan, niin pudottaa yhtäkkiä perän alas heti molemmat puolet ja näyttöön tulee ”stop car too low” Parkissa ei koskaan tee että laskee. Ei siis vuoda vaikka viikonkin seisoo. Ilmajouset on muuten vaihdettu noin 30.000km sitten.
Sitten kun auton pysäyttää ja odottaa, niin kuulee kuinka kompura lähtee päälle(vaimea surina/humina) ja käy noin 1-2min. Sitten sammuu kompura. Mutta perä ei silti nouse. Aivan kuin saisi väärän tiedon että taso on oikea? Muutenhan jos olisi vuoto kävisi koko ajan?
Tätä tapahtuu siinä sitten muutama kerta, että kompura lähtee taas uudelleen siinä parkissa arviolta noin 15min päästä uudelleen ja sama homma. Sitten ehkä kolmannella tai neljännellä kerralla koko perä nousee ja homma ok.
Voi mennä parikin viikkoa että toimii. Kelit on olleet semmoset huurteisen lumiset -10...-15.
Onko ajatuksia?
Nyt talvella noin kerran viikossa satunnaisesti tekee, kun lähtee ajamaan, niin pudottaa yhtäkkiä perän alas heti molemmat puolet ja näyttöön tulee ”stop car too low” Parkissa ei koskaan tee että laskee. Ei siis vuoda vaikka viikonkin seisoo. Ilmajouset on muuten vaihdettu noin 30.000km sitten.
Sitten kun auton pysäyttää ja odottaa, niin kuulee kuinka kompura lähtee päälle(vaimea surina/humina) ja käy noin 1-2min. Sitten sammuu kompura. Mutta perä ei silti nouse. Aivan kuin saisi väärän tiedon että taso on oikea? Muutenhan jos olisi vuoto kävisi koko ajan?
Tätä tapahtuu siinä sitten muutama kerta, että kompura lähtee taas uudelleen siinä parkissa arviolta noin 15min päästä uudelleen ja sama homma. Sitten ehkä kolmannella tai neljännellä kerralla koko perä nousee ja homma ok.
Voi mennä parikin viikkoa että toimii. Kelit on olleet semmoset huurteisen lumiset -10...-15.
Onko ajatuksia?
Re: W211 satunnaisesti koko perä putoaa
Kompuran paineenlaskuventtiili jumittaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ke 29.12.2021 10:22
Re: W211 satunnaisesti koko perä putoaa
Unohdin muuten mainita että autosta luettiin eräällä korjaamolla pikkuakun vaihdossa Bosch vikakoodinlukijalla koodeja. Se pikkuakku siis vaihdettiin.
Siellä oli sellainekin kuin 5150 tasonsäätö signaali viallinen/ ei signaalia. Mutta eipä se silloin tehnyt tätä ongelmaa vaikka olikin tämä vikakoodi muistissa. En kiinnittänyt isompaa huomiota asiaan.
Siellä oli sellainekin kuin 5150 tasonsäätö signaali viallinen/ ei signaalia. Mutta eipä se silloin tehnyt tätä ongelmaa vaikka olikin tämä vikakoodi muistissa. En kiinnittänyt isompaa huomiota asiaan.
Re: W211 satunnaisesti koko perä putoaa
Mulla teki samaa. Kompura vaihtoon. Se auttoi.
Re: W211 satunnaisesti koko perä putoaa
Muistissa oleva (tallennettu) vikakoodi ei ongelmia aiheutakaan. Tuo koodi saattaisi olla anturista jossa kaksi tasosignaalia jos eivät täsmää keskenään. Tuohan aikanaan ratkaistiin sillä että käytetään vain yhtä tasosignaalia niin ei tule ristiriitaa. Saattaa olla myös alueen ylityksestä vaikka perän ollessa tontissa. Saattaa tulla myös katkenneista anturin vipuvarsista mutta tuosta tyyppiongelmasta ei tainnut nyt olla kyse jos perä toisinaan putoilee mutta sitten taas toimii oikein.Haukijorma kirjoitti: ↑Ke 29.12.2021 11:41 Unohdin muuten mainita että autosta luettiin eräällä korjaamolla pikkuakun vaihdossa Bosch vikakoodinlukijalla koodeja. Se pikkuakku siis vaihdettiin.
Siellä oli sellainekin kuin 5150 tasonsäätö signaali viallinen/ ei signaalia. Mutta eipä se silloin tehnyt tätä ongelmaa vaikka olikin tämä vikakoodi muistissa. En kiinnittänyt isompaa huomiota asiaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 553
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W211 satunnaisesti koko perä putoaa
Arvaa, että Kompuran vedenpoisto suodatin täynnä. (Olisi vaatinut huoltoa jo aikaa sitten). Vesi on todennäköisesti hapettanut venttiilin/venttiilit.
Varaudu, että niitä joutuu vaihtamaan.
