Hei! Olis tarkoituksena siirtää 290 tekniikka Väyrysen keikalta vanhempaan Mersuun. Moottori ostettu jonkinlaisen ylikarsitun johtosarjan kanssa jonka kanssa meinaa jo hermo mennä. Onkohan kukaan tehnyt tämmöistä samanlaista projektia? Mietteenä oli tosiaan myös se että olisikohan mistään saatavilla vaikka sitten mekaanista jakaja pumppua tähän. Sekin mietityttää että jos ei ole saako tätä sähköjä karsimalla ja laittelemalla toimimaan vai joutuuko jonkinlaisen standalone ecun hommaamaan?
Anteeksi sekava teksti mutta toivottavasti mahdolliset tietäjät ymmärtää. Kiitos jo etukäteen
290td om602.982 Toimimaan mekaanisesti?
Re: 290td om602.982 Toimimaan mekaanisesti?
Kyllä tuohon löytyy sopivia mekaanisia ve-jakajapumppuja. Esim Iveco, jossa vastaava vetopää. Nestepään voi ottaa tuosta sähköisestä, mikä sopii mekaaniseen pumppuun.
C 250 turbodiesel
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 379
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: 290td om602.982 Toimimaan mekaanisesti?
Tuossa esimerkkiä. Bosch VE punpumpusta on paljon videoita.
https://www.youtube.com/watch?v=YNtXrxlyMjE
https://www.youtube.com/watch?v=sWQbl99Dj3w
Keskusteluja rivipumpuista
https://www.google.fi/search?q=E290+riv ... CAc&uact=5
Järkevin olis ottaa sähköt mahdollisimman vanhasta Sprinteristä, koska ei ole ajonestoa, Absia, jne.
E290 on ilmamassamittarilla, turbo toimii alipaineella sähköisesti ja mahdollinen ajonesto varmaankin mittaristoon integroitu.
Sitten tietenkin yhteistä, sähköinen kaasupoljin, 1kpl sähkösuutin, kampiaksilan asentoanturi, jne.
Jos E290 sähköjä aikoo käyttää, eikä ole hajua sähköistä, niin unohtaa koko homman ?