Morjensta!! pumppu siis on kuseksinut hiukan löpöä ulos jo hetken aikaa ja ajattelin tuota vuodon syytä sitten alkaa tutkimaan. Laitoin jo tiivistesarjan tilaukseen kl-varaosasta ja osia odotellessa nappasin pumpun valmiiksi irti ja laskin pöydälle avatakseni sen.
Ihmetyksekseni huomasin, että nuo kuvan pultit olivat jo valmiiksi auki....ei siis vähän löysällä, vaan ihan täysin irti. Ainoastaan ne 2 reunimmaista jotka eivät näy kuvassa, olivat kunnolla kiinni ja kaikki loput auki.
Eli vuodon syy taitaa aika todennäköisesti johtua tuosta.
Itse olen autolla ajanut reilu 100tkm, eli on se jossain vaiheessa ainakin jotenkin ollut kiinni, koska vasta nyt on alkanut falskaamaan.
Mutta kirjoitin tänne kysyäkseni, että onko tämä jotenkin tyyppillistä tälle pumpulle, että nuo noin löystyvät, vai olisiko vain jollekkin aikaisemmalle pumpun avanneelle asentajalle käynyt käpä, eikä ole muistanut kiristää pultteja.
Samalla voisi kysyä, että olisiko jollain tietoa näitten pulttien kiristysmomentista, että josko seuraavalla kerralla pysyisi paremmin kiinni?
Ja pumpun alkuperäisnumero on siis A646 070 04 01
om 646korkeapainepumpun vuoto
om 646korkeapainepumpun vuoto
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om 646korkeapainepumpun vuoto
Noniin, samantien kun olin tämän kysymyksen lähettänyt, niin huomasin täällä aiemman keskustelun ihan vastaavasta aiheesta, joten olikin näköjään muillakin samoja kokemuksia, että ne ruuvit sieltä löystyvät, eli ilmeisesti kuitenkin jonkunasteinen tyyppivika kyseessä
Re: om 646korkeapainepumpun vuoto
Sama kävi omassa.
Pakkasella kylmänä vuoti reilusti ja laturista tuli toimintasavut ulos
Osa ruuveista oli auki ja osa löysällä. Laitoin uudet tiivisteet, koska olin jo kerennyt ne ostamaan. Varmaan olisi remontti onnistunut pelkkien pulttien putsauksella ja kiristyksellä liiman kanssa.
Pakkasella kylmänä vuoti reilusti ja laturista tuli toimintasavut ulos

Osa ruuveista oli auki ja osa löysällä. Laitoin uudet tiivisteet, koska olin jo kerennyt ne ostamaan. Varmaan olisi remontti onnistunut pelkkien pulttien putsauksella ja kiristyksellä liiman kanssa.
Re: om 646korkeapainepumpun vuoto
Juu, itsekin vaihdan nyt tiivisteet, kunhan saapuvat, kun kerran on irti ja auki, niin samalla ne sitten tulee uusittua. Olikos sulla, zukka se akseli kovin kulunut uralle siitä stefan kohdalta ja vaihdoitko tuon stefan myös uuden? omassani on selvät urat kulunut akseliin, mutta eipä ainakaan ole siitä öljyä vielä vuotanut. Tuolla omallani, on tosin ajettu yli 650tkm, vaikkakaan en ole varma, että onko pumppu alkuperäinen, kun itselläni auto on ollut vasta viimeisen 100tkm ajan
Re: om 646korkeapainepumpun vuoto
Ja tuota laturin hajoamista nyt kauhulla odotan myös, koska se on saanut tuota naftakylpyä jo hetken aikaa hiljalleen niskaansa
Re: om 646korkeapainepumpun vuoto
Ei muistaakseni ollut kulumaa juurikaan.
En muista enää mitä kaikkea vaihdoin silloin.
Km lukema taisi olla 450-500tkm paikkeilla.
En usko että laturi nyt enää ottaa enempää siipeensä kun ei enempää saa polttoainetta niskaansa.
Omassa tuli kylmänä jatkuvana vanana laturin päälle ja meni jonkinlaiseen oikosulkuun varmaankin,koska ohjaamo oli täynnä savua kun menin autoon lasien raappaamisen jälkeen.
Olisihan tuo voinut parantua jännitteensäätimelläkin pelkästään,mutta kun käyttöauto kyseessä jolla ajettiin 50tkm/vuosi niin halusin pelata varman päälle ja vaihdoin koko laturin
Tuon kylvyn jälkeen ei jokaisella ajokerralla valittanut laturista edes,mutten ottanut riskiä että hajoaa joskus "väärässä" paikassa.
En muista enää mitä kaikkea vaihdoin silloin.
Km lukema taisi olla 450-500tkm paikkeilla.
En usko että laturi nyt enää ottaa enempää siipeensä kun ei enempää saa polttoainetta niskaansa.
Omassa tuli kylmänä jatkuvana vanana laturin päälle ja meni jonkinlaiseen oikosulkuun varmaankin,koska ohjaamo oli täynnä savua kun menin autoon lasien raappaamisen jälkeen.
Olisihan tuo voinut parantua jännitteensäätimelläkin pelkästään,mutta kun käyttöauto kyseessä jolla ajettiin 50tkm/vuosi niin halusin pelata varman päälle ja vaihdoin koko laturin
Tuon kylvyn jälkeen ei jokaisella ajokerralla valittanut laturista edes,mutten ottanut riskiä että hajoaa joskus "väärässä" paikassa.