W164 valot ei sammu
W164 valot ei sammu
W164 jää sillon tällön (harvoin) valot päälle kun sammuttaa auton ja avaimen ottaa pois virtalukosta. Valokatkasijan renkkaaminen ei vaikuta lainkaan, pitää käyttää virtoja päällä (välillä muutamankin kerran) että saa sammuun. Kyse ei ole siis saattovaloista, valot ei sammu lainkaan ja saattovalot on otettu pois päältäkin eikä vaikutusta. Vikakoodeista en löytänyt mitään mikä vois moista aiheuttaa. Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa?
Re: W164 valot ei sammu
Voiskohan viallinen takasam aiheuttaa valojen päälle jäämistä?
-
- Vakiokalustoa
Heip
Jotain todella satunnaisia olen huomannut omassa että joskus olen tullut autolle on parkit päällä
ja yhden kerran jokin takatilassa oleva puhallin on ollut pörisemässä kun olen aamulla tullut
autolle. En yhtään ymmärrä mutta oisko ne niitä can-väylään liittyviä?
Jotain todella satunnaisia olen huomannut omassa että joskus olen tullut autolle on parkit päällä
ja yhden kerran jokin takatilassa oleva puhallin on ollut pörisemässä kun olen aamulla tullut
autolle. En yhtään ymmärrä mutta oisko ne niitä can-väylään liittyviä?
Jotenkin tuntuu että kostealla kelillä olis ongelmia enemmän, tuli mieleen myös vetokoukun pistoke josko se tekis tepposia.
TakaSAM kannattaa tosiaan tarkistaa ja takavalontiiviste siinä samalla kanssa, sieltä tuppaa valumaan vettä SAMin päälle.
Edellisessä W164:sessa, joskus 5 vuotta sitten korjailin takakontin lukkoa ja samalla huomasin tuon vuotavan takavalon tiivisteen. SAM oli saanut vähän vettä päälleen ja kontin lukko oli irti samalla odottamassa uutta varaosaa.
Auto rupesi silloin sekoilemaan oikein tosissaan, valot syttyi itsekseen miten sattui ja siirrettäessä pihassa autoa paikasta toiseen auto jäi käyntiinkin vaikka avaimet irroitti virtalukosta
. Sammui vasta kun irroitti akunkengän. Siinä tuli sitten kenkä irti korjattua takakontinlukko ja putsattua takaSAM. Sen jälkeen auto ei ole moista sekoilua enää tehnyt ja valotkin toiminut kuten kuuluukin.
En tiedä miten (vai mitenkään) kontinlukko vaikutti asiaan, mutta epäilen että SAMista johtui noi ongelmat kaikenkaikkiaan.
Toinen juttu on jos Koukussa on adapteri, se voi kanssa aiheuttaa ongelmia ja kannattaa kokeilla poistaa alkuun.
Edellisessä W164:sessa, joskus 5 vuotta sitten korjailin takakontin lukkoa ja samalla huomasin tuon vuotavan takavalon tiivisteen. SAM oli saanut vähän vettä päälleen ja kontin lukko oli irti samalla odottamassa uutta varaosaa.
Auto rupesi silloin sekoilemaan oikein tosissaan, valot syttyi itsekseen miten sattui ja siirrettäessä pihassa autoa paikasta toiseen auto jäi käyntiinkin vaikka avaimet irroitti virtalukosta

En tiedä miten (vai mitenkään) kontinlukko vaikutti asiaan, mutta epäilen että SAMista johtui noi ongelmat kaikenkaikkiaan.
Toinen juttu on jos Koukussa on adapteri, se voi kanssa aiheuttaa ongelmia ja kannattaa kokeilla poistaa alkuun.
noroljan kirjoitti: ↑La 11.09.2021 01:57 TakaSAM kannattaa tosiaan tarkistaa ja takavalontiiviste siinä samalla kanssa, sieltä tuppaa valumaan vettä SAMin päälle.
Auto rupesi silloin sekoilemaan oikein tosissaan, valot syttyi itsekseen miten sattui ja siirrettäessä pihassa autoa paikasta toiseen auto jäi käyntiinkin vaikka avaimet irroitti virtalukosta. Sammui vasta kun irroitti akunkengän. Siinä tuli sitten kenkä irti korjattua takakontinlukko ja putsattua takaSAM. Sen jälkeen auto ei ole moista sekoilua enää tehnyt ja valotkin toiminut kuten kuuluukin.
Mulla on muuten vikakoodi takakontin kahvalta

Ekan kerran kun valot jäi päälle oli kyllä kirkas aurinkoinen keli mut tais olla niin että olin pessyt auton edellisenä päivänä.
Edit. Näköjään tässä on ongelmia ilmeisesti ollut ennenkin kun takasam siirretty sieltä pohjalta ylemmäs vedeltä turvaan. Kuivaa tosin oli pohjallakin. Siellä samassa kotelossa oli vetokoukun johtosarja ja joku ns ohjainlaite sille, liittimet oli hapettuneita joten irrottelin nyt alkuun ne