mb 350s diesel

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
petteri38
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 30.10.2004 16:47

mb 350s diesel

Viesti Kirjoittaja petteri38 »

Mitä kokemuksia on mb 350 s Dieselinä , aattelin sekauttaa väyryseni sellaiseen vm. 1994 ylöspäin , jos jostain löytyy helmien helmi :lol: :D
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

kokeilepa hakua ennenkuin teet kauppoja.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Morjens.

Koitas hakutoiminnolla etsiskellä.
TÄssä vaiheessa voinee jo kertoa, että tuo 3,5 litran diesel ei ole niitä mersun onnistuneimpia motteja -- noin kauniisti sanottuna.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
vihiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: To 27.05.2004 18:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vihiz »

Ja jos haku on uusi tuttavuus / ei tahdo löytyä niin aloita tästä linkistä, sisältää jo keskustelua aiheesta sekä ohjeet kuinka löytää aiheesta lisää:

Linkki

Tosiaan, kannattaa tutustua MersuFoorumin saloihin aiheesta.
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Se on siis TODELLA kauniisti, mutta ytimekkäästi sanottu. Vihjeenä kuitenkin: älä koske. 300SD voi sitä vastoin olla hyvä vaihtoehto.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Perttu K kirjoitti:Se on siis TODELLA kauniisti, mutta ytimekkäästi sanottu. Vihjeenä kuitenkin: älä koske. 300SD voi sitä vastoin olla hyvä vaihtoehto.
Siis S 300 Turbodiesel. Nimittäin tuota 3,5-litraista versiota myytiin 1991-1993 mallinimellä 300 SD :? .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kaikkea sitä näkee. Mersu on näköjään harjoittanut harjaanjohtavaa mainontaa. Tosiaan kannattaa panostaa tuohon s 300 turbodieseliin.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Perttu K kirjoitti: Mersu on näköjään harjoittanut harjaanjohtavaa mainontaa.
Ja nykyään vielä enemmän, esim. C-mallin bensiinimoottorit aina C 230:een asti ovat 1,8-litraisia ;-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ja 220 ja 200cdi:t ovat 2.2-litraisia?
Joku mersupurkaamo??
Avatar
vihiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: To 27.05.2004 18:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vihiz »

Aki P kirjoitti:Ja 220 ja 200cdi:t ovat 2.2-litraisia?
2148 cm3 molemmat, juu. (onko tuo nyt sitten pilkkua viilaillen 2,1 litraa vai 2,2 :roll: )
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

vihiz kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Ja 220 ja 200cdi:t ovat 2.2-litraisia?
2148 cm3 molemmat, juu. (onko tuo nyt sitten pilkkua viilaillen 2,1 litraa vai 2,2 :roll: )
Juu, 2,1:hän sen pitäisi olla... noita "väärin pyöristyksiä" on vanhoissa malleissa jonkun verran, mm. M110 (2746cm3) ja M100.985 (6834 cm3).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Perttu K kirjoitti:Se on siis TODELLA kauniisti, mutta ytimekkäästi sanottu. Vihjeenä kuitenkin: älä koske. 300SD voi sitä vastoin olla hyvä vaihtoehto.
Tampereen Ranta-Deekulla näytti viime kerralla ohikulkeissa olevan 350-koneinen, taisi olla 95-mallinen ja jotain 170 tkm ajettu. Väittivät, että hyvällä pidolla tuonkin koneen saa kestämään aivan ihmismäisesti, mutta millaista sen pidon sitten pitäsi olla, se on arvoitus :shock: Mutta saattaa kiesi jäädä rivistöön pidemmäksikin aikaa, hintaa oli kaiketi 33 t€ pintaan.
280SLC on viihtynyt liikkessä myös jo hyvän tovin, ajomääräksi väitetään vaivaiset 35 tkm ja hintaa oli rapiat 16.000.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Tomppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:23

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Itselläkin haaveissa tuollainen S dieselinä...
Olen lueskellut tuolta ameriikan palstoilta tuosta 350:sen ongelmista.

Jos tuo kone sitten on niin "huono", eikös siihen vois vaihtaa esim 300turbodieselin uudemman tai vanhemman mallin...
Miten lienee sovitusten kanssa... ohjaako Ässän CAN väylä tuota dieseliä?
Mutta koneen vaihdossahan vois vaihtaa pelkästään lohkon&kannen... muut systeemit entisellään...

Toisaalta paljonko tuon koneen vaihdon kanssa jäis enää hinta eroa oikeaan S300TD:hen
300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Eikös w 140 koriset uuemmat ole monivenoja.
Avatar
vihiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: To 27.05.2004 18:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vihiz »

Markus kirjoitti:Eikös w 140 koriset uuemmat ole monivenoja.
Jep..

