etupyörän laakerin...
etupyörän laakerin...
Tuossa äsken aamutuimaan joutessani kiristelin etupyörän laakerit mersusta ku meinas vähän lonkkasta jo ku kahvaili, niin siinä purkiessani aloin ihmettelemään että mikä se pieni "kieli" siinä rasvakupin alla on? semmonen joka näyttää ihan joltain maadotushässäkältä ja lähtee nostamalla pois, se vastautuu sinne rasvakuppiin sit :\ mikä ihme se siis on?
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
eli sittenpä se mahtaa olla myös matkassa 201sissä... no selvis sekin, ku sitä mä arvelin että joku maadotus helevetti se varmaan on... 
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Roisto kirjoitti: Jossakin on puhuttu (WIS), että tuo liittyisi radion häiriönpoistoon "Kontaktfeder für Radioentstörung".
t.
Risto
Kyllä maadoitusliuska löytyy myös vanhemmista Mersuista ja oli aikanaan poista radiohäiriöitä, joita saattoi syntyä jarrujen staattisesta sähköstä.. Tosin silloin kuunneltiin AM-lähetyksiä eli pitkiä- ja keskipitkiä aaltoja, nykyisin FM-radioiden aikaan ei ole enää maadoituksella merkitystä, kuin jarrupalojen kulumisvaroittimen maadoituksena ja sekin saisi kyllä maata laakerien kautta. Laakerien säädön lisäksi kanttaa vaihtaa myös rasvat laakereihin. Ainakin uudempiin noin -00 ylöspäin Mersuihin. Omasta 202 meni etupyöränlaakeri ja Veholla vaihdatin uuden ja asentaja kertoi tarkastaneensa myös toisen etupyörän, mutta sanoi, että se oli jo vaihdettu aiemmin. Kertoili, että uudemmissa autoissa on tehtaalla laitettu liian kova rasva Suomen oloihin ja pakkasten tultua etupyörän laakereita vaihdetaan melko paljon uudehkoihin autoihin, jota ei ole ennen Mersuihin juurikaan tarvinnut tehdä.
- Automatic260E
- Vakiokalustoa

- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
Oikea vastaus ,, se on se häiriön poistaja eikä mikään muu !!Benediktus kirjoitti:Kyllä se on se häiriönpoistaja, ei muuta merkitystä!
Lukee esim. korjausoppaissa tämä tieto ,jos on tullut selailtua...
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)




