Mulla vastaavassa mutta tuplamäärän ajetussa katsastuksessa ero edessä 0% ja takana 2%. Aikaisemmassa katsastuksessa ero ollut myös vastaava.MetalT kirjoitti: ↑Ma 18.10.2021 13:11 Ei ole iskarit niitä kaikkein vahvimpia. 5v katsastuksessa (45 tkm) löytyi, että vasemman ja oikean takaiskarin ero on 40%. Kaivelin 3v katsastuksen lappuja (16 tkm) ja siellä on ollut melkein yhtä suuri ero. Melkoisia leluja, että alkaa antautua jo noilla kilmometreillä. Kyllähän sen hidastustöyssyissä tunteekin, että vasen persaus niiaa enemmän eli ei tullut yllätyksenä.
Ei liene ylettömän hintaiset vm. 2017 C200 (S205) avantgardeen nuo takatolpat kuitenkaan.
C-sarjan ongelmia S205 / W205
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Joku mainitsi iskarit ym. alustan osat heikoiksi lenkeiksi näissä pre-facelisteissä, kun hain tältä foorumilta. Huono säkä varmaan, mutta sopii tuohon.
Kuskin penkki on alkanut narahdella hidastetöyssyihin ajaessa. Mikähän mahtaa narahdella? Ei ole oma persaus.
Myös loota on alkanut tehdä perus 2-3 vaihdon kylmänykimisen lisäksi outoja temppuja samaisessa vaihdossa, kun aamulämpötila on laskenut alle 6 asteen. Tekee aamun kolmannessa (siis aina kolmannessa) 2-3 vaihdossa sen, että vähän reippaammin kiihdyttäessä nykäisee kuten aina, mutta ei vaihdakaan vaihdetta, vaan jatkaa 2. vaihteella edelleen kunnes vaihtaa lopulta 3:lle jossain 3000 rpm:n tienoilla, myöskin nykäisten, mutta vähemmän. Ilmennyt tänä syksynä. Tekee tuon ainoastaan kerran, eikä ihan joka aamu. Omituinen peli.
Kuskin penkki on alkanut narahdella hidastetöyssyihin ajaessa. Mikähän mahtaa narahdella? Ei ole oma persaus.
Myös loota on alkanut tehdä perus 2-3 vaihdon kylmänykimisen lisäksi outoja temppuja samaisessa vaihdossa, kun aamulämpötila on laskenut alle 6 asteen. Tekee aamun kolmannessa (siis aina kolmannessa) 2-3 vaihdossa sen, että vähän reippaammin kiihdyttäessä nykäisee kuten aina, mutta ei vaihdakaan vaihdetta, vaan jatkaa 2. vaihteella edelleen kunnes vaihtaa lopulta 3:lle jossain 3000 rpm:n tienoilla, myöskin nykäisten, mutta vähemmän. Ilmennyt tänä syksynä. Tekee tuon ainoastaan kerran, eikä ihan joka aamu. Omituinen peli.
C200 (S205) 2017
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Ei sitä välttämättä uutena tarvi vikaa olla. Rengas epätasapainossa pidemmän ajan, pakkasella ajaa monttuun tai töyssyyn jne. Kyllä niitä ajamalla rikki saa. Airmaticit on öljyiskareita. Oli ittelläkin se toinen tolppa täysin priima vaikka oli vaihtohetkellä jo hieman yli 160tkm. Anto iskaritestissä samat prosentit kuin sitten uusintakatsastuksessa uusi antoi. Tuo tolppa oli ilmeisesti jo hieman vuotanut kun ostin sen, sitä ei vaan ajossa huomannut kuin satunnaisena pienenä kolinana. Kiinnitin ensimmäisen kerran renkaita vaihtaessa huomion että ilmapussin alaosasta oli tolppa aavistuksen märkä.partajaara kirjoitti: ↑Ma 18.10.2021 19:57 Pakko olla iskarissa jo uutena jotain vikaa. Omassa 2014 käyttöönotetussa ja päälle 170tkm ajetussa oli ero edessä 5% ja takana 2 % eikä ole iskareita vaihdettu.
Mutta siis vinkkinä kaikille jotka on tuollaista 205:sta Airmaticia ostamassa, tarkastakaa ne iskarit. Jos jossakin tolpassa on vähänkin öljyä ("kosteutta") ulkopuolella, niin käykää iskaritestissä ennen ostospäätöstä.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Joo kyllähän nuo alustan osat näkyy olevan heikko kohta katsastustilastoissakin. Mullakin uusittiin etualatukivarsi.
