Riisselöinti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mesaku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 22.09.2004 11:44
Paikkakunta: Kangasala

Riisselöinti

Viesti Kirjoittaja mesaku »

Mitäs tuumaatte tästä? w124 CE joko 230 tai 300 muutettaisiin diisseliksi. Oon miettiny 2.5D/TD, 3.0TD tai joku uudempi 220TD kone. Mitä kaikkee tulisi huomioida? Käykö 230 voimansiirto YM. noitten diisseleitten kans vai pitääkö hommata heti CE 300? Onnistuuko toi koko homma ees yleensäkkään?? Hiton hieno koppa toi CE ja haluisin välttämättä ajella vääntävällä diisselillä edullisesti! :lol:
MB w201 2.5D -87
Ex: VW GOLF 1.8 -90
Exex: pökötti 309 XS 1.6 -91
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Re: Riisselöinti

Viesti Kirjoittaja Taxana »

skuusinen kirjoitti:Mitäs tuumaatte tästä?
[sensuroitu]xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx[/sensuroitu]
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
perttu_n
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 322
Liittynyt: Ma 27.10.2003 15:48
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perttu_n »

Hieno homma!
w201 190D
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

kävi itelläkin mielessä syksyllä, että rakentaa 300 td coupe, se ois niinku 300 24v CD ;D
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

On myös käyny mielessä - 300CE maksaa saksassa n.2500€ ja aihioita riittää. Koneeksi OM606, pumppuun isot elementit, iso ahdin ja cooleri. Vielä jos saisi jotenkin katsastettua pakettiautoksi niin ei olisi älytöntä dieselveroa. Toisaalta voihan sitä viedä kilvet takaisin konttorille talveksi. ~500hp coupe olis kyllä jotain :wink:
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

[quote=Vielä jos saisi jotenkin katsastettua pakettiautoksi :wink:[/quote] Ja lehmät lentäis.......... :D
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1588
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Jos meinaa superturpoa tehdä niin pohjaksi 300CE. 3 litrainen on isommalla automaattilaatikolla. Eikä tehojen puolesta ei tarvitse alkaa kikkailemaan alustan kanssa.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ehdottomasti 300Ce tai Ce-24v. Isommat jarrut valmiina ja tosiaan voimansiirto on järeämpi.
Hanki vielä Avo-coupe 8)
Joku mersupurkaamo??
Avatar
juk3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 21.03.2004 15:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juk3 »

Tollanen diisselöinti kiinnostais tehä omaan ce 230, mutta ainakin 230 muutokset tulee niin kalliiksi että taitaa jäädä haaveeksi koko homma. :wink:
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63


ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Saksassa on ollu myynnissä ainakin3kpl uutena dieselöityjä coubeja . Menneet heti kaupaksi kun ilmoitus tullut nettiin :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
SLC-450
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Pe 23.05.2003 12:19
Paikkakunta: Orimattila

Re: Riisselöinti

Viesti Kirjoittaja SLC-450 »

skuusinen kirjoitti:Mitäs tuumaatte tästä? w124 CE joko 230 tai 300 muutettaisiin diisseliksi. Oon miettiny 2.5D/TD, 3.0TD tai joku uudempi 220TD kone. Mitä kaikkee tulisi huomioida? Käykö 230 voimansiirto YM. noitten diisseleitten kans vai pitääkö hommata heti CE 300? Onnistuuko toi koko homma ees yleensäkkään?? Hiton hieno koppa toi CE ja haluisin välttämättä ajella vääntävällä diisselillä edullisesti! :lol:
EI EI EI ja Vielä kerran EI! Älkää ihmeessä menkö tiisselöimään mitään sellaisia Mercedeksiä jota ei ole tiisselinä alunperin saanutkaan! :cry:
Tässä minun mielipiteeni.....ja jos sen diisselöinin kuitenkin teet, niin on turha odottaa pukilta lahjoja ensi jouluna :shock: :wink:
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Mikäs siinä dieselissä niin pahaa on ? Italiassa ne on jo mennyt diisselöimään Lambonkin ja vielä tehtaan puolesta :lol: Tosin vasta testimielessä.
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

w123 coupeahan on saanut dieselinä. Turbolla ja ilman. Nimittäin jenkkimallina, 300CD :shock:


Mitenkähän tuo onnistuu noin yleensä. Eikös -87 jälkeen rekisteröityihin pidä olla vaikka minkalaista päästötodistusta. Mielessä on ollut ihan normaalin 300E:n parantaminen hyvävetoisella turbodieselillä. Juuri vahvempi automaatti, jarrut ja perä houkuttelee tuohon ratkaisuun.
Vastaa Viestiin