

Siis S 300 Turbodiesel. Nimittäin tuota 3,5-litraista versiota myytiin 1991-1993 mallinimellä 300 SDPerttu K kirjoitti:Se on siis TODELLA kauniisti, mutta ytimekkäästi sanottu. Vihjeenä kuitenkin: älä koske. 300SD voi sitä vastoin olla hyvä vaihtoehto.
Ja nykyään vielä enemmän, esim. C-mallin bensiinimoottorit aina C 230:een asti ovat 1,8-litraisiaPerttu K kirjoitti: Mersu on näköjään harjoittanut harjaanjohtavaa mainontaa.
Juu, 2,1:hän sen pitäisi olla... noita "väärin pyöristyksiä" on vanhoissa malleissa jonkun verran, mm. M110 (2746cm3) ja M100.985 (6834 cm3).vihiz kirjoitti:2148 cm3 molemmat, juu. (onko tuo nyt sitten pilkkua viilaillen 2,1 litraa vai 2,2Aki P kirjoitti:Ja 220 ja 200cdi:t ovat 2.2-litraisia?)
Tampereen Ranta-Deekulla näytti viime kerralla ohikulkeissa olevan 350-koneinen, taisi olla 95-mallinen ja jotain 170 tkm ajettu. Väittivät, että hyvällä pidolla tuonkin koneen saa kestämään aivan ihmismäisesti, mutta millaista sen pidon sitten pitäsi olla, se on arvoitusPerttu K kirjoitti:Se on siis TODELLA kauniisti, mutta ytimekkäästi sanottu. Vihjeenä kuitenkin: älä koske. 300SD voi sitä vastoin olla hyvä vaihtoehto.
Miksi et osta suoraan 300SD:tä 3-litraisella koneella? Veikkaan että tulee kokonaisuutena halvemmaksi kuin koneen vaihto.Tomppa kirjoitti:Itselläkin haaveissa tuollainen S dieselinä...
Olen lueskellut tuolta ameriikan palstoilta tuosta 350:sen ongelmista.
Jos tuo kone sitten on niin "huono", eikös siihen vois vaihtaa esim 300turbodieselin uudemman tai vanhemman mallin...
Miten lienee sovitusten kanssa... ohjaako Ässän CAN väylä tuota dieseliä?
Mutta koneen vaihdossahan vois vaihtaa pelkästään lohkon&kannen... muut systeemit entisellään...
Toisaalta paljonko tuon koneen vaihdon kanssa jäis enää hinta eroa oikeaan S300TD:hen
Kyllä tuo omalla kohdalla on hankinta hinta mikä jonkun verran rajoittaa tuota uudemmalla koneella olevaa...Matti R kirjoitti: Miksi et osta suoraan 300SD:tä 3-litraisella koneella? Veikkaan että tulee kokonaisuutena halvemmaksi kuin koneen vaihto.
Koeistuin tuon, mukavaltahan se vaikutti mustine nahkapalleineen. Sitten aloin säätään nappuloiden kanssa ja joku hanikka jäi käteen. Oli muuten pörsekin jo ruvella tuosta yksilöstä, mutta ajelishan sillä...Kaapo kirjoitti:Tampereen Ranta-Deekulla näytti viime kerralla ohikulkeissa olevan 350-koneinen, taisi olla 95-mallinen ja jotain 170 tkm ajettu.
Tässäpä vähän ajettu 300turbodiesel tarjolla.Tomppa kirjoitti:Kyllä tuo omalla kohdalla on hankinta hinta mikä jonkun verran rajoittaa tuota uudemmalla koneella olevaa...Matti R kirjoitti: Miksi et osta suoraan 300SD:tä 3-litraisella koneella? Veikkaan että tulee kokonaisuutena halvemmaksi kuin koneen vaihto.
Saksan hintoja -94 S350 noin... 10000€
-97 S300TD noin 18000€
Tuohon päälle vielä autoverot.... taitaa noin 8000€ olla tuohon vanhempaan... uudempaan huomattavasti paljon enemmän...
Olisipa vaan jossain muussa liikkeessäMatti R kirjoitti: Tässäpä vähän ajettu 300turbodiesel tarjolla.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=198734
No näinhän se olikin, thanks. Eipä tuo nyt eka kerta ole jos tuossa putiikissa on numerot sekaisin.Tomppa kirjoitti:Tuosta nettiauto.com linkin mersusta..
Jos auto on 1993 vuosimallia... se on 350TD:nä lähtenyt tehtaalta... tuohon on joko vaihdettu sitten 300 kone.. tai rintajuppi on laittanut väärin tuon merkinnän...
S300td eli tehokkaampaa 177hv 24v. versiota sai vasta 1996 niinkuin "vihiz" tuossa ylempänä kertoikin...
NusnusPerttu K kirjoitti:Eikös 3.5 tehty juurikin tuosta 3.0 lohkosta poraamalla ja lisäämällä iskua. Lohkohan olisi silloin sama ja 3-litrainen silloin heittämällä sen pommin tilalle. Päällepäin eroa ei pitäis pystyä pahemmin huomaamaan. Tarvittaessa voisi jopa käyttää kaikki mahdolliset alkuperäisen koneen lisälaitteet, pumppua myöten.
Ja jos jo valmiiksi asennoituu koneen vaihtoon, niin sillä 3.5:kin voi ajaa kunnes se kalahtaa. Sitten vain vaihtohommiin. Ekös se 3-litrainen ollut parempi vetoinen kuin 3.5. Teho taisi olla mallista riippuen sama tai suurempi?