Kuskin penkki narahtelee täälläkin.
Laatikko tekee satunnaisesti outouksia, kuten jatkaa kakkosella tavallista pidempään ja välillä aivan kuin tuntuisi pienen pientä nykimistä tasakaasulla kylmänä/puolilämpimänä.
Kuskin penkki narahtelee täälläkin.
Laatikko tekee satunnaisesti outouksia, kuten jatkaa kakkosella tavallista pidempään ja välillä aivan kuin tuntuisi pienen pientä nykimistä tasakaasulla kylmänä/puolilämpimänä.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Normaalien iskareiden käyttöikä on siinä 100-200tkm paikkeilla riippuen käytöstä voi olla paljon vähemmänkin. Bilsteinin tolppaa vaan tilalle niin saa suurinpiirtein oikeat ajo-ominaisuudet ja säästää rahaakin kun tilailee Saksasta. Iskarit on kulutuskamaa siinä missä jarrupalatkin.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Bilsteineja juuri selailin. Taitaa olla ihan peruskuulakärkikyniä, joten ei ole hinnalla pilattu. Marmorilta tietysti samat tolpat OEM-leimalla tuplahintaan. Onhan tuo perä vähän sellainen "löysä" muutenkin. Voi johtua tuosta iskarista tai molemmista tai sitten on ominaisuus. Saa nähdä jämäköityykö tolppien vaihdolla. Hiukan tiukempi saisi olla.
C200 (S205) 2017
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Meillä tuli moottorin ohjelmistopäivityksen seurauksena tuo 2. vaihteen ominaisuus. Ryömii kakkosella mutta kun lisää kaasua hiukankin niin vaihtaa kolmoselle.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Jos se velloo ajossa ni saattaapi olla kulmissakin vikaa. Kovin on harvassa ne paikat joissa kulmat saa oikeesti kohilleen. Kun eihän noilla suuntauksia säätävillä pajoilla yleensä ole edes inklinometrejä millä sais määritettyä tasoon sopivat aurauskulmat kuten ne mersun ohjeiden mukaan pitäisi säätää.MetalT kirjoitti: ↑Ti 19.10.2021 10:38 Bilsteineja juuri selailin. Taitaa olla ihan peruskuulakärkikyniä, joten ei ole hinnalla pilattu. Marmorilta tietysti samat tolpat OEM-leimalla tuplahintaan. Onhan tuo perä vähän sellainen "löysä" muutenkin. Voi johtua tuosta iskarista tai molemmista tai sitten on ominaisuus. Saa nähdä jämäköityykö tolppien vaihdolla. Hiukan tiukempi saisi olla.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Tuolla löysyydellä meinasin sitä, että persaus niiaa töyssyissä enemmän kuin, mihin olen muissa autoissa tottunut. Muuten menee vakaasti kuin juna eli ei seilaa tai vatkaa. Juuri tsekkasin talvinakkeihin vaihtaessa kesärenkaatkin, että tasaisesti kuluvat. Saattaa tuolla iskarilla olla osuutensa asiaan ja varmasti onkin.
C200 (S205) 2017
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Nyt kun iskareista juttua muutenkin. Jos iskarit on lopussa niin voiko se kulma/pää jossa/kummassa iskarit vetelee viimeisiään olla normaalia matalemmalla? Mulla on etupää ollut aavistuksen matalammalla sen jälkeen kun laitoin madallusjouset ja näiden madallusjousten kanssa olen enemmän lukenut netistä juttua siitä että etupää jäisi ennemmin ylemmäs kun perä. Samalla madallusjousten asennuksen kanssa vaihdoin eteen kyllä myös pohjaanlyöntikumet ns. avantgarden kumeihin jotka oli alkuperäisiä hieman matalammat, mutta eihän auto nyt niiden päällä normitilanteessa makaa kuitenkaan? Katselin rengaskoteloihin niin edessä näytti olevan bilsteinin tolpat joissa oli myös mersun varaosanumero (voisiko olla alkuperäiset?) ja takana oli jossain vaiheessa uusitut KYB:n tolpat.
Edit: lisätään vielä se että katsastuksessa iskareista ei tullut mitään sanomista. Prosentit eripuolien välillä olivat aikalailla samaa luokkaa, mutta etu- ja takapään välillä oli muistaakseni suurempaa eroa. Autolla on ajettu kuitenkin jo 230tkm joten jos edessä on alkuperäiset iskarit niin se olisi suht normaalia?
Edit: lisätään vielä se että katsastuksessa iskareista ei tullut mitään sanomista. Prosentit eripuolien välillä olivat aikalailla samaa luokkaa, mutta etu- ja takapään välillä oli muistaakseni suurempaa eroa. Autolla on ajettu kuitenkin jo 230tkm joten jos edessä on alkuperäiset iskarit niin se olisi suht normaalia?
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Itse kuvittelin joskus näkeväni vasemman takakuman olevan alempana eli siltä puolelta, jossa iskari huonossa hapessa. Liekö ollut itsesuggestiota, kun tiesin jo ennen katsastusta, että ko.iskari on menossa.
C200 (S205) 2017
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Ainakin airmaticissa alkuperäset ovat Bilsteinin valmistamat ja niissä on bilsteinin tarrat alaosassa. Vastaavat iskarit saa myös suoraan Bilsteiniltä, jolloin siellä on isommat Bilsteinin tarrat ja mersun omia tarroja ei ole. Mitään varsinaista eroa en noissa iskareissa pystynyt silmin toteamaan.
En ymmärrä miten kuluneet iskarit voisivat vaikuttaa auton korkeuteen. Jousista se on kiinni, ainakin näin maalaisjärjellä ajatellen. Airmaticissa taas voi johtua tasoantureiden kalibraatiosta.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Mersuun siirryin kesällä kun tuli hommattua tänä vuonna Suomeen tuotu C220D S205 A 2017 Bluetec, kilometrejä 70 000. Kaikki huollot tehty huoltokirjan mukaisesti. Alkutaival Suomessa ollut hieman kivinen, eli melkein heti oston jälkeen jouduttu seuraaviin huoltoihin/korjauksiin:
-Oikea takaikkuna ei liikkunut kuskin oven paneelista kuin alaspäin: Kuskin oven ikkunoiden/peilien paneelin uusinta.
-Vasemman takapenkin kaatonappi peräkontissa ei toiminut: napin uusinta.
-Moottorin termostaatin häiriö: termostaatti vaihdettu uuteen.
-Jarrupalojen vaihtoilmoitus syttynyt 03.11., eli piakkoin vaihtoon joutaa ja kaikki palat.
-Moottorin vikavalo syttyi 14.11.
Ei vaikuttanut auton toimintaan ajossa. Viikon päästä tästä liikkeeseen, josta tieto että noX- eli typpioksianturi vaihdettava välittömästi. Onneksi osa löytyi heti hyllystä. Tämän jälkeen auto taas ajossa.
Saa nähdä mitä seuraavaksi tulee, toivottavasti vain hyviä kilometrejä
Mitä mieltä foorumilaiset vastaavien mallien keskikonsolin napeista, esim. hätävilkkujen katkaisin? Nappi kyllä toimii, mutta kaikki joita tulee vähemmän käytettyä meinaavat jumiutua kokonaan. Eli saa painaa ihan tosissaan päälle tai pois.
-Oikea takaikkuna ei liikkunut kuskin oven paneelista kuin alaspäin: Kuskin oven ikkunoiden/peilien paneelin uusinta.
-Vasemman takapenkin kaatonappi peräkontissa ei toiminut: napin uusinta.
-Moottorin termostaatin häiriö: termostaatti vaihdettu uuteen.
-Jarrupalojen vaihtoilmoitus syttynyt 03.11., eli piakkoin vaihtoon joutaa ja kaikki palat.
-Moottorin vikavalo syttyi 14.11.
Ei vaikuttanut auton toimintaan ajossa. Viikon päästä tästä liikkeeseen, josta tieto että noX- eli typpioksianturi vaihdettava välittömästi. Onneksi osa löytyi heti hyllystä. Tämän jälkeen auto taas ajossa.
Saa nähdä mitä seuraavaksi tulee, toivottavasti vain hyviä kilometrejä
Mitä mieltä foorumilaiset vastaavien mallien keskikonsolin napeista, esim. hätävilkkujen katkaisin? Nappi kyllä toimii, mutta kaikki joita tulee vähemmän käytettyä meinaavat jumiutua kokonaan. Eli saa painaa ihan tosissaan päälle tai pois.
C220D 2017 Avantgarde Bluetec
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Mistähän mahtais johtua, kun ajoittain keskikonsolissa lopettaa kaikki lämmityslaitteen napeista alaspäin toimimasta paitsi tuo kosketus alusta? Pimeällä huomasin nyt myös, että samaan ongelmaan keskikonsolissa myös pimenee valot lämmitysnapeista alaspäin. Mistä voisi johtua? Auto s205 -15 220d
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S205 220d -15
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Oiskohan siellä joku liitin huonosti kiinni? Youtubesta löytyy ohjeet miten tuon koko paneelin saa irti suht helposti niin voi tarkastaa.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Tänään myös pudotti ESP:n ja vakkarin pois pelistä. Jotka palautui myöhemmin kotimatkalla.Riäseli kirjoitti: ↑Ma 06.12.2021 10:26 Mistähän mahtais johtua, kun ajoittain keskikonsolissa lopettaa kaikki lämmityslaitteen napeista alaspäin toimimasta paitsi tuo kosketus alusta? Pimeällä huomasin nyt myös, että samaan ongelmaan keskikonsolissa myös pimenee valot lämmitysnapeista alaspäin. Mistä voisi johtua? Auto s205 -15 220d
S205 220d -15
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Kantsis varmaan vilkasta vähä Xentryn kanssa millasta koodia löytyy. Tuliko tosta ESP:n tiputtamisesta joku viesti?
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Siitä vain ilmoitti, että ESP ja vakkari pois käytöstä, tarkista ohjekirja.
S205 220d -15
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Paljon muuten kilometrejä tossa?Riäseli kirjoitti: ↑Ma 06.12.2021 10:26 Mistähän mahtais johtua, kun ajoittain keskikonsolissa lopettaa kaikki lämmityslaitteen napeista alaspäin toimimasta paitsi tuo kosketus alusta? Pimeällä huomasin nyt myös, että samaan ongelmaan keskikonsolissa myös pimenee valot lämmitysnapeista alaspäin. Mistä voisi johtua? Auto s205 -15 220d
C220D 2017 Avantgarde Bluetec
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Oli viime talvena samaa vaivaa. Johdot oli venyneet ja ei sähdöä/dataa enää liikkunut tarpeeksi. Huoltomies korjaili ja veti johdot eri reittiä. Taisi 45min laskua tulla.Riäseli kirjoitti: ↑Ma 06.12.2021 10:26 Mistähän mahtais johtua, kun ajoittain keskikonsolissa lopettaa kaikki lämmityslaitteen napeista alaspäin toimimasta paitsi tuo kosketus alusta? Pimeällä huomasin nyt myös, että samaan ongelmaan keskikonsolissa myös pimenee valot lämmitysnapeista alaspäin. Mistä voisi johtua? Auto s205 -15 220d
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Alapallonivelet pomppasi katsastuksessa. Uusilla ajettavuus parani huomattavasti. Huhun mukaan noita on vaihdettu jopa 30tkm ajettuihin.
Vaihtoon menee koko alatukivarsi.
Vaihtoon menee koko alatukivarsi.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke 08.09.2021 16:20
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Jees eli "transmission malfunction" korjaantui starttimoottorin vaihdolla. Normaalisti näissä osissa on kahden vuoden takuu, ja kun omani on vm2017, ei mennyt enään takuun piiriin. Starttimoottorin tilaus saksasta 1010e, asennustyöt 250e.
Nyt ainoana ongelmana on kylmillä keleillä perän ilmapussien tyhjentyminen. Asentaja tutki ongelmaa, eikä havainnut vikaa putkistossa, joten epäilee että jokin laatikko falskaa, ei pitäisi olla kovinkaan iso työ korjata.. Saas nähdä milloin tuon jaksaa käydä korjauttamassa
Nyt ainoana ongelmana on kylmillä keleillä perän ilmapussien tyhjentyminen. Asentaja tutki ongelmaa, eikä havainnut vikaa putkistossa, joten epäilee että jokin laatikko falskaa, ei pitäisi olla kovinkaan iso työ korjata.. Saas nähdä milloin tuon jaksaa käydä korjauttamassa
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Eikös tuohon vaihettu startti jo kerran ja vika tuli takaisin? Oliko se uusi startti siis myös viallinen?abbaabbaabba kirjoitti: ↑Pe 10.12.2021 19:57 Jees eli "transmission malfunction" korjaantui starttimoottorin vaihdolla. Normaalisti näissä osissa on kahden vuoden takuu, ja kun omani on vm2017, ei mennyt enään takuun piiriin. Starttimoottorin tilaus saksasta 1010e, asennustyöt 250e.