Varaudu, että niitä joutuu vaihtamaan.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ke 29.12.2021 10:22
Re: W211 satunnaisesti koko perä putoaa
Joo.
Tämä mersu tuli keväällä mulle, veneeseen vaihdoin...
Vaikka mullakin jo 21:s auto menossa ja kolmas MB (pari w124:sta) en edes tiennyt tässä olevan ilmajouset takana
Työkseni ajanut yhtenä autona w211 sedania 15vuotta ja hyvät kokemukset siitä siivittivät tähän. Siinähän onkin rautavieterit....
Jos tässä innostuu kompuran ostamaan ja vaihtamaan, niin varmaan kannattaa ostaa imusuodatin uusi ja sitä imuletkua. Täällä on KL varaosat paikkakunnalla. Siellä näytti olevan kotona kompura luokkaa 446€?
Tämä mersu tuli keväällä mulle, veneeseen vaihdoin...
Vaikka mullakin jo 21:s auto menossa ja kolmas MB (pari w124:sta) en edes tiennyt tässä olevan ilmajouset takana
Työkseni ajanut yhtenä autona w211 sedania 15vuotta ja hyvät kokemukset siitä siivittivät tähän. Siinähän onkin rautavieterit....
Jos tässä innostuu kompuran ostamaan ja vaihtamaan, niin varmaan kannattaa ostaa imusuodatin uusi ja sitä imuletkua. Täällä on KL varaosat paikkakunnalla. Siellä näytti olevan kotona kompura luokkaa 446€?
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 598
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: W211 satunnaisesti koko perä putoaa
Mä ostin ebaysta 130€ nurkilla olevan, muistaakseni Espanjasta tuli parin euron posteilla.
Ihan toimiva peli.
Ihan toimiva peli.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: W211 satunnaisesti koko perä putoaa
Joku täällä foorumilla oli vaihtanut pelkän venttiilin kompurasta. En muista mistä hankki osat. Se imusuodatin ei ole omissa autoissa koskaan ollut yhtään likainen mutta joissakin imuletku katkeaa ja saattaa mallista riippuen muutenkin vetää loskapaskaa sisään niin sitten suodatinkin tukossa. Näkee päältäkin aika hyvin.
Ryynit kannattaa kuivata tai vaihtaa varsinkin jos on ajettu vuotavilla pusseilla/letkuilla mutta ei ne ilmajousituksen ongelmat aina ryyneistä johdu vaikka täällä helposti saa sellaisen kuvan.
Tätä pitäisi enemminkin verrata vaikkapa 210-korisen farkun hydrauliseen tasonsäätöön ja sen korjauskuluihin kuin 211 vieterisedaniin vaikka vaihdetaanhan niitä vietereitäkin aika tiuhaan, pienemmällä melulla vaan.
Ryynit kannattaa kuivata tai vaihtaa varsinkin jos on ajettu vuotavilla pusseilla/letkuilla mutta ei ne ilmajousituksen ongelmat aina ryyneistä johdu vaikka täällä helposti saa sellaisen kuvan.
Tätä pitäisi enemminkin verrata vaikkapa 210-korisen farkun hydrauliseen tasonsäätöön ja sen korjauskuluihin kuin 211 vieterisedaniin vaikka vaihdetaanhan niitä vietereitäkin aika tiuhaan, pienemmällä melulla vaan.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ke 29.12.2021 10:22
Re: W211 satunnaisesti koko perä putoaa
Kyllä aika heppoiselta tuntuu tämä systeemi.
Jos pitää huoltaa samaa tahtia kuin kissalle kermaa antaa.
Edellinen mersu oli tosiaan w124 joskus 10vuotta sitten ja aikalailla menneet kaikki vertailuautot alaspäin mitä tulee toimintavarmuuteen. No, poikkeuksena oli 940 takapotku Volvo.
No, laitetaan kuntoon eipä siinä.
Jos pitää huoltaa samaa tahtia kuin kissalle kermaa antaa.
Edellinen mersu oli tosiaan w124 joskus 10vuotta sitten ja aikalailla menneet kaikki vertailuautot alaspäin mitä tulee toimintavarmuuteen. No, poikkeuksena oli 940 takapotku Volvo.
No, laitetaan kuntoon eipä siinä.
Re: W211 satunnaisesti koko perä putoaa
Ilma-alusta on toimiva jos sen pitää kunnossa, vuotavat jouset rasittaa kompuraa jos pitkään venyttää vuotojen korjausta. Isällä 211 farkku, neljä vuotta sitten vaihdoin siihen takailmajouset kun alkoi perä putoamaan. Silloin oli kymmenvuotias ko auto. Kompressorin imusuodattimen olen vaihtanut vuosittain ja tarkastanut/vaihtanut imuputken. Nyt mittarissa 350tkm ja ikää autolla melkein 15 vuotta. Muuta vikaa ei ilmapuolella ole ollut kuin nuo pussit kertaalleen.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi