Ernst Schmerzkopf kirjoitti: ↑Ti 28.09.2021 19:30
Olihan sinulla katsottuna että nokka akseli on oikein ajoitettu ja puristukset järkevissä lukemissa?
Tuli vain mieleen kun ennenvanhaan tehtiin niitä petroolimuutoksia laittamalla kaksi tiivistettä päällekkäin.....
Ihan tarkkaan en ole nokka-akselin ajoitusta katsonut, ainoastaan sillä tasolla että 1-pytyn ollessa YKK (eli jakaja merkissä) on myös ykkösen nokat "yläviistoon" kuten ne tuossa tahdissa tulisi olla... Eli ettei ole ainakaan 180-astetta pieleen kasattu. Pitäisi varmaan katsoa ihan tarkkaan, ettei ole ketju hypännyt yhtä hammasta tms...
Puristukset ovat tehtaan antamassa vaihteluvälissä, eli jopa hyvät. Kaikilta pytyiltä mittasin perus-Bilteman puristusmittarilta.
Hankittu "ehjä" ruiskupumppukin on ajoitettu oikein, vaikkei sillä näissä (2-mäntäisissä pumpuissa) pitäisi suurta merkitystä ollakaan.
Mutta kuten auton historiasta selvisi, alkup. koneeseen on joku haveri tullut, koska tämä M127-kone on varmuudella vaihtokone, syystä että tämä on valmistusnumeroltaan ja tyypiltään alkupään '59-'62 (220SEb) moottoria, vaikka auto on valm. 8 / '65 eli aivan loppupäässä (seuraavana vuonna oli jo "230S").
Pitäisi varmaan koittaa kiirehtiä noiden syöttöputkien vaihtoa, koska nyt olisi vielä mahkuja mennä tien päälle testilenkille... Jään ja lumen aikana ei niinkään