S 300 Turbodiesel
06/1996-08/1998
6 sylinteriä, 24 venttiiliä, 2996 cm3
177hp 330nm
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Tomppa kirjoitti:Itselläkin haaveissa tuollainen S dieselinä...
Olen lueskellut tuolta ameriikan palstoilta tuosta 350:sen ongelmista.

Jos tuo kone sitten on niin "huono", eikös siihen vois vaihtaa esim 300turbodieselin uudemman tai vanhemman mallin...
Miten lienee sovitusten kanssa... ohjaako Ässän CAN väylä tuota dieseliä?
Mutta koneen vaihdossahan vois vaihtaa pelkästään lohkon&kannen... muut systeemit entisellään...

Toisaalta paljonko tuon koneen vaihdon kanssa jäis enää hinta eroa oikeaan S300TD:hen
Miksi et osta suoraan 300SD:tä 3-litraisella koneella? Veikkaan että tulee kokonaisuutena halvemmaksi kuin koneen vaihto.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Tomppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:23

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Matti R kirjoitti: Miksi et osta suoraan 300SD:tä 3-litraisella koneella? Veikkaan että tulee kokonaisuutena halvemmaksi kuin koneen vaihto.
Kyllä tuo omalla kohdalla on hankinta hinta mikä jonkun verran rajoittaa tuota uudemmalla koneella olevaa...

Saksan hintoja -94 S350 noin... 10000€
-97 S300TD noin 18000€

Tuohon päälle vielä autoverot.... taitaa noin 8000€ olla tuohon vanhempaan... uudempaan huomattavasti paljon enemmän...
300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Ei sitä koneen vaihtoa kyllä kannata suunnitella, myös sellaisen virityksen jälleenmyyntiarvo on alhainen ja yleensäkin jälleenmyynti voi olla aika tuskaista.

Kerran jouduin tutustumaan S320:in, johon oli vain kylmästi lyöty bensakoneen tilalle 300 VAPARIDIESELkone. Itku meinasi tulla, kun katseli lopputulosta. Vielä kun työn oli tehnyt joku sormi keskellä kämmentä ollut asentajan tollukka ja konehuone oli täynnä johdonpätkiä ja muuta ylijäänyttä hilua. :evil:
Jaa kulkupuoli? Noh, W124 200D on raketti siihen viritykseen verrattuna.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Avatar
Tomppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:23

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

[Noh.. oma mielipiteeni on myös sama noista virityksistä.. jotka syntyy juuri kun dieselöidään bensakoneen tilalle...

mutta s350:sen kone ja 300turbodiesel ei eroa päältäpäin katsottuna juuri paljoakaan... ja mitä jälleenmyyntiarvoon... parempi kai nätisti käyvä 300 kuin kolkottava 350
300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
Tonir
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Ma 16.02.2004 17:19
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tonir »

Aika rumasti kävi eräskin 350 vieressä oli tankkaamassa huoltiksella :roll:
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kaapo kirjoitti:Tampereen Ranta-Deekulla näytti viime kerralla ohikulkeissa olevan 350-koneinen, taisi olla 95-mallinen ja jotain 170 tkm ajettu.
Koeistuin tuon, mukavaltahan se vaikutti mustine nahkapalleineen. Sitten aloin säätään nappuloiden kanssa ja joku hanikka jäi käteen. Oli muuten pörsekin jo ruvella tuosta yksilöstä, mutta ajelishan sillä... :P
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Eikös 3.5 tehty juurikin tuosta 3.0 lohkosta poraamalla ja lisäämällä iskua. Lohkohan olisi silloin sama ja 3-litrainen silloin heittämällä sen pommin tilalle. Päällepäin eroa ei pitäis pystyä pahemmin huomaamaan. Tarvittaessa voisi jopa käyttää kaikki mahdolliset alkuperäisen koneen lisälaitteet, pumppua myöten.

Ja jos jo valmiiksi asennoituu koneen vaihtoon, niin sillä 3.5:kin voi ajaa kunnes se kalahtaa. Sitten vain vaihtohommiin. Ekös se 3-litrainen ollut parempi vetoinen kuin 3.5. Teho taisi olla mallista riippuen sama tai suurempi?
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Tomppa kirjoitti:
Matti R kirjoitti: Miksi et osta suoraan 300SD:tä 3-litraisella koneella? Veikkaan että tulee kokonaisuutena halvemmaksi kuin koneen vaihto.
Kyllä tuo omalla kohdalla on hankinta hinta mikä jonkun verran rajoittaa tuota uudemmalla koneella olevaa...

Saksan hintoja -94 S350 noin... 10000€
-97 S300TD noin 18000€

Tuohon päälle vielä autoverot.... taitaa noin 8000€ olla tuohon vanhempaan... uudempaan huomattavasti paljon enemmän...
Tässäpä vähän ajettu 300turbodiesel tarjolla.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=198734
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Matti R kirjoitti: Tässäpä vähän ajettu 300turbodiesel tarjolla.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=198734
Olisipa vaan jossain muussa liikkeessä :wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

W140 S 350 Turbodiesel

150 hv 4000 r/min.
310 Nm 2000 r/min
0-100 km/t 13,1 s
Huiput 185 km/t


W140 S 300 Turbodiesel

177 hv 4400 r/min.
330 Nm 1600-3600 r/min.
0-100 km/t 11,2 s
Huiput 206 km/t
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Avatar
Tomppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:23

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Tuosta nettiauto.com linkin mersusta..

Jos auto on 1993 vuosimallia... se on 350TD:nä lähtenyt tehtaalta... tuohon on joko vaihdettu sitten 300 kone.. tai rintajuppi on laittanut väärin tuon merkinnän...

S300td eli tehokkaampaa 177hv 24v. versiota sai vasta 1996 niinkuin "vihiz" tuossa ylempänä kertoikin...
300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Tomppa kirjoitti:Tuosta nettiauto.com linkin mersusta..

Jos auto on 1993 vuosimallia... se on 350TD:nä lähtenyt tehtaalta... tuohon on joko vaihdettu sitten 300 kone.. tai rintajuppi on laittanut väärin tuon merkinnän...

S300td eli tehokkaampaa 177hv 24v. versiota sai vasta 1996 niinkuin "vihiz" tuossa ylempänä kertoikin...
No näinhän se olikin, thanks. Eipä tuo nyt eka kerta ole jos tuossa putiikissa on numerot sekaisin.
Mutta ajattelepa jos siihen todella on vaihdettu kone, niin sehän on juuri sellainen kuin olet hakemassa :lol:
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Ettei sitten ole 300SD. :roll:
Avatar
Tomppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:23

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

No joo... varmaan ihan hyvä vaihtoehto tuokin rintajoupin vaihdokki...

Ajattelin vaan jos tuolta saksanmaalta hakisi / tuotattais.
Ois laajempi valikoima....
300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Perttu K kirjoitti:Eikös 3.5 tehty juurikin tuosta 3.0 lohkosta poraamalla ja lisäämällä iskua. Lohkohan olisi silloin sama ja 3-litrainen silloin heittämällä sen pommin tilalle. Päällepäin eroa ei pitäis pystyä pahemmin huomaamaan. Tarvittaessa voisi jopa käyttää kaikki mahdolliset alkuperäisen koneen lisälaitteet, pumppua myöten.

Ja jos jo valmiiksi asennoituu koneen vaihtoon, niin sillä 3.5:kin voi ajaa kunnes se kalahtaa. Sitten vain vaihtohommiin. Ekös se 3-litrainen ollut parempi vetoinen kuin 3.5. Teho taisi olla mallista riippuen sama tai suurempi?
Nusnus

W126 300SD oli tuotannossa 1979-1985 W123:sta perityllä viisipyttyisellä koneella OM617.951, 2998cm3, 90,9mm*92,4mm, 123hp 1983 asti, siitä eteenpäin 125hp versiona.

W126 300SDL sai uuden kuusisylinterisen diesel-moottorin 1985-1987 OM603.961, 2997cm3, 87mm*84mm, 150hp, valmistusmäärä 13830 (47 1985).

OM603.961:stä kehitettiin (valitettavasti) edelleen versioksi OM603.970 stroukkaamalla ja poraamalla se tilavuuteen 3449cm3, 89mm*92,4mm, 150hp. Tämä kone oli saatavilla W126:seen 1989-1991, valmistusmäärä yhteensä SD ja SDL -mallit 4991kpl.

W140 300SD varustettiin tällä 126:sta varten alunperin kehitetyllä moottorilla, joka jo alunperin oli tehty liian pieneen lohkoon stroukkaamalla ja poraamalla OM603.961. W140:seen asennettuna koneen mallimerkinnäksi tuli surullisen kuuluisa OM603.971 ilmeisesti vain sangen vähäisin muutoksin OM603.970:sta. Tämä kone oli tuotannossa 1991-1996, 3449cm3, 150hp.

W140 dieseliä kutsuttiin tällä moottorikonstruktiolla 1991-1993 mallimerkinnällä 300SD ja 1993-1996 S350 Turbodiesel.

Kokonaan uusi kone esiteltiin 1996 ja se oli tuotannossa 1998 asti. Mallimerkintä S300 Turbodiesel. Tilavuus 2996cm3, 24V, teho 177hp.

Lähteet:

http://home.concepts.nl/~vlimmere/index2.HTM
http://www.mbz.org/cars/motor/
Viimeksi muokannut Taxana, Ke 22.12.2004 01:40. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Vastaa Viestiin