Nyt ainoana ongelmana on kylmillä keleillä perän ilmapussien tyhjentyminen. Asentaja tutki ongelmaa, eikä havainnut vikaa putkistossa, joten epäilee että jokin laatikko falskaa, ei pitäisi olla kovinkaan iso työ korjata.. Saas nähdä milloin tuon jaksaa käydä korjauttamassa
Jos jousitus laskee pakkasella niin yleensä ne on ilmapussit kun vuotaa. Niissähän on itsessään venttiilit, eli paineen pitäisi pysyä samana vaikka olisi letkut irti.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Ei ole 205:ssa venttiileitä niissä pusseissa. 211:ssä on, missähän muussa on kun 212:ssa ei ole ja 211:stä vanhemmissa 220:ssä ja 221:ssä ei ole.Nippe kirjoitti: ↑Pe 10.12.2021 20:07Eikös tuohon vaihettu startti jo kerran ja vika tuli takaisin? Oliko se uusi startti siis myös viallinen?abbaabbaabba kirjoitti: ↑Pe 10.12.2021 19:57 Jees eli "transmission malfunction" korjaantui starttimoottorin vaihdolla. Normaalisti näissä osissa on kahden vuoden takuu, ja kun omani on vm2017, ei mennyt enään takuun piiriin. Starttimoottorin tilaus saksasta 1010e, asennustyöt 250e.
Nyt ainoana ongelmana on kylmillä keleillä perän ilmapussien tyhjentyminen. Asentaja tutki ongelmaa, eikä havainnut vikaa putkistossa, joten epäilee että jokin laatikko falskaa, ei pitäisi olla kovinkaan iso työ korjata.. Saas nähdä milloin tuon jaksaa käydä korjauttamassa
Jos jousitus laskee pakkasella niin yleensä ne on ilmapussit kun vuotaa. Niissähän on itsessään venttiilit, eli paineen pitäisi pysyä samana vaikka olisi letkut irti.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Xentryllä ei löytynyt mitään erityistä syytä. Mutta todettiin, että akun varaus oli 11,7 mikä saattaisi selittää sen, että jännite putoaa startatessa niin paljon, että pudottaa nuo pois.
Akkutesterillä testattiin akku mikä on alkuperäinen -vm15 oli 800en akussa tehoa enää 490en.
Taitaa akun vaihto olla pian edessä.
Nyt kun sää vähän lauhtunut eikä akku niin kovilla ei ole ESP tai vakkari herjannut.
S205 220d -15
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke 08.09.2021 16:20
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Tää on kyllä paskin auto, mitä olen koskaan omistanut.
Nyt meni airmaticci. Ei auttanut sulakkeen vaihto, lähti falckin kyydillä Veholle. Saas nähdä minkälainen lasku taas tulee.
Nyt meni airmaticci. Ei auttanut sulakkeen vaihto, lähti falckin kyydillä Veholle. Saas nähdä minkälainen lasku taas tulee.
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Auto on hyvä, mutta ilmajouset surkein varuste ikinä.abbaabbaabba kirjoitti: ↑La 25.12.2021 23:24 Tää on kyllä paskin auto, mitä olen koskaan omistanut.
Nyt meni airmaticci. Ei auttanut sulakkeen vaihto, lähti falckin kyydillä Veholle. Saas nähdä minkälainen lasku taas tulee.
Rautajousilla toimii. Itse maksoin oppirahat W211 mallilla ja kuten niin monesti täältäkin saadaan lukea niin ongelmia niissä on.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
BMW i3 2019
-
- Mersumies
- Viestit: 2768
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205
Eilen ajelin pidempää matkaa ja tauolle pysähtyessä huomasin, että rest ei lähde toimimaan. Liikkeelle lähtiessä sitten totesin, että koko lämmityslaitteen säätöpaneeli on pimeä, eikä mikään nappula siinä toimi. Ei puhalluksen, ei lämpötilan, eikä mikään muukaan ja nappien valotkin pimeänä. Takapenkin puhalluksen ja lämpötilan säätö toimi kuitenkin normaalisti.
Onneksi kuitenkin säädöt oli jäänyt niin, että autoon tuli lämmintä ja puhallustakin sen verran, että tuulilasi pysyi huurteettomana ja sivulasitkin melko hyvin.
Kotiin saavuttua purettiin tavarat autosta ja lähdin käymään kaupassa, niin kaikki toimi taas normaalisti onko tällaista tullut kenellekkään?
Onneksi kuitenkin säädöt oli jäänyt niin, että autoon tuli lämmintä ja puhallustakin sen verran, että tuulilasi pysyi huurteettomana ja sivulasitkin melko hyvin.
Kotiin saavuttua purettiin tavarat autosta ja lähdin käymään kaupassa, niin kaikki toimi taas normaalisti onko tällaista tullut kenellekkään?